پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی – معرفی 3 راهکار ساده!

روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی – معرفی 3 راهکار ساده!

روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی

روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی با روش‌های مختلف: راهکارها، مزایا و محدودیت‌ها

آیا شما با روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی آشنا هستید؟ ظرف‌های گرانیتی وسیله‌های موجود در آشپزخانه هر خانه‌ای هستند که ممکن است در طول زمان خراب شده و ظاهر کلی آن‌ها کثیف و زنخدان شده باشند.

بنابراین در این مقاله ما به بررسی روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی می‌پردازیم تا شما را در آراستن این اشیا خاص کمک کنیم.

تعمیر و بازسازی ظروف گرانیتی

اگر به دنبال روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی و بهبود ظاهر اشیا خود هستید، راه‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته می‌توانید بخشی از این کار را خودتان انجام دهید؛ اما اگر نیازمند تخصص و تجهیزات خاصی هستید، بهتر است از خدمات متخصصان در این زمینه بهره ببرید.

همچنین شما می‌توانید برای آموزش جامع تعمیر ظروف گرانیتی شکسته یا ترک برداشته از خدمات مراکز تخصصی تعمیر و بازسازی ظروف گرانیتی استفاده کنید. این مراکز می‌توانند بازسازی قسمت‌های معیوب ظروف را انجام دهند و آن‌ها را برای شما قابل‌استفاده کنند.

بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی

مزایای تعمیر ظروف گرانیتی

با تعمیر ظروف گرانیتی هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محیط زیستی شما سود می‌برید. این عمل به شما کمک می‌کند تا سلامت محیط‌ زیست را حفظ کنید، هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید و از ظروف گرانیتی خود در بلندمدت بهره‌مند شوید. مزایای بازسازی ظروف شکسته گرانتی شامل موارد زیر می‌شوند.

مزایای تعمیر ظروف گرانیتی

نچسب بودن

 انجام روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی با استفاده از تفلون و سرامیک، مزیت ضد چسبندگی را دارا می‌شوند. این ویژگی بسیار مهم است؛ زیرا اجازه نمی‌دهد مواد غذایی به سطح ظروف بچسبند و باعث آسان‌تر شدن کار در پخت‌وپز می‌شود.

مقاومت در مقابل حرارت

سرامیک مقاوم‌ترین ماده به‌عنوان پوشش ظروف گرانیتی در برابر حرارت است. این ویژگی باعث می‌شود که ظروف گرانیتی سریع‌تر گرم شوند و حرارت داخل قابلمه به بهترین شکل توزیع شود.

جذب کمتر روغن

 خاصیت بالای سرامیک باعث می‌شود که در طول استفاده طولانی و مکرر از ظروف گرانتی حجم بسیار کمی از روغن یا چربی درون ظروف باقی بماند.

غیرسمی بودن

ظروف گرانیتی به‌هیچ‌عنوان مضر نیستند. در هنگام تعمیر و بازسازی آن‌ها توسط کارخانه از مواد بسیار باکیفیت و مرغوب استفاده می‌شود تا هیچگاه موجب مسموم‌شدن غذاها نشوند.

نحوه بازسازی ظروف گرانیتی

اگر شما هم با سؤال چگونه ظروف گرانیتی شکسته را ترمیم کنیم روبه‌رو هستید، بهتر است بدانید که روش‌های مختلفی برای نحوه چسباندن ظروف گرانیتی شکسته وجود دارند. این وسایل به دلیل وزن و مقاومت بیشتری که دارند با سایر ظروف متمایز می‌شوند.

قابلمه‌ها و ماهیتابه‌های گرانیتی معمولاً با یک‌لایه لعاب پوشیده می‌شوند؛ اما این لایه لعاب ممکن است به علت تکان محکم و یا برخورد ناگهانی با زمین آسیب ببیند و در نتیجه کیفیت ظروف گرانیتی دچار مشکل شوند. اگر شما هم به دنبال روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی هستید مراحل زیر را دنبال کنید.

نحوه بازسازی ظروف گرانیتی

قراردادن ظرف‌ها در کوره

 در مرحله اول روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی ابتدا باید آن‌ها را جرم‌گیری کنید. بهتر است بدانید بسیاری از افراد این عمل را به روش‌های ناصحیح و استاندارد مانند استفاده از فرچه انجام می‌دهند که باعث کاهش عمر ظروف می‌شوند.

در عوض متخصصان همه ظروف را در داخل کوره قرار می‌دهند. این روش، جرم‌گیری را بسیار آسان‌تر می‌کند و به ظروف نیز هیچ آسیبی وارد نمی‌شود.

سندبلاست ظروف گرانیتی

پس از اتمام جرم‌گیری در کوره با دمای بالا در مرحله دوم روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی  ما ظروف را در معرض هوای فشارقوی قرار می‌دهیم. همچنین ماده‌ای به نام سندبلاست که شبیه به ماسه است را روی ظروف می‌پوشانیم.

 این عمل باعث ازبین‌رفتن کامل پوشش قبلی ظروف می‌شود و آنها آماده تغییرات جدید می‌شوند. با این روش بازسازی ظروف گرانیتی به‌خوبی انجام می‌شود و ظروف آماده استفاده مجدد می‌شوند.

پوشش گرانیتی

در مرحله آخر روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی، ظرف‌ها به یک نوع آلیاژ تبدیل می‌شوند و سپس می‌توانید پوشش گرانیتی را روی ظروف ایجاد کنید. این مرحله باعث می‌شود که ظروف آماده تحمل استفاده در شرایط سخت شوند و دارای پوشش محافظ بسیار مقاومی باشند.

 با استفاده از این فرایند ظروف گرانیتی قابلیت استفاده مجدد و برخورداری از عمر طولانی را دارا می‌شوند. با رعایت این نکات می‌توانید به‌خوبی از ظروف گرانیتی پس از بازسازی استفاده کنید و از آنها لذت ببرید.

نکات مهم در بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی

 بسیاری از افراد تصور می‌کنند که روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی بسیار سخت هستند؛ اما با  رعایت برخی اصول، نکات نگهداری و استفاده از آنها این روش‌ها بسیار آسان می‌شوند  نکات مهم در مورد روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی شامل موارد زیر می‌شوند.

بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی

تمیزکردن

 پس از هر بار استفاده، ظروف گرانیتی را با اسکاج نرم یا اسفنج تمیز کنید. این کار به حفظ ظاهر بازسازی و افزایش عمر ظروف کمک می‌کند.

استفاده از حرارت مناسب

 حواستان باشد که ظروف گرانیتی را بدون مواد درونی روی حرارت زیاد گاز قرار ندهید. این کار می‌تواند به پوشش ظروف آسیب برساند.

 نگهداری درست

 برای حفظ ظاهر قابلمه گرانیتی آنها را بر روی یکدیگر قرار ندهید. این کار باعث ایجاد خراشیدگی و خدشه روی سطح ظروف می‌شود. همچنین پس از بازسازی، پوشش استفاده شده روی ظروف گرانیتی حساس می‌شوند.

 از وسایل فلزی برای خردکردن و برش‌دادن مواد غذایی درون قابلمه استفاده نکنید. این کار به پوشش ظروف آسیب می‌زند.

آیا می‌توانیم با استفاده از چسب، ظروف گرانیتی را ترمیم کنیم؟

بهترین چسب برای چسباندن ظروف سرامیکی و گرانیتی چسب رزین اپوکسی است که به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های چسباندن قطعات گرانیتی و سایر سطوح به یکدیگر شناخته می‌شود.

 این چسب دارای دوجزئی رزینی هست که در برابر آسیب‌های مکانیکی و عوامل شیمیایی با مقاومت بالا عمل می‌کند. چسب رزین اپوکسی گرانیت نیز استحکام خوبی در برابر عوامل قلیایی دارد.

یکی از مزایای دیگر این چسب، خشک‌شدن آن در زمان کوتاه است. این چسب به‌عنوان یک راه‌حل مناسب نه‌تنها قادر به ترمیم ظروف گرانیتی لب پر شده است؛ بلکه به‌عنوان یک چسب برای سنگ مرمر، ماسه، محصولات سیمانی، سرامیک و کنگلومرا به کار می‌رود؛ بنابراین چسب رزین اپوکسی یکی دیگر از روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی است.

ظروف سرامیکی و گرانیتی

لیستی از ظروف گرانیتی و قیمت آن‌ها

در جدول زیر شما ابعاد، وزن، جنس بدنه و… ظروف گرانتی را مشاهده می‌کنید.

نام ظروف جنس بدنه جنس روکش قیمت (تومان)
قابلمه ۱۰ پارچه مدل BEST آلومینیوم گرانیت ۲٫۱۷۰٫۰۰۰
قابلمه سورنا مدل ۲۳۶۵۴ آلومینیوم گرانیت ۶۹۸۰۰۰
قابلمه زرساب با در شیشه‌ای آلومینیوم گرانیت ۷۳۸٫۹۰۰
قابلمه جی فی نی کد ۰۰۰۴ آلومینیوم گرانیت ۱۴٫۸۰۰٫۰۰
قابلمه آیسل مدل Wave آلومینیوم گرانیت ۵٫۵۸۱٫۰۰۰
قابلمه اس جی ان آلومینیوم گرانیت ۶۰۰٫۰۰۰
قابلمه عروس مدل نلیا آلومینیوم گرانیت ۸۱۶٫۰۰۰

خریدوفروش ظروف قدیمی با پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه با داشتن اعتباری درخشان در ایران و قیمت‌های مناسب نسبت به بقیه رقبا در بازار، تمام تلاش خود را برای ارائه خدماتی با کیفیت بالا می‌کند. کارکنان ما با خوش برخوردی و توانایی‌های خاص خود توانسته‌اند توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کنند.

همچنین ما در ارائه وسایل قدیمی و عتیقه‌جات ها بهترین هستیم. با خریدوفروش عتیقه‌جات ها با ما شما می‌توانید تجربه‌ای خاص و منحصربه‌فرد را به دست بیابید.

سخن پایانی

روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی بسیاری وجود دارند که به شما کمک می‌کنند ظروفتان را پس از سال‌ها استفاده، به حالت اولیه خود برگردانید. این فرایند شامل تکنیک‌هایی مانند استفاده از علوم، تحلیل و مهارت‌های فردی و استفاده از خلاقیت است.

بنابراین شما می‌توانید با بازسازی ظرف‌های گرانتی خود هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید و هم دوستدار محیط‌زیست باشید.

سؤالات متداول

۱ . نحوه بازسازی ظروف گرانتی چگونه است؟

قراردادن ظرف در کوره، ریختن سندبلاست روی ظروف، ایجاد پوشش گرانیتی

۲ . مزایای تعمیر ظروف گرانتی چیست؟

نچسب بودن ظروف، مقاوم در برابر حرارت، جذب کمتر روغن و…

۳ .  نکات مهم در بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی شامل چه مواردی می‌شوند؟

استفاده مناسب از ظروف، تمیزکردن، استفاده از ابزارهای متناسب و…

سایر مقالات:

روش های راحت و کاربردی -بازسازی ظروف چدن قدیمی با 2 روش متداول
معرفی 16 مورد از معروف‌ ترین ساختمان ها و مکان های تاریخی در ایران
سایت های برگزاری مزایده خارجی- 10 سایت برتر و پربازدید!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید