پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید و نکات آموزشی : 5 مدل از محبوب‌ترین اجناس سرامیکی آنتیک + نکات طلایی خرید

5 مدل از محبوب‌ترین اجناس سرامیکی آنتیک + نکات طلایی خرید

آشنایی با چند مدل اجناس سرامیکی آنتیک

آیا شما هم به دنبال بهترین اجناس سرامیکی آنتیک هستید؟ این اشیا چقدر می‌ارزند؟ اجناس سرامیکی قدیمی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در دکوراسیون منازل خود از آن‌ها استفاده کنید. این وسایل سرامیکی از فواید بالایی برخوردار بوده و کاربردی‌تر هستند.

وسایل سرامیکی از نظر قیمت دارای طیف بسیار وسیعی است و زمانی که با علاقه خود آنها را در دکوراسیون منزلتان جای دهید، جادو و نقش نمایی آن را به‌وضوح مشاهده خواهید کرد. همراه ما بمانید تا درباره اجناس سرامیکی عتیقه بیشتر بدانید.

سفال و کوزه سرامیکی آنتیک

یکی از مهم‌ترین اجناس سرامیکی آنتیک مربوط به سفال و کوزه سرامیکی است. حتماً تاکنون دیده‌اید که یکی از اولین اقدامات محققان و باستان‌شناسان برای به‌دست‌آوردن اطلاعات درمورد یک دوره تاریخی خاص، مراجعه به سفالینه‌ها و قطعات باقی‌مانده از ظروف سفالی آن زمان است.

علت این امر بیش از همه به سابقه­ بسیار طولانی صنعت سفالگری برمی‌گردد که همواره به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مظاهر هنری و عرفانی بشری شناخته ­شده است.

تاریخ سفال و کوزه سرامیکی آنتیک به‌این‌علت زیاد موردتوجه بوده که بررسی سفالینه‌های کلاسیک همیشه یکی از اصلی‌ترین و راهکارهای شناخت تمدن‌های بشری بوده است.

بشقاب و فنجان سرامیکی آنتیک

ترکیب بی‌نظیر دیگری از اجناس سرامیکی آنتیک که می‌توانید به دکوراسیون و چیدمان منزل خود ببخشید، استفاده از یک بشقاب و فنجان سرامیکی زیباروی یک‌پایه و هم‌جواری آن با چند گل یا گلدان است! شک نکنید! در خانه بسیاری از ما بشقاب و فنجان‌های سرامیکی بسیاری با طرح‌های چینی پیدا می‌شود!

چرا به سراغ یکی از زیباترین‌های آنها نمی‌روید و چشمان خود را به میهمانی آن دعوت نمی‌کنید؟ استفاده از مجموعه‌ای از بشقاب‌ها و فنجان‌ها نیز می‌تواند معجزه دیگری از این المان دکوراسیونی را به رخ شما بکشد.

مجسمه و تندیس سرامیکی آنتیک

اگر پیگیر تاریخ آثار تمثیلی سرامیکی باشیم، تقریباً به ۲۵ هزار سال قبل از میلاد می‌رسیم! چنانچه به دنبال هدیه‌‌ای خاص، شکیل و دکوری هستید، تندیس سرامیکی گزینه جالبی برای شما است.

این مجسمه‌ها در زمان‌های گذشته برای استفاده‌های روزانه هم به‌عنوان کالاهایی دکوری و شکیل که نماد خاصی داشتند و هم برای داستان‌سرایی مورداستفاده قرار می‌گرفتند.

مجسمه‌ها را می‌توان روی پیشخان آشپزخانه یا طاقچه شومینه قرارداد تا حس و حال خانه از فضایی خلوت و سفید تبدیل به فضایی روح‌بخش شود. اگر به دنبال بهترین اجناس سرامیکی آنتیک هستید، مجسمه‌های زیبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تابلو سرامیکی آنتیک

درباره انواع قاب سرامیکی آنتیک چیزی می‌دانید؟ همان‌طور که از نام این اجناس سرامیکی عتیقه پیداست تابلوها از جنس سرامیک هستند و جنس روی آن‌ها لعاب شیشه فیروزه کار شده است. سرامیک‌های مینیاتوری با ترکیب رنگ‌ها، طرح‌ها و بافت‌ها، تابلوهای سرامیکی زیبایی را به وجود بیاورند که در ابعاد و طرح‌های مختلفی قابل سفارش هستند.

طرح انتخاب شده با قرارگیری دانه‌های رنگی کنار هم شکل‌گرفته که این کار با صدها سرامیک در کنار هم انجام می‌گیرد و در آخر به یک تابلو سرامیکی زیبا تبدیل می‌شود.

گلدان سرامیکی آنتیک

گلدان سرامیکی قدیمی از جمله اجناس سرامیکی آنتیک دیگری هستند که زیبایی و جذابیت بسیار خاص و ویژه‌ای دارند و از نظر رنگ، مدل و طراحی، فوق‌العاده زیبا و منحصربه‌فرد هستند. گلدان‌های  سفالی قدیمی طرف‌داران و علاقه‌مندان بسیار زیادی دارند.

به همین دلیل افراد زیادی برای دکوراسیون منزل و محل کار خود اقدام به خرید گلدان‌های قدیمی می‌کنند و به دلیل علاقه‌ای که به آن‌ها دارند، حاضر هستند تا هزینه‌ زیادی را بابت آن‌ها پرداخت کنند.

این گلدان‌ها به حدی زیبا و منحصربه‌فرد هستند که زمانی که آن را روی یک میز یا کنسول قرار می‌دهید یا در داخل بوفه می‌گذارید، توجه هر فردی را به سمت خود جلب می‌کند حتی اگر هیچ گل و گیاهی را در آن قرار ندهید.

نکات خرید اجناس سرامیکی قدیمی

خرید هر نوع اجناس سرامیکی آنتیک نیاز به تخصص و تجربه‌ کافی دارد. افرادی که در این زمینه به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، می‌توانند به‌خوبی به شما کمک کنند.

حال در این بخش به برخی از مهم‌ترین نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌توانید با درنظرگرفتن آن‌ها مناسب‌ترین اجناس سفالی قدیمی را انتخاب کنید:

  • حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که هیچ‌گونه ترک یا شکستگی روی محصول وجود نداشته باشد.
  • زمانی که قصد خرید اجناس سفالی قدیمی به‌صورت اینترنتی را دارید، توجه لازم به جنس محصول موردنظر را داشته باشید.
  • خرید از مراکز و فروشگاه‌های معتبر به شما این اطمینان را می‌دهد تا کالای موردنظر شما پس از تحویل با نمونه مشاهده شده به هنگام خرید یکسان باشد.
  • در زمان خرید اجناس سفالی کلاسیک به این موضوع فکر کنید که وسیله فوق را برای چه فضا و مکانی می‌خواهید خریداری کنید.
  • لوازم سفالی آنتیک و قدیمی بسیار ارزشمند هستند و قرار است هزینه‌ زیادی را بابت آن پرداخت کنید، به همین دلیل حتماً پیش از خرید تحقیقات کاملی در ارتباط با طراحی و مدل محصول انجام دهید.

قیمت اجناس سرامیکی قدیمی و آنتیک

به نظر می‌رسد که توجه به قیمت اجناس سرامیکی آنتیک در شرایطی که پای علاقه و سلیقه شما در میان باشد ملاحظه بزرگی به‌حساب می‌آید. تهیه‌کردن این لوازم قدیمی برخلاف وسایل مارکی که امروزه طرف‌داران بسیاری نیز دارند تا حدودی مشکل است.

اما ارزش و اعتبار بالایی دارد و در کل باید مراقب این نیز باشید که در پرداخت هزینه‌های مربوط به آنها کنترل شده عمل کنید. پس در هنگام خرید محصولات سفالی آنتیک با یک قیمت حتماً کیفیت آن‌ها را هم در نظر داشته باشید.

گاهی هم ممکن است شما وسیله‌ای را پیدا کنید که حتی عملکرد آن با چیزی که به دنبالش بودید متفاوت بوده؛ ولی در عوض از ابهت و جذابیت بیشتری برخوردار باشد که باعث افزایش ارزشمندی آن می‌شود. چنین چیزی زیبایی خیره‌کننده و غیرمنتظره‌تری را به فضای خانه شما هدیه می‌دهد و صدالبته سودمندتر هم خواهد بود.

خرید بهترین اجناس سرامیکی آنتیک در پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه یکی از بهترین سایت‌های برتر در زمینه خرید اجناس آنتیک و قدیمی است که به‌صورت تخصصی به فروش این لوازم کلکسیونی می‌پردازد. این مجموعه همچنین با برگزاری مزایده‌ها‌ی مختلف فضای رقابتی و جذابی را نیز برای علاقه‌مندان به لوازم قدیمی فراهم کرده است.

از محصولات این سایت می‌توان به ابزارآلات قدیمی، لوازم صوتی و تصویری آنتیک، اجناس سرامیکی آنتیک، دکوراتیو و تزیینی آنتیک و… اشاره کرد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این گالری محصولات را از نزدیک مشاهده نموده و با دریافت مشاوره از کارشناسان این سایت خرید خود را انجام دهند.

در انتها

حال که به انتهای مقاله اجناس سرامیکی آنتیک رسیدیم باید بدانید برای همه‌ ما واضح و مشخص است که سرامیک از قدیمی‌ترین جنس‌هایی است که از زمان‌های قدیم تا به امروز رواج داشته است و ظروف مختلفی از جمله کاسه، بشقاب، لیوان و… از آن تهیه شده است.

زمانی که تاریخچه هنر سرامیک را دنبال می‌کنید به حداقل ۲۰۰۰ سال پیش می‌رسید که واقعاً اعجاب‌انگیز است! در گذشته‌های خیلی دور از خاک رس برای ساخت گلدان‌های سفالی و سرامیکی و انواع ظروف عجیب‌وغریبی که هر کدام کارایی خاص خودشان را داشتند، استفاده می‌کنند.

سؤالات متداول

  1. قیمت سرامیک آنتیک چقدر است؟

قیمت اجناس سرامیکی کلاسیک معمولاً به عواملی چون نوع جنس، ظاهر و طراحی، قدمت و… بستگی دارد.

  1. در هنگام خرید اجناس سرامیکی قدیمی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

عدم ترک یا شکستگی، خرید از مراکز مطمئن، تطابق‌دادن محصول موردنظر با محیط کاری و…

  1. چرا اجناس سرامیکی آنتیک بسیار محبوب هستند؟

چون این اجناس سرامیکی به دلیل زیبایی فوق‌العاده‌ای که به دکوراسیون منازل و سایر اماکن می‌دهند، بسیار موردتوجه کاربران قرار گرفته‌اند.

سایر مقالات:

9 ترفند ساده تست نقره در خانه برای تشخیص اصل بودن آن
معرفی 3 مدل محبوب از انواع ساعت های قدیمی وزنه دار
4 ویژگی اجناس نسوز آنتیک که در زمان خرید باید بدانید!
من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید