پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی 7 مورد از موزه های پر بازدید دنیا – سفری به تاریخ کشورهای مختلف

معرفی 7 مورد از موزه های پر بازدید دنیا – سفری به تاریخ کشورهای مختلف

موزه های پر بازدید دنیا

آشنایی با موزه های پر بازدید دنیا

بی شک سفر به شهرهای بزرگ جهان و دیدن موزه های پر بازدید دنیا تجربه‌ای بسیار جذاب و آموزنده است. موزه‌ها به‌عنوان مرکزهای فرهنگی و تاریخی بسیار ارزشمند هستند و فرصت آشنایی با نمادها، آثار هنری، مجموعه‌های نایاب باستانی و… را به شما می‌دهند. در این مقاله به معرفی معروف‌ترین موزه‌های دنیا می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین موزه ‌های جهان

قطعاً در سراسر جهان موزه‌های  بسیاری وجود دارند که بیشتر آنها جزو موزه های پر بازدید دنیا هستند. در ادامه چند تا از بهتری موزه های پر بازدید دنیا را معرفی می‌کنیم.

بهترین موزه ‌های جهان

موزه لوور فرانسه

موزه لوور یکی از مشهورترین موزه های پر بازدید دنیا است که در شهر پاریس پایتخت فرانسه قرار دارد و از سال ۱۷۹۳ این مکان به‌عنوان موزه شروع به فعالیت کرد. این موزه در قلب شهر و در پیاده‌روی شانزلیزه واقع شده است و بیش از ۲۳۰۰۰۰۰ مترمربع مساحت دارد و بیش از ۳۵ هزار تکه اثر هنری از دوران باستان تا عصر مدرن را در خود جای‌داده است.

در مجموعه هنری موزه لوور می‌توانید اثرهای مختلف و چشمگیری ازجمله نقاشی‌های بزرگان همچون مونالیزای لئوناردو داوینچی، آیین‌نامه‌های خورشیدی همورابی، تابلوهای مشهوری مانند، بانوی صخره‌های پابلو پیکاسو و اشیای باستانی مانند ظروف گلی آشوری و بز بال‌دار طلایی هخامنشی و… در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

موزه ملی چین

موزه ملی چین معروف به قلعه موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه های پر بازدید دنیا است که در شهر بیجین در چین است. این موزه در سال ۲۰۰۳ افتتاح شد و بیش از ۱۳ میلیون مترمربع مساحت را در بر می‌گیرد و این موزه با داشتن ۲۱۰ هزار مجموعه وسیع‌ترین و تنوع‌پذیرترین مجموعه‌های هنری در چین را ارائه می‌دهد.

در مجموعه هنری موزه ملی چین می‌توان علاوه بر آثار هنری چینی بسیار منحصربه‌فرد آثار هنری جهانی مشهوری از جمله نقاشی‌ها، چاپ‌ها، سنگ‌نگاری‌ها، سفال‌ها و قالب‌های تزیینی را نیز مشاهده کرد. این موزه بیش از ۷۰۰ هزار قلم اثر هنری از دوران باستان تا عصر مدرن را در خود جای‌داده است.

علاوه بر این، موزه ملی چین شامل بخش‌های مختلفی از جمله هنر چینی، هنر بودایی، هنر ایوانگلی، هنر مسلمانان، هنر ابوریژنال استرالیا و هنر آمریکای لاتین است. همچنین، این موزه دارای کتابخانه‌هایی بزرگ است که منابع مهمی درباره هنر چین و جهانی را در اختیار محققان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

موزه ملی چین

موزه ملی واشنگتن

موزه ملی واشنگتن در واشنگتن‌دی‌سی پایتخت ایالات متحده آمریکا قرار دارد و یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنر و تمدن در جهان است. این موزه در سال ۱۸۲۹ تأسیس شد و بیش از ۱۴۰ میلیون آثار هنری، علمی و تاریخی را در بر می‌گیرد.

موزه ملی واشنگتن که جزو موزه های پر بازدید دنیا است در بیش از ۱۵۰ سال رشد کرده و مجموعه‌های گسترده‌ای از جمله هنر‌های تصویری، هنرهای دستی و صنایع‌دستی، خاطرات تاریخی و فرهنگی، علوم طبیعی و فناوری‌های نوین را به نمایش می‌گذارد.

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های جهان است و در قلب شهر لندن پایتخت انگلستان قرار دارد. این موزه در سال ۱۷۵۳ تأسیس شده و جمع‌آوری‌های فراوانی از هنر و تاریخ دنیا را به نمایش می‌گذارد.  این موزه بیش از ۸ میلیون مورد آثار باستانی، هنری، معماری، انسان‌شناسی و جغرافیایی را در بر می‌گیرد.

این مجموعه شامل آثار مختلف دوره‌های تاریخی و فرهنگی، از قدیمی‌ترین آثار بشری گرفته تا آثار هنری معاصر است و در حال حاضر به عنوان یکی از موزه های پر بازدید دنیا شناخته می‌شود.

همچنین در موزه بریتانیا بخش‌های مختلفی از جمله بخش مصر با اسکلت‌ها و مومیایی‌ها، بخش یونان با آثار هنری از دوره اسکندریه، بخش رومی با مجسمه‌ها و معماری رومی و بخش فرهنگ‌های ساحلی و شرقی از قبیل هند، چین، ژاپن و… در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

موزه بریتانیا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در لندن شناخته شده است و هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین می‌توان این موزه را جزو موزه های پر بازدید دنیا دانست.

موزه بریتانیا

موزه ملی توکیو

کشور ژاپن با همکاری ایتالیا موزه ملی توکیو را در شهر توکیو پایتخت ژاپن بنا کرد. این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه های پر بازدید دنیا در بخش هنر و تاریخ در آسیا است و به‌عنوان یکی از ثروت‌های فرهنگی این کشور شناخته می‌شود.

موزه ملی توکیو مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از آثار هنری و تاریخی ژاپن را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه شامل بیش از ۱۱۰ هزار قطعه از آثار هنری به‌عنوان میراث ملی و همچنین آثار هنری بین‌المللی است.

در داخل موزه ملی توکی شما می‌توانید آثار نقاشی، نقش‌برجسته‌ها، ظروف سفالی، قلم‌زنی، جواهرات و تزیینات، اسناد تاریخی و بسیاری از آثار هنری قدیمی و معاصر را ببینید. معماری زیبای موزه ملی توکیو نیز جذابیت زیادی دارد. ساختمان مدرن و بزرگ این موزه با الهام از فنون معماری ژاپنی طراحی شده است.

موزه ملی توکیو

موزه واتیکان

کشور آمریکا موزه واتیکان را در شهر رم ایتالیا بنا نهاد که این موزه به‌عنوان یکی بزرگ‌ترین و باارزش‌ترین موزه های پر بازدید دنیا برای مسیحیان مذهبی و عموم مردم شناخته می‌شود. موزه واتیکان گالری‌های هنری و بخش‌های مختلفی مانند: مجموعه هنرهای مدرن، مجموعه آثار هنری تاریخی و هنر مذهبی رمی است.

بخش اصلی و مهم این موزه کاپل هستیا نام دارد که شامل آثار هنری بزرگ و ارزشمندی از جمله نقاشی‌های معروف رافائل، مایکل آنژلو و لئوناردو داوینچی است.

به طور ویژه در موزه واتیکان هنرهای مذهبی به نمایش گذاشته می‌شود؛ بنابراین شما در اینجا می‌توانید آثاری از جمله جواهرات، لوازم مذهبی، اسناد تاریخی و مجسمه‌های قدیمی را ببینید.

همچنین مجموعه اسکولا نووا نیز در موزه واتیکان وجود دارد که مجموعه‌ای از کارهای هنری خاص را به نمایش می‌گذارد. طراحی و ساختمان موزه واتیکان نیز بسیار دیدنی است؛ بنابراین شما می‌توانید به آثار هنری زیبا و نمونه‌های مهم از معماری رنسانس و باروک دسترسی داشته باشید. به‌عنوان‌مثال سقف چاپل هستیا توسط مایکل آنژلو نقاشی شده است.

موزه هنر متروپولیتن

موزه هنر متروپولیتن معروف به Met در نیویورک‌سیتی قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های هنری در جهان است  که همواره در سایت موزه‌های معروف دنیا نام این موزه وجود دارد.

این موزه در سال ۱۸۷۰ تأسیس شد و اکنون بیش از دو میلیون اثر هنری از سراسر جهان را در مجموعه خود دارد و جزو موزه های پر بازدید دنیا محسوب می‌شود.

مجموعه‌ای از آثار متنوع نظیر نقاشی‌هایی از دوره‌های مختلف تاریخ هنر، آثار باستانی، نقاشی‌های تزیینی، نقاشی‌های رنسانسی، باروک، امپرسیونیستی و نقاشی‌های معاصر از جمله آثاری از هنرمندان مشهور مانند ونسان وان گوگ، ژاک لویی دیوید و آندی وارهال در این مجموعه موجود است.

علاوه بر نقاشی مجموعه متروپولیتن مجسمه‌ها، آثار سنتی از قبیل سفال‌ها و ظروف قدیمی، آثار از سرزمین‌های مختلف و همچنین مجموعه‌ای از لباس‌های تاریخی را نیز دارد. این موزه که جزو موزه های پر بازدید دنیا است به‌صورت دائمی در دسترس است و گردشگران و علاقه‌مندان فراوانی نیز برای بازدید در این محل حاضر می‌شوند.

موزه هنر متروپولیتن

لیستی از موزه‌های پر بازدید دنیا

در کنار تمامی موزه‌هایی که در بالا نام‌برده شد، لیست دیگری از موزه های پر بازدید دنیا به شرح زیر است.

اسم موزه کشور سال تأسیس
موزه ونگوگ هلند ۱۹۷۶
موزه ریکس هلند ۱۸۸۵
موزه ارمیتاژ روسیه ۱۷۴۵
موزه اورسی فرانسه ۱۹۸۶
موزه دل پرادو اسپانیا ۱۸۱۹
موزه گالری ملی بریتانیا ۱۸۲۴
موزه تیت مدرن بریتانیا ۱۹۰۰
موزه ملی هنر مدرن فرانسه ۱۹۴۷
رینا سوفیا اسپانیا ۱۹۸۶
موزه فرهنگی بانکو برزیل ۱۹۸۹

موزه‌های پر بازدید دنیا

پارکینگ پروانه؛ بهترین سایت خرید و فروش عتیقه‌جات

فروشگاه آنلاین عتیقه‌جات و آنتیک پارکینگ پروانه یکی از بهترین مراکز خرید آنلاین برای علاقه‌مندان به آثار قدیمی و عتیقه‌ها است که با داشتن مجموعه‌ای از آثار قدیمی و تاریخی مانند کتاب‌ها، وسایل تزیینی، تمبر، سکه، وسایل کلکسیونی و… و با امکان خرید آنلاین، بهترین مکان را برای خرید عتیقه‌جات فراهم کرده است.

شما در این فروشگاه علاوه بر توانایی خرید مطمئن و اصل می‌توانید وسایل قدیمی خود را با قیمتی مناسب به فروش برسانید.

سخن پایانی

 بازدید از موزه‌های تاریخی و فرهنگی یکی از تجربیات بی‌نظیر در سفرهای ما است. از موزه های پر بازدید دنیا همچون لوور در پاریس و موزه بریتیش در لندن گرفته تا موزه‌های کوچک‌تر و محلی در شهرهای دیگر هر کدام از آثار و جاذبه‌های خود را دارند. بازدید از این موزه‌ها به ما فرصت می‌دهد تا با تاریخ و فرهنگ کشورها آشنا شویم.

سؤالات متداول

۱ .  موزه هنر متروپولیتن در چه سالی تأسیس شد؟

این موزه در سال ۱۸۷۰ شروع به فعالیت کرد.

۲ . مساحت موزه ملی چین چقدر است؟

این موزه بیش از ۱۳ میلیون مترمربع مساحت دارد.

۳ . موزه واتیکان توسط کدام یک از نقاشان معروف نقاشی شده است؟

بخشی از این موزه توسط مایکل آنژلو نقاشی شده است.

سایر مقالات:

معرفی 16 مورد از معروف‌ ترین ساختمان ها و مکان های تاریخی در ایران
سایت های برگزاری مزایده خارجی- 10 سایت برتر و پربازدید!
روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی – معرفی 3 راهکار ساده!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید