پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی 5 نقطه در جهان برای فروش آنتیک

معرفی 5 نقطه در جهان برای فروش آنتیک

معرفی نقاط فروش وسایل آنتیک

آیا به دنبال نقاط فروش آنتیک و عتیقه جات هستید؟ اگر می‌خواهید یک کلکسیون داشته باشید، باید آماده تلاشی سخت باشید. پیدا کردن کالاهای باکیفیت و اصلی در این دوره زمانه در عین حال که می‌تواند آسان باشد، دغدغه‌های زیادی را  نیز ایجاد می‌کند.

اگر نمی‌دانید نقطه شروع کجاست همراه با ما باشید تا روش‌های پیدا کردن وسایل آنتیک را با یکدیگر بررسی کنیم.

 

ویدیو : فروش آنتیک

 

 

چگونه به دنبال کالاهای آنتیک و عتیقه باشیم؟

قدم زدن و شروع جمع‌آوری یک مجموعه عتیقه در ابتدا می‌تواند دغدغه‌های زیادی را برای شما ایجاد کند.  با این حال بهتر است وقت را تلف نکنید و به این دنیای جذاب قدم بگذارید. به این دلیل که نه‌تنها این کار سرگرم کننده خواهد بود؛ بلکه به طور بالقوه سودآوری زیادی را به همراه دارد.

اولین نقطه شروع این است که تصمیم بگیرید به چه نوع عتیقه‌ و وسایل آنتیکی علاقه دارید. این نقاط فروش آنتیک اولین مکان آغاز این سفر شما است. بهتر است تحقیقات خود را از منابع مختلف انجام دهید و در مورد آنچه می‌خواهید جمع‌آوری کنید، با خودتان بسیار شفاف باشید.

بازارهای کوچک معمولاً نقاط فروش آنتیک و عتیقه عالی برای شروع است. قیمت‌ها اغلب کمتر از آن چیزی خواهد بود که در یک مغازه عتیقه فروشی اختصاصی پیدا می‌کنید. همچنین فروشندگان نیز هر لحظه آماده انجام معامله هستند.

بهتر است بتوانید با یک فروشنده رابطه نزدیک و صمیمانه‌ای برقرار کنید. در این صورت آن‌ها شما را در ذهن خود برای روادید بعدی خواهند داشت. به این معنا که اگر موضوع جالب و نادری اتفاق بیفتد، اول به شما خبر دهند. علاوه بر آن ممکن است به دلیل شناخت شما در رویداد بعدی، کمی تخفیف بیشتری به شما بدهند.

چگونه به دنبال کالاهای آنتیک و عتیقه باشیم؟

 

 

معرفی نقاط فروش آنتیک و عتیقه‌جات

شاید تصور کنید تنها در کشور یا فرهنگی که در گذشته در حوزه تولیدات نادر، سبک طراحی خاص، پیشینه تاریخی و … غنی بوده است، می‌توانید عتیقه‌ها را پیدا کنید. واقعیت آن است که این نوع از کالاها در طول تاریخ با گذشت زمان صاحبان مختلفی از نقاط گوناگون دنیا داشته‌اند.

دلایل مشخص نبودن صاحبان اصلی عتیقه‌ها می‌تواند یکی از مسائل زیر باشد:

  • اهدای این کالاها به عنوان پیشکش و اعلام حسن نیت در خانواده‌های سلطنتی
  • به غنیمت گرفتن آن‌ها در جنگ یا امتیازهای ویژه حکومتی
  • خریداری چندین باره این نوع اشیا در میان افراد مختلف، بازرگانان و تاجران

از همین رو بازارهای فروش آنتیک و عتیقه زیادی در جای‌جای این دنیا وجود دارند.  امروزه خرید و فروش هر نوع کالا یک جنبه الکترونیکی را نیز به خود گرفته است. به این منظور که برای خریدن کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین چیزها تا ارزشمندترینشان سایت‌های اینترنتی فراهم شده است.

درنتیجه از هر کجای دنیا که باشید می‌توانید به بهترین نقاط فروش آنتیک دسترسی داشته باشید. در ادامه به معرفی برخی از نامی‌ترین بازارهای فروش آنتیک و عتیقه پرداخته شده است.

معرفی نقاط فروش آنتیک و عتیقه‌جات
معرفی نقاط فروش آنتیک و عتیقه‌جات

 

 

 

نقاط فروش آنتیک در لندن

معماری خاص شهر لندن و فرهنگ قدیمی پسند مردمان آن، باعث شده است که سبک قدیمی و تاریخی انگلستان هنوز در سلیقه و خانه‌های بسیاری از مردم باقی بماند. به همین خاطر نقاط فروش آنتیک زیادی در لندن وجود دارند که ممکن است تخصص هر کدام روی یک نوع وسیله یا تمام وسایل باشد.

بازار بریک لین لندن

لندن نیز با جای دادن بازار بریک لین در خود توانسته جایگاهی از نقاط فروش آنتیک در جهان را کسب کند. اگر به این بازار بروید، چیزهایی حیرت‌انگیزی را که تابه‌حال ندیده‌اید، کشف می‌کنید. این بازار در ابتدا برای فروش محصولات کشاورزان در هفته بوده است. با گذشت زمان، عتیقه‌ فروشی و نقاط فروش اجناس آنتیک متفاوتی در آن راه‌اندازی شد.

اگر به دنبال پیدا کردن عتیقه های ناب و وسایل آنتیک نادر هستید، در این بازار می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. موارد زیر ازجمله وسایلی هستند که در این نقطه فروش آنتیک در جهان وجود دارند:

  • ضبط‌های قدیمی
  • نقاشی‌هایی با امضای اختصاصی هنرمندان
  • کتاب و نسخ دستنویس عتیقه و قدیمی
  • مجسمه‌هایی با طرح اختصاصی

بازار بریک لین لندن

 

 

بازار آلفیز

یک بازار که عنوان بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده فروش عتیقه جات را در لندن دارد. عتیقه‌های مختلفی از دوره‌های تاریخی گوناگونی در این بازار وجود دارد. این بازار به قدری وسایل جذابی را در خود جای داده است که به عنوان موزه عتیقه و وسایل آنتیک نیز از آن یاد می‌شود. رایج‌ترین اشیایی که در این بازار می‌توانید پیدا کنید؛ شامل موارد زیر هستند:

  • ظروف و زیورآلات نقره
  • لوازم منزل مانند مبلمان و وسایل تزئینی
  • جواهرات
  • تابلوهای نقاشی
  • مجسمه‌ و گلدان‌های شیشه‌ای و سرامیکی با طرح‌های دهه 20 میلادی
  • لباس‌های قدیمی

نقاط فروش عتیقه در فرانسه

فرانسه نیز در میان کشورهای اروپایی، نقاط فروش آنتیک بسیار متنوع و زیادی دارد. اگر به پیشینه تاریخی این کشور، ارتباط پادشاهان و هنرمندان و همچنین تاریخچه صاحبان برندها نگاه کنید، به درستی این مسئله پی خواهید برد.

لو ویلاژ سنت پل

اگر به تولیدات و سبک بوهیما علاقه دارید، این بازار در قلب فرانسه مکانی است که به زودی از آن بیرون نمی‌آیید. جالب اینجاست که خود این ساختمان نیز گذشته تاریخی دارد. وسایل رایج و زیادی نظیر موارد زیر را می‌توانید در این بازار ببینید:

  • مبلمان چوبی
  • وسایلی ازجمله ظروف، مجسمه، جواهرات و سکه‌هایی از جنس نقره
  • تابلو و نقاشی
  • وسایل تزئینی و دکوراتیو منزل
لو ویلاژ سنت پل
لو ویلاژ سنت پل

 

 

بازارهای فروش آنتیک در استانبول

استانبول یکی از نقاط مهم و مشهور فروش عتیقه و آنتیک در جهان است. به گونه‌ای که در اکثر مراکز مهم این شهر می‌توانید عتیقه فروشی‌های مختلفی را ببینید. از میان آن‌ها برخی به قدری وسایل لوکس و قدیمی دارند که در واقع نقش موزه را دارند تا فروشگاه عتیقه‌جات.

بازار عتیقه فروشی فریکوی

فریکوی یکی از مشهورترین نقاط فروش آنتیک است. این بازار عتیقه فروشی مانند یکشنبه بازارها، هر هفته یکبار در همین محله برگزار می‌شود. تمام فروشندگان، خریداران و دوست2دارن این حوزه در هر جایی باشند، خود را هر یکشنبه این بازار می‌رسانند. در این بازار هفتگی عتیقه فروشی، کالاهای زیر وجود دارند:

  • کتاب، نسخ دست نویس یا چاپ اول
  • ظروف تزئینی و چینی
  • بدلیجات یا زیورآلات
  • لباس‌های بافتی آنتیک
  • وسایل دستساز

از آنجایی که این شهر، عتیقه فروشی‌های زیادی دارد، در جدول زیر سعی شده است که تمام این نقاط فروش آنتیک معرفی شود. همچنین کالاهای برجسته فروشی در هر کدام از آن‌ها نیز بیان شده است.

نام بازار نوع کالاهای عتیقه و آنتیک موجود در آن
نوستالژیا آنتیک وسایل تزئینی داخل منزل

ظروف‌های چینی

فروشگاه تورکاز کتاب‌های چاپ قدیم

نسخه‌های خطی کتاب‌های کمیاب

فروشگاه صوفا پرتره افراد مشهور

تابلو و نقاشی

ظروف طلایی و نقره‌ای

سیسکو عثمان فرش‌های دست‌بافت
بازار عتیقه فروشی فریکوی
بازار عتیقه فروشی فریکوی

نقاط فروش عتیقه در چین

سبک طراحی و نقش‌ونگارهای ایجاد شده از روزهای گذشته کشور چین، زیبایی خاصی را روی وسایل قدیمی ازجمله گلدان‌ و ظروف چینی می‌گذارد. به همین دلیل ظروف آنتیک چینی زیادی در مغازه‌های آنتیک فروشی وجود دارند.

بازار شهر عتیقه پکن

این مرکز به عنوان بزرگ‌‌ترین مرکز خرید و فروش عتیقه‌ در آسیا شناخته می‌شود. شهر عتیقه در واقع یک ساختمان است که تمامی عتیقه فروشان در سرتاسر پکن در این مجموعه به تجارت و معامله این دسته از کالاها می‌پردازند.

در این نوع از نقاط فروش آنتیک، تنوع بسیاری از این وسایل دیده می‌شود. از ساعت مچی گرفته تا قالیچه‌‌های قدیمی. مابقی اقلام قابل خرید و همچنین فروش در این مجموعه موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • ظروف سرامیکی
  • ‌ اثر خوشنویسی افراد هنرمند و معروف
  • تابلوهای نقاشی
  • کنده‌کاری‌ روی عاج فیل
  • مجسمه‌های بودا از جنس مس
  • چینی‌آلات
  • وسایل تزئینی و باستانی از فرهنگ تبت در زمان‌های گذشته

نقاط فروش آنتیک در ایران

کشور خودمان نیز دست کمی از همتایان ارائه وسایل عتیقه و آنتیک در دنیا ندارد. فرهنگ و تمدن اصیل، هنرمندان و تولیدات منحصر به فرد در کشور منجر به کشف عتیقه و لوازم آنتیکی شده است که جایگاه ویژه‌ای را در جهان کسب کرده است.

راسته عتیقه جات خیابان منوچهری

اولین گزینه را از کشور خود، شروع می‌کنیم. راسته عتیقه جات واقع در خیابان منوچهری تهران، یکی از شناخته‌شده‌ترین نقاط فروش آنتیک است. این لقب در واقع از  سال 1350 به این خیابان تعلق گرفته است. آن هم به دلیل ارائه انواع مختلف وسایل عتیقه و آنتیک در مغازه‌های آن.

این بازار نه تنها از مغازه‌های تخصصی و ویژه عتیقه خود را کامل کرده است؛ بلکه بسیاری از افراد این گونه از کالاها را روی زمین به عنوان دستفروش به مردم می‌فروشند. باید دقت داشته باشید که اطمینان از اصل بودن هر کدام از کالاهای این عتیقه فروشان دست فروش یا حتی مغازه‌های داخل این راسته در مرحله اول برعهده خود شما است.

بازار منوچهری تهران یکی از متنوع‌ترین نقاط فروش آنتیک محسوب می‌شود. به این دلیل که شما هر چیزی را از زمان‌های گذشته می‌توانید در آن پیدا کنید. مواردی همچون:

  • سکه‌های ایرانی و خارجی
  • جواهرات و زیورآلات زنانه
  • تاج و انگشتر
  • دیوارکوب و تابلو
  • ظروف نقره
  • رادیوگرام
  • شمشیر
  • مبلمان عتیقه
  • و …

راسته عتیقه جات خیابان منوچهری

 

 

مراکز آنلاین فروش آنتیک

تجارت وسایل آنتیک به صورت آنلاین، سطح دیگری از پیشرفتن و توسعه این حوزه را در بازارهای امروزی ایجاد کرده است. واضح است که گشتن تمام این نقاط فروش آنتیک در سراسر جهان برای هیچ‌کسی میسر نیست. با این حال برخی از عتیقه‌ها و آنتیک‌ها آنقدر ناب هستند که تنها یک مورد از آن‌ها در جهان در یکی از این نقاط فروش عتیقه قرار دارند.

سایت‌های اینترنتی که امروزه راه‌اندازی شده‌اند، ارائه، خرید و فروش وسایل آنتیک را به قدری آسان‌ ساخته‌اند که هر فردی می‌تواند در مزایده‌ها برای داشتن کالای مورد نظر شرکت کند. با این حال دقت کنید که امنیت و اطمینان سایت‌های فروش آنتیک 100 درصدی نیست. درنتیجه مراقب کلاهبرداران اینترنتی در این فضا باشید تا ضررهای مالی سنگینی دامن‌گیرتان نشوند.

مراکز آنلاین فروش آنتیک

 

 

پارکینگ پروانه

در هر کجای دنیا که باشید نقاط فروش آنتیک زیادی برای خرید و فروش این وسایل ارزشمند وجود دارند. مهم اینجاست که بتوانید مجموعه‌ای معتبر را برای انجام فرایند خرید و همچنین اصالت خود کالا، انتخاب کنید. از طرفی مراکز آنلاین این امکان را فراهم می‌آورند که در مدت کوتاهی به اقلام متنوع‌تر دسترسی داشته باشید.

سایت تیم پارکینگ پروانه دقیقاً موارد بالا را برای شما طرف‌داران عتیقه و وسایل آنتیک فراهم آورده است . علاوه بر آن شما می‌توانید وسایل آنتیک خود را از طریق همین سایت با قیمتی بالا در مزایده‌ها برای فروش قرار دهید.

سؤالات متداول

  1. عتیقه‌جات اختصاصی فروشگاه تورکاز چیست؟

نسخه دست‌نویس و چاپ اول کتاب‌ها

  1. مشهورترین بازار عتیقه در استانبول کجاست؟

بازار عتیقه فروشی فریکوی

  1. بزرگ‌ترین مرکز تجارت عتیقه و آنتیک در آسیا چه بازاری است؟

بازار شهر عتیقه پکن

کلام پایانی

یکی از گام‌های اولیه در مسیر جمع‌آوری وسایل عتیقه و آنتیک، شناخت نقاط فروش آنتیک معتبر است. در صورتی که بتوانید این مراکز را چه به صورت آنلاین و چه فیزیکی بیابید، می‌توانید بخشی از نگرانی خود را به جهت تقلبی بودن این گونه از اشیا کنار بگذارید. در این صورت به راحتی هر ان چیزی که از عتیقه‌ها می‌خواهید، می‌توانید پیدا و خریداری کنید.

 

سایر مقالات:

5 نکته طلایی که باید در زمینه نگهداری و تعمیر عتیقه بدانید!
معرفی 3 مکان گردشگری آنتیک-آشنایی با فرهنگ -تمدن‌ ومعماری باستان
4 بازارچه معروف وسایل آنتیک در ایران+نکاتی برای خرید و فروش وسایل آنتیک

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید