پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > مزایده : مزایده اینترنتی عتیقه جات-6 نوع مزایده اینترنتی

مزایده اینترنتی عتیقه جات-6 نوع مزایده اینترنتی

مزایده اینترنتی عتیقه جات

آیا می‌توانم از طریق اینترنت در مزایده شرکت کنم؟

شرایط مزایده اینترنتی عتیقه جات چگونه است؟ وقتی از مزایده اینترنتی صحبت می‌کنیم، بیشتر ما به یاد حراج آثار مهم هنری و اشیای ارزشمند تاریخی می‌افتیم. نوع فروش محصولات در بزرگترین حراجی آنلاین جهان که بسیار گسترده‌تر‌ است، متنوع خواهد بود.

مزایده‌ها به شکل‌های مختلفی برگزار می‌شوند و برای رسیدن به خرید نهایی باید مقررات مربوط به آن‌ها را بدانید و طبق روال درست پیش بروید. اگر قصد شرکت در مزایده اینترنتی عتیقه‌ جات را دارید، مطالعه این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد؛ پس با ما همراه باشید.

آیا می‌توانم از طریق اینترنت در مزایده شرکت کنم؟
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

مزایده اینترنتی عتیقه جات چگونه است؟

مزایده به‌ معنای فروش وسایل به بالاترین قیمت که نقطه مقابل مُناقصه قرار دارد. برخی مزایده‌ها در مدت‌زمان کوتاهی برگزار می‌شوند و بعضی از آن‌ها ممکن است به مدت چند ماه طول بکشند. با پیشرفت تکنولوژی، این مزایده‌ها به صورت اینترنتی نیز برگزار می‌شوند.

مزایده اینترنتی عتیقه‌ جات چگونه است؟
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

انواع مزایده اینترنتی

اگر بخواهیم انواع مزایده اینترنتی عتیقه‌ جات را بشناسیم، باید ببینیم هرکدامشان به چه صورت و در چه مراحلی انجام می‎شوند، شرایط شرکت در مزایده عتیقه‌جات، نوع آن را تعیین می‎کند. در ادامه به معرفی انواع مزایده‌ها خواهیم پرداخت.

مزایده انگلیسی یا استاندارد

بهترین مزایده اینترنتی عتیقه جات، مزایده انگلیسی است که خریداران یک محصول باید نسبت به نفر قبلی قیمت زیادی ارائه دهند و با یکدیگر رقابت متقابلی داشته باشند. اغلب حراجی‌های کلاسیکی که در دنیا وجود دارند جزو مزایده‌های استاندارد هستند.

مزایده هلندی

در مزایده اینترنتی عتیقه جات هلندی، فرد مزایده‌گذار فرایند را با بالاترین قیمت موردنظر خود آغاز می‎کند و قیمت به‌جای بالارفتن، کم می‎شود (یعنی هر نفر، قیمت کمتری نسبت به نفر قبل ارائه می‌دهد). این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که خریداری پیدا شود یا قیمت به یک حداقل (ازپیش‌تعیین‌شده) برسد.

مزایده هلندی
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

مزایده ترکیبی

در این مزایده به‌جای یک کالا، چند نوع کالا در قالب یک بسته ارائه می‎شوند تا هم قیمت بالا برود و هم خریدار برای هر کالایی مجبور نباشد مبلغی جداگانه را پرداخت کند.

مزایده فروشی

مزایده فروشی در کالاهای یک نسخه یا آثار هنری مورداستفاده قرار می‌گیرد و فقط یک نوع از آن‌ها وجود دارد. کالاهای مبادله شده در مدل فروشی، معمولاً خیلی گران‌قیمت هستند و تحت شرایط امنیتی جابه‌جا می‌شوند.

مزایده دلالی

در این نوع، مزایده اینترنتی عتیقه جات برای اجناس خاص و کمیاب انجام می‌شود که خریداران آن‌ها را در کلکسیون‌های خود قرار می‌دهند، مثلاً یک اشیا عتیقه ارزشمند یا یک ماشین خاص و باکیفیت.

مزایده دلالی
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

مزایده هم‌زمان یا ژاپنی

نحوه شرکت در مزایده اینترنتی عتیقه جات هم‌زمان، این گونه است که همه پیشنهادها در یک‌لحظه اجرا و مبلغ هر پیشنهاد توسط انگشتان دست هر فردی محاسبه می‌شود. این نوع مزایده برای اشیایی که باید دراسرع‌وقت به فروش برسند، انجام می‌شود.

تشریفات مزایده

چگونه در بهترین مزایده اینترنتی عتیقه جات شرکت کنیم؟ هر مزایده برای برگزاری صحیح به رعایت شرایط خاصی نیاز دارد که رعایت‌ نکردن آن‌ها نه‌تنها فرایند را زیر سؤال می‎برد، بلکه امکان دارد باعث شود که طرفین درخواست باطل کردن آن را به دادگاه اطلاع دهند و حاضر نشوند مبلغ موردنظر را بپردازند. برای شرکت در مزایده قوانین و مقرراتی وجود دارند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

 دعوت عمومی

در مزایده اینترنتی عتیقه جات مربوط به قانون و دادگستری، دادگاه باید در روزنامه‌های محلی یک نوبت آگهی درج کند همچنین باید موعد فروش طوری تعیین شود که بین انتشار آگهی و روز فروش، از یک ماه بیشتر طول نکشد و از ده روز هم کمتر نباشد.

مشخص‌کردن قیمت پایه

کارشناسان قیمت پایه‌ای را برای کالاهای قدیمی تعیین می‎کنند و همه بر اساس آن قیمت پیشنهاد خودشان را مطرح می‌کنند. دربحث مزایده‌ اینترنتی عتیقه جات دادگاهی، کارشناس نظر خود را به طرفین اطلاع می‌دهد و آن‌ها فقط سه روز فرصت دارند اگر به قیمت تعیین شده اعتراضی داشتند آن را با کارشناس مربوطه در میان بگذارند.

مشخص‌کردن قیمت پایه
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

پرداخت درصد

در مزایده اینترنتی عتیقه جات بعد از برنده‌شدن یک نفر، او باید درصدی را به مجری مزایده پرداخت کند. مثلاً در مزایدات دادگستری این رقم 10% است و مدت معینی برای پرداخت آن فرصت وجود دارد.

تسلیم مال و اعطای سند رسمی

مدت‌زمان واریز پول مزایده توسط هر مزایده‌گذار تعیین می‌شود. بعد از پرداخت قیمت توافقی پول، سند کالا به نام خریدار ثبت می‌شود. در این مورد فراموش نشود اگر در مراحل بعد از برنده‌شدن در مزایده اینترنتی عتیقه جات، فرد درصد مزایده را نپردازد، دادگاه مبلغی را به‌عنوان جریمه آگهی و صدور سند برای وی ضبط می‌کند.

معرفی برترین آدرس سایت‌ مزایده عتیقه‌

آدرس سایت‌های اینترنتی اجناس قدیمی کدام‌اند؟ باگذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، علاقه زیاد به نگهداری اجناس عتیقه و قدیمی به‌عنوان خاطره‌ای زیبا در میان مردم رواج پیدا کرده و اکثر افراد به دنبال منبع این اجناس قدیمی یعنی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر برای خرید لوازم باارزش آنتیک هستند.

چه چیزی بهتر از این که افراد بیش از چند سایت فروش را بشناسند؟ سایت‌های مزایده اینترنتی زیادی وجود دارند که علاوه بر سه سایت برتر فروش عتیقه و اجناس آنتیک که در این جا اشاره می‌کنیم، قصد داریم شما را با سایر سایت‌های مرتبط با مزایده‌های اینترنتی لوازم آنتیک آشنا کنیم تا سطح آگاهی‌تان را بالاتر ببریم.

بهترین سایت‌هایی که به خریدوفروش انواع لوازم قدیمی و آنتیک به‌ صورت آنلاین و حضوری می‌پردازند به شرح زیر هستند.

معرفی برترین آدرس سایت‌ مزایده عتیقه‌
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

سایت پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه با سابقه درخشان و اعتبار بالایی که دارد، بهترین گزینه برای شرکت در مزایده‌های مرتبط با معاملات عتیقه محسوب می‌شود. در این سایت واسطه‌ها حذف شده و شما از اصالت کالایی که خریداری می‌کنید، اطمینان خواهید داشت.

 سایت عتیقه شاپ

عتیقه شاپ یکی از سایت‌های برتر که به‌صورت تخصصی به فروش اجناس آنتیک و قدیمی می‌پردازد. حذف واسطه‌ها و جمع‌کردن کلکسیون‌هایی از وسایل قدیمی مهم‌ترین ویژگی‌های بارز این سایت است. انواع محصولات معتبر و باکیفیت در این سایت را می‌توان به: سکه‌های قدیمی، ظروف نقره و برنج، ساعت‌های قدیمی و… اشاره کرد.

سایت کاریزما آنتیک

سایت مزایده اینترنتی عتیقه جات کاریزما آنتیک در زمینه خریدوفروش اجناس لوکس و قدیمی برندهای اروپایی، فعالیت‌های زیادی را آغاز کرد. کاریزما آنتیک محصولات خود را به‌صورت حضوری و آنلاین در سایت و پیج اینستاگرام به فروش می‌رساند. از مهم‌ترین لوازم قدیمی در این سایت مجسمه دکوری، ساعت رومیزی و دیواری شیک، ظروف برنز و… است.

سایت کاریزما آنتیک
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

سایت ایران آنتیک

یکی دیگر از فروشگاه‌های آنلاین اجناس قدیمی و عتیقه، سایت ایران آنتیک است. این سایت با دیگر سایت‌های معرفی شده از لحاظ بومی و ایرانی بودن کالاها، متفاوت‌تر است. عتیقه‌های موجود در این فروشگاه همگی از اجناس قدیمی ایرانی و صنایع‌دستی شهرهای مختلف هستند.

سایت ایران آنتیک با برگزارکردن مزایده اینترنتی عتیقه جات فضای رقابتی هیجان‌انگیزی را برای خریداران فراهم می‌کند. مهم‌ترین کالاهای این سایت شامل لوازم آشپزخانه قدیمی، آلات موسیقی، لوازم فلزی و چوبی، صنایع‌دستی قدیمی ایرانی و ساعت‌های قدیمی و آنتیک اشاره کرد.

سایت Thehoarde

این سایت یکی از معتبرترین سایت‌های لوام آنتیک و قدیمی برای خریدوفروش عتیقه‌جات آنلاین در بازارهای اروپا و بریتانیا است. یافتن وسایل قدیمی، کاری بسیار دشوار است و برای خرید این وسایل باید فروشگاه‌های آنلاین را بشناسید. در این سایت به دنبال هر آن چه که به لوازم قدیمی مربوط می‌شود را بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه فراهم می‌کنید.

سایت  Antiques

شما می‌توانید در این فروشگاه زیباترین آنتیک‌ها از جمله: جعبه جواهرات چوبی، گردن‌بند آویز ویکتوریا و سایر  وسایل ارزشمند دیگر را خریداری کنید. این وب‌سایت به فروشندگان اجازه می‌دهد تا وسایل عتیقه و قدیمی خود را برای فروش در سایت قرار و با قیمت دلخواه به فروش برسانند.

 سایت مستر آنتیک

سایت مستر آنتیک از معتبرترین سایت‌های مزایده اینترنتی عتیقه جات در زمینه  فروش وسایل آنتیک است. تنوع بسیار زیادی از اجناس قدیمی در این سایت وجود دارند که شامل دیوارکوب‌ها، انواع ساعت‌ها، آباژورها، چراغ‌نفتی و… هستند.

در این فروشگاه مشخصات کامل لوازم به همراه عکس‌های باکیفیت و واقعی درج شده است. این سایت علاوه بر خرید آنلاین به شما امکان خرید حضوری را می‌دهد که این امر موجب اطمینان خاطر شما عزیزان از جانب محصولات مطمئن خواهد شد.

مزایده اجناس شناسنامه‌دار

مزایده اینترنتی اشیا شناسنامه‌دار و آزادشدن خریدوفروش آن‌ها از جانب بسیاری از باستان‌شناسان با عکس‌العملی مثبت روبه‌رو شده است. شناسنامه‌دار كردن اشياي عتيقه‌جات از مهم‌ترین وظایف سازمان میراث‌فرهنگی است. برای هویت‌دار شدن اشيا توجه کردن به مواردی مانند: عنوان اثر، تاريخ كشف آن، جنس و… بسیار ضروری است.

مزایده اجناس شناسنامه‌دار
مزایده اینترنتی عتیقه جات

 

 

خریدوفروش لوازم قدیمی به‌صورت آنلاین

بهترین راه برای خریدوفروش انواع عتیقه‌جات چیست؟ شاید برایتان پیش‌آمده با افرادی مواجه شده‌اید که برای خود کلکسیون‌هایی از عتیقه‌جات را برای نگهداری آن‌ها داشته باشند. این افراد از پرطرفدارترین مشتریان موجود سایت‌های مزایده اینترنتی عتیقه جات در زمینه‌های مختلف لوازم قدیمی هستند که علاقه زیادی به این حرفه دارند.

احتمالاً اولین سؤالی که ذهن شما را در گیرکرده باشد این است که عتیق‌ها جزو بخش مهمی از میراث‌فرهنگی هستند؛ پس  چگونه برخی افراد به‌راحتی می‌توانند به خریدوفروش این لوازم بپردازند.

سخن پایانی

لوازم آنتیک و قدیمی جزو مهم‌ترین و کمیاب‌ترین وسایل در محیط اطراف ما هستند، بنابراین برای دسترسی به آن‌ها باید تمام تلاش خود را صرف خرید عتیقه‌جات اصل و باکیفیت در سایت‌های اینترنتی معتبر کنیم. شما عزیزان می‌توانید با بررسی‌های لازم در زمینه نکات و محصولات قدیمی به سایت‌های مطمئن مراجعه و سپس اقدام به خرید کالای موردنظر کنید.

پیشنهاد می‌کنیم هنگام خریدوفروش از بازا‌رهای اینترنتی برای تشخیص کالاهای اصل از تقلبی حتماً از یک متخصص حرفه‌ای کمک و مشاوره بگیرید. در این مطالب به معرفی انواع سایت مزایده اینترنتی عتیقه جات در زمینه خریدوفروش آن‌ها پرداختیم و سعی کردیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

سؤالات متداول

1 . در کدام مزایده اینترنتی خریداران نسبت به نفر قبلی قیمت بالایی ارائه می هند؟

مزایده انگلیسی

2 . ویژگی‌ بارز سایت مزایده عتیقه شاپ چیست؟

حذف واسطه‌ها و جمع‌کردن کلکسیون‌هایی از اجناس قدیمی

3 . کدام سایت علاوه بر خرید آنلاین امکان خرید حضوری می‌دهد؟

سایت مستر آنتیک

سایر مقالات:

زیباترین لوازم فروش اشیا باستانی در دنیا-10 گنج گران‌ نهفته در نقاط دنیا
خرید و فروش وسایل قدیمی – 3 نکته طلایی که باید بدانید!
کاربرد آنتیک در صنایع دستی – کاربرد عتیقه‌جات در 9 زیردسته صنایع دستی

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید