پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : نحوه تشخیص نقره اصل- 6 روش کاربردی در تشخیص نقره که باید بدانید!

نحوه تشخیص نقره اصل- 6 روش کاربردی در تشخیص نقره که باید بدانید!

نحوه تشخیص نقره اصل

هر آنچه باید درمورد نحوه تشخیص نقره اصل بدانید

آیا شما هم به استفاده از جواهرات نقره علاقه‌مند هستید؟ در این صورت باید نحوه تشخیص نقره اصل را به خوبی بشناسید. بدون هیچ تردیدی در صورت استفاده از این روش‌ها، جواهرات نقره اصل خریداری کرده و در نهایت می‌توانید سال‌ها سال از آن‌ها استفاده کنید.

طی این مقاله به بیان مطالبی بسیار کاربردی درباره روش‌های نحوه تشخیص نقره اصل پرداخته شده است. اکنون اگر شما در رابطه با فرایند تشخیص جواهرات نقره اصل از بدل مشکل دارید، حتماً این مقاله را تا انتها مورد مطالعه قرار دهید.

نحوه تشخیص نقره اصل با بیش از ۶ روش

امروزه برخی از فروشندگان سودجو با استفاده از روش‌های، جواهرات نقره بدل را به عنوان نقره اصل به مشتریان می‌فروشند. حال اگر شما به عنوان یک خریدار، درباره راه‌های تشخیص نقره اصل از بدل اطلاعاتی کامل داشته باشید؛ مطمئناً سر شما نمی‌توانند کلاه بگذراند.

در ادامه این بخش به معرفی چند راهکار تشخیص نقره اصل از بدل در منزل پرداخته شده است.

نقره اصل

تشخیص نقره با سرکه

بدون تردید در خانه شما سرکه و آبلیمو وجود دارد. شما با استفاده از این ماده ساده، خیلی راحت می‌توانید نقره اصل از بدل را تشخیص دهید. در نحوه تشخیص نقره اصل با کمک آبلیمو و سرکه می‌توانید از چند راهکار استفاده کنید که اصلی‌ترین آن‌ها، عبارت هستند از:

  • ابتدا جواهرات نقره را در درون ظرفی که سرکه یا آبلیمو ریخته‌اید، قرار دهید. نقره اصل در مجاورت با این مواد، سیاه می‌شود؛ بنابراین سیاه شدن نقره در این زمان، نشان دهنده اصل بودن آن خواهد بود.
  • در اثر کنار هم قرار گرفتن سرکه و آبلیمو با نقره، بوی آن‌ها تغییر نکرده و این عدم تغییر بوی سرکه یا آبلیمو، بیانگر اصل بودن جواهر نقره شما است. اما اگر یک گردنبند نقره بدل را در کنار سرکه و آبلیمو قرار دهید، یک بوی غیر طبیعی از آن ماده به مشام می‌رسد.

تشخیص نقره با حرارت

متخصصان در رابطه با این روش نحوه تشخیص نقره اصل، می‌گویند که اول جواهر نقره خود را خوب تمیز کنید. سپس فندک را روشن کرده و با یک حرارت ملایم و در عین حال ملایم، روی سطح انگشتر یا گردنبند نقره خود بگیرد.

اگر آن انگشتر یا گردنبند دچار تغیر رنگ شد، پس جواهر شما ساخته شده از نقره اصل است. اما اگر شما کوچک‌ترین تغییر روی سطح انگشتر یا گردنبند ندید، مطمئن باشید که آن‌ها بدل هستند؛ البته هنگام استفاده از شعله آتش، به ملایم و کوتاه بودن آن دقت کنید.

زیرا در صورت زیاد و طولانی بودن شعله آتش، حتماً جواهر شما تغیر فرم داده و در نهایت زیبایی خود را از دست می‌دهد.

تشخیص نقره با آهنربا

یکی از مؤثر‌ترین روش‌ها در نحوه تشخیص نقره اصل، استفاده از آهنربا است. نقره دقیقاً مانند طلا، از قابلیت ضد آهنربایی برخوردار بوده و اگر انگشتر نقره را مقابل آهنربا قرار دهید، ایجاد شدن نیروی دافعه بین این دو خود دلیلی خوبی برای اصل بودن انگشتر نقره خواهد بود.

اما اگر این نیروی دافعه بین انگشتر و آهنربا رخ نداد، احتمالاً انگشتر فقط دارای یک روکش از نقره بوده و در نتیجه بدلی است.

تشخیص نقره با آهنربا

تشخیص نقره با پارچه روشن

فلز نقره در مجاورت با هوا، واکنش نشان داده و سیاه می‌شود؛ بنابراین یک تکه پارچه سفید و روشن بردارید، سپس آن پارچه را روی انگشتر یا گردنبند نقره خود بکشید؛ اگر لک تیره روی پارچه نمایان شد، جواهر شما اصل است.

تشخیص نقره اصل به کمک وایتکس

در این روش کافی است بخشی از انگشتر نقره خود را به وایتکس آغشته کنید. اگر انگشتر شما سیاه شد، از اصل بودن آن مطمئن باشید؛ البته هنگام استفاده از روش تشخیص نقره با وایتکس، این نکته را به یاد داشته باشید که احتمال آسیب دیدگی جواهرات شما وجود دارد.

تشخیص نقره با یخ

نحوه تشخیص نقره اصل به کمک یخ به این صورت است که باید یک تکه یخ را روی گردنبند نقره خود قرار دهید، در صورت آب شدن یخ در مدت زمان کمتر از معمول جواهر شما اصل است. از دیگر روش‌های تشخیص نقره اصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص نقره اصل به واسطه صدا و ضربه زدن
  • تشخیص نقره اصل از طریق وزن
  • شناسایی نقره اصل با استفاده از نشانه‌ها

شناسایی نقره اصل با روش‌های صنعتی

در کنار تمام روش‌های خانگی که شما می‌توانید از آن برای تشخیص نقره اصل استفاده کنید، چند روش صنعتی و آزمایشگاهی نیز وجود دارند؛ البته این روش‌های نحوه تشخیص نقره اصل نسبت به راهکار‌های که در خانه انجام می‌دهید، بسیار دقیق‌تر هستند.

شناسایی نقره اصل

در جدول زیر این روش‌های صنعتی و وسایل یا موادی که به کمک آن‌ها می‌توان نقره اصل از بدل را تشخیص داد، اشاره شده است.

روش آزمایشگاهی و صنعتی مواد و وسایل مورد استفاده در آن روش
آنالیز شیمیایی مواد اکسید‌کننده
آنالیز ساختاری میکروسکوپ نوری، میکروسکوپ الکترونی

تجربه خرید نقره‌ جات اصل با پارکینگ پروانه

اگر علاقه‌مند به جواهرات نقره اصل هستید، حتماً به فروشگاه اینترنتی پارکینگ پروانه مراجعه کنید. تیم باتجربه و مشاوران متخصص ما در زمینه تشخیص نقره از استیل و دیگر فلزات راهنمایی‌های لازم را به شما می‌کنند.

همچنین شما با توجه به برگزاری مزایده‌های مختلف می‌توانید جواهرات نقره مورد علاقه‌ خود را در این سایت خریداری کنید؛ البته در این صورت نیازی نیست نگران اصل بودن جواهرات نقره باشید، زیرا تیم حرفه‌ای پارکینگ پروانه، قبل از برگزاری مزایده اصل یا تقلبی بودن آن‌ها را کاملاً بررسی می‌کند.

سخن پایانی

شما به کمک روش‌های نحوه تشخیص نقره اصل می‌توانید از اصل یا فیک بودن جواهرات خود مطمئن شوید؛ البته برخی از روش‌ها مانند کمک گرفتن از حرارت آتش برای تشخیص نقره فیک از اصل، ممکن است باعث آسیب دیدن جواهر شما شود.

بدون شک در صورت خرید از فروشگاه‌های معتبر نقره فروشی، نیازی به انجام روش‌های تشخیصی مانند آهنربا ندارید.

سؤالات متداول

  1. آیا جواهرات نقره پارکینگ پروانه اصل هستند؟

بله تمام جواهرات نقره قبل از برگزاری مزایده، به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

  1. آیا با سرکه میتوان نقره اصل را تشخیص داد؟

بله شما می‌توانید سرکه را روی فلز ریخته و اگر سیاه شد، مطمئن شوید نقره اصل است.

  1. بهترین روش برای تشخیص نقره اصل چیست؟

استفاده از آهنربا، وایتکس، یخ و حرارت

سایر مقالات:

3 روش روش آبکاری نقره -با انواع روش آبکاری نقره آشنا شوید
سایتهای فروش آنتیک- معرفی 7 سایت از معروف‌ترین سایتهای فروش آنتیک
کارخانه های قدیمی سازنده آنتیک-معرفی 9 کارخانه قدیمی در سراسر دنیا!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید