پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : راهنمای کلکسیون سنگ قدیمی – معرفی 8 نوع سنگ‌ قیمتی + خواص درمانی

راهنمای کلکسیون سنگ قدیمی – معرفی 8 نوع سنگ‌ قیمتی + خواص درمانی

کلکسیون سنگ قدیمی

 مهم‌ترین نکات درباره کلکسیون سنگ قدیمی

کلکسیون سنگ قدیمی

مهم‌ترین معیار شما برای انتخاب و خرید کلکسیون سنگ قدیمی و جواهرات چیست؟ جدا از زیبایی و درخشندگی این سنگ‌های گران‌بها، کمیاب و متفاوت‌ بودن آن‌ها باعث شده تا افراد برای سنگ‌های قیمتی، قدرت‌های فوق بشری و جادویی تصور کنند.

سنگ‌های قدیمی از نظر زیبایی، دوام و کمیاب ‌بودن بسیار ارزشمند و گران‌بها هستند. در صورتی که به سنگ‌های قدیمی ایران باستان علاقه‌ دارید و مایلید درباره مجموعه دار سنگ کلاسیک بیشتر بدانید، به خواندن این مقاله ادامه دهید.

ویژگی‌های کلکسیون سنگ قدیمی

سنگ‌های قدیمی در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی وجود دارند، این ویژگی‌ها‌ می‌تواند در ساخت سنگ‌ها، شفافیت، رنگ‌ها و ساختار داخلی آن‌ها مشاهده شود. اکنون ویژگی‌های این سنگ‌ های زیبا و قدیمی را برایتان ارائه می‌دهیم.

سنگ‌ های زیبا و قدیمی

تشکیل سنگ قیمتی

سنگ‌های‌ قدیمی کلکسیونی ممکن است از مواد معدنی نظیر کوارتز، یاقوت، زمرد، آمتیست، لاپیس لازولی، آگات، سنگ‌های طبیعی، نیمه قیمتی یا قیمتی تشکیل شده باشند.

الگوها و خطوط روی سطوح سنگ قیمتی

برخی از سنگ‌های قدیمی الگوها و خطوط طبیعی روی سطوح خود دارند. این الگوها و خطوط می‌توانند شامل  شکل‌های هندسی، خمیدگی‌ها، خطوط رنگی دیگری باشند که به ظاهر سنگ‌‌ها جذابیت بیشتری می‌بخشند.

شفافیت و رنگ‌های سنگ قیمتی

شفافیت و رنگ‌های سنگ قیمتی

برخی از سنگ‌های قیمتی دارای شفافیت بالایی هستند و اجازه می‌دهند نور به داخل آن‌ها به‌خوبی نفوذ کند. رنگ‌ این سنگ‌ها شامل رنگ‌هایی طبیعی همچون قرمز، سبز، زرد، بنفش یا رنگ‌های ترکیبی و پرطرفدار مانند آگات‌های چندرنگ هستند.

ساختار داخلی سنگ قیمتی

ساختار داخلی سنگ‌های کلکسیونی قدیمی بسیار متنوع است. برخی از این سنگ‌ها دارای بلورهای بزرگ و آشکاری بوده درحالی‌که سایر سنگ‌ها ساختار مرمری مانند یا نمونه‌هایی از تراکم و ترک‌های طبیعی دارند.

این ویژگی‌های ساختاری سنگ‌‌ها به تنوع و زیبایی آن‌ها کمک زیادی می‌کند و تأثیر بالایی در انتخاب و ارزشیابی‌شان دارد.

انواع کلکسیون سنگ قدیمی

انواع کلکسیون سنگ قدیمی

سنگ‌های قدیمی معمولاً بر اساس زیبایی، ظاهر و رنگ منحصربه‌فرد یا ارزش تاریخی‌شان جمع‌آوری می‌شوند. در این بخش به معرفی برخی از انواع سنگ‌های کلکسیونی و توضیح در مورد هر یک خواهیم پرداخت.

سنگ قیمتی آمتیست

اولین نوع کلکسیون سنگ قدیمی، سنگ قیمتی آمتیست است. این سنگ با رنگ‌های بنفش، بنفشه‌ای و قرمز خود اغلب در جواهرات خاصی از آن استفاده می‌شود.

سنگ آمتیست‌ معمولا در سنگ‌ های قدیمی دیگری مانند زمرد، الماس و زفیر هم یافت می‌شود. این سنگ هرچقدر تیره‌تر و ناخالصی کمتری داشته باشد به همان میزان ارزش و قیمت آن افزایش می‌یابد.

سنگ قیمتی عقیق

سنگ عقیق یکی از هفت گنجینه بودیسم (آئین بودایی) بوده که زمان‌های بسیار قدیم به‌عنوان طلسم مورداستفاده قرار گرفته است و سنگ شادی نیز محسوب می‌شود.

سنگ قیمتی عقیق در رنگ‌های مختلفی از جمله سفید، قرمز، قهوه‌ای و سیاه وجود دارد. عقیق‌ به دلیل رنگ‌های زیبا و شفافیت بالایی که دارد، جزو مهم‌ترین کلکسیون سنگ قدیمی محسوب شده‌ است.

سنگ قیمتی یاقوت

سنگ قیمتی یاقوت

سنگ یاقوت از کانی‌های سخت بوده و آن را به دلیل سخت بودنش روی انگشترها، گردنبندها، دستبندها و گوشواره‌ها استفاده می‌کنند. این سنگ به‌جای الماس یا زمرد انتخاب شده و اغلب در جواهرآلات شکیل از آن استفاده می‌شود.

در ساخت جواهرات به سبک مهره‌ای، از تعدادی یاقوت بسیار ریز استفاده می‌کنند. جواهراتی که با یاقوت ساخته می‌شوند، از جواهرات بسیار هنری به‌حساب می‌آیند.

سنگ قیمتی زمرد

نوع زمرد در سنگ دستساز قدیمی به نگینی سبزرنگ معروف است که طیف رنگی آن از سبز تا سبز مایل به آبی هم رسیده است. درخشش و هاله‌های این سنگ بی‌نظیر و شگفت‌انگیز بوده که خود به رنگ سبز درخشان معروف است و می‌تواند شامل رنگ‌های آبی یا زرد نیز باشد.

سنگ قیمتی الماس

سنگ قیمتی الماس

سنگ الماس از محبوب‌ترین سنگ ‌های عتیقه و قیمتی است که در میان سنگ‌های قیمتی بیشترین ارزش را دارد؛ زیرا ساخته‌شدن آن میلیون‌ها سال طول می‌کشد.

الماس به دلیل انحصار و عرضه بسیار محدودش، قیمت بالایی به خود گرفته که در دسترس تولیدکنندگان صنعتی نبوده و اغلب جنبه جواهراتی دارد و باتوجه‌به برش‌های خاص، درخشندگی بیشتری به خود گرفته است.

سنگ قیمتی توپاز

سنگ قدیمی توپاز جزو سنگ‌هایی بوده که تنوع رنگی بالایی داشته و بسیار شفاف است و در رنگ‌های زرد، آتشی، قرمز، سبز، بنفش و آبی آسمانی یافت می‌شود. افراد خواهان اشیا کلاسیک علاقه‌ زیادی به خرید کلکسیون سنگ قدیمی توپاز با شکل خاص و زیبایی دارند.

سنگ قیمتی مرجان

مرجان گوهری با منشأ آلی است که از اعماق دریا به دست می‌آید. این گوهر دارای شفافیتی مات بوده و از رنگ‌های قرمز، صورتی، سفید، سیاه و آبی آن به‌عنوان گوهر در جواهرات استفاده می‌شود. درگذشته از خواص مرجان استفاده‌های زیادی در جهت جلوگیری از انرژی‌های منفی یا در طلسم‌ها می‌شده است.

سنگ قیمتی لاجورد

سنگ لاجورد بهترین کلکسیون سنگ قدیمی موجود در ایران به‌حساب می‌آید. سنگ لاجورد قدمت بالایی در ایران دارد به شکلی که ایرانیان باستان از این سنگ در کاشی‌کاری و ساخت مجسمه‌ها از آن استفاده می‌کردند. همچنین هر چه تعداد نقاط طلایی داخل سنگ لاجورد بیشتر باشد از ارزش بالایی نیز برخوردار است.

ارزش کلکسیون سنگ قدیمی

ارزش کلکسیون سنگ قدیمی

سنگ‌های کلکسیونی از نظر مالی ممکن است ارزش زیبایی و تاریخی داشته باشند. ارزش بهترین سنگ‌ کلکسیونی قدیمی به عوامل مختلفی نظیر ندرت، کیفیت، منبع استخراج و تقاضا بستگی دارد.

به‌علاوه ارزش سنگ‌های قدیمی بر اساس سلیقه و اولویت‌های هر فردی متفاوت است. در زیر به بخشی از جنبه‌های ارزش آن‌ها اشاره‌ای می‌کنیم.

ارزش مالی سنگ قدیمی

کلکسیون سنگ قیمتی و نیمه قیمتی، ارزش مالی قابل‌توجهی دارند. این سنگ‌ها ممکن است به دلیل شکل خاص، رنگ جذاب یا سایر ویژگی‌ها در بازار جهانی به قیمت بالا فروخته شوند.

ارزش زیبایی سنگ قدیمی

کلکسیون سنگ قدیمی به دلیل ظاهر زیبا و الگوهای منحصربه‌فرد برای علاقه‌مندان به هنر و طبیعت ارزش زیبایی برای آن‌ها دارد. سنگ‌ قیمتی می‌تواند به‌عنوان قطعه‌های تزیینی در دکوراسیون منازل، جواهرات، اشیا هنری و غیره استفاده شود.

ارزش تاریخی و فرهنگی سنگ قدیمی

ارزش تاریخی و فرهنگی سنگ قدیمی

سنگ‌ کلکسیونی قدیمی به دلیل وابستگی به تاریخ و فرهنگ‌های خاص، ارزش تاریخی و فرهنگی بالایی دارد. این سنگ‌ کهن ممکن است نمادهایی از فرهنگ‌های گذشته، افسانه‌ها، اعتقادات دینی یا نمونه‌هایی از سنت‌ها و زندگی قدیمی باشد.

ارزش جمع‌آوری کلکسیون سنگ قدیمی

برای علاقه‌مندان به گرد‌آوری اشیا قیمتی، سنگ‌های قدیمی ارزشمندترین گزینه‌های جمع‌آوری است. جمع ‌آوری سنگ های قدیمی می‌تواند به‌عنوان یک سرگرمی مفید و یک هواپیمایی برای کاوش و اکتشاف دنیای سنگ‌ها باشد. در جدول زیر به بررسی خواص درمانی این سنگ‌های کلکسیونی می‌پردازیم.

انواع سنگ‌های قیمتی خواص درمانی
سنگ آمتیست موجب کاهش اختلالات روانی، کاهش بیماری‌های ریوی، افزایش سلامت پوست و مو، افزایش اراده و تقویت قدرت تصمیم‌گیری و ترک عادات منفی و کاهش دردهای عضلانی می‌شود.
سنگ عقیق عشق را تقویت می‌کند، کمک به بهبود رابطه بین معشوق و عاشق و هماهنگی را در افراد افزایش می‌دهد.
سنگ یاقوت در درمان بیماری‌هایی مانند غش، صرع، جنون و طاعون، موجب استحکام بخشیدن به دیواره رگ‌ها، بندآوردن خونریزی بینی، کمک‌کردن به گردش خون، برطرف‌کردن سموم بدن
سنگ زمرد درمان گاستریت یا ورم معده، درمان سریع سوختگی‌ها یا کاهش درد، درمان ورم مفاصل می‌شود.
سنگ الماس درمان صرع، آسم و برونشیت بسیار مؤثر است.
سنگ توپاز درمان دردهای عصبی، بیماری‌های مربوط به کبد، درمان بیماری‌های پوستی، تقویت عملکرد کلیه‌ها، کاهش سردردهای میگرنی
سنگ مرجان تقویت قلب و تنظیم سیستم خون‌سازی بدن مؤثر بوده و برای افراد مبتلا به کم‌خونی و پایین‌بودن فشارخون اثر مطلوبی از خود نشان داده است.
سنگ لاجورد محافظ در برابر حملات عصبی و روانی، کاهش استرس و افزایش آرامش به همراه دارد.

پارکینگ پروانه؛ سایتی مطمئن برای اجناس قیمتی شما!

برای خرید کلکسیون سنگ‌ قدیمی خاص و ارزشمند خود نمی‌دانید به چه سایت مطمئنی باید مراجعه کنید؟ اصلاً جای نگرانی نیست! پارکینگ پروانه باسابقه درخشانی که دارد، آماده هر گونه خدمت‌رسانی به شما عزیزان در زمینه خریدوفروش محصولات قیمتی و آنتیک است.

شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت پارکینگ پروانه خرید یا فروش انواع لوازم قدیمی و کلکسیونی خود را با خیالی آسوده به این فروشگاه بسپارید.

 

کلام آخر

به پایان مقاله کلکسیون سنگ قدیمی رسیدیم و اینجاست که باید بگوییم سنگ‌های قیمتی جزو مهم‌ترین منابع مالی هر کشوری هستند که در هر زمان و مکانی قابلیت فروش و تبدیل به نرخ رایج را دارند.

هر گونه جواهرات و لوازم زینتی که حاوی یک سنگ قیمتی باشند، باشکوه‌تر و خیره‌کننده‌تر به نظر می‌رسند و کسی که آنها را داشته باشد جزو افراد ثروتمند و طبقه بالای جامعه محسوب می‌شود.

 

“در مورد باربری تهران به شهرستان بیشتر بخوانید”

 

سؤالات متداول

  1. سنگ‌های قدیمی از چه چیزی ساخته شده‌اند؟

از مواد معدنی شامل کوارتز، یاقوت، زمرد، آمتیست، لاپیس لازولی، آگات و… تشکیل شده‌اند.

  1. در زمان‌های قدیم از کدام نوع سنگ‌ها به‌عنوان طلسم استفاده می‌کردند؟

سنگ عقیق و سنگ مرجان

  1. سنگ الماس برای درمان کدام بیماری‌ها مؤثر است؟

درمان صرع، آسم و برونشیت

 

سایر مقالات:

وسایل گرانبهای شیشه ای و عتیقه-معرفی 6 نوع وسیله گرانبها
معرفی 9 برند محبوب برای ساخت یک کلکسیون جعبه پیتزای جذاب
با این 3 روش می‌توانید صاحب یک کلکسیون جعبه گوگرد جذاب شوید!

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید