پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : 6 روش تشخیص عتیقه روکش نقره اصل از تقلبی

6 روش تشخیص عتیقه روکش نقره اصل از تقلبی

عتیقه روکش نقره

راهنمای تشخیص عتیقه روکش نقره

چگونه می‌توان اجناس عتیقه روکش نقره را به ‌درستی تشخیص داد؟ همه ما ممکن است اغلب به‌محض شنیدن کلمه نقره به یاد انواع زیورآلات و اکسسوری‌های زیبایی بیفتیم که برایمان بسیار شکیل و جذاب هستند، اما نقره معنا و خواص عام‌تری نیز دارد.

ظروف آنتیک بسیار زیبایی هستند که از گذشته تا به امروز بر جای مانده‌اند. امروزه از روکش نقره برای بازسازی این ظروف تزیینی و قدیمی استفاده می‌کنند. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامع‌تری از تست نقره در خانه به دست بیاورید؛ پس با ما همراه و همگام باشید.

عتیقه روکش نقره

عتیقه روکش نقره را چگونه تشخیص دهیم؟

آیا با راهکارهای شناسایی عتیقه نقره اصل در خانه آشنا هستید؟ اجناس آنتیک و زیورآلات گرانبها و بی‌شماری هستند که اغلب افراد به داشتن این اجناس علاقه زیادی دارند و همواره این سؤال برایشان پیش می‌آید که آیا ظروف یا جواهرات نقره اصل هستند یا بدل؟

برای دانستن اصل بودن اجناس عتیقه روکش نقره به اطلاعات مفید و کاربردی نیاز داریم که بتوان به کمک آن‌ها از اصل بودن لوازم موجود اطمینان حاصل کرد. در این بخش اطلاعات مهمی در زمینه تشخیص‌ اصل بودن نقره به روش خانگی برایتان بازگو کرده‌ایم که به شرح موارد زیر هستند.

عتیقه روکش نقره

تشخیص عتیقه روکش نقره با استفاده از آهن‌ربا

نقره همانند طلا خاصیت ضد آهنربایی دارد؛ یعنی در هنگام برخورد با یک آهنربا نه‌تنها جذب آن نمی‌شود؛ بلکه آن را نیز دفع (دور) می‌کند. یک آهنربا را به ظروف روکش نقره یا زیورآلات نزدیک کنید چنانچه بین آهنربا و ظروف دافعه به وجود آمد، نقره اصل است.

اگر ظرف و آهنربا یکدیگر را جذب کردند، یعنی اجناس شما تقلبی بوده و فقط روکش نقره دارد یا اینکه نقره با فلزات غیرمغناطیسی مثل روی، سرب و مس ترکیب شده است.

تشخیص عتیقه نقره با استفاده از یخ

استفاده از یخ روشی دیگری برای شناخت عتیقه روکش نقره اصل از بدل است. روش شناسایی به این گونه است که یک قطعه یخ را روی ظرف موردنظر قرار داده چنانچه یخ در کمتر از حد زمان معمول آب شد، مشخص می‌‌شود که ظرف نقره شما اصل است.

تشخیص عتیقه نقره با استفاده از یخ

تشخیص عتیقه نقره با استفاده از مایع سفیدکننده

یکی دیگر از روش‌های تشخیص اجناس قدیمی روکش نقره از تقلبی، استفاده از مایع سفیدکننده است. مایع سفیدکننده ممکن است به ظروف آنتیک شما آسیب وارد کند؛ پس برای این کار باید قسمتی از ظروف را به مایع سفیدکننده آغشته کنید.

اگر محل موردنظر به‌سرعت سیاه شد، مشخص می‌‌شود که اجناس شما اصل بوده یا این که با روکشی از نقره ساخته شده است.

تشخیص عتیقه روکش نقره با پارچه روشن

به کمک یک‌پارچه روشن می‌توانید اصل یا بدل بودن ظروف قدیمی نقره خود را تشخیص دهید. برای این منظور ظروف آنتیک نقره را روی یک‌پارچه سفید یا رنگ روشن بکشید درصورتی‌که ظرف نقره شما اصل باشد، باید آثاری از کثیفی را روی پارچه مشاهده کنید در غیر این صورت اجناس شما بدل است.

تشخیص عتیقه روکش نقره با اسید

این روش در مقایسه با سایر روش‌ها کمی خطرناک‌تر است؛ بنابراین می‌بایست قبل از آزمایش‌کردن لوازم با اسید حتماً از دستکش استفاده کنید، چون ممکن است مواد اسیدی دست‌های شما را بسوزاند. همچنین از انجام این آزمایش در فضای بسته اتاق اکیداً خودداری کنید.

برای انجام این آزمایش کافیست مقداری اسید به قسمت کوچکی از ظروف نقره بزنید درصورتی‌که رنگ محل موردنظر شما به رنگ قهوه‌ای، قرمز یا سبز تغییر پیدا کرد، ظروف نقره شما اصل است.

تشخیص عتیقه روکش نقره با اسید

تشخیص عتیقه روکش نقره از طریق صدا

از دیگر روش‌های تشخیص وسایل آنتیک روکش نقره اصل از بدل، ترفند صدادادن ظرف است. برای این کار وقتی روی ظروف نقره‌جات خود ضربه‌ می‌زنید، باید صدای نقره اصل ظریف و مخصوصی به صدا درآید. درحالی‌که سایر فلزات غیر اصل صدایی بم و گرفته‌ای دارند.

نقره در چه چیزهایی وجود دارد؟

آیا می‌دانید نقره در چه وسایلی وجود دارد؟ نقره فلزی به رنگ سفید و براق است که به دلیل درخشندگی، رسانایی الکتریکی و ویژگی‌هایی همچون گرمای بالا و کمیاب‌ بودنش در انواع وسایل و جواهرات باارزش و مختلفی از آن استفاده می‌شود.

عتیقه روکش نقره

علاوه بر عتیقه روکش نقره، انواع دیگری از نقره‌جات وجود دارند. در جدول زیر به اشیایی اشاره کرده‌ایم که می‌توان ردپای نقره را به ‌آسانی در آن‌ها یافت.

نام اشیا توضیحات
جواهرات جواهرات نقره که به جواهرات استرلینگ معروف هستند جزو مواردی بوده که بیشترین نقره مصرفی را به خود اختصاص داده‌اند. جواهرات نقره معمولاً حاوی ۸۰ درصد نقره هستند و گزینه‌های مناسبی برای بازیافت نقره به شمار می‌روند.
ظروف و وسایل دکوری ظروف نقره و همچنین وسایل دکوری مانند آیینه و شمعدان حتی بند ساعت، سکه و انواع مدال و… وجود دارند که از فلز گران‌بهای نقره یا حداقل با نقره آبکاری شده‌اند.
فیلم‌های رادیولوژی فیلم‌های رادیولوژی جزو ضایعاتی بوده که حاوی نقره یا نیترات نقره هستند. همچنین مقدار قابل‌توجهی از این فیلم‌ها نیز در انبارها به‌عنوان ضایعات قابلیت استخراج و بازیابی نقره وجود دارد.
آمالگام و پرکننده‌های دندان داخل برخی از پرکننده‌های دندان اندکی نقره و جیوه وجود دارد که در مورد این دسته از ضایعات استخراج نقره از آن‌ها کاملاً خطرناک و تقریباً غیرممکن است.
قطعات الکترونیکی نقره دارای رسانایی الکتریکی و گرمای بالایی بوده و در برابر اکسیداسیون مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. قطعات الکترونیکی که داخل آن‌ها نقره قرار دارد شامل خازن‌های نصب سطحی، خازن‌های تانتالیوم، بردهای زیر صفحه‌کلید کامپیوتر، بردهای روکش شده با نقره، چیپ‌ها و…

پارکینگ پروانه؛ شرکت در بهترین مزایده‌های وسایل نقره

ریسک خرید ظروف نقره آنتیک بسیار بالا است؛ از همین رو باید آن‌ها را از یک وب‌سایت معتبر تهیه کنید. پارکینگ پروانه یک منبع ایمن برای شرکت در بهترین مزایده‌های وسایل آنتیک و قدیمی است که گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پارکینگ پروانه برای راحتی بیشتر و دسترسی راحت‌تر مشتریان به خدمات خود سعی بر این دارد تا فعالیت خود را روزبه‌روز توسعه دهد.

سخن آخر

اجناس عتیقه روکش نقره در بسیاری از وسایلی که در اطراف ما وجود دارند، بسیار به چشم می‌خورند. هزاران وسایل دیگر نیز وجود دارند که در آن‌ها نقره به ‌کار رفته است و باید برای بازیافت نقره مورد بررسی قرار بگیرند.

در هر صورت امیدواریم که با خواندن این مقاله به جواب این‌که چگونه به اصل و بدل بودن نقره و هم اینکه در چه وسایلی نقره وجود دارد، رسیده باشید.

سؤالات متداول

  1. تشخیص ظروف نقره اصل با آهنربا چگونه است؟

اگر بین آهنربا و ظروف دافعه (دور شدن) به وجود آمد، ظرف نقره اصل است.

  1. چه رنگ‌هایی نشان دهنده اصل بودن ظروف نقره در آزمایش اسید هستند؟

رنگ‌های‌ قهوه‌ای، قرمز و سبز

  1. چند درصد از جواهرات نقره هستند؟

۸۰ درصد

سایر مقالات:

معرفی بیش از 10 مورد از بهترین عتیقه فروشی های تهران
معرفی 5 نوع از وسایل گرانبهای اکسسوری و عتیقه
کلکسیون انگشتر عتیقه – 6 نوع انگشتر عتیقه جذاب

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید