پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : 6 نوع از وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه که باید بشناسید!

6 نوع از وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه که باید بشناسید!

وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه

وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه

وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه

وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه در دنیا طرفداران بسیار دارد. بسیاری از افراد با خرید لوازم قدیمی مانند ظروف پذیرایی کلکسیونی عتیقه، مجموعه زیبا و البته ارزشمند به لحاظ مالی را جمع‌آوری می‌کنند. البته تعدادی از کلکسیون دار‌ها برای داشتن یک وسیله قدیمی، حاضر هستند مبلغ بسیاری را پرداخت کنند.

در صورتی که شما نیز علاقه‌مند به داشتن یک مجموعه زیبا از وسایل قدیمی یا عتیقه جات کلکسیونی هستید، باید از راهنمای‌های کلکسیون دار‌های بزرگ هنگام خرید استفاده کنید. طی این مقاله به بیان مطالبی درباره وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه پرداخته شده است.

در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات مفید درباره وسایل گرانبهای عتیقه و البته قدیمی، تا انتها مطلب همراه ما باشید.

انواع وسایل تزیینی کلکسیونی آنتیک

انواع وسایل تزیینی کلکسیونی آنتیک

هر کدام از وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه دارای ارزش مادی و تاریخی هستند. البته تاریخ‌شناسان و مورخان اجتماعی تاریخی برای تعیین ارزش آن‌ها به مسائل مختلفی مانند ظرافت یا قدمت توجه می‌کنند. در ادامه با برخی از این وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه بیشتر آشنا می‌شوید.

ساعت آنتیک

یکی از مهم‌ترین وسایل گرانبهای کلکسیونی، ساعت بوده و افرادی بسیاری به دلیل جذابیت خاص این وسیله قدیمی، خواهان آن هستند که یک کلکسیون زیبا از انواع ساعت‌های مچی و جیبی داشته باشند.

البته تعداد معدودی از کلکسیون دار‌ها در مجموعه خود، چند نمونه از ساعت‌‌های رومیزی یا‌ ایستاده قرن ۱۸ میلادی را تهیه کرده‌اند. بدون تردید وجود این ساعت‌ها در کلکسیون این افراد، باعث افزایش ارزش مادی کلکسیون آن‌ها می‌شود.

فرش آنتیک

فرش آنتیک

یکی از زیبا‌ترین وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه، فرش‌ها به عنوان عضو جدا نشدنی دکوراسیون منزل هستند. فرش در سراسر دنیا یک اثر ارزشمند شناخته شده و بسیاری از افراد فرش‌ها را روی دیوار نصب می‌کنند تا فضای هنرمندانه در محیط ایجاد کنند.

گران‌بهاترین نوع فرش‌ها، فرش‌های دستبافت قدیمی هستند که بخش بزرگی از آن‌ها در موزه نگهداری می‌شوند. تعداد افرادی که کلکسیونی از فرش‌های قدیمی و عتیقه را جمع‌آوری کرده‌اند، بسیار کم است؛ زیرا فرایند نگهداری آن‌ها بسیار سخت، پیچیده و هزینه‌بر است.

ظرف‌های فلزی آنتیک

جمع‌آوری ظروف کلکسیونی عتیقه به ویژه از جنس طلا و نقره، با استقبال بسیاری در بین کلکسیون دار‌ها مواجه شده است. در گذشته‌های دور افرادی که از ظرف‌های فلزی ساخته شده از طلا یا برنج استفاده می‌کردند، اشخاص صاحب منصب و پول‌دار بودند.

مورخان با بررسی این ظرف‌ها و ارزیابی تزیینات یا طرح‌های روی آن‌ها، اطلاعات بسیاری مفیدی درباره سبک زندگی مردمان آن دوره تاریخی به دست می‌آوردند. امروزه بیشتر کلکسیون دار‌ها برای جمع‌آوری مجموعه از وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه به ویژه ظروف فلزی طلا یا نقره، باید مبلغ بسیاری را هزینه کنند.

اتو آنتیک

اتو آنتیک

از باارزش‌ترین وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه، اتو‌ها زغالی هستند. در صورتی که یک نمونه از این مدل اتو از مادربزرگ به شما به ارث رسیده است را می‌توانید با قیمت مناسب به کلکسیونر‌های اتو بفروشید یا آن را روی میز خاطره، قرار دهید تا محیط خانه شما زیبا و ارزشمند به نظر برسد.

کتاب آنتیک

برخی از اشخاص علاقه‌مند به جمع‌آوری کتاب‌های خطی و همچنین نسخه‌های اول یک کتاب هستند. این افراد در زمان خرید این نوع کتب خطی بهتر است که از راهنمای‌های مورخان استفاده کنند تا اصطلاحاً سر آن کلاه نرود.

زیرا افراد سودجو با استفاده از ابزاری‌های خاص می‌توانند کتاب‌های خطی تقلبی را به عنوان یک نسخه خطی قدیمی به فروش برسانند.

شیشه عطر آنتیک

از جمله وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه، شیشه عطر است. مطمئناً هر چقدر شیشه عطر قدیمی‌تر باشد، شخص کلکسیون دار برای خرید و اضافه کردن آن به مجموعه خود هزینه بیشتری را باید پرداخت کند.

راهنمای خرید ظروف پذیرایی قدیمی

خرید ظروف پذیرایی قدیمی

در صورتی که قصد خرید ظرف‌های قدیمی پذیرایی را دارید، بهتر است که از راهنمای خرید عتیقه‌جات کلکسیونی استفاده کنید. در راهنمای خرید این نوع وسایل بیان شده است که هنگام خرید حتماً ظرف‌های پذیرایی قدیمی را از یک مرکز و مرجع معتبر خریداری کنید.

همچنین اگر آشنایی با جنس یا پیشینه ظرف انتخابی ندارید، حتماً از نظرات افراد متخصص و مطلع استفاده کنید. شما با خرید این ظرف‌ها می‌توانید از آن‌ها برای افزایش زیبایی دکوراسیون منزل خود بهره ببرید. در جدول زیر به بخشی از این ظرف‌های پذیرایی و کاربرد آن‌ها اشاره شده است.

نوع ظرف کاربرد
ظرف پذیرایی مینا کاری بهترین گزینه جهت استفاده در دکوراسیون سنتی و کلاسیک
ظرف پذیرایی مسی پخت و پز، تزیین خانه، استفاده به عنوان ظرف میوه یا شیرینی خوری

پارکینگ پروانه؛ مرجع تخصصی خرید وسایل آنتیک

در صورتی که علاقه‌مند به ایجاد یک کلکسیون زیبا از وسایل قدیمی و آنتیک هستید، حتماً از معتبر‌ترین و تخصصی‌ترین مرجع برگزاری مزایده یعنی پارکینگ پروانه استفاده کنید. فروشندگان و کارشناسان حاضر در مجموعه پارکینگ پروانه، اطلاعات لازم را در مورد کالای انتخابی در اختیار شما قرار می‌دهند.

همچنین آن‌ها با برگزاری مزایده‌های مختلف در طول سال، این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا کلکسیون خود را با وسیله قدیمی مورد علاقه خود تکمیل کنید. البته شما با حضور در مزایده‌های پارکینگ پروانه می‌توانید وسیله قدیمی را با قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی آن خریداری کنید.

البته خیال شما بابت اصل بودن وسایل کلکسیونی و آنتیک این مجموعه راحت باشد. زیرا افراد خبره و کارشناسان زبده مجموعه، در تمام فرایند خرید در کنار شما هستند تا شما انتخاب ‌ایده‌آلی برای کلکسیون خود داشته باشید.

سخن پایانی

بسیاری از افراد با پرداخت مبالغ هنگفت وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه مانند ظرف‌های پذیرایی را خریداری می‌کنند. البته آن‌ها در مسیر انتخاب و خرید، حتماً از راهنمایی‌های کارشناسان و مشاوران بهره ببرند تا اصطلاحاً سرشان کلاه نرود.

برخی از این عزیزان وسایل قدیمی خریداری شده را به عنوان بخشی از دکور منزل خود مورد استفاده قرار می‌دهند. اما آن دسته از افراد که با تاریخچه و قدمت وسایل قدیمی مانند کتب خطی آشنایی دارند، یک کلکسیون زیبا را ایجاد می‌کنند.

سؤالات متداول

  1. چرا بیشتر فرش‌های دستبافت و قدیمی در موزه نگهداری می‌شوند؟

فرایند نگهداری سخت، پیچیده و هزینه بر

  1. ظرف‌های پذیرایی مینا کاری در چه سبک دکوراسیونی استفاده می‌شوند؟

سبک دکوراسیون سنتی و کلاسیک

  1. نکات مهم در راهنمای خرید وسایل قدیمی شامل چه مواردی می‌شوند؟

خرید از مراکز تخصصی و معتبر، استفاده از تخصص و دانش افراد باتجربه و کاربلد

سایر مقالات:

معرفی 7 کلکسیون ساعت آنتیک در ایران و جهان- بسیار جذاب و شیک!
نحوه بازسازی چوب قدیمی با 2 روش کاربردی و آسان!
8 مورد از وسایل گرانبهای برنزی و عتیقه را بشناسید!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید