پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی 3 مدل محبوب از انواع ساعت های قدیمی وزنه دار

معرفی 3 مدل محبوب از انواع ساعت های قدیمی وزنه دار

انواع ساعت های قدیمی وزنه دار

انواع ساعت های قدیمی وزنه دار کدام‌اند؟ چرا این ساعت‌ها طرفداران زیادی دارند؟ ساعت‌ها از قدیم‌ همواره وسیله‌ای برای اندازه‌گیری زمان بودند. با پیشرفت علم و دانش بشری رفته‌رفته ساعت‌های دقیق‌تر مکانیکی، وزنه‌ای، فنردار، برقی، باطری‌دار و کامپیوتری جای ساعت‌های آبی، آفتابی و ساعت‌های ماسه‌ای را گرفتند.

ساعت‌های نام‌برده‌شده از جمله تجهیزاتی محسوب هستند که امروزه به‌عنوان وسیله‌ای دکوری و همچنین کاربردی از آن‌ها استفاده می‌شود و ساعت وزنه دار هم از این قاعده مستثنی نیست.

اکنون قصد داریم به معرفی سه مدل بسیار مهم از انواع ساعت های قدیمی وزنه دار و کاربرد این ابزار بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

ساعت قمری سه وزنه آنتیک

یکی از انواع ساعت ‌های قدیمی سه وزنه که در ساخت آن فرشته‌های صوراسرافیل خیلی زیبایی روی ساعت‌دیواری قرار گرفته‌اند، ساعت قمری سه وزنه آنتیک است. همان‌طور که از نام این ساعت آنتیک پیدا است سه وزنه استوانه‌ای‌شکل از ساعت آویزان شده‌اند که نمای ساعت را فوق‌العاده شکیل کرده‌اند.

ساعت قمری ۳ وزنه معمولاً برای خانه‌هایی که با سبک کلاسیک تزیین شده‌اند، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که منزل خود را به‌صورت کلاسیک دکور کرده‌اید، این ساعت‌دیواری گزینه بسیار مناسبی برای شما است و به طرز شگفت‌انگیزی طراحی دکوراسیون منزلتان را کامل می‌کند.

مواد استفاده شده در ساخت این ساعت چوب و فلز برنز بوده که از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال استفاده شده است. همچنین پس از گذشت سال‌ها همچنان زیبایی خود را حفظ می‌کند. به‌علاوه ملودی این ساعت از نوع پیانو و هشت کوک است.

ساعت وزنه گلابی دیواری آنتیک

از ساعت های قدیمی دو وزنه می‌توان به ساعت گلابی اشاره کرد. در طراحی انواع ساعت های قدیمی وزنه دار نوع گلابی بر اساس نامش از دو وزنه گلابی‌شکل استفاده شده که ظاهری خاص به ساعت بخشیده است. متریال بکار رفته در ساخت این ساعت آنتیک، فلز برنز و چوب است.

ارتفاع این ساعت بدون درنظرگرفتن وزنه‌ها ۶۵ سانتی‌متر است. این ابعاد باعث می‌شود ساعت وزنه گلابی قدیمی قابل‌استفاده در منازلی با ابعاد متوسط نیز باشد. کشور سازنده ساعت وزنه گلابی، آلمان است و مارک این ساعت fhs است.

ساعت کوکو آنتیک

ساعت کوکو جزو یکی از مهم‌ترین ساعت های قدیمی تک وزنه محسوب می‌شود. این ساعت نخستین‌بار با طرح و نقش‌هایی الهام گرفته از جنگل و حیواناتی همچون گوزن و دارکوب ساخته شده است.

به‌علاوه در برخی دیگر از طرح‌های آن نیز از برگ، گل و اسلحه شکاری ایده گرفته شده و ساعت‌های کوکو به ساعت شکاری هم معروف هستند.

برای صدای این نوع ساعت‌های کلاسیک از کوکو استفاده شده که اصلی‌ترین علت نام‌گذاری این ساعت، صدای آن است. از مزایای جالب این ساعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساعت کوکو دو ریتم مختلف موسیقی و بی صدا کردن را دارد.
  • در طراحی این ساعت از وزنه استفاده شده؛ ولی شکل وزنه این ساعت با ۲ مدل قبلی متفاوت‌تر است و با ترکیب ساعت و طرح پرندگان هم‌خوانی دارد.
  • متریال استفاده شده در ساخت این ساعت چوب بوده و همه طرح‌های موجود در آن کار دست است.

معرفی ساعت قدیمی وزنه دار و کاربرد آن

امروزه ساعت‌های آنتیک وزنه‌دار به یکی از عضوهای جدانشدنی دکوراسیون داخلی منازل و سایر مکان‌ها تبدیل شده‌اند که در همه اتاق‌های اماکن مختلف دست‌کم یک ساعت‌دیواری شکیل وزنه دار به چشم می‌خورد. لازم به ذکر است که اجناس قدیمی و آنتیک معمولاً شامل لوازمی چون ساعت، ظروف نقره، مجسمه‌های برنزی، آیینه، گلدان و. . هستند.

در میان این اجناس آنتیک بدون شک ساعت‌های قدیمی وزنه دار طرف‌داران زیادی دارند. در طراحی انواع ساعت های قدیمی وزنه دار که در دسته ساعت‌های دیواری قرار دارند، وزنه‌هایی با اشکال متعدد بکار رفته که معمولاً از ساعت آویزان هستند. این وزنه‌ها اصولاً استوانه‌ای‌شکل هستند و طرف‌داران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

هنگام خرید انواع ساعت های قدیمی وزنه دار به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای انتخاب هر محصولی نباید چشم‌بسته به خرید آن اقدام کرد؛ زیرا ممکن است بدون هیچ پرس و جویی محصول بی کیفیتی را خریداری کنید. این موضوع نیز در ارتباط با ساعت‌های قدیمی وزنه دار بسیار صدق می‌کند.

نکته‌ مهمی که دررابطه‌با خرید این ابزار قدیمی وجود دارد، این است که ساعت فوق انواع مختلفی دارد و ازاین‌رو به شما اجازه می‌دهد که انتخاب درستی از این محصول داشته باشید. بیایید با هم برویم به نکات مهمی که درباره خرید این وسیله ارائه شده نگاهی بیندازیم که شامل:

  • در هنگام خرید ساعت آنتیک وزنه دار قبل از هر چیزی بایستی به قیمت این وسیله توجه بخصوصی داشته باشید؛ چون اغلب فروشگاه‌های مختلفی مشغول به فروختن این محصول هستند؛ ازاین‌رو برای این وسیله قیمت‌های متعددی وجود دارد.
  • مورد مهم دیگر مربوط به خرید انواع ساعت های قدیمی وزنه دار که باید حتماً به آن توجه کنید، سالم‌بودن قطعات داخلی ساعت است؛ چراکه اگر مشکلی یا عیبی در این ابزار وجود داشته باشد، از ارزش آن خیلی کم می‌کند.

پس سلامت جسم و بدنه‌ ساعت آنتیک را قبل از خرید بررسی کرده و اطمینان کسب کنید که وسیله فوق بدون مشکل است.

  • برای اینکه خیالتان از باکیفیت بودن محصول آسوده باشد، می‌توانید خرید خود را از سایت و فروشگاهی که به کیفیت محصولات آن مطمئن هستید، انجام دهید.
  • مورد آخر اینکه اهمیت‌دادن به ویژگی‌های ساعت موردنظرتان قبل از خرید است. یعنی شما باید ابتدای سفارش از ویژگی‌های کالای موردنظر خود مطلع شوید و سپس خریدتان را انجام دهید. با رعایت‌کردن این نکات می‌توانید خرید مناسب و درستی در این راستا داشته باشید.

دلیل استفاده از وزنه در انواع ساعت های قدیمی وزنه دار

شاید این سؤال هم برای شما پیش‌آمده باشد که دلیل استفاده از وزنه در این نوع ساعت‌ها چیست؟ در پاسخ به سؤال باید گفت که در این سبک از ساعت‌ها از وزنه به‌عنوان عامل ذخیره‌سازی انرژی استفاده می‌شود.

به این صورت که ساعت‌های وزنه گلابی و وزنه استوانه‌ای طبق برآیند نیروهای طبیعی و در جهت کشش جاذبه زمین‌کار می‌کنند. در اکثر این ساعت‌های وزنه دار قدیمی، پاندول یا به‌اصطلاح وزنه‌های آویزان حرکاتی رفت و برگشتی دارند که این حرکت هر ثانیه تکرار می‌شود.

خرید اینترنتی انواع ساعت های قدیمی وزنه دار با پارکینگ پروانه

امروزه خیلی راحت با خرید اینترنتی می‌توانید وسایل قدیمی و لوازم آنتیک موردنظر خود را خریداری کنید. سایت‌های مطمئن و معروف زیادی وجود دارند که شما با خیال راحت می‌توانید از آنها خرید کنید.

اگر قصد خرید انواع ساعت های قدیمی وزنه دار و همین‌طور سایر وسایل آنتیک و قدیمی را دارید، می‌توانید با مقایسه مدل‌های متنوع موجود در پارکینگ پروانه بهترین گزینه را انتخاب کنید. پارکینگ پروانه این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا خرید خود را با اطمینان بیشتری انجام دهید و خاص‌ترین آنتیک‌ها را بخرید.

همچنین در این مجموعه اجناس ارزشمند و آنتیک مانند: مجسمه‌های دیوارکوب، انواع ساعت‌ها، اکسسوری‌های آنتیک، آباژور، چراغ ‌نفتی و… تنوع بسیار زیادی دارند و انتخاب‌های متنوعی را به شما ارائه می‌دهند. مهم‌ترین مزیت این مجموعه هم این است که اصالت تمامی اجناس آن تضمین شده است.

سخن نهایی

امروزه باگذشت زمان و مدرن‌شدن زندگی، اجناس قدیمی و آنتیک بخصوص انواع ساعت های قدیمی وزنه دار طرف‌داران بسیاری پیدا کرده‌اند. این اجناس که از گذشته به‌یادگارمانده‌اند و معمولاً چندین سال قدمت دارند نشان‌دهنده فرهنگ، هنر و شیوه زندگی گذشتگان هستند.

ساعت‌های عتیقه بسیار ارزشمند هستند که از مکانیسم‌ها و طراحی‌های جالبشان یادگاری از پیچیدگی‌های تکنولوژی گذشته برای ما هستند. درصورتی‌که به اجناس عتیقه و لوکس علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم از ساعت‌های دیواری آنتیک وزنه دار برای دکوراسیون منازل خود استفاده کنید.

سؤالات متداول

  1. انواع ساعت های قدیمی وزنه دار را از کجا خریداری کنیم؟

فروشگاه‌ها و سایت‌های قابل‌اعتماد

  1. آیا ساعت‌های آنتیک وزنه دار ارزش خرید دارند؟

ساعت‌های قدیمی به دلیل زیبایی خاصی که به دکور منازل می‌دهد، بله ارزش خریدن دارند.

  1. قیمت ساعت های قدیمی وزنه دار چقدر است؟

قیمت ساعت‌های آنتیک وزنه دار باتوجه‌به کیفیت، برند، طراحی و سبک، تکنولوژی و… متغیر است.

سایر مقالات:

ابزارآلات خیاطی قدیمی- معرفی نوع ابزار+ابزارآلات خیاطی قدیمی 
معرفی 6 مدل چاقو قدیمی عتیقه + فرق چاقو و قمه قدیمی
9 ترفند ساده تست نقره در خانه برای تشخیص اصل بودن آن
من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید