پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : راهنمای خرید اکسسوری عتیقه-3 نوع اکسسوری عتیقه و پرطرفدار

راهنمای خرید اکسسوری عتیقه-3 نوع اکسسوری عتیقه و پرطرفدار

راهنمای خرید اکسسوری عتیقه

راهنمای خرید اکسسوری عتیقه

امروزه وسایل قدیمی یا عتیقه‌جات یکی از پرطرفدارترین لوازم شناخته شده است. راهنمای خرید اکسسوری عتیقه از همان مواردی است که دانستن آن برای هر یک از ما لازم است. عتیقه‌جات به‌ویژه اکسسوری از ظرافت خاصی برخوردار هستند.

انتخاب اکسسوری عتیقه برای زنان امروزی ممکن است کاری دشوار باشد. شاید اکنون برایتان سؤال باشد که اکسسوری عتیقه شامل چه مواردی است؟ و راهنمای خرید اکسسوری عتیقه چیست؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا به این سؤالات شما پاسخ دهیم.

راهنمای خرید اکسسوری عتیقه

 

 

انواع اکسسوری عتیقه

اکسسوری به‌عنوان یکی از لوازم شیک و ظریف برای هر خانمی است. تنوع در اکسسوری‌های عتیقه باعث شده است تا رنگ و نوع فلزات به کار برده شده در آن بسیار متفاوت‌تر به نظر برسد. احتمالاً شما هم از آن دسته از افرادی هستید که در حین انتخاب اکسسوری عتیقه وسواس زیادی به خرج می‌دهید.

اکسسوری فقط غرق در دنیای ظریف زنان نیست؛ بلکه در دنیایی از لوازم شیک مردان نیز وجود دارد. کلکسیون زیادی از راهنمای خرید اکسسوری عتیقه در بازار وجود دارند که می‌خواهیم به بررسی تعدادی از آنها بپردازیم.

زیورآلات مردانه و زنانه از دسته‌های اکسسوری عتیقه است که ارزش زیادی دارند. در این قسمت به نمونه‌هایی از آنها خواهیم پرداخت.

اکسسوری عتیقه منازل

شاید برایتان عجیب باشد، منازل نیز دارای زیورآلات خاصی هستند. دیوارکوب عتیقه قدیمی نقاشی یکی از همین موارد است. دیوارکوب‌ها دارای تنوع و ظرافت خاصی هستند. بهترین گزینه برای زیبایی دیوارهای منزلتان همین مورد است.

اگر دیوار منزلتان دارای ترک یا جای گچ است می‌توانید با دیوارکوب‌های نقاشی زیبا آن را بپوشانید. دیوارکوب‌های کاریزما قدمت بیشتری دارند که می‌توانید به انتخاب خودتان و سلیقه خودتان یکی از بهترین موردها را برای منزلتان تهیه کنید.

اکسسوری عتیقه منازل
راهنمای خرید اکسسوری عتیقه

 

 

زیورآلات مردانه

همان‌طور که می‌دانید علاوه بر زنان، مردان نیز از دنیای اکسسوری غافل نیستند. انگشتر و دستبندهای پرطرفدار و متنوعی می‌توانید برای مردان پیدا کنید. انگشتری‌های مردانه دارای ریز کاری بیشتری است و جالب است بدانید که دارای خواص درمانی زیادی نیز هستند.

علاوه بر خواص درمانی که در انگشترهای مردانه عتیقه‌جات وجود دارد. نکته بعدی این است که دارای ذکر مجرب است و به‌نوعی می‌توان گفت که گنج پنهان شده در این گونه لوازم می‌توانید پیدا کنید. این گونه عتیقه‌جات دارای عیار بسیار زیادی هستند.

در ایام قدیم مردم از انگشتر برای اعتقادات خاصی که داشتند استفاده خود را می‌کردند و تا ابد نیز این انگشتر را همراه خود نگه می‌داشتند. حتی در زمانی که انگشتر خود را گم می‌کردند به قیمت جان خودشان نیز شده دنبال آن برای پیدا کردن انگشتر در همه جا می‌گشتند.

زیورآلات زنانه

زیباترین کلکسیون راهنمای خرید اکسسوری عتیقه در بین زیورآلات زنانه وجود دارد. به این دلیل که دارای تنوع و ریز کاری بیشتری نسبت به زیورآلات مردانه است. زیورآلات زنانه نقره همیشه جذابیت خاص خود را به همراه دارد. این نوع زیورآلات نقره تأثیر زیادی می‌تواند در استایل زنانه شما داشته باشد.

باید گفت که انتخاب زنان نشان‌دهنده خواسته و تفکرات خاص آنها است. هر خانمی نیز بر اساس معیارهایی که دارد اقدام به خرید اکسسوری عتیقه می‌کند. تعداد بسیار زیادی از زنان برای اینکه زیورآلات آنها بیشتر به چشم بیاید از اکسسوری بزرگ‌تری استفاده می‌کنند.

زیورآلات زنانه سنگین

البته که نوع زیورآلات زنانه عتیقه سنگین در سال 2021 بسیارترند شده بود. افرادی که انتخابشان این نوع اکسسوری است اکثر اوقات می‌خواهند در مرکز توجه و دید عموم قرار بگیرند. این نوع افراد روحیه متفاوت‌تری نسبت به سایر افراد دارند.

اکثر این افراد دارای روحیه سرکش و سردی هستند. دلشان می‌خواهد بیشتر قوانین شکنی کنند و اعتقادات خاصی نیز ندارند و همین باعث شده هر کاری که آنها را خوشحال می‌کند، انجام دهند. نکته مثبت این افراد این است که از ارتباط اجتماعی بالایی برخوردار هستند.

زیورآلات زنانه سبک

زیورآلات زنانه سبک از نوع دیگر عتیقه‌جات است. در مقایسه با زیورآلات سنگین نیز از تفاوت خاصی برخوردار است. این نوع اکسسوری شیک و کلاسیک است و با سنگ‌های قیمتی زیادی تزئین شده است. جذابیت خاص آنها در سنگ‌هایی مانند مروارید و الماس به‌مراتب بیشتر است.

برخلاف شخصیت افرادی که در زیورآلات سنگین وجود دارد. این گونه افراد در راهنمای خرید اکسسوری عتیقه دارای روحیه بسیار لطیف و دقیقی هستند که هر کاری را درست در زمان خودش انجام می‌دهند. حواس آنها به کوچک‌ترین مسائل نیز سوق داده می‌شود.

این گونه افراد سعی دارند همیشه جذابیت و زیبایی خود را حفظ کنند. در قدیم نیز این گونه افراد بسیار به قانون پایبند بودند و از آن اطاعت می‌کردند. دارای چارچوب خاصی برای کارهای خودشان هستند و همین باعث برتری آنها تا کنون شده است.

زیورآلات زنانه سبک
راهنمای خرید اکسسوری عتیقه

 

 

خرید جواهرات قدیمی در دنیا

کاربرد جواهرات به زمان ما قبل تاریخ برمی‌گردد. زمانی که مردمان روسیه و کنیا از پوست و سنگ شترمرغ برای دستبند و انگشتر استفاده می‌کردند. هر چقدر به جلوتر پیش می‌رویم فلزات جدیدی با ریز کارهای متفاوتی می‌توانیم ببینیم.

اولین انگشتری که در بین جواهرات کشف شد فلز مس در آن به کار برده شده بود. به همین دلیل فلز مس اکنون نیز بسیار موردتوجه مردم قرار گرفته است. این نوع فلز مس به کار برده شده در انگشتر قیمتی به هفت هزار سال پیش برمی‌گردد.

سبک مردم قدیم بیشتر مینیمال و ساده بود. این افراد درگذشته علاقه زیادی به زرق‌وبرق تجملاتی نداشتند و در عین سادگی نیز از جذابیت خاصی برخوردار بودند. البته ناگفته نماند افراد قدیم روحیه لطیف‌تری نسبت به افراد این دور و زمانه دارند.

اکنون به بررسی چند کشور که راهنمای خرید اکسسوری عتیقه در آن بسیارترند شده است، می‌پردازیم.

خرید جواهرات قدیمی در دنیا
راهنمای خرید اکسسوری عتیقه

 

 

مصر؛ سرزمین جواهرات ناب

مصر سرزمینی است که مردان و زنان زیادی در دوران باستان از جواهرات خاص خود استفاده می‌کردند. در آن دوره افراد مرفه و ثروتمند زیادی از خود جواهرات قدیمی نشان می‌دادند. آنها اعتقاد داشتند که استفاده از زیورآلات باعث موفقیت زیادی در کارهایشان می‌شود.

جواهرات مورداستفاده در قدیم انواع مختلفی دارند. طلسم، گردنبند، انگشتر، آویز از جمله نمونه‌هایی از عتیقه‌جات قدیمی است. مردمان مصر علاقه زیادی به استفاده از سنگ‌های قیمتی سنگین و نرم داشتند و تنوع در سنگ‌های قیمتی باعث ظرافت و جذابیت خاصی به جواهرات قدیمی شده است.

مردمان مصر برای دورشدن از بدی‌ها از رنگ‌های اصلی استفاده می‌کردند؛ زیرا این گونه جایگاه بالای آنها بسیار واضح‌تر بود. هر کدام از رنگ‌ها نماد ویژگی خاصی در جواهرات استفاده شده بود. برای مثال، رنگ سبز به معنای موفقیت و رنگ قرمز به معنای ازبین‌بردن تمایلات و رنگ آبی به معنای نشان‌دهنده سلطنتی بودن است.

یونان؛ مهد عتیقه‌جات زیبا

یونان از کشورهای دیگر از عتیقه‌جات زیبا و متنوع است. قدمت این نوع جواهرات 2600 سال است. این کشور دارای فرهنگ غنی و در زمان فتح امپراطوری روم در وضعیت بسیار توسعه‌یافته‌ای قرار گرفتند. مردم یونان اعتقاد خاصی نیز داشتند.

اعتقاد داشتند که آنها افراد مرده را با جواهرات خودشان دفن می‌کردند تا در جهانی دیگر این نوع عتیقه‌جات را داشته باشند. فلز برنز یکی از مواردی بود که سبب شد پیشرفت چشمگیری در صنعت عتیقه‌جات داشته باشند.

جواهرات یونان نمادی از قدرت و جایگاه اجتماعی خاص آنها است. حتی در مواردی نیز برای محافظت در برابر ارواح شیطانی به کار می‌رفت. مردم یونان تکنیک طلافروشی خود را از سرزمین‌های دیگر آموخته‌اند و به همین دلیل سبک منحصربه‌فرد خود را در طول زمان ایجاد و حفظ کرده است.

ایران؛ جواهراتی شیک در دوره قاجار

ایرانیان دارای فرهنگ و تاریخ بسیار غنی هستند. این کشور در هنر و صنایع‌دستی همیشه حرف اول را می‌زند. همیشه تنوع خاصی در جذابیت جواهرات ایرانیان وجود دارد. اولین جواهر گردنبند مورداستفاده از یک شاهزاده خانم ایرانی است.

در زمان قاجار جواهراتی زیادی استفاده می‌شد و درباریان علاقه خاصی به جواهرات عتیقه داشتند. همین عامل باعث شد که ایران رشد چشمگیری در جواهرات شیک و خاص داشته باشد. الماس زرد یکی از نمونه خریدهای پادشاه قاجار یعنی احمدشاه بود.

احمدشاه علاقه زیادی به دنیای عتیقه‌جات داشت. عشق او به جواهرات همیشه یکی از موردهای انکارناپذیر بوده است. گفته شده است که هزاران نوع جواهرات در خزانه ملی این پادشاه وجود داشته است. به همین دلیل دستور داده بود که از جواهراتی که دارد یک کره جواهری بسازند تا هیچ جواهری گم نشود.

راهنمای خرید اجناس آنتیک

عتیقه‌جات یا راهنمای خرید اکسسوری عتیقه همیشه باعث به‌یادآوردن خاطرات شیرین و تلخ است. این گونه لوازم را می‌توان نسل به نسل در بین خانواده خود دست‌به‌دست کرد. این گونه لوازم جادویی خاص و دارای جایگاهی منحصربه‌فرد و دارای ارزش بسیار بالایی است.

هنگام راهنمای خرید اکسسوری عتیقه باید یک سری نکات رعایت شود. فقط افراد کاربلد و باستان‌شناسان می‌توانند عتیقه‌جات باارزش و گران‌بها را تشخیص دهند. این نکات هنگام خرید اکسسوری عتیقه بسیار قابل‌توجه است.

  • قبل از اینکه خرید خود را انجام دهید، هدفتان از خرید را مشخص کنید.
  • سعی کنید همیشه بهترین قیمت را انتخاب کنید.
  • به قانونی‌بودن عتیقه خود توجه کنید.
  • خرید و فروش عتیقه در مواردی جرم و غیرقانونی است.

اگر در دنیای راهنمای خرید اکسسوری عتیقه گیج شده‌اید و فردی مبتدی هستید. از این موضوع نترسید، می‌توانید در اینترنت به دنبال اطلاعات کافی برای خرید خود باشید. این کار تا حدی زیادی به شما می‌تواند در این مسیر کمک کند.

راهنمای خرید اجناس آنتیک
راهنمای خرید اکسسوری عتیقه

 

 

راهنمای خرید اکسسوری شناسنامه‌دار

برای اینکه بتوانید خرید قانونی انجام دهید باید عتیقه شما زیر نظر سازمان میراث و فرهنگ باشد. هر عتیقه معتبر و قانونی دارای شناسنامه ویژه‌ای است. سعی کنید حتماً عتیقه موردنظر خود را از فروشگاه آنلاین یا مغازه عتیقه‌فروشی معتبر خریداری کنید.

درصورتی‌که اکسسوری عتیقه شما دارای شناسنامه نباشد حتماً مجازات خواهید شد. می‌توانید از فروشنده یا کارشناس مربوطه خود حتماً از شناسنامه‌دار بودن عتیقه خود مطمئن شوید و حتماً قبل از خریداری باز هم از افراد کاربلد سؤالات مربوط به شناسنامه‌دار بودن اکسسوری عتیقه خود بپرسید.

راهنمای خرید اکسسوری عتیقه در پارکینگ پروانه

اگر می‌خواهید در مورد راهنمای خرید اکسسوری عتیقه بدانید، بهتر است سری به عتیقه‌جات پارکینگ پروانه بیندازید. در این سایت می‌توانید انواعی از عتیقه‌های جذاب و دیدنی را پیدا کنید. باید گفت پارکینگ پروانه دارای پیج عتیقه‌فروشی زیادی است که می‌توانید سری به آن نیز بزنید.

این سایت تخفیفات زیادی در انواع محصولات خود دارد. مزایده و حراجی عتیقه‌جات نیز به‌مراتب در پارکینگ پروانه که سابقه طولانی و درخشانی در راهنمای خرید اکسسوری عتیقه دارد، دیده می‌شود و روزانه محصولات متفاوتی را در این سایت می‌توانید نگاه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به بررسی راهنمای خرید اکسسوری عتیقه بپردازیم. هنگام خریداری اکسسوری عتیقه حتماً باید به نکاتی توجه کنید و از شناسنامه‌دار کردن عتیقه خود نیز مطمئن شوید. زیورآلات بسیار خاص و متفاوتی در بازار برای خریداری موجود است.

در دنیا انواع مختلفی از جواهرات زیادی وجود دارد. هر یک از کشورها در نقاط مختلف دنیا دارای فرهنگ غنی و باستانی هستند که انواع خاص و متفاوتی از عتیقه‌جات به‌ویژه دسته بندی اکسسوری عتیقه را شامل می‌شود. راهنمای خرید اکسسوری عتیقه می‌تواند به شما نکات زیادی یادآور کند.

سؤالات متداول

  1. آیا اکسسوری عتیقه گران است؟

بله تا حدودی بستگی به جنس و نوع عتیقه مورد نظر دارد.

  1. قدمت جواهرات یونانی چقدر است؟

۲۶۰۰ سال

  1. محبوب‌ترین جواهرات مصر شامل چه مواردی است؟

گردنبند، انگشتر و آویز

 

 

سایر مقالات:

راهنمای واردات اجناس لوکس عتیقه- معرفی 7 نوع عتیقه‌اروپایی
6 مورد از بهترین عتیقه فروشی های دبی- آدرس و اجناس
معرفی اشیا عتیقه و6 نوع شیئ قدیمی -مهم‌ترین نکات در خرید اشیا عتیقه

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید