پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : 4 روش تشخیص عتیقه اصل+ 4 تا از مهمترین ویژگی‌های عتیقه اصل

4 روش تشخیص عتیقه اصل+ 4 تا از مهمترین ویژگی‌های عتیقه اصل

روش تشخیص عتیقه اصل

روش تشخیص عتیقه اصل

روش تشخیص عتیقه اصل بسیار مهم است؛ زیرا امروزه به خصوص در محصولاتی مانند عتیقه، تقلب و جعل کالا به راحتی امکان‌پذیر است. در بیشتر مواقع اگر یک محصول نشانه قابل قبولی برای ثابت کردن هویت خود نداشته باشد، به راحتی تأیید نشده و در خرید آن تردید به وجود می‌آید؛ زیرا این امکان وجود دارد که عتیقه کپی یا تقلبی بوده و منجر به ضرر و زیان زیادی ‌شود.

اگر به دنبال روش تشخیص عتیقه اصل هستید؛ باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و با کلیه آیتم‌هایی که اصل بودن عتیقه را تأیید می‌کند آشنایی داشته باشید تا خرید یا فروش مطمئن و لذت‌بخش را تجربه کنید. در ادامه با بررسی هریک از این آیتم‌ها و همچنین بررسی روش تشخیص عتیقه اصل با ما همراه باشید.

اهمیت تشخیص اصل بودن عتیقه

اجناس آنتیک و عتیقه به دلیل ارزش بالایی که دارند و به دلیل کمیاب بودن آن‌ها، ریسک بالایی برای خرید دارند. برای خرید کالاهای تاریخی و عتیقه بهتر است در عین آگاهی از روش تشخیص عتیقه اصل از کپی، از فروشگاه‌ها  یا سایت‌های معتبر که در این زمینه تخصص و شهرت خوبی دارند، استفاده کنید.

امروزه نمونه‌های تقلبی بسیار زیاد شده است. برای اطمینان از خرید  بهتر است از فروشگاه‌ها و کالکترهایی که شهرت خوبی دارند، خرید کرده و اگر از سایت‌ها خرید می‌کنید با مطالعه نظرات کاربران در اینترنت و مراجعه به فروشگاه‌های معتبر عتیقه‌جات قابل اعتماد را شناسایی کنید.

ویژگی‌های عتیقه اصل

اولین روش تشخیص عتیقه اصل از کپی، توجه به سال تولید آن‌ شیء است. هرچه وسیله مورد نظر قدیمی‌تر باشد قطعاً بر ارزش آن افزوده می‌شود. زیرا سن و قدمت ویژگی خیلی مهمی در این زمینه محسوب می‌شود.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر که راهی آسان برای تشخیص عتیقه تقلبی است و باعث تشخیص اصالت عتیقه‌ها و تأیید آن‌ها می‌شود، عبارت‌اند از:

  • مواد سازنده: یک روش تشخیص عتیقه اصل از نمونه‌های کپی و تقلبی، موادی است که در ساخت آن‌ها استفاده شده است؛ زیرا بسیاری از عتیقه‌ها و وسایل آنتیک با استفاده از مواد به خصوصی تولید شده‌اند که معمولاً باارزش بوده و در وسایل تقلبی و کپی‌ها از این مواد استفاده نمی‌کنند.

 برای مثال، در برخی وسایل مانند چراغ‌های ال‌ای‌دی از متریال مرغوب و با عمر طولانی استفاده می‌شود، در صورتی که که در نمونه‌های کپی از لوازم چینی و نامرغوب استفاده می‌شود که نشانه‌های عدم اصالت آن‌ها در محصول قابل مشاهده هستند.

  • جزئیات: یکی دیگر از روش تشخیص عتیقه اصل توجه به جزئیات آن‌هاست. عتیقه‌ها با ویژگی‌های خاصی و جزئیات زیبا و چشم نواز تولید شده‌اند که قطعاً این ویژگی‌ها در محصولات کپی دیده نمی‌شوند.

برای مثال در ظروف فلزی قدیمی طرح‌های زیبا و خاص دیده می‌شود که با ظرافت خاصی کار شده‌‌اند و این طرح و نقش‌ها در ظروف کپی و غیر اصل دیده نمی‌شود.

  • نشانه‌ها: توجه به نشانه‌ها نیز یک روش تشخیص عتیقه اصل از کپی است. از جمله مواردی هستند که در تأیید اصل بودن کالا نقش اساسی و مهمی دارند. برای مثال، برخی از آثار هنری دارای نشانه‌های مانند امضا، شماره سریال و نام خالق هستند که می‌توانند برای تأیید هویت به آن‌ها کمک کنند.
  • شناسنامه: در دست داشتن شناسنامه کالا نیز روش تشخیص عتیقه اصل از کپی محسوب می‌شود و در تأیید هویت عتیقه بسیار کاربردی است.
ویژگی‌های عتیقه اصل
روش تشخیص عتیقه اصل

در شناسنامه عتیقه کلیه اطلاعات مربوط به آن مانند سن، مواد سازنده، نام خالق و مکان یافت شده قید شده است که در واقع این امر یعنی روش تشخیص اشیا شناسنامه‌دار از بدل، به خرید عتیقه‌جات اصل کمک شایانی می‌کند.

 

شناخت اشیای عتیقه جعلی و تقلبی

تشخیص نسخه‌های کپی از عتیقه‌های اصلی ممکن است برای کاربران حرفه‌ای مانند آثار تاریخ، هنرمندان و کالکترها کار ساده‌ای باشد؛ اما برای افراد عادی ممکن است؛ زیرا امروزه راه‌های زیادی برای جعل و کپی از این اشیا وجود دارد و همواره قاچاقچیان کالاهای تقلبی را به جای اصل به فروش رسانده که موجب ضرر و نارضایتی خریداران شده است.

بالا بردن اطلاعات در این زمینه و بلد بودن روش تشخیص عتیقه اصل از تقلبی در مواقع ضروری مانع از ضرر و زیان خواهد شد. در ادامه تشخیص بهتر و شناخت اشیای عتیقه جعلی و تقلبی را توضیح داده‌ایم.

  • پیدا کردن نشانه‌های قابل تشخیص: برخی از عتیقه‌ها دارای نشانه‌های مشخصی هستند که در نسخه‌های کپی نمی‌توان آن‌ها را پیدا کرد. این نشانه‌ها شامل امضا یا نوشته کوچک در اطراف اثر است.
  • بررسی کردن نظرات کاربران: در صورتی که قصد خرید عتیقه‌ای گران قیمتی را داشته باشید، بهتر است برای تشخیص اصالت آن به ارزهای معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب می‌تواند به شما در تشخیص اصالت عتیقه‌ای کمک کند.
  • بررسی جزئیات و رنگ وسیله مورد نظر: برخی از عتیقه‌ها با جزئیات خاصی تولید می‌کنند که در نسخه‌های کپی به همین شکل پیاده نمی‌شوند. همچنین رنگ‌های خاصی دارند. توجه به رنگ یک روش تشخیص عتیقه اصل بوده و بسیار ضروری است. برای مثال، برخی از سودجویان از روش اکسید شدن برای تولید اشیا عتیقه استفاده می‌کنند.
شناخت اشیای عتیقه جعلی و تقلبی
روش تشخیص عتیقه اصل

مراجعه به نظرات: در صورتی که قصد خرید عتیقه‌ای گران قیمتی را داشته باشید، بهتر است برای تشخیص اصالت آن به ارزهای معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب می‌تواند به شما در تشخیص اصالت عتیقه‌ای کمک کند.

تفاوت‌های آثار تقلبی از اصل

روش تشخیص عتیقه اصل از نمونه تقلبی با توجه به نوع هر کالا و ویژگی‌های آن متفاوت است؛ البته هر شخصی توان مقایسه این تفاوت‌ها را ندارد. برای خرید وسایل از جنس شیشه یا بلور باید به نوع قالب‌گیری علامت‌های شکستگی یا خراشیدگی زمان ساخت توجه کرد. توجه به نکاتی که قبل از معامله کالای عتیقه و قدیمی بدانیم بسیار مهم است.

متقارن نبودن و بی‌نظمی در یک ظرف یا گلدان آنتیک یک امر عادی است  و نباید از یک کالای عتیقه انتظار متقارن و زیبایی کالاهای امروزی را داشت؛ زیرا اغلب این اجناس دست‌ساز بوده و با دست قالب‌گیری شده‌اند. پس عدم تقارن یکی از تفاوت‌های آثار تقلبی از اصل محسوب می‌شود.

 البته عدم تقارن و بی‌نظمی یک کالا هر چند نشانه خوبی در نظر گرفته نمی‌شود و ممکن است ذوق خریدار را از بین ببرد؛ اما به عنوان یک نشانه مهم در اصل بودن یک کالا در نظر گرفته می‌شود.

متأسفانه باید گفت که جعل و کپی‌سازی از این آثار به دلیل سادگی در قالب‌گیری نسبت به بقیه اقلام عتیقه بسیار زیاد بوده و باید قبل از خرید مورد بررسی دقیق قرار بگیرند.

تفاوت‌های آثار تقلبی از اصل
روش تشخیص عتیقه اصل

 

پارکینگ پروانه؛ یک سایت جذاب و مطمئن

پارکینگ پروانه یک سایت مطمئن برای خرید و فروش عتیقه‌جات بوده که خریدی مطمئن را می‌توان با آن تجربه کرد. این سایت امکانات یلی زیادی جهت رفاه حال مشتریان خود به آن‎‌ها ارائه می‌کند که شامل حراج یا مزایده‌های عتیقه‌جات است.

یکی از مزیت‌های مزایده‌های عتیقه، قیمت معقول و منصفانه اجناس است؛ زیرا در این روش قیمت کالا بر اساس پیشنهادهای بیشتر تعیین می‌شود و پس از نهایی شدن معامله انجام خواهد شد.

یکی از روش‌هایی است که برای فروش و خرید اجناس عتیقه به کار می‌رود. در این روش کالاهای تاریخی و عتیقه مورد نیاز خود را از سایت پارکینگ پروانه خریداری کرده و از اصالت کالا، کیفیت و قیمت آن‌ها مطمئن باشید.

سخن پایانی

بلد بودن روش تشخیص عتیقه‌ اصل از کپی در بسیاری از صنایع و محصولات مهم و حیاتی است؛ زیرا علاقه‌مند به این اشیا دوست ندارند به جای هزینه برای کالاهای تاریخی اصل، نمونه تقلبی را با هزینه‌های هنگفت دریافت کنند.

همچنین کالاهای اصل به علت مواد به کار رفته در آن‌ها و کیفیت ساخت از عمر بالاتری برخوردار هستند از این رو تشخیص قطعات تاریخی و باستانی اورجینال از جعلی برای تضمین کیفیت و اعتماد به نام تجاری بسیار مهم است. روش تشخیص عتیقه اصل به عنوان یک ابزار برای تأمین کیفیت و اعتماد به نام تجاری در بسیاری از صنایع و محصولات مهم و است.

سؤالات متداول

  1. از کجا می‌توانم اصالت عتیقه‌جات را تشخیص دهم؟

باز طریق مواد سازنده، جزئیات، نشانه‌ها و شناسنامه

  1. روش تشخیص عتیقه اصل از نمونه کپی چیست؟

داشتن نشانه و شناسنامه عتیقه اصل

  1. یکی از نکات مهم هنگام خرید عتیقه‌جات چیست؟

برای صحت از اصل بودن آن به تقارن، رنگ، سن و نظر کاربران از سایت فروش دقت کنید.

 

سایر مقالات:

راهنمای خرید دیوارکوب های عتیقه – معرفی 4 نوع دیوارکوب قدیمی
راهنمای خرید گلدان های عتیقه- معرفی 4 نوع گلدان عتیقه و باستانی
راهنمای خرید مجسمه های عتیقه- 6 اصل ارزش گذاری مجسمه های عتیقه

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید