پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید و نکات آموزشی : 4 ویژگی اجناس نسوز آنتیک که در زمان خرید باید بدانید!

4 ویژگی اجناس نسوز آنتیک که در زمان خرید باید بدانید!

آشنایی با اجناس نسوز آنتیک و قدیمی

آیا انواع اجناس نسوز آنتیک را می‌شناسید؟ این لوازم از چه ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند و چه کاربردی برای ما دارند؟ اجناس آنتیک نسوز معمولاً همانند سایر لوازم قدیمی و عتیقه طرف‌داران بخصوص خود را دارند. این محصولات به دلیل مواد باکیفیتی که در آن‌ها استفاده شده مقاومت بالایی در برابر آتش دارند.

همچنین از طراحی جالب و منحصربه‌فرد برخوردار بوده و بعضی از آن‌ها قدمت چندین ساله نیز دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اکسسوری عتیقه فلزی، وسایل کاربردی آنتیک، ابزارآلات قدیمی و همچنین آنتیک های فلزی و قدیمی ادامه مقاله را حتماً دنبال کنید.

قابلمه قدیمی نسوز

یکی از اجناس نسوز آنتیک که تا حدود قابل‌توجهی نسوز بوده، قابلمه‌های قدیمی است. استفاده از این قابلمه‌ها در کنار ظاهر قدیمی و نوستالژیکی که به آشپزخانه‌ شما می‌دهند، می‌توانند کیفیت و دوام بالایی را برای شما به ارمغان بیاورند.

این اجناس قیمت نسبتاً بالایی دارند و به علت کاربرد فراوانشان اغلب به‌عنوان اصلی‌ترین بخش ظروف آشپزخانه شناخته می‌شوند. ناگفته نماند که جنس این ظروف می‌تواند تأثیر بالایی در کیفیت و طعم غذای شما داشته باشند؛ پس باید در خرید آن بیشترین دقت را به خرج دهید.

ماهیتابه نسوز قدیمی

یکی دیگر از اجناس نسوز آنتیک مهمی که افراد درگذشته‌ها زیاد در آشپزخانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفتند، وجود بسیار مهم ماهیتابه است. این وسیله چه درگذشته و چه اکنون به ما در پختن و سرخ‌کردن انواع غذاها کمک می‌کند که وسیله‌ای خیلی ضروری و کاربردی برای هر منازلی محسوب می‌شود.

امروز دیگر تابه‌های نسوز زیاد مورداستفاده قرار نمی‌گیرند و ماهیتابه‌های نسوز جدیدی جایگزین این وسیله شده‌اند. تابه‌ها دارای مدل‌های گوناگون از لحاظ کارایی و ساختاری هستند که هر کدام برای پختن انواع مواد غذایی کاربرد دارند.

سماور گازی نسوز آنتیک

درباره نوع دیگری از اجناس نسوز آنتیک که تا حدود زیادی در برابر حرارت مقاوم هستند، سماور گازی آنتیک و قدیمی است. این مدل سماورهای گازی همان‌هایی هستند که هنوز هم باتوجه‌به قدیمی بودنشان همچنان طرف‌داران پروپاقرص خود را دارند.

در زمان‌های قدیم برای تهیه چای یا جوش کردن آب از این سماورها استفاده می‌کردند. امروزه این وسیله به یکی از ارزشمندترین نمونه‌ها در دکور خانه‌ها تبدیل شده و به دلیل محبوبیت‌هایی که دارد اکثر خانواده‌ها به‌عنوان دکوراسیون خانه از آن استفاده می‌کنند.

جنس بدنه این سماورها بسیار محکم بوده که اغلب افراد به دنبال چنین سماور باکیفیتی هستند. این وسیله واکنشی به مواد قلیایی و اسیدی نشان نمی‌دهد و در مقابل خط‌وخش مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

گاوصندوق نسوز آنتیک

آخرین نمونه از اجناس نسوز آنتیک که امروزه هم از آن استفاده‌های زیادی می‌شود، گاوصندوق نسوز است. نحوه عملکرد این وسیله به‌گونه‌ای است که محوطه داخلی گاوصندوق را در مدت تعیین شده و در برابر حرارت مشخص محفوظ نگه می‌دارد. صندوق نسوز بدنه‌ای از جنس فولاد دارد که غیرقابل‌احتراق و مقاوم در برابر آتش است.

بدنه این محصول نسوز از فولاد دوجداره ساخته شده و حفره میانی آن با ماده‌ای از جنس کامپوزیت مخصوص در برابر آتش مقاوم شده است. نوع جنس کامپوزیت به کار گرفته شده صندوق نسوز قدیمی در میزان دوام آن در معرض آتش و حرارت، مؤثر است.

ویژگیهای اجناس نسوز آنتیک

وسایل نسوز قدیمی و آنتیک که درگذشته‌ها از آن‌ها استفاده‌های زیادی می‌شد اصولاً برای ساختشان آن‌ها را در کوره‌های بخصوصی در معرض دماهای خیلی بالا قرار می‌دادند تا محکم‌تر و مقاومت بالاتری داشته باشند.

مواد نسوز موجود در این اجناس به دلیل ویژگی‌هایی همچون مقاومت حرارتی بالا، مقاومت شیمیایی و عایق بودن در بسیاری از موارد مورداستفاده قرار می‌گرفتند. از جمله ویژگی‌های مهم این لوازم نسوز شامل:

  • مقاومت در برابر آتش: اجناس نسوز عتیقه و قدیمی مقاومت بالایی در برابر آتش دارند. این وسایل در صورت تماس با آتش سریعاً حرارت را انتقال نمی‌دهند و از انتشار آتش تا حدود زیادی جلوگیری می‌کنند.
  • عدم سوختن: این اجناس در صورت تماس داشتن با آتش نمی‌سوزند. همچنین نیروی اکسیداسیون لازم برای حفظ آتش را ندارند و از انتشار شعله‌های زیادی بسیار پیشگیری می‌کنند.
  • مقاومت حرارتی: مواد نسوزی که در لوازم نسوز قدیمی وجود دارند در واقع دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر دماهای بالا هستند. این لوازم چنانچه در معرض دماهای خیلی بالا قرار بگیرند به‌هیچ‌وجه تغییر شکل نمی‌دهند.
  • مقاومت شیمیایی: مواد دیرگداز موجود در وسایل نسوز قدیمی اصولاً مقاومت خیلی بالایی در برابر اکسیداسیون و تجزیه‌های شیمیایی دارند. این اجناس در مقابل اسیدها، بازها و سایر مواد شیمیایی تا حد زیادی پایدار هستند.

نکات خرید اجناس نسوز آنتیک

تقریباً از هر زاویه‌ای به این موضوع نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که قبل از خرید هر نوع کالای قدیمی بایستی تحقیقات لازم انجام بگیرد تا بتوان شی باارزش و البته باکیفیتی را خریداری کرد. این مسئله هم دقیقاً برای اجناس نسوز قدیمی صدق می‌کند.

پس به ‌اتفاق هم به نکات مهمی که قبل از خرید این لوازم باید به آن‌ها توجه بخصوصی شود، بپردازیم:

  • مواد اولیه: در واقع این اجناس از متریال گوناگونی تولید شده‌اند که بهتر است قبل از خرید آن از نوع جنس ظرفی که قصد خرید آن را دارید اطلاع کافی داشته باشید.
  • اصالت اجناس: حتماً می‌دانید که بسیاری از لوازم نسوز ممکن است غیر اصل باشند؛ بنابراین برای مطمئن‌تر شدن انتخاب خود بهتر است از فروشگاه‌های اینترنتی معتبری خرید کنید تا خیالتان از این‌جانب راحت باشد.
  • تحقیق و بررسی: قبل از خرید هر وسیله آنتیکی بسیار مهم است که پرس‌وجوهای لازم را انجام دهید. با انجام این تحقیقات به طور کامل درباره این محصولات ارزیابی‌های لازم دستگیرتان شده و خیلی راحت می‌توانید لوازم نسوز قدیمی خود را باکیفیتی بالا و به قیمتی مناسب پیدا کنید.
  • بودجه مالی: برای خرید هر وسیله‌ای باید حتماً بودجه‌ مالی خود را در نظر بگیرید؛ چراکه احتمال زیادی دارد برخی از این اجناس نسوز با قیمت خیلی بالایی عرضه شوند.
  • معتبر بودن فروشگاه: حالا می‌رسیم به مورد خیلی مهم مربوط به مطمئن بودن فروشگاهی که قصد خرید وسیله نسوز آنتیک دارید. پیشنهاد ما این است که به دنبال فروشگاه‌های معتبر برای خرید این لوازم بگردید؛ چون بسیاری از فروشگاه‌ها ممکن است لوازم تقلبی به شما قالب کنند.
  • کیفیت وسیله نسوز: بسیار حائز اهمیت است که قبل از خرید وسایل نسوز آنتیک، کیفیت آن را حتماً بررسی کنید. یعنی مواردی چون سطح ظرف، کیفیت رنگ‌ها، طرح‌ها و همچنین داشتن هر نوع شکستگی یا خط در سطوح این اجناس را چک کنید.

قیمت اجناس نسوز آنتیک

برای این ظروف آنتیک قیمت‌ ثابتی وجود ندارد و بستگی به‌اندازه و اصالت این وسایل است که قیمتشان تعیین می‌شود. البته کاملاً طبیعی است که با گران یا ارزان‌شدن هر نوع لوازم آنتیکی قیمت‌ آن‌ها نیز بالا و پایین کند و بیشتر شود. هر چه این لوازم اندازه بزرگ‌تری داشته باشند به‌مراتب قیمت بیشتری هم دارند.

پارکینگ پروانه؛ مرکزی معتبر برای خرید اجناس آنتیکی

آیا تاکنون برای خرید هر نوع اجناس آنتیکی به سایت‌ها مراجعه کرده‌اید؟ فروش وسایل
آنتیک و کلکسیونی از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است. بیشتر افراد همیشه به دنبال قیمتی مناسب و کالایی کلاسیک همراه با اصالتی تضمین شده هستند.

به همین دلیل پارکینگ پروانه همواره در تلاش است تا بستری امن برای خرید لوازم قدیمی کاربران ایجاد کند. این مجموعه با به‌کارگیری متخصصان کارآزموده و خبره در زمینه خریداری لوازم آنتیک و قدیمی توانسته کار مشتریان را در این حوزه آسان‌تر کند.

پس اگر به دنبال مرکزی مطمئن برای خرید اجناس قیمتی چون تابلو سنگی عتیقه، ساعت آنتیک، ست‌های دکوری آنتیک، مجسمه سنگی قدیمی و… هستید، این وب‌سایت یکی از بهترین و تخصصی‌ترین سایت‌ها برای خرید این اشیا ارزشمند است.

در انتهای مقاله

ما در این مقاله به بررسی اجناس نسوز آنتیک پرداختیم و به عرضتان رساندیم که این اجناس چه جور وسایلی هستند و از کجا می‌شود آن‌ها را تهیه کرد.

اگر مقاله ما را به طور کامل مطالعه کرده باشید، متوجه شده‌اید که خرید این اجناس در مراکز معتبر می‌تواند چقدر خیالتان را از این بابت راحت کند. شما فقط باید بدانید که به کدام نوع از این لوازم آنتیک علاقه دارید، سپس اقدام به خرید آن‌ها کنید.

سؤالات متداول

  1. مهم‌ترین ویژگی‌های اجناس نسوز آنتیک چیست؟

مقاوم در برابر آتش، مقاوم در مقابل مواد شیمیایی، عدم سوختگی و غیره

  1. قیمت لوازم نسوز آنتیک چقدر است؟

برای این ظروف آنتیک قیمت‌ ثابتی وجود ندارد و بستگی به‌اندازه و اصالت این وسایل است که قیمتشان تعیین می‌شود.

  1. آیا اجناس نسوز آنتیک امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

خیر این لوازم قدیمی امروزه منسوخ و اجناس جدیدتری جایگزین آن‌ها شده‌اند.

سایر مقالات:

معرفی 6 مدل چاقو قدیمی عتیقه + فرق چاقو و قمه قدیمی
9 ترفند ساده تست نقره در خانه برای تشخیص اصل بودن آن
معرفی 3 مدل محبوب از انواع ساعت های قدیمی وزنه دار
من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید