پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : راهنمای خرید مجسمه های عتیقه- 6 اصل ارزش گذاری مجسمه های عتیقه

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه- 6 اصل ارزش گذاری مجسمه های عتیقه

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه شامل چه نکاتی است؟ مجسمه‌های آنتیک شکوه خاصی دارند و اشکال زیبایی از مردمان گذشته را به نمایش می‌گذارند. راهنمای خرید مجسمه های عتیقه به شما کمک می‌کند مجسمه‌های اصل و زیبا تهیه کنید.

برخی از آن‌ها مربوط به شمایل پادشاهان و قهرمانان گذشته هستند و برخی دیگر نیز تصاویر زنان زیبا با چهره‌های فرشته گونه در لباس‌های فاخر هستند.  چنین وسایلی می‌توانند علاوه بر بازگو کردن میزان علاقه شما به آنتیک‌ها زینت‌بخش اتاق و پذیرایی باشند.

این مطلب راهنمای خرید مجسمه های عتیقه برای علاقه‌مندان است که از شما دعوت می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

قدمت و کاربرد مجسمه‌های عتیقه قدیمی

واقعیت این است که اولین مجسمه‌ها در دوران بدوی ساخته شدند. طبق راهنمای خرید مجسمه های عتیقه  مجسمه‌هایی که در دوران باستان ساخته می‌شدند در ابعاد متفاوت با اشکال مختلف بودند و معمولاً نمادی از خدایانی بودند که مورد پرستش مردم بودند.

پس از آن پادشاهان نیز به‌عنوان نمایندگان خداوند در زمین مجسمه‌های عظیم و باشکوهی از خود ساختند و آن‌ها را در قصرهای خود به‌عنوان نمادی از شکوه، جلال و قدرتمند نصب کردند. چنین مجسمه‌هایی دارای قدمت بسیار بالا بوده و بی‌قیمت هستند. برخی از این مجسمه‌ها که از دنیای باستان باقی‌مانده‌اند دارای جزئیات بی‌نظیری هستند و در موزه‌ها نگه‌داری می‌شوند.

در مطلب حاضر ما نکاتی برای راهنمای خرید مجسمه های عتیقه گرد آورده‌ایم و بیشتر بر خرید مجسمه‌هایی تأکید داریم که قدمت آن‌ها به 100 تا 150 سال گذشته باز می‌گردد و اشکالی از زنان باستان و اسطوره‌های قدیمی را نشان می‌دهند. چنین مجسمه‌هایی با رنگ‌های متفاوت آراسته شده‌اند.

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه در مورد خرید این نوع اشیا، تشخیص انواع اصلی آن و خرید از گالری‌های معتبر صحبت می‌کند. همچنین به شما کمک می‌کند تا عتیقه‌جات شناسنامه‌دار بخرید که اعتبار آن‌ها صد در صد تضمین شده است. با عمل به نکات راهنمای خرید مجسمه‌های شناسنامه‌دار خریدی مطمئن و رضایت بخش خواهید داشت.

تخمین ارزش مجسمه‌های عتیقه

برای تعیین ارزش مجسمه‌های عتیقه باید کارشناسان ماهری که در خصوص شناسایی این عتیقه‌ها تجربه زیادی دارند در خصوص آن‌ها نظر بدهند. لطفاً دقت داشته باشید که در بازار خرید و فروش اشیا عتیقه کلاهبرداران زیادی وجود دارند که از طریق فروش مجسمه‌های معمولی قصد دارند سود ببرند. برای کوتاه کردن دست چنین افرادی از جیب خود هوشیاری زیادی به خرج دهید.

سایر کارشناسان با اطلاعات و تجربه بالای خود در این زمینه به تخمین ارزش و قدمت مجسمه‌های عتیقه می‌پردازند. آن‌ها به مواد سازنده، طرح‌ها، نوع و تکنیک‌های مجسمه سازی دقت کرده و گاهی این آثار را برای ساعت‌ها مورد بررسی قرار می‌دهند تا کوچک‌ترین جزئیات آن‌ها را ببینند.

چه مجسمه‌هایی بیش از همه ارزش دارند؟

زمان ساخت مجسمه و مواد استفاده شده در ساخت آن همیشه عامل تعیین کننده در قیمت گذاری چنین اقلامی نیست. به‌عنوان‌مثال، در هنرهایی مانند مجسمه سازی، مجسمه ساز و اهمیت تاریخی آن بسیار مهم‌تر است. هزینه مجسمه‌ها به کارخانه تولید و کمیاب بودن آن‌ها بستگی دارد. راهنمای خرید مجسمه های عتیقه می‌گوید برای تعیین ارزش مجسمه‌ها و مجسمه‌ها پارامترهای زیر مهم هستند:

زمان و کشور سازنده

حتماً می‌دانید که قدمت یک عامل بسیار مهم و تعیین‌کننده برای ارزش مجسمه‌ها است. این که مجسمه مورد نظر شما در چه کشوری و چه سالی ساخته شده است تأثیر مستقیم بر اصالت و ارزش آن دارد.

مجسمه ساز

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه می‌گوید هنرمندان می‌توانند ارزش هنری و مادی اثر خود را تعیین کنند. واضح است که آثار هنری مجسمه سازان و استادان بزرگ ارزشی بیش از سایر مجسمه‌های عتیقه دارند.

نادر بودن آن

هرچه یک مجسمه قدیمی یا اثر هنری کمیاب‌تر باشد، ارزش آن بالاتر خواهد بود. تک بودن یک اثر در جهان آن را به کالایی باارزش و پرطرف‌دار تبدیل می‌کند.

سطح هنری مجسمه

برخی از مجسمه‌ها بسیار معمولی هستند و روایت گر داستانی خاص نیستند یا به واقعه‌ای مهم یا شخصی تأثیرگذار اشاره نمی‌کنند؛ اما برخی دیگر نمادی از انسان‌های مهم مانند قهرمانان یا وقایع بزرگ تاریخی هستند. این که یک مجسمه قدیمی تا چه حدی می‌تواند با ریشه‌های گذشته یک داستان گره خورده باشد می‌تواند در تعیین قیمت آن اثر بسزایی داشته باشد.

مواد تولیدی

در گذشته مجسمه‌ها را از مواد مختلفی مانند گچ، مس، فلزات، خاک و.. ساخته‌اند. مواد استفاده شده در تعیین قیمت مهم هستند. برخی از این آثار از موادی مانند طلا یا نقره که ارزش زیادی دارند ساخته شده و تراش خورده‌اند.

مجسمه‌های ساخته شده از سنگ، مس، برنج، قلع، شیشه، چوب، مرمر، گچ، چدن و… از انواع پرتقاضا هستند. راهنمای خرید مجسمه های عتیقه در انتخاب انواع زیبا و اصیل مجسمه‌های عتیقه و قدیمی به شما کمک می‌کند.

اصالت کالا

حتی کسانی که به خرید و فروش در بازار آنتیک مشغول نیستند نیز می‌دانند اصالت یک شیء عتیقه تا چه اندازه مهم است. برخی از مجسمه‌ها و اجناس عتیقه حتی دارای برگه اصالت کالا و شناسنامه هستند که در آن به ویژگی‌های اثر، سازنده آن و سال ساخت آن اشاره شده است.

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه برنز

اغلب از برنز قلع به‌عنوان ماده‌ای برای ساخت مجسمه‌ها استفاده می‌شود. آلیاژی از قلع (10٪) و مس (90٪) در این اشیا به کار می‌رود. اگرچه ترکیبات مس با سیلیکون، بریلیم، آلومینیوم، سرب (بابیت) و نیکل (مس نیکل) نیز در آن‌ها یافت می‌شود.

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه می‌گوید برنز قلع گران‌تر از برنج است؛ اما خواص فیزیکی بهتری دارد. ویژگی‌های مقاومت در برابر سایش، مقاومت مکانیکی و خوردگی سبب شده است تا برنز قلع فلز مناسبی برای ساخت مجسمه‌ها در زمان‌های گذشته باشد.

تاریخچه ایجاد مجسمه‌های برنزی

اولین برنز ترکیبی از مس و آرسنیک بود؛ اما به دلیل سم زیاد موجود در آن، عدم امکان ذوب مجدد متالورژیکی و توسعه ذخایر ترانزیت آرسنیک، با گذشت زمان با جایگزینی آرسنیک با قلع، جای خود را به انواع گران‌تر داد.  برنزهای تاریخی نسبت به نمونه‌های مدرن شکننده‌تر بودند؛ با این وجود، ریخته‌گری‌های برنز قوی‌تر از مس بودند و به سرعت در تمام نقاط جهان محبوبیت یافتند. تا به امروز، مجسمه‌های برنزی باستانی در تعداد کمی باقی‌مانده‌اند.

فناوری برای ساخت مجسمه‌های برنز

در راهنمای خرید مجسمه های عتیقه آمده است که برنز به‌عنوان ماده‌ای برای ریخته‌گری هنری محبوبیت خاصی دارد؛ زیرا برنز قلع هنگام گرم شدن کمی منبسط می‌شود و کوچک‌ترین جزئیات شکل مجسمه را پر می‌کند. سپس با سرد شدن برنز، کمی جمع می‌شود و این باعث می‌شود که بتوانید به سادگی آن را از قالب خارج کنید. دو روش برای ساخت مجسمه‌های برنزی وجود دارد: ریخته‌گری گرم و سرد.

ریخته‌گری گرم

از این روش برای ساخت مجسمه مومی توخالی استفاده می‌شود. به‌عنوان یک قاعده، مجسمه‌های برنز دارای گواهی تأیید صحت وضعیت هستند و در نسخه محدود تولید می‌شوند.

ریخته‌گری سرد

روش برنز ریخته‌گری سرد تنها حدود 60 سال است که وجود داشته است؛ بنابراین ماندگاری مجسمه‌ها را فقط در این مدت می‌توان ارزیابی کرد. چنین مجسمه‌هایی معمولاً مینیاتوری هستند و به اندازه مجسمه‌هایی که با ریخته‌گری داغ به دست می‌آیند قوی نیستند؛ بنابراین هنگام حمل و نقل توصیه می‌شود آنها را از قسمت‌های بیرون زده نازک خود نگه ندارید.

نحوه یک مجسمه برنز عتیقه

قانون اصلی هنگام انتخاب یک مجسمه برنزی عتیقه برای استفاده در دکوراسیون منزل اندازه آن است. طراحی مجسمه‌ها ساخته شده از برنز می‌تواند بسیار متفاوت باشد. گاهی آن‌ها اشکال حیوانات خوش یمن یا برخی موجودات افسانه‌ای مانند اژدها، سیمرغ و ققنوس را دارند.

 برخی دیگر با داشتن مفاهیم انتزاعی به نوعی دیگر نمایانگر اعتقادات و باورهای مردمان دنیای باستان هستند. در میان مجسمه‌های قدیمی و عتیقه اشکالی از چهره‌های واقعی از حیوانات و مردم نیز دیده می‌شود.

راهنمای خرید مجسمه های عتیقه و قدیمی

خرید و قیمت مجسمه عتیقه قدیمی موضوع مهمی برای مشتریان است. هنگام تعیین قیمت، طیف گسترده‌ای از پارامترها را در نظر می‌گیریم که هر یک می‌تواند به طور قابل توجهی بر هزینه نهایی کالا تأثیر بگذارد.

قدمت مجسمه عتیقه

اولین عامل تأثیرگذار در قیمت تاریخ ساخت عتیقه‌جات و مجسمه است. هرچه یک اثر قدیمی‌تر باشد، باارزش‌تر است.

منطقه مبدأ

طبق راهنمای خرید مجسمه های عتیقه منطقه‌ای که مجسمه در آن ساخته شده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از شهرهای دنیای باستان به دلیل پیشرفت صنعت مجسمه‌سازی در آن‌ها استادان ماهرتر و مشهوری داشته‌اند. این امر سبب بالا رفتن ارزش مجسمه‌ها و آثار این مناطق می‌شود.

مواد تولیدی

اغلب مجسمه‌های قدیمی و عتیقه از برنز ساخته می‌شدند؛ اما گاهی اوقات نمونه‌های کمیاب‌تری از طلا وجود دارد که با سنگ‌های قیمتی منبت‌کاری شده‌اند. بدیهی است که هزینه آنها بسیار بالاتر خواهد بود.

وزن و اندازه مجسمه

 وزن مجسمه و همچنین پیچیدگی کار و درجه جزئیات آن تأثیر مستقیم بر ارزش آن دارد. هرچه این جزئیات بیشتر باشد؛ یعنی استادکار وقت و ذوق بیشتری برای آن خرج کرده است و در نتیجه قیمت آن بالاتر خواهد بود. به همین روال مجسمه‌های بزرگ‌تر نسبت به انواع کوچک‌تر با قیمت‌های بالاتری به فروش می‎‌رسند.

کیفیت و وضعیت کلی شکل

درجه حفظ، وجود ترک، تراشه و خراش، ساییدگی و سایر عیوب مکانیکی نیز در هنگام تعیین قیمت آثار عتیقه مورد توجه قرار می‌گیرد. هر چه مجسمه بهتر حفظ شود، قیمت فروش آن بالاتر است.

تقاضای بازار

تقاضای بازار نیز نقش مهمی در تعیین قیمت آثار عتیقه دارد. اگر رقم خاصی در بازار عتیقه مورد تقاضا نباشد، کارشناسان ما ممکن است از بازخرید آن خودداری کنند.

عتیقه‌جات را از کجا بخریم؟

اقلام عتیقه با ارزش‌های مختلف را می‌توانید به روش‌های مختلف خریداری کنید. در اینجا ما محبوب‌ترین‌ها را لیست می‌کنیم.

مغازه‌های عتیقه فروشی

 

سالن‌های عتیقه‌فروشی گزینه‌ای عالی برای خرید این دست اقلام هستند. در هنگام خرید مجسمه‌های عتیقه و قدیمی آن‌ها را از همه طرف بررسی کرده و کیفیت پوشش را بررسی کنید.

اگر می‌توانید، فردی باتجربه را به همراه خود برای خرید اجناس عتیقه ببرید.

فروشگاه‌های اینترنتی

 

سایت‌های اینترنتی فروش انواع عتیقه‌جات دوستداران این وسایل را با مجموعه‌ای عظیم و جذاب به خود دنبال خود می‌کشانند.

در خریدهای آنلاین شما امکان مقایسه چندین پیشنهاد، صرفه جویی در وقت و هزینه را دارید؛ اما پلتفرم‌های آنلاین فاقد جذابیت عتیقه‌فروشی‌ها هستند و به شما اجازه نمی‌دهند قبل از خرید کالا آن را به صورت حضوری بررسی کنید.

بازارهای کوچک

 

خرید عتیقه‌جات در اینجا همیشه خطرناک است. این امکان وجود دارد که مقدار زیادی پول را در این بازار برای اشیا کم‌قیمت از دست بدهید.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کجا بروید، مزایا و معایب گزینه‌ها را مقایسه کنید یا با فردی با‌تجربه و کارشناس به این بازارها سر بزنید.

چه عتیقه‌جاتی را می‌توان از این مکان‌ها خریداری کرد؟

شما می‌توانید انواع مختلف عتیقه را از مکان‌هایی که معرفی کردیم خریداری کنید. این عتیقه‌جات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آثار هنری (نقاشی، مجسمه، مینیاتور)
  • کتاب‌های کمیاب و سایر اقلام چاپی
  • سلاح‌های عتیقه و تجهیزات نظامی
  • نشان و سکه‌های قدیمی طلا از پادشاهان
  • آرشیو و فیلم‌های عکاسان سرشناس
  • آلات موسیقی باستانی

استفاده از مجسمه‌های عتیقه در دکوراسیون مدرن

امروزه مجسمه‌های عتیقه نقش زیبایی شناختی ایفا می‌کنند و به یک شیء هنری تبدیل شده‌اند. اگر می‌خواهید فضای داخلی را با چنین مجسمه‌ای تزئین کنید، باید چند نکته ساده را رعایت کنید تا دکور زیبا و شیکی داشته باشید که در عین زیبایی جلوه‌گر اصالت باشد. طبق راهنمای خرید مجسمه های عتیقه برای این کار لازم است از روشنایی مطلوب مراقبت کنید.

مجسمه‌های گروهی وجود دارند که گروهی از مردمان یا اساطیر را نشان می‌دهند. این مجسمه‌ها را می‌توانید در کلکسیون خود نگه دارید یا برای دکور اتاق مهمان استفاده کنید. اگر به موضوعات تاریخی علاقه دارید، مجسمه قهرمانان تاریخی گزینه جالبی برای شما هستند. بیشتر این مجسمه‌ها مربوط به اساطیر یونان باستان و روم هستند.

همچنین استفاده از آن‌ها در قسمت‌هایی دیگر از منزل مانند اتاق خواب یا راهرو نیز می‌تواند ایده خوبی باشد. پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را در کنار سایر وسایل عتیقه مانند شمعدان، آیینه، ساعت و… قرار دهید. مجسمه‌هایی مانند بودا می‌توانند نمادی از شانس یا عشق باشند که فضا را سرشار از عشق و انرژی عرفانی می‌کنند.

خرید مجسمه‌های عتیقه از پارکینگ پروانه

اگر مایل به خرید و فروش عتیقه‌جات هستید، گروه پارکینگ پروانه آماده است تا گزینه مناسبی را برای شما پیدا کند. کاتالوگ محصولات ما شامل آثاری در اندازه‌ها و مواد مختلف است. چنین وسایلی علاوه بر  نقشی که در دکور منزل شما دارند می‌توانند هدیه مناسب و گران بهایی برای عزیزان شما در مناسبت‌های مهم باشند.

می‌توانید مجسمه‌های عتیقه قدیمی را در دفتر کار خود قرار دهید تا یادآور قدرت و استحکام شما باشد. چنانچه قصد فروش وسایل عتیقه خود را دارید، می‌توانید در مزایده‌های سایت پارکینگ پروانه شرکت کرده و آن‌ها را باقیمت‌های بالا به فروش برسانید.

از شما دعوت می‌کنیم برای بازدید از عتیقه‌های باارزش، مطالعه راهنمای خرید اجناس آنتیک، فروش عتیقه‌جات خود و تجربه یک همکاری رضایت بخش طبق راهنمای خرید مجسمه های عتیقه از سایت پارکینگ پروانه بازدید کنید.

سخن پایانی

مجسمه‌های عتیقه قدیمی همواره مورد توجه و علاقه عده زیادی از مردم بوده‌اند. این اشیا در دکوراسیون منزل نقش ویژه‌ای دارند و می‌توانند به‌عنوان یک شیء دکوری در فضای خانه شما قرار بگیرند. در این مطلب که یک راهنمای خرید مجسمه های عتیقه است سعی کرده‌ایم تا با توضیح بیشتر در مورد جنبه‌های مختلف این وسایل عتیقه شما را در خریدی رضایت بخش یاری دهیم.

سؤالات متداول

  1. آیا محصولاتی که در پارکینگ پروانه خریدوفروش می‌شوند، اورجینال هستند؟

در سایت پارکینگ پروانه تمام عتیقه‌جات دارای برگه اصالت کالا هستند تا مشتریان از اصل بودن آن‌ها مطمئن شوند.

  1. هزینه مشاوره اشیای عتیقه چقدر است؟

در این مورد بهتر است با کارشناسان تماس گرفته و در خصوص جزئیات آن صحبت کنید.

  1. آیا می‌توانیم با کارشناسان پارکینگ پروانه مشاوره بگیریم؟

بله این امکان برای مشتریان فراهم شده است تا بتوانند برای طرح سؤالات مختلف خود با کارشناسان ما وقت مشاوره بگیرند.

 

سایر مقالات:

راهنمای خرید اکسسوری عتیقه-3 نوع اکسسوری عتیقه و پرطرفدار
راهنمای خرید دیوارکوب های عتیقه – معرفی 4 نوع دیوارکوب قدیمی
راهنمای خرید گلدان های عتیقه- معرفی 4 نوع گلدان عتیقه و باستانی

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید