پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : کلکسیون فندک قدیمی‌- 4 نوع فندک کلکسیونی بسیار قدیمی و تاریخی!

کلکسیون فندک قدیمی‌- 4 نوع فندک کلکسیونی بسیار قدیمی و تاریخی!

کلکسیون فندک قدیمی‌؛ یک کلکسیون خاص و ارزشمند

کلکسیون فندک قدیمی‌

آیا شما هم به جمع کردن کلکسیون فندک قدیمی‌ علاقه دارد؟ فندک یکی از کالا‌های لوکس و محبوب در دنیای امروزی است که چه برای افراد سیگاری و چه آن‌هایی که سیگار مصرف نمی‌کنند جذابیت خاصی دارد. از گذشته تابه‌حال افراد بسیاری به جمع‌آوری فندک‌های قدیمی‌ روی آورده و کلکسیونی از مدل‌های مختلف فندک را جمع‌آوری کرده‌اند.

جمع کردن فندک‌های قدیمی‌ به افراد کمک می‌کند مهارت‌های دیدن و دقت به جزئیات را در خود تقویت کرده و با ذهنیتی کنجکاو و فعال همواره به دنبال گسترش کلکسیون خود باشند. اگر شما هم قصد دارید مجموعه‌ای ارزشمند از انواع فندک دستساز قدیمی‌ و عتیقه جمع‌آوری کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه فندک

تاریخچه فندک

تا قبل از سال ۱۸۲۳ هیچ دستگاهی تحت عنوان فندک که بتواند آتش ایجاد کند وجود نداشت و در تمام نقاط دنیا مردم از شیوه‌های سنتی برای درست کردن آتش استفاده می‌کردند. درنهایت در سال ۱۸۲۳ یک شیمی‌دان آلمانی به نام یو‌هان دوبراینر موفق شد یک آتش زنه ابداع کند که حرارت تولید می‌کرد.

اولین فندکی که اختراع شد بسیار خطرناک و غیر ایمن بود و قابلیت حمل نداشت؛ اما با این وجود در همان سال‌ها بیش از یک میلیون از این فندک‌ها به فروش رفتو این محصول تا سال ۱۸۸۰ همچنان به فروش و محبوبیت خود ادامه داد.

بعد‌ها در قرن بیستم فندک‌ها تغییر یافته و به اشیایی قابل‌حمل و کاربردی تبدیل شدند. 3 سال بعد از این اختراع اولین کبریت و سپس کبریت بی‌خطر روی کار آمدند و کل بازار را به دست گرفتند.

گران‌ترین فندک‌های دنیا

گران‌ترین فندک‌های دنیا

آیا گران‌قیمت‌ترین فندک‌های دنیا را می‌شناسید؟ در دنیای فندک برخی از برند‌ها از سابقه طولانی و درخشانی برخوردار هستند و توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در میان سایر برند‌ها کسب کنند. از آنجایی که شما برای معرفی کلکسیون فندک قدیمی‌ خود باید از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار باشید در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

فندک زیپو؛ یک فندک لوکس و اصیل

اگر اهل خرید فندک باشید، احتمالاً تابه‌حال بار‌ها نام فندک زیپو به گوشتان رسیده است. زیپو از قدیمی‌ترین و معروف‌تربن برند‌های تولید کننده انواع فندک در جهان است که اغلب افراد اولین فندک‌های دنیا را با این نام می‌شناسند. اگر قصد خرید فندک عتیقه دارید، حتماً از محصولات برند زیپو دیدن کنید.

از ویژگی‌های فندک‌های زیپو باید به قیمت بالا، ضد باد بودن، قدمت ۸۰ ساله و ظاهری بسیار شیک و زیبا که میتوان از آن‌ها به عنوان وسیله دکوری نیز استفاده کرد اشاره کنیم. محصولات برند زیپو از پرفروش‌ترین کالاها بوده و به عنوان سمبل فندک از آن‌ها یاد می‌شود.

این فندک‌ها آن‌قدر پرطرف‌دار هستند که تاریخی‌ترین مدل‌های آن‌ها در موز‌ه‌ای به نام فندک‌های زیپو نگهداری می‌شوند. علاقه‌مندان به کلکسیون فندک قدیمی‌ می‌توانند از این موزه بازدید کرده و اطلاعات کاربردی کسب کنند.

فندک کارتیر؛ یک انتخاب لاکچری

فندک کارتیر؛ یک انتخاب لاکچری

برند کارتیر از دیگر برندهای لوکس فندک است که در سال ۱۹۳۰ فندکی به نام کارتیر واچ را روانه بازار کرده است. این برند در زمینه ساخت جواهرات و ساعت‌های لوکس فعالیت دارد و تعجبی ندارد که فندک‌های آن نیز قیمت‌های بسیار بالایی داشته باشند.

جالب است بدانید در نوعی از فندک‌های کارتیر از طلای ۱۸ عیار استفاده شده است و قیمت آن حدود ۱۸۰۰۰ هزار دلار است.

فندک دانهیل؛ معروف و گران‌قیمت

فندک طلایی دانهیل از دیگر فندک‌های شیک و ارزشمند در دنیا است که شما برای داشتن یک کلکسیون فندک قدیمی‌ باید آن را بشناسید. برند دانهیل از سال ۱۹۹۰ فعالیت خود را در عرصه تولید فندک، اکسسوری و عطر‌های لوکس آغاز کرده و توانسته است به شهرت و محبوبیت بالایی برسد.

فندک‌های دانهیل جزو گران‌ترین فندک‌های دنیا هستند و بسیاری افراد برای جمع کردن کلکسیون فندک قدیمی‌ تلاش می‌کنند حداقل یکی از این فندک‌های خوش‌ساخت را تهیه کنند.

فندک استفان هونگ؛ جذاب و منحصربه‌فرد

از دیگر فندک‌های گران‌قیمت و مشهور در جهان باید به فندک استفان هونگ اشاره کنیم که در آن از ۱۵۲ عدد سنگ یاقوت کبود و طلا با عیار بالا استفاده شده است. این فندک ارزشی حدود ۵۰۰ هزار یورو دارد و طراحی ان به دوران لویی سیزدهم و چهاردهم برمی‌گردد.

این فندک لوکس و کمیاب توسط یک برند فرانسوی طراحی شده و کاملاً منحصربه‌فرد و خاص است. فردی به نام استفان هونگ که یک میلیارد چینی است این فندک را سفارش داده است و در ساختار آن گل‌های زنبق نیز در کنار جواهرات به کار رفته‌اند.

هنگام خرید فندک قدیمی‌ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید فندک قدیمی‌

شما به عنوان مجموعه‌ دار فندک باید به هنگام فراهم کردن اقلام کلکسیون فندک قدیمی‌ به نکات مهمی‌ توجه داشته باشید تا خریدی مطمئن و لذت‌بخش را تجربه کنید. از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در خرید فندک‌های قدیمی‌ و عتیقه به آن‌ها دقت کنید شامل موارد زیر هستند:

  • حتماً قبل از خرید به این موضوع فکر کنید که دقیقاً به دنبال چه محصولی با چه ویژگی‌هایی هستید. برای مثال اگر می‌خواهید فندکی بسیار خاص و ارزشمند تهیه کنید، باید به سراغ فندک‌های عتیقه و گران‌بها بروید که مناسب کلکسیون فندک قدیمی‌ هستند.
  • برای خرید اجزای کلکسیون فندک قدیمی‌ حتماً توجه داشته باشید که از فروشگاه‌های معتبر و رسمی‌ خرید کنید که قابل‌اعتماد بوده و قیمت‌های مناسبی نیز دارند.
  • پس از خرید حتماً اجزای محصول را بررسی کنید تا مشکلی نداشته باشد و از قبل از فروشنده مهلت تست چند روزه بخواهید.
  • حتماً کیفیت محصول و اصالت ان را در اولویت قرار دهید. برند‌های مختلفی در جهان به تولید فندک‌های باکیفیت می‌پردازند و شما می‌توانید در ابتدا برند‌های معروف فندک همچون برند زیپو را کاملاً مورد بررسی قرار داده و سپس از بهترین آن‌ها خرید کنید.
  • به هنگام خرید فندک‌های قدیمی‌ حتماً قیمت فروشندگان مختلف را با یکدیگر بررسی کنید و از بهترین و معقول‌ترین قیمت‌ها استفاده کنید.

انواع فندک‌های خاص و کلکسیونی در پارکینگ پروانه

امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای خرید اقلام کلکسیون فندک قدیمی‌، خرید از وب‌سایت‌های معتبر و رسمی‌ است که تنوع بالایی از اجناس عتیقه و قدیمی‌ را در اختیارتان قرار می‌دهند. پارکینگ پروانه بستری امن و مناسب برای علاقه‌مندان به کالا‌های آنتیک است که مزایده‌های بسیاری برای معامله وسایل قدیمی برگزار می‌کند.

شما می‌توانید در پارکینگ پروانه، وسایل آنتیک ارزشمند و اصیل از جمله فندک‌های کمیاب و کلکسیونی را تهیه کرده و از ارزش بالای آن‌ها در کنار قیمت منصفانه لذت ببرید.

سخن پایانی

همه ما از کودکی تا به امروز زمانی را برای جمع‌آوری وسایل مختلف گذرانده‌ایم و از عروسک گرفته تا تیله یا حتی سکه‌های موردعلاقه‌مان را در کنار یکدیگر جمع کرد‌ه‌ایم؛ اما برخی این کار را به عنوان یکی از سرگرمی‌‌ها و علایق اصلی خود در زندگی دنبال کرده و به جمع کردن کلکسیون در تمام سال‌های زندگی‌شان می‌پردازند.

کلکسیون فندک قدیمی‌ از پرطرفدارترین انواع کلکسیون در ایران و جهان است که افراد علاقمند به آن فندک‌های زیبا و قدیمی‌ را در شکل‌ها و مدل‌های مختلف جمع‌آوری کرده و از این کار لذت بسیاری می‌برند؛ از این رو ما در این مطلب به هرآنچه باید درمورد فندک‌های قدیمی‌ و کلکسیون فندک بدانید پرداختیم.

سوالات متداول

۱. گران‌ترین فندک دنیا کدام است؟

فندک‌های زیپو، کارتیر، دانهیل و غیره از گران قیمتترین انواع فندک در جهان هستند.

۲. اولین فندک دنیا در چه سالی ساخته شد؟

تاریخ ساخت نخستین فندک در دنیا به سال ۱۸۲۳ میلادی برمی‌گردد.

۳. فندک زیپو تولید کدام کشور است؟

برند زیپو از تولیدات ایالت پنسیلوانیا در آمریکا است.

 

سایر مقالات:

نحوه بازسازی چوب قدیمی با 2 روش کاربردی و آسان!
8 مورد از وسایل گرانبهای برنزی و عتیقه را بشناسید!
6 نوع از وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه که باید بشناسید!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید