پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : معرفی اشیا عتیقه و6 نوع شیئ قدیمی -مهم‌ترین نکات در خرید اشیا عتیقه

معرفی اشیا عتیقه و6 نوع شیئ قدیمی -مهم‌ترین نکات در خرید اشیا عتیقه

اشیا عتیقه

مهم‌ترین نکات در خرید اشیا عتیقه

اشیا عتیقه کاربردهای متنوع و گوناگونی در زمینه‌های مختلف پیدا کرده‌اند. برای اینکه یک شیء عتیقه در نظر گرفته شود، باید دارای قدمت بالایی بوده یا از نظر هنری و تاریخی مهم باشد.

یک عتیقه معمولاً هم زیبا و هم قدیمی است. همچنین ممکن است به دلیل ارتباط اشیا عتیقه با یک دوره تاریخی یا با شخص شناخته شده، بر علاقه و ارزش آن‌ها نیز افزوده شود.

در ادامه با بررسی عواملی که موجب می‌شود به وسایل قدیمی اشیای عتیقه گفته شود و همچنین نحوه یافتن و خرید و فروش آن‌ها با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات در خرید اشیا عتیقه
اشیا عتیقه

 

 

انواع کلکسیون و اشیا عتیقه

امروزه شاهدیم که جمع‌آوری و نگهداری اشیای عتیقه محبوبیت بسیاری میان مردم پیدا کرده است و مهم‌ترین عامل این علاقه، زیبایی، قدمت و تاریخچه آن اشیا است. انواع کلکسیون‌ و اشیا عتیقه مختلفی وجود دارد. به طور مثال برخی از تجهیز خانه‌های خود با اشیای قدیمی زیبا لذت می‌برند. برخی دیگر نیز از جمع‌آوری انواع خاصی از اشیای عتیقه حس و حال خوب دریافت می‌کنند.

علاقه‌مندی به این حوزه روزبه‌روز روبه‌افزایش است. به‌طوری‌که اقلامی که در گذشته عتیقه محسوب نمی‌شدند هم امروزه ارزش بالایی میان مردم پیدا کرده‌اند. شاید بپرسید چگونه؟ این اشیا کمیاب نبوده، همچنین دارای زیبایی خاص یا فوق‌العاده‌ای هم نیز نیستند؛ بلکه صرفاً به خاطر قدیمی بودن و در دسترس نبودن کلکسیونی تلقی می‌شوند.

تمبرها، پوسترها، کتاب‌ها، برخی لوازم خانگی قدیمی و حتی ساعت‌ها، فرش، سرامیک و شیشه که در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با برخی از آن‌ها می‌پردازیم، نمونه‌هایی از این اشیا هستند.

انواع کلکسیون و اشیا عتیقه
اشیا عتیقه

 

 

ساعت‌ها

ساعت‌ها یکی از مهم‌ترین اقلامی هستند که میان مردم از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند؛ زیرا ساعت‌های اولیه به صورت دست‌ساز و توسط افراد ساخته می‌شد؛ لذا با وجود تکنولوژی که مداوم در حال پیشرفت است ارزش ساعت‌های قدیمی همچنان حفظ شده است.

ارزش یک ساعت قدیمی کلکسیونی، بر اساس سن و الگوهای منحصر به فرد طراحی شده‌ای که سازنده خاصی آن را طراحی کرده است و همچنین آن را نسبت به بقیه ساعت‌ها متمایز می‌کند، تعیین می‌شود.

ساعت‌ها
اشیا عتیقه

 

 

فلزات

در رابطه با فلزات می‌توان به انواع ظروف فلزی اشاره مانند طلا، نقره و مسی اشاره کرد که معمولاً بیشترین ارزش آن‌ها برای ظروف نقره است. لازم به ذکر است گاهی ظروف آهنی یا برنجی نیز طبق طرح‌های آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند؛ زیرا کلکسیونرها اغلب به دنبال آثاری با طراحی زیبا و سپس با قدمت بالا هستند که به فضا زیبایی بخشد.

شیشه‌ها

در ارتباط با شیشه‌ها می‌توان به گلدان‌ها و ظرف‌های غذاخوری اشاره کرد. این اقلام به دلیل شکننده بودن نگهداری آنها سخت بوده و کمیاب هستند، به همین دلیل از ارزش بالایی برخوردار هستند و در ردیف اشیا عتیقه قرار می‌گیرند. همچنین برخی از ظروف ممکن است با دست قالب‌گیری شده باشند و دارای طرح و نقش‌های بخصوصی باشند.

اشیا با هنرهای عامیانه

اشیا با هنرهای عامیانه نیز گاهی جزو اشیای عتیقه محسوب می‌شوند؛ زیرا اشیايی هستند که بیان فرهنگ بومی یک منطقه می‌پردازند. آن‌ها با استفاده از طراحی منحصر به فرد و خاصی که دارند و استفاده از طرح‌ها و رنگ‌های خاص مورد محبوبیت قرار می‌گیرند.

اشیا با هنرهای عامیانه
اشیا عتیقه

 

 

لوازم خانگی قدیمی

گاهی برخی وسیله‌ها مانند فرش‌ها، تختخواب و حتی مبلمان به عنوان اشیا عتیقه محسوب می‌شوند. این وسایل برای قرار گرفتن در این ردیف می‌بایست بسیار قدیمی و اشیا باقی مانده از گذشتگان باشد. به طور مثال امروزه بسیاری از مبل‌های سلطنتی قدیمی باقی مانده از حکومت‎‌های قبل به عنوان اشیا باارزش در موزه‌ها نگهداری می‌شوند.

کتاب‌ها

برخی از کتاب‌های قدیمی که نوشته شاعر و نویسنده‌های قرن‌های گذشته هستند و سالیان دراز از نوشته شدن آن‌ها می‌گذرد، در ردیف اشیای عتیقه قرار دارند. این کتاب‌ها که معمولاً دست‌نویس هستند؛ شامل کتاب‌های قرآن، کتاب‌های شعر، کتاب‌های مذهبی و سفرنامه می‌شوند. برای مشاهده و خریداری این کتاب‌های قدیمی به سایت فروش آن‌ها مراجعه کنید.

خرید و فروش اشیا عتیقه

خرید و فروش اشیای عتیقه به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. گاهی برخی از آن‌ها در حراجی فروخته می‌شوند. در بزرگ‌ترین خانه‌های حراج اشیا عتیقه، وسایل قدیمی زیبا و قیمتی و افراد علاقه‌مند با هم جمع می‌شوند، کاتالوگ‌ها و شجره‌نامه‌ها را مطالعه و سپس تصمیم نهایی را می‌گیرند.

گاهی افراد فروشنده برای دیده شدن اشیا قدیمی، تبلیغات را در سطح بین‌المللی انجام می‌دهند. برخی افراد برای فروش اشیا قدیمی خود مناقصه برگزار می‌کنند. مناقصه اشیا قدیمی را می‌توان به صورت حضوری، نمایندگی و یا تلفنی انجام داد. برخی دیگر نیز توسط سایت‌ها انجام می‌شوند.

لازم به ذکر است گاهی بسیاری از عتیقه‌ها توسط دلال‌ها فروخته می‌شوند، تاجران تخصصی که اشیاء عتیقه را از مالکان خصوصی یا از خانه‌های حراج می‌خرند، اجناس خود را در مغازه‌های خود به نمایش می‌گذارند یا به تعداد بالا به سایر مغازه‌داران می‌فروشند.

نمایش اشیا عتیقه یکی دیگر از روش‌های محبوب فروش کالا است. در یک نمایشگاه، بسیاری از فروشندگان غرفه‌های کوچک اجاره می‌کنند و وسایل خود را به نمایش گذاشته و به خرید و فروش اشیای عتیقه می‌پردازند.

خرید و فروش اشیا عتیقه
اشیا عتیقه

 

 

چگونه اشیای عتیقه بفروشیم؟

ممکن است برای برخی افراد این سؤال مطرح شود که چگونه اشیای عتیقه بفروشیم؟ لازم به ذکر است که گزینه‌های زیادی برای فروش اشیای عتیقه وجود دارد؛ اما پیدا کردن یک فرد یا فضای مورد اطمینان برای فروش وسایل عتیقه امر بسیار ضروری و مهمی بوده و چندان کار آسانی نیست.

در قدیم خرید و فروش اشیای عتیقه صرفاً توسط فروشندگانی صورت می‌گرفت که در این زمینه مهارت‌های خاصی داشتند؛ اما امروزه هر کسی می‌تواند این کار را انجام دهد که البته این موضوع کمی مشکل ساز به نظر می‌رسد. یکی از مهم‌ترین و ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانیم عتیقه خود را بفروشیم سایت فروش اشیا عتیقه است.

افراد زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، اما قبل از آن باید از مورد اعتماد بودن سایت‌ها اطمینان حاصل شود. در واقع مهم‌ترین عامل محبوبیت اشیای عتیقه که امروزه طرفداران زیادی را به خود جذب کرده، همین سایت‌ها و حراج‌ها و حتی برنامه‌های تلویزیونی است که در این رابطه روبه‌افزایش است.

مهم‌ترین عامل در تأیید معتبر بودن یک سایت، رضایت خریداران و فروشندگان آن است. حتماً قبل از اینکه اقدام به خرید یا فروش در سایتی بکنید، در مورد رضایت افراد از آن سایت مطالعه کنید. هر چه یک سایت قدیمی‌تر باشد ممکن است بیشتر مورد اعتماد مخاطبان واقع شده باشد.

چنانچه قصد دارید که با استفاده از سایت‌ها کالای خود را بفروشید، ابتدا به دنبال موارد مشابه بگردید و وضعیت ظاهری و قیمت را مقایسه کنید. از اطلاعات سایر فروشندگان و الگوبرداری از آن‌ها به راحتی می‌توانید اشیا عتیقه خود را به فروش موفق برسانید.

پس اگر تخصصی در این زمینه ندارید از افراد کاربلد مشورت گرفته یا با مقایسه سایت‌ها و پیدا کردن سایت‌های مورد اعتماد معامله خود را به خوبی رقم بزنید.

چگونه اشیای عتیقه بفروشیم؟
اشیا عتیقه

 

 

قاچاق اشیا عتیقه

در واقع قاچاق عبارت است از وارد یا خارج کردن اشیا باارزش به کشور که در انحصار دولت است و به افرادی که این خطا را مرتکب شوند، قاچاقچی گفته می‌شود. قاچاق اشیا عتیقه و تجارت غیرقانونی این اشیا به دلیل ارزشمند بودن برای هر کشور و همچنین کمیابی و زیبایی بسیار زیاد این آثار، یک تخلف بزرگ محسوب می‌شود.

هیچ شخصی بدون داشتن مجوز خرید و فروش اشیا عتیقه حق این کار را ندارد و اگر شخصی دست به فروش یا خروج اشیای عتیقه از کشور کند کار او جرم تلقی شده و مجازات قانونی بر او اعمال خواهد شد.

اشیا عتیقه شناسنامه دار

اشیا عتیقه شناسنامه دار، حاوی مستنداتی هستند که تاریخ و اصالت یک عتیقه را ثابت می‌کند. این مستندات در واقع دربردارنده اطلاعاتی در رابطه با زمان ساخت، شخص سازنده، اولین خریدار و محل ساخت هستند و می‌توانند ارزش مالی و معنوی اشیای عتیقه را به طرز قابل توجهی افزایش دهند.

شناسنامه یک کالا می‌تواند خریدار را نسبت به خرید یک عتیقه آگاه و خاطر جمع سازد یا از خرید و فروش کالاهایی که به عنوان عتیقه توسط سودجویان معامله می‌شود جلوگیری به عمل آورد؛ زیرا متأسفانه امروزه معامله اشیایی که ارزشی ندارند و جا زدن آن‌ها به عنوان عتیقه توسط افراد سودجو بسیار افزایش یافته است.

 مزیت دیگر شناسنامه دار بودن کالای عتیقه، جلوگیری از خارج کردن آن‌ها از کشور و حفظ حقوق دارندگان این آثار ارزشمند است. همچنین گاهی اشخاصی علاقه‌مند و نگهدارنده این آثار ارزشمند از دنیا می‌روند و وارثان آنها که از ارزش واقعی این کالاها آگاهی ندارند، به راحتی آن‌ها را مورد سوءاستفاده قرار می‌دهند؛ اما اگر کالا دارای شناسنامه باشد قطعاً از چنین موضوعی جلوگیری خواهد شد.

صدور شناسنامه برای اشیا عتیقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط متخصصین این کار صورت می‌گیرد و در آن مشخصات و سن عتیقه را بررسی و قید می‌کنند.

اشیا عتیقه شناسنامه دار
اشیا عتیقه

 

 

پارکینگ پروانه؛ تجربه یک خرید مطمئن

مزایده‌های اشیا عتیقه یکی از روش‌های خرید و فروش اجناس عتیقه است. در این روش کالاهای عتیقه و تاریخی اصل با قیمت مشخص و منصفانه در سایت پارکینگ پروانه به مزایده گذاشته می‌شوند و مشتریان با پیشنهاد خرید بالاترین قیمت  کالا مورد نظر را خریداری می‌کنند.

با شرکت در مزایده‌های جذاب و بزرگ پارکینگ پروانه و سایر امکاناتی که این سایت به مشتریان خود ارائه می‌دهد، یک خرید مطمئن را تجربه کنید.

سخن آخر

حفظ و نگهداری از اشیا عتیقه دارای اهمیت بسیاری است؛ زیرا این آثار ارزشمند در کنار اینکه ثروت ملی محسوب می‌شوند، یادگار گذشتگان ما هستند و باید به درستی مورد مراقبت قرار بگیرند. این آثار ارزشمند در تمام کشورها مورد توجه و احترام هستند و همین حساسیت به نگهداری و مراقبت از آن‌ها مشکلاتی اعم از جعل، خرید و فروش غیرمجاز و سرقت رقم می‌زند.

در این مقاله سعی بر آن بود که شما را از تمامی اطلاعات مربوط به اشیای عتیقه اعم از انواع آن‌ها، نحوه نگهداری و نحوه خرید و فروش و این آثار آگاه سازیم.

پارکینگ پروانه؛ تجربه یک خرید مطمئن
اشیا عتیقه

 

 

سؤالات متداول

  1. از کجا می‌توانم اشیای عتیقه زیبا و لاکچری خریداری کنم؟

پارکینگ پروانه           

  1. چگونه می‌توانم عتیقه خودم را بفروشم؟

می‌توانید با استفاده از سایت‌های معتبر یا فروشگاه‌های مشهور عتیقه خود را بفروشید.

  1. هنگام خرید عتیقه‌جات باید به چه چیزی توجه کنیم؟

به اصل یا جعلی بودن عتیقه

سایر مقالات:

مزایده اینترنتی عتیقه جات-6 نوع مزایده اینترنتی
راهنمای واردات اجناس لوکس عتیقه- معرفی 7 نوع عتیقه‌اروپایی
6 مورد از بهترین عتیقه فروشی های دبی- آدرس و اجناس

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید