پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : 4 بازارچه معروف وسایل آنتیک در ایران+نکاتی برای خرید و فروش وسایل آنتیک

4 بازارچه معروف وسایل آنتیک در ایران+نکاتی برای خرید و فروش وسایل آنتیک

وسایل آنتیک

معرفی بازارچه‌های وسایل آنتیک

بازارچه وسایل آنتیک امروزه در گوشه و کنار هر کشوری پیدا می‌شود. این وسایل به قدری میان همه افراد جامعه محبوبیت پیدا کرده‌اند که همه به دنبال خرید و جمع‌آوری آن‌ها هستند. با این حال فرایند پیدا کردن، خرید و از همه مهم‌تر اطمینان از اصالت کالا ممکن است دشوار باشد.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم برخی از مشهورترین بازارچه‌های داخلی و خارجی وسایل فروش آنتیک را به شما معرفی کنیم. همراه با مقاله ما باشید.

 

ویدیو : وسایل آنتیک 

 

 

معرفی بازارچه‌های وسایل آنتیک در داخل کشور

شهر تهران مرکز بازارچه وسایل آنتیک کشور است که در خیابان‌های مختلف آن پراکنده شده‌اند. با این حال ممکن است هنوز جاهای ناشناخته زیادی نیز وجود داشته باشند که وسایل عتیقه و آنتیک در آنجا خرید و فروش می‌شوند. ازجمله بازارچه‌های معروف وسایل آنتیک در این شهر موارد زیر هستند:

خیابان منوچهری تهران

قدمت فعالیت این بازارچه وسایل آنتیک به سال 1350 برمی‌گردد. زمانی که مغازه‌های زیادی کم‌کم برای تجارت این دسته از محصولات در این محله دائر شدند. علاوه بر این مغازه‌ها، افراد زیادی به صورت دستفروشی، عتیقه‌جات خود را برای نمایش و فروش در معرض دید قرار داده‌اند.

اگر به دنبال وسایلی هستید که قدمت زیاد و ارزش بالایی داشته باشند، پیشنهاد می‌شود که حتماً از مغازه‌های داخل این خیابان دیدن کنید. موارد زیر ازجمله وسایلی هستند که در مغازه‌های این بازارچه وسایل آنتیک پیدا خواهید کرد:

  • گرامافون
  • رادیو
  • چراغ
  • فرش
  • مجسمه
  • ظروف نقره
  • شمشیر و …

این در حالی است که انگشتر، سکه، تسبیح و اغلب موارد کوچک با ارزش پایین‌تر را در دستفروشان می‌توانید پیدا کنید. دقت داشته باشید که در میان آن‌ها همچنان امکان پیدا کردن عتیقه و وسایل آنتیک نادر نیز وجود دارد.

 

 

خیابان مازندران تهران

این محله ممکن است به اندازه خیابان منوچهری در ارائه عتیقه و وسایل آنتیک موفق نباشد. به این دلیل که در میان مغازه‌های این محله، سمساری‌هایی که وسایل کهنه و عادی نیز ارائه می‌دهند، به چشم می‌آیند. با این حال در میان همین مغازه‌ها، هستند مکان‌هایی که وسایل آنتیک کمیاب و ارزشمند را خرید و فروش می‌کنند.

تنها چیزی که در این میان باید بدانید، شناخت نسبی از وسیله مد نظر و ویژگی‌های مربوط به آن است. در این صورت به راحتی می‌توانید به جعلی یا اصل بودن آن‌ها پی ببرید.

خیابان‌های اصفهان

از دیگر شهرهای کشور که نباید در لیست بازارچه وسایل آنتیک داخلی فراموش کرد، اصفهان است. این شهر به دلیل بافت تاریخی که در ذات خود دارد، عتیقه فروشی و بازارچه وسایل آنتیک زیادی را نیز در خود جای داده است. در خیابان‌های چهارباغ، بازار قیصریه و بازار چیت‌سازها گالری‌های زیادی هستند که وسایل آنتیک و قدیمی را در میان وسایل خود جای داده‌اند.

خیابان‌های اصفهان

 

 

مابقی شهرهای ایران

همان طور که گفته شد، بازارچه وسایل آنتیک داخلی در هر شهری ممکن است به صورت دائمی یا هفتگی وجود داشته باشد. با این حال مشهورترین آن‌ها، مواردی هستند که در بالا به آن اشاره شدند. در ادامه بازارچه‌های وسایل آنتیک خارج از مرزها که بسیاری از عتیقه‌های نادر در آن پیدا می‌شود، معرفی شده است.

معرفی برخی از بازارچه‌های وسایل آنتیک در جهان

وجود بازارچه وسایل آنتیک در جهان نشان دهنده فرهنگ‌های باستانی پراکنده در سرتاسر دنیا است. شهرهای زیادی در دنیا وجود دارند که به داشتن انواع بازارچه های آنتیک، معروف هستند. مناطقی ازجمله: استانبول، لندن، پاریس و …

 بازار عتیقه آلفیز لندن

اگر طرف‌دار طلا و نقره‌جات، مبلمان، نقاشی و تابلو، سرامیک‌، اشیای شیشه‌ای و لباس‌های قدیمی هستید، بازار عتیقه آلفیز شما را سرگرم خواهد کرد. هر اندازه که این مکان سرپوشیده امروزی است، غرفه‌های داخل آن شما را به دهه‌های قدیمی انگلستان و همچنین هنر طراحان دهه ٢٠ میلادى خواهد برد.

بازار سن تلمو آرژانتین

این بازارچه همیشه میزبان انبوهی از بازدیدکنندگان، دوستداران و خریداران وسایل آنتیک و عتیقه است. این بازارچه هفتگی است و هر یکشنبه در ساعت مشخصی برگزار می‌شود. ازجمله اشیای آنتیکی که در این بازار می‌بیندی، شامل موارد زیر هستند:

  • زیورآلات
  • جواهرآلات تزیینی لباس
  • نقاشی‌های قدیمی آثار هنری

بازار فریکوی استانبول

فریکوی یکی از قدیمی‌ترین بازارچه های عتیقه و آنتیک در استانبول است. عتیقه‌های زیبا و نادری در این بازار وجود دارند که هر دلالی را به آنجا می‌کشاند. با این وجود این بازار در هفته یک‌بار برگزار می‌شود. تنوع کالاهای عتیقه در این بازار بسیار بالا است که هر کدام به تنهایی داستانی طولانی در پشت خود دارند.

زیورآلات، لوح های وینیل، کتاب و دست نویس‌های قدیمی، مجلات، نقاشی اصلی، سکه، سلاح‌ های ترکی و لباس‌‌های قدیمی مواردی هستند که در این بازارچه در معرض نمایش و همچنین برای فروش قرار داده شده‌اند.

بازار فریکوی استانبول

 

 

لو ویلاژ سن پل پاریس

از دیگر انواع بازارچه وسایل آنتیک، لو ویلاژ سن پل وافع در فرانسه را می‌توان نام برد. تنها کافی است وارد این مکان شوید، امکان ندارد که دست خالی برگردید. حتی اگر به عتیقه و وسایل قدیمی علاقه هم نداشته باشید. اشیای زیر تنها بخشی از موجودی‌های این بازارچه هستند:

  • مبلمان عتیقه
  • مجسمه برنزی
  • تابلو و دیوارکوب
  • ست‌های چینی قدیمی

گذرگاه ایزلینگتون لندن

این بازارچه در روزهای اولیه تأسیس خود، همپای سایر  بازارچه وسایل آنتیک در سرتاسر دنیا شلوغ و پر زرق و برق بود. با این حال امروزه به دلیل مسائل اقتصادی از سوی صاحبان این عتیقه فروشی‌ها، هیجان روزهای اولیه خود را ندارد.

با این حال اگر به دنبال انواع لوازم آنتیک قدیمی و لباس‌های کهن از فرهنگ‌ انگلستان باستان هستید، این مکان مناسب نیاز شما خواهد بود. این بازارچه در برخی از روزهای هفته به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

بازارچه‌های آنلاین آنتیک فروشی

تصور کنید بتوانید در هر جای جهان که هستید، عتیقه‌های موجود را ببینید و آن‌ها را خریداری کنید. یکی از مزایای بازارچه وسایل آنتیک آنلاین آن است که پیدا و خرید کردن انواع وسایل قدیمی در مسیری هموار قرار می‌گیرد.

با این حال این روش نیز برخی مشکلات و دغدغه‌های خاصی را ایجاد می‌کند. از همین رو بیشتر افراد ترجیح می‌دهند از همان شیوه قدیمی؛ یعنی خرید حضوری و مشاهده فیزیکی کالا استفاده کنند. امروزه بسترهای متفاوتی ازجمله سایت و شبکه‌های اجتماعی برای ارائه این گونه از وسایل به منظور بازارچه‌ وسایل آنتیک آنلاین ارائه شده است.

در جدول زیر برخی از مهم‌ترین تفاوت بازارچه‌های وسایل آنتیک آنلاین و آفلاین بیان شده است.

بازارچه آنلاین آنتیک فروشی بازارهای آفلاین فروش آنتیک
حق انتخاب گسترده حق انتخاب محدود به بازارچه مربوطه
ناتوانی در بررسی وسیله از نزدیک امکان بررسی وسیله به دقت
آسان شدن فرایند خرید طی کردن فرایند خرید عادی
نداشتن شناخت از صاحب وسیله امکان صحبت رودررو با صاحب کالا
اطمینان نداشتن از اصالت کالا امکان ارزیابی اصالت کالا

بازارچه‌های آنلاین آنتیک فروشی

نکاتی برای خرید و فروش وسایل آنتیک در بازارچه‌های وسایل قدیمی

معامله اجناس آنتیک در کنار لذتی که دارد، می‌تواند شما را با چالش‌های زیادی نیز روبرو کند. به گونه‌ای که در این مسیر ممکن است سرد شوید. این موضوع را می‌توانید با افزایش آگاهی خود در رمینه وسایل عتیقه و آنتیک حل کنید.

برای مثال داشتن اطلاعاتی درباره دوران تاریخی وسیله‌ای که انتخاب کردیده‌اید، نشانه‌ها، طراحی و مواد سازنده رایج در زمان مربوط به آن می‌تواند شما را چندین قدم در ارزیابی اصالت کالا جلو بیندازد. از همین رو بهتر است قبل از خرید هر گونه اشیایی از این دست، اطلاعات لازم را از منابع مختلفی؛ همانند: کتاب، افراد متخصص و اینترنت پیدا کنید.

در ادامه برخی از مواردی که در هنگام خرید این وسایل قدیمی باید به دقت بررسی کنید، معرفی شده است. توجه داشته باشید که ممکن است این موارد به تمامی نتوانند به طور دقیق تضمینی برای اصالت کالا باشند. به این دلیل که امروزه جعل وسایل قدیمی و کلاهبرداری در این زمینه به وفور انجام می‌شود.

  • بررسی پشت و انتهای کالاها برای علامت تولیدی، امضای هنرمندان و طراحان
  • انتخاب مغازه‌های معتبر و مطمئن برای خرید
  • تبادل اطلاعات با فرد فروشنده و انجام پرسش و پاسخ در حیطه کالای مورد نظر
  • اطمینان از معتبر بودن سایت خرید و فروش وسایل آنتیک
  • داشتن اطلاعات شخصی درباره وسایل آنتیک مورد نظر

خرید و فروش وسایل آنتیک با پارکینگ پروانه

تجارت وسایل آنتیک در صورتی که در مسیر درستی قرار گیرد، بسیار لذت بخش خواهد بود. این امر نیازمند شناخت منبع معتبری برای انجام خرید یا فروش این گونه از وسایل است. سایت پارکینگ پروانه به عنوان یک بازارچه وسایل آنتیک آنلاین در جهت خرید و فروش اقلام آنتیک مزایده‌هایی را برگزار می‌کند.

شما می‌توانید با خیالی آسوده این سایت را برای خرید محصولات مورد نظر خود در سایت آن انتخاب کنید. نکته خوب این سایت نیز آن است که می‌توانید وسیله آنتیک خود را از طریق همین سایت برای فروش ارائه کنید.

خرید و فروش وسایل آنتیک با پارکینگ پروانه

 

 

سؤالات متداول

  1. بزرگترین بازارچه وسایل آنتیک در استانبول کدام است؟

بازار فریکوی استانبول

بزرگترین مزیت بازارهای انلاین آنتیک نسبت به آفلاین چیست؟

پیدا کردن گستره متنوع‌تری از کالاها

  1. چه منابعی در جمع‌آوری اطلاعات درباره وسایل آنتیک کمک‌کننده هستند؟

کتاب، اینترنت و افراد مجرب در این حوزه

کلام آخر

بازارچه وسایل آنتیک در داخل ایران و همچنین کشورهای دیگر تداعی فرهنگ کهن آن ناحیه و در برخی مواقع نیز مناطق دیگری از جهان است. امروزه اغلب بازارچه وسایل آنتیک به صورت آنلاین فعالیت دارند.

با این حال در کنار راحتی که ایجاد می‌شود، نگرانی‌های بیشتری نیز به وجود می‌آیند که باید به مسائلی که در این مقاله به آن اشاره شد توجه کنید تا خرید و فروش مسیر شود.

کلام آخر

 

 

سایر مقالات:

تاریخچه وسایل نقلیه آنتیک-معرفی بیش از 5 وسیله نقلیه قابل استفاده
5 نکته طلایی که باید در زمینه نگهداری و تعمیر عتیقه بدانید!
معرفی 3 مکان گردشگری آنتیک-آشنایی با فرهنگ -تمدن‌ ومعماری باستان

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید