پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : 6 نکته طلایی برای تشخیص وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه

6 نکته طلایی برای تشخیص وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه

راهنمای خرید وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه

وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه

استفاده از وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه برای آن‌هایی که عاشق دکوری‌های آنتیک و قدیمی هستند گزینه‌ای بسیار ایده‌آل و هیجان‌انگیز است. وسایل کریستالی به‌ویژه ظروف کریستالی عتیقه با زیبایی خیره‌کننده‌ای که دارند می‌توانند نمای خاصی به دکوراسیون منزل شما داده و حال و هوایی نوستالژی ایجاد کنند.

اگر شما هم به جمع کردن و خرید وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه علاقه دارید؛ اما از اطلاعات کافی در این زمینه برخوردار نیستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه سنگ کریستال

تاریخچه سنگ کریستال

تاریخچه استفاده از کریستال به دوره‌های باستانی برمی‌گردد. از گذشته‌های دور تا به حال انسان محو زیبایی و درخشش سنگ‌های کریستال بوده است و سعی کرده در بخش‌های مختلف همچون ساخت وسایل دکوری، ظروف، جواهرات و غیره از آن استفاده کند.

یکی از موضوعاتی که سنگ‌های کریستالی را بسیار خاص و منحصربه‌فرد کرده است، این است که در سراسر کره زمین هیچ دو مدل سنگ کریستالی که دقیقاً مشابه یکدیگر باشند یافت نمی‌شود و این موضوع حاکی از اعجاب طبیعت و عظمت خلقت است.

جالب است بدانید برای اولین بار در یک متن باستانی متعلق به دوره سومریان (بیش از ۵۰۰۰ سال پیش) به سنگ‌های کریستالی زیبا و درخشان اشاره شده است. یونانی‌ها در گذشته تصور می‌کردند سنگ کریستال مایعاتی است که از دل کوه بیرون زده و تا ابد به یخ تبدیل شده و اصلاً ذوب نمی‌شوند.

شاید برایتان عجیب باشد؛ اما سومری‌ها از کریستال علاوه بر ساخت جواهرات و وسایل دکوری، برای اهداف سلامتی و درمانی نیز استفاده می‌کردند. همچنین بسیاری از مردم معتقد بودند سنگ‌های کریستالی و وسایل ساخته شده از آن‌ها انرژی مثبتی در فضا پخش کرده و آرامش برقرار می‌کنند.

از این رو امروزه بسیاری از علاقه‌مندان به عتیقه‌جات و آن‌هایی که به روح تاریخی اجناس آنتیک اعتقاد دارند، از وسایل کریستالی در دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده می‌کنند تا تعادل و انرژی مثبتی در فضای اطراف خود ایجاد کنند.

روش تشخیص کریستال اصل از تقلبی

تشخیص کریستال اصل از تقلبی

برخی از شیشه‌ها آن‌قدر خوب ساخته می‌شوند که تشخیص آن‌ها از کریستال برای عموم مردم بسیار دشوار است. اگر قصد خرید وسایل کریستالی عتیقه را دارید، در اولین قدم باید بدانید کریستال اصل چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه باید آن را تشخیص دهید.

بازتاب نور

وسایل کریستالی در معرض نور طیفی از رنگ‌های رنگین کمان را از خود منعکس می‌کنند؛ بنابراین اگر ظرف خریداری شده در مقابل نور انعکاسی از خود نشان نداد، باید بدانید از جنس شیشه است.

صدای حاصل از ضربه

از آنجایی که در ساختار کریستال سرب به ‌کار رفته است، اگر به وسایل کریستالی ضربه بزنید، صدای زنگ مانند طولانی را می‌شنوید. هرچقدر میزان سرب به‌کاررفته بیشتر باشد، صدا مدت طولانی‌تری ادامه خواهد یافت. اگر ظرف شیشه‌ای باشد، صدا همان موقع قطع می‌شود و پژواک ندارد.

وزن

تشخیص کریستال اصل از تقلبی

برای خرید وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه حتماً به وزن وسیله توجه داشته باشید؛ زیرا کریستال سنگین‌تر از شیشه‌های معمولی است.

ته رنگ

رنگ و درخشش کریستال‌ها و شیشه‌ها بنا به نوع ترکیباتشان با یکدیگر تفاوت دارد. شما با چراغ UV می‌توانید روی وسیله یا ظروف کریستالی نور بتابانید، اگر ته رنگ ارغوانی مایل به آبی مشاهده کردید، وسیله از جنس کریستال اصل است.

شفافیت

بافت شیشه در برابر نور کمی کدر و ابری است؛ اما ظروف کریستالی بسیار شفاف و واضح هستند.

نوع برش طرح‌ها

در خرید وسایل کریستالی به این موضوع توجه کنید که بریدگی‌های روی شیشه‌ تیز هستند؛ اما در اقلام کریستالی برش‌های گرد، جلا داده و بسیار دقیق دیده می‌شوند.

در زمان خرید عتیقه‌جات کریستالی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید عتیقه‌جات کریستالی

به هنگام خرید وسایل و ظروف پذیرایی کریستال عتیقه باید به موضوعات مهمی توجه کنید تا خریدی مطمئن را تجربه کرده و خیالتان از بابت ارزشمند بودن کالا آسوده باشد.

اگر تجربه خرید وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه را ندارید؛ لازم نیست نگران باشید ما در ادامه مطلب به نکات مهم خرید عتیقه ‌جات کریستالی خواهیم پرداخت.

اطمینان از اصالت کالا

حتماً به کمک روش‌هایی که پیش‌تر گفتیم از اصل بودن کالا مطمئن شوید؛ زیرا امروزه کالاهای تقلبی بسیاری با نام عتیقه در بازار وجود دارند و خرید وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه که کاملاً اصل باشند کمی دشوار و زمان‌بر خواهد بود. در این زمینه حتماً از متخصصان کاربلد مشورت بگیرید و تنها به مراکز معتبر و رسمی اعتماد کنید.

ارزش ملی

در این بخش از راهنمای خرید عتیقه‌ جات کریستالی لازم دیدیم به این موضوع اشاره کنیم که برخی از وسایل کریستالی عتیقه جزو میراث ملی محسوب می‌شوند و جنس عتیقه‌ای که شما خریداری می‌کنید، نباید جزو میراث ملی کشور باشد؛ زیرا در این صورت خرید و انتقال این اجناس جرم بوده و شما مرتکب خلاف خواهید شد.

توجه به قیمت

به طور کلی وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه از قیمت‌های بالایی برخوردار هستند که به سن و قدمت آن‌ها، ابعاد، جنس و مدل کار بستگی دارد. هنگامی که به دنبال خرید وسایل کریستالی آنتیک هستید، حتماً توجه داشته باشید که قیمت این اجناس بالا است و گول قیمت‌های پایین و غیرواقعی را نخورید.

علاوه بر این قیمت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و از بهترین قیمت‌ها برای خرید وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه استفاده کنید.

خرید از مراکز معتبر

خرید وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه چیزی نیست که بتوان آن را در مراکز غیررسمی و نامعتبر انجام داد و شما باید از مجموعه‌های خوش‌نام فروش عتیقه‌جات یا وب‌سایت‌های رسمی خرید کنید. امروزه یکی از بهترین روش‌ها برای خرید اجناس آنتیک و عتیقه، خرید اینترنتی از سایت‌های فروش عتیقه است.

در این شرایط شما می‌توانید قیمت‌های خریداران را با یکدیگر مقایسه کرده و در حراجی‌ها و مزایده‌های مختلف کالاهای ارزشمندی را تهیه کنید.

پارکینگ پروانه؛ لذت خریدی ارزشمند و ماندگار

اگر به عتیقه ‌جات کریستالی علاقه‌مند هستید و دوست دارید تعدادی وسایل کریستالی برای کلکسیون یا دکوراسیون منزل خود بخرید، مزایده‌های جذاب و بزرگ پارکینگ پروانه بهترین فرصت برای شما است. پارکینگ پروانه محیط امن و مطمئنی برای معاملات اجناس قدیمی و آنتیک را فراهم کرده است.

این موضوع می‌تواند به شما کمک کند با خیال راحت انواع وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه را از یک سایت رسمی خریداری کرده و از قیمت‌های منصفانه، تنوع بالای اجناس و اصالت تاریخی آن‌ها لذت ببرید.

سخن پایانی

وسایل و ظروف کریستالی به دلیل زیبایی و درخشش چشمگیری که دارند همواره مورد توجه عموم بوده و در اماکن مختلف مورداستفاده قرار میگیرند. در این میان وسایل تزیینی کریستالی آنتیک که از قدمت تاریخی برخوردار هستند ارزشی دوچندان داشته که علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن را به خرید این اجناس عتیقه و گرانبها ترغیب می‌کند.

اگر شما هم قصد تهیه وسایل گرانبهای کریستالی و عتیقه را دارید، لازم است به موضوعات مهمی توجه کنید که ما در این مطلب به تمامی آن‌ها پرداختیم.

سؤالات متداول

۱. آیا کریستال همان شیشه است؟

کریستال زیر مجموعه‌ای از شیشه است؛ اما از نوعی شیشه ظریف‌تر به نام سیلیس ساخته می‌شود.

۲. ظرف کریستالی سنگین‌تر است یا شیشه‌ای؟

ظرف کریستالی به دلیل داشتن فلز سرب معمولاً سنگین‌تر از شیشه است.

۳. چگونه ظرف کریستال اصل بخریم؟

شما باید در انتخاب خرید به وزن، شفافیت و درخشان بودن کریستال، ضخامت لبه‌ها و بازتاب نور توجه کنید.

 

سایر مقالات:

8 مورد از وسایل گرانبهای برنزی و عتیقه را بشناسید!
6 نوع از وسایل گرانبهای کلکسیونی و عتیقه که باید بشناسید!
کلکسیون فندک قدیمی‌- 4 نوع فندک کلکسیونی بسیار قدیمی و تاریخی!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید