پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : با این 3 روش می‌توانید صاحب یک کلکسیون جعبه گوگرد جذاب شوید!

با این 3 روش می‌توانید صاحب یک کلکسیون جعبه گوگرد جذاب شوید!

کلکسیون جعبه گوگرد

انواع و شیوه درست کردن کلکسیون جعبه گوگرد

کلکسیون جعبه گوگرد

بسیاری از افراد با جمع‌آوری جعبه‌های کبریت، یک کلکسیون جعبه گوگرد را می‌سازند. مجموعه جمع‌آوری شده این افراد به لحاظ مالی بسیار قیمتی بوده و البته از نظر زیبایی نیز، بسیار ارزشمند است. بدون شک این کلکسیونر‌ها با توجه به علاقه یا سرگرمی و تفریح، کلکسیونی از کبریت‌های جعبه چوبی را گرد‌آوری کرده‌اند.

انتخاب و جمع‌آوری کلکسیونی از کبریت در بین ایرانی‌ها نیز رواج داشته و بسیاری از معروف‌ترین کلکسیونر‌های ایرانی که اقدام به ایجاد کلکسیون کبریت‌های قدیمی کرده‌اند، دیگر در بین ما حضور ندارند. در صورت علاقه به کسب اطلاعات جالب درباره کلکسیون جعبه گوگرد، با ما همراه باشد.

نحوه درست کردن کلکسیون جعبه گوگرد

کلکسیون جعبه گوگرد

تعداد زیادی از افراد با توجه به علاقه شخصی خود یا سرگرمی، اقدام به جمع‌آوری کلکسیونی از کبریت‌های قدیمی می‌کنند. آن‌ها در محیط‌های مختلفی مانند قهوه خانه، مغازه‌ها و همچنین با حضور در سایت‌های مختلف فروش ‌اشیای قدیمی، به دنبال خرید کبریت‌های قدیمی ‌می‌روند.

این اشخاص با توجه به میزان دسترسی خود به کبریت یا علاقه، کلکسیون‌های مختلفی از کبریت را ایجاد می‌کنند. به عبارت دیگر شیوه‌های ایجاد کلکسیون گوگرد متفاوت بوده و افراد با توجه به شرایط محیطی و علاقه خود، یکی روش را انتخاب می‌کنند. در ادامه با اصلی‌ترین روش‌های ایجاد کلکسیون کبریت یا جعبه گوگرد بیشتر آشنا می‌شوید.

کلکسیون چوب کبریت به صورت تکی

برخی از افراد کبریت‌ها را به صورتی تکی خریداری می‌کنند تا کلکسیون کبریت قدیمی خارجی یا ایرانی، یونیکی داشته باشند.

کلکسیون کبریت به صورت کامل

تعدادی از افراد جعبه کبریت‌های مختلف را به صورت کامل خریداری می‌کنند تا کلکسیون جعبه گوگرد کاملی داشته باشند. بدون تردید قرار گرفتن چندین قوطی کبریت با طرح و رنگ‌های مختلف، یک مجموعه فوق‌العاده جذاب و تماشایی را به وجود می‌آورد.

کلکسیون لیبل کبریت

عده‌ای به خاطر شرایط مالی یا علاقه و همچنین میزان هزینه که برای یک کلکسیون کبریت یا جعبه گوگرد که قصد ایجاد آن را دارند، فقط لیبل جعبه‌های کبریت را جمع‌آوری می‌کنند. سپس آن لیبل‌ها را در یک آلبوم خیلی تمیز و مرتب نگهداری می‌کنند.

بدون تردید دست افرادی که لیبل کبریت را جمع‌آوری می‌کنند، برای خرید باز‌تر است. زیرا در سراسر دنیا، بیش از ۲۰۰۰ هزار کمپانی در عرصه تولید کبریت فعال بوده و هر کدام از آن‌ها بین ۱۰ الی ۲۰ لیبل مختلف برای کبریت‌های خود طراحی کرده‌اند.

یک نکته بسیار جالب در رابطه با لیبل کبریت‌ها، این است که اولین مدل تبلیغات در دنیای صنعت قبل از رسانه‌های صوتی و تصویری یا روزنامه‌ها، روی قوطی و بسته‌بندی کبریت بود.

انواع کلکسیون کبریت از نظر شکل

انواع کلکسیون کبریت

کمپانی‌های مختلفی در عرصه طراحی و تولید کبریت فعالیت دارند. هر کدام از آن شرکت‌ها، کبریت‌های تولید خود را در اندازه‌ها و شکل‌های مختلف طراحی و به بازار عرضه کرده‌اند. بدون تردید این شیوه طراحی و شکل کبریت‌ها، باعث شده است که کلکسیون‌های مختلفی از کبریت به وجود بیاید.

مجموعه دار‌های معروف و آماتور با تهیه کبریت‌ها در یک اندازه و شکل، کلکسیون جعبه گوگرد اختصاصی خود را به وجود می‌آورند. در ادامه به بیان توضیحاتی مختصر درباره متداول‌ترین نوع شکل و اندازه کبریت‌ها پرداخته شده است.

کبریت کشویی

کبریت‌های مکعبی در کشور‌های ایتالیا تولید می‌شدند. طراحی این مدل از کبریت به گونه‌ای بود که بدنه رویه مخصوص کبریت از یک سو باز شده و بدنه داخلی به واسطه نخ یا کشی به بدنه رویه مخصوص متصل بود. در نتیجه هنگام باز کردن کبریت، این دو بخش از هم جدا نمی‌شدند.

افرادی که در کلکسیون جعبه گوگرد خود این مدل شکل کبریت را دارند، مطمئناً اشخاص خوش شانسی هستند. زیرا وجود این طرح کبریت نایاب بوده و همچنین کلکسیون آن‌ها به خاطر این مدل کبریت، از نظر مالی ارزشمند‌تر خواهد بود.

کبریت معمولی

کلکسیون جعبه گوگرد

شکل و طرح کبریت‌های معمولی، مستطیلی است. جعبه این مدل از کبریت، یک مکعب مستطیل شکل داخلی و همچنین یک بدنه بیرونی دارد. اندازه‌های این شکل از کبریت، متفاوت بوده و بزرگ‌ترین مدل کبریت مستطیلی شکل، کبریت بزرگ آشپزخانه است.

از دیگر شکل‌های کبریت که مجموعه‌داران به دنبال خرید و ایجاد کلکسیون جعبه گوگرد خود هستند، شامل موارد زیر می‌شود:

  • کبریت مثلثی
  • کبریت تاشو یا بغلی
  • کبریت مکعبی

در جدول زیر مشخصات دو طرح کبریت مستطیلی ایرانی بیان شده است. بدون تردید اشخاص علاقه‌مند در کلکسیون جعبه گوگرد خود، این دو مدل شکل از کبریت را دارند.

طرح کبریت ابعاد جنس قوطی وزن
کبریت طرح قیچی شرکت صدقیانی 13*38*50 میلی‌متر چوبی 1/7 گرم
کبریت طرح اسب شرکت توکلی 65*112*19 میلی‌متر مقوایی 9/33 گرم

معروف‌ترین کلکسیونر ایرانی جعبه گوگرد

معروف‌ترین کلکسیونر ایرانی جعبه گوگرد

مهدی غیاث معروف‌ترین کلکسیونر ایرانی کبریت است. او بر اساس علاقه شخصی و با تلاش بسیار در طول سال‌ها توانسته است تا یک کلکسیون جعبه گوگرد جذابی را به وجود آورد. آقای غیاث در خاطرات خود بیان می‌کند که داستان شروع جمع‌آوری این کلکسیون به سال ۱۳۵۹ برمی‌گردد.

پدر ‌ایشان سیگاری بوده و آقای غیاث گاهی برای پدر سیگار و کبریت می‌خرید. او با جمع‌آوری قوطی‌های کبریت پدر و دوستان پدر خود، به فکر تشکیل یک مجموعه بزرگ از کبریت‌های مختلف می‌افتد. در حال حاضر آقای غیاث بیش از ۱۲ هزار کبریت دارد که در نوع خود، منحصر به فرد است.

با عتیقه‌جات جذاب پارکینگ پروانه یک کلکسیون بسازید!

در صورتی که شما نیز مانند عده‌ای دیگر به دنبال ایجاد کلکسیونی از تمبر، کبریت با هر وسیله دیگری هستید، پارکینگ پروانه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. مشاوران و تیم تخصصی پارکینگ پروانه با بیان نکاتی مفید، مسیر ایجاد کلکسیون شما را هموار می‌کنند.

همچنین به دلیل وجود مزایده‌های مختلفی که در طول سال در این فروشگاه اینترنتی برگزار می‌شود، شما می‌توانید اجزای جدید و زیبایی را به کلکسیون خود اضافه کنید.

سخن پایانی

کلکسیون جعبه گوگرد دارای زیبایی‌های خاص خود بوده و افرادی که در زمینه جمع‌آوری آن تلاش می‌کنند، مطمئناً اشخاص عاشقی هستند. آن‌ها با توجه به علاقه و همچنین سرگرمی، جعبه‌های مختلف کبریت را جمع‌آوری می‌کنند تا یک کلکسیون جذابی را ایجاد کنند.

بدون تردید در برخی از این کلکسیون‌ها طرح‌ها و شکل‌های کمیابی از کبریت وجود دارد که امروزه دیگر در هیچ کمپانی تولید و طراحی نمی‌شود.

سؤالات متداول

  1. معروف‌ترین کلکسیونر قوطی کبریت ایرانی کیست؟

مهدی غیاث

  1. کلکسیون کبریت از نظر شکل شامل چه طرح‌های می‌شود؟

کبریت مثلتی، کبریت مکعبی، کبریت کشویی، کبریت مستطیلی

  1. کلکسیونر‌ها کبریت را چگونه جمع‌آوری می‌کنند؟

آن‌ها کلکسیون خود را با توجه به علاقه به صورت تکی یا کامل و همچنین لیبل قوطی کبریت ایجاد می‌کنند.

سایر مقالات:

6 روش تشخیص عتیقه روکش نقره اصل از تقلبی
وسایل گرانبهای شیشه ای و عتیقه-معرفی 6 نوع وسیله گرانبها
معرفی 9 برند محبوب برای ساخت یک کلکسیون جعبه پیتزای جذاب

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید