پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : راهنمای خرید گلدان های عتیقه- معرفی 4 نوع گلدان عتیقه و باستانی

راهنمای خرید گلدان های عتیقه- معرفی 4 نوع گلدان عتیقه و باستانی

راهنمای خرید گلدان های عتیقه

راهنمای خرید گلدان های عتیقه

راهنمای خرید گلدان های عتیقه به یکی از مهم‌ترین نکات در خریدوفروش عتیقه‌جات تبدیل شده است. آیا گلدان‌های عتیقه را دوست دارید و از قرار دادن آن‌ها در منزل خود لذت می‌برید؟ حتماً دوست دارید در مورد انواع این گلدان‌ها، نحوه نگهداری و خرید آن‌ها از مکانی معتبر بیشتر بدانید.

در این مطلب ما می‌خواهیم به علاقه‌مندان این بحث در مورد خرید این وسایل عتیقه نکاتی را توضیح دهیم؛ در واقع این مقاله یک راهنمای خرید گلدان های عتیقه است. از شما می‌خواهیم به خواندن ادامه دهید.

کاربرد گلدان‌های عتیقه

گلدان‌های عتیقه از جمله وسایلی برای تزئین منزل در گذشته و زمان حال هستند. در گذشته این وسایل محبوب شخصیت‌های مهم و برجسته بوده‌اند؛ به نحوی که آن‌ها را به عنوان سوغات و هدیه به عزیزان خود تقدیم می‌کرده‌اند. این گلدان‌ها از جنس چینی و سرامیک بوده و بر روی آن‌ها نقاشی‌ها و نقش و نگارهای زیبایی حک شده است.

در راهنمای خرید گلدان های عتیقه آمده است که این تصاویر مربوط به شخصیت‌های مهم، پرندگان و حیوانات بوده است. از لعاب و رنگ‌آمیزی‌های زیبا برای چشم نوازی بیشتر این وسایل عتیقه استفاده شده است. گلدان‌های عتیقه بیشتر به دلیل هنری که بر روی آن‌ها پیاده شده است و قدمت خود دارای ارزش بالا هستند.

انواع گلدان‌های عتیقه

گلدان‌ها جایگاه منحصر به فردی را در تاریخ بشر به خود اختصاص داده‌اند، به‌طوری‌که اکثر طرح‌ها و کاربردهای گلدانی که امروزه داریم قرن‌ها پیش ساخته شده‌اند. گلدان‌های عتیقه از دوران گذشته تاکنون دارای انواع مختلفی بوده‌اند و استادان به شیوه‌های مختلفی در ساخت این وسایل ابتکار و نوآوری به خرج داده‌اند.

شما قبل از اقدام به خرید باید راهنمای خرید گلدان های عتیقه را مطالعه کرده و همچنین با انواع این وسایل آشنا باشید. انواع گلدان‌های قدیمی شامل موارد زیر می‌شوند.

گلدان‌های سفالی

این وسایل جزو اولین نمونه‌ها محسوب می‌شوند و اصلاً تزئینی نبوده‌اند؛ بلکه بیشتر برای نگهداری مواد خوراکی مختلف مورد استفاده بودند.

البته این معنی را نمی‌دهد که این وسایل عتیقه نیستند. انواع سفالی که قدمت بالایی دارند در موزه‌ها نگهداری می‌شوند و ارزش بالایی دارند.

گلدان‌های تزئینی

اولین بار در مصر باستان از گلدان به عنوان وسیله‌ای تزئینی استفاده شد. این وسایل هم تزئینی بودند و هم می‌توانستند برای اهداف مختلفی به کار بروند. بعدها در یونان باستان گلدان‌ها در نقش یادبود ظاهر شدند و به عنوان جایزه به برندگان مسابقات اهدا می‌شدند.

این گلدان‌ها در منازل زیادی برای تزئین قرار می‌گیرند. مشخصات، قیمت و خرید گلدان سنتی مدل عتیقه را می‌توانید در سایت ما چک کنید. انواع گلدان‌هایی که موجود هستند با ذکر جزئیات و عکس بر روی سایت قرار گرفته‌اند تا راهنمای خرید گلدان های عتیقه برای مشتریان باشد.

گلدان‌های تزئینی
راهنمای خرید گلدان های عتیقه

 

 

گلدان‌های چینی عتیقه

گلدان‌های چینی قدمت بسیار بالایی دارند و ابتدا در چین ظهور کردند. توسعه چینی در چین تاریخ گلدان سازی را برای همیشه تغییر داد. چینی به دلیل رنگ سفید روشن، ظرافت و استحکام خود اغلب بهترین نوع سفال در نظر گرفته می‌شود و برخلاف ظروف سفالی اروپایی هم در برابر گرما و هم در برابر آب مقاوم بود.

طبق راهنمای خرید گلدان های عتیقه در تاریخ گلدان سازی، کشف ظروف چینی کلیدی بود؛ زیرا امکان تولید گلدان‌هایی با تزئینات زیبا را فراهم کرد، به گونه‌ای که قبلاً امکان‌پذیر نبود.

این گلدان‌ها محبوبیت فوق‌العاده‌ای پیدا کردند و به سایر کشورها راه یافتند تا در تزئینات اتاق‌ها استفاده شوند و هدیه‌ای برای عزیزترین دوستان باشند.

گلدان‌های شیشه‌ای ایتالیایی در قرون وسطا

در حالی که برخی از مهم‌ترین گلدان‌های تمام دوران در چین ساخته می‌شدند، گلدان سازی اروپایی پس از فروپاشی امپراتوری روم روبه‌زوال بود. تولید گلدان‌های تزئینی به ویژه گلدان‌های شیشه‌ای فقط در مناطق خاصی مانند جزیره مورانو ایتالیا و سپس در جمهوری ونیز ادامه یافت.

شهر مورانو دارای منبع غنی از شن سیلیس خالص است و شیشه‌سازان مورانو یاد گرفتند که چگونه ماسه سیلیس را با خاکستر سودا مخلوط کنند تا شکلی عالی از شیشه را ایجاد کنند که برای گلدان‌ها و سایر تزئینات استفاده می‌شود.

مهارت شیشه‌سازان مورانو به ونیز انحصار گلدان‌ها و تزئینات ساخته شده از شیشه و کریستال را داد. ناگهان، گلدان‌ها بار دیگر در میان طبقات ثروتمند و اشراف در اروپا محبوب شدند که گلدان‌های شیشه‌ای گران قیمت را از بهترین صنعتگران ونیزی سفارش می‌دادند.

نحوه انتخاب گلدان‌های عتیقه

گلدان‌های عتیقه به عنوان یک جزء تزئینی که به خوبی حفظ شده و از نظر هنری ارزشمند هستند می‌توانند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کنند. این وسایل تنها متعلق به ایران نیستند و استادانی از چین، ژاپن، بلژیک، جمهوری چک، انگلستان و سایر کشورها روی آنها کار کرده‌اند.

 گلدان‌های عتیقه دارای جنس شیشه، فلز، کریستال، سرامیک و مرمر هستند که با تزئینات نقره‌کاری، لعاب، نقاشی دستی، زیورآلات، نقش‌های گل، تصاویر حیوانات و پرندگان و… آراسته شده‌اند. بستر گلدان و اندازه آن نقش مهمی در زیبایی آن داشته است. به طور مثال گلدان‌های چینی نسبت به انواع سفالی ظرافت بیشتری داشته‌اند.

این وسایل در اندازه‌های مختلف موجود هستند و طبق راهنمای خرید گلدان های عتیقه قیمت آن‌ها به اندازه، پیچیدگی طراحی، مکان و دوره ساخت بستگی دارد.  راهنمای خرید گلدان های عتیقه  می‌گوید گران‌ترین آنها به طور سنتی گلدان‌های ساخته شده از چینی و کریستال و همچنین آثار استادان مشهور گذشته هستند.

نحوه انتخاب گلدان‌های عتیقه
راهنمای خرید گلدان های عتیقه

در انتخاب این وسایل عتیقه به راهنمای خرید گلدان های عتیقه توجه کنید تا محصولاتی اصل و ارزشمند بخرید که دارای شناسنامه هستند. همچنین بهتر است با کارشناسان یا افراد باتجربه مشورت کنید. خرید این وسایل در بازارهای محلی کوچک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 

گلدان‌های عتیقه چینی

راهنمای خرید گلدان های عتیقه از این وسایل به عنوان یکی از لوکس‌ترین و زیباترین انواع گلدان یاد می‌کند. بیشتر کلکسیونرها به گلدان‌های چینی عتیقه و قدیمی علاقه دارند. این وسایل دارای نقوش بسیار زیبا هستند که عمدتاً مربوط به گل‌های زیبا است. گلدان‌های چینی با جنس خاص خود و طرح‌های زیبا در دسترس هستند.

نکته‌ای که وجود دارد این است که این وسایل شکننده هستند و خیلی زود دچار لب‌پریدگی یا ترک‌خوردگی می‌شوند. وجود برخی از این آثار بر روی آن‌ها سبب کاهش قیمت نمی‌شود؛ چه بسا ارزش بالای گلدان عتیقه چینی را نشان می‌دهد.

در سایت ما می‌توانید قیمت و مشخصات انواع گلدان از جمله قیمت و خرید گلدان قرمز چینی و گلدان سرامیکی آنتیک را بررسی کنید. مزیت بزرگ خرید وسایل از سایت ما این است که قیمت‌های مناسب دریافت می‌کنید و از اصل بودن وسایل نیز اطمینان دارید.

همچنین در راهنمای خرید گلدان های عتیقه ذکر شده است که ما سفارش‌های شما را در بسته‌بندی‌های مطمئن به دست شما می‌رسانیم؛ به نحوی که هیچ گونه آسیبی به عتیقه مورد علاقه شما نرسد. در بخش نگهداری از گلدان‌های عتیقه بیشتر در این مورد توضیح می‌دهیم.

گلدان‌های عتیقه شناسنامه‌دار

راهنمای خرید گلدان های عتیقه از شما می‌خواهد تا به عنوان یک خریدار قبل از تهیه هر نوع عتیقه‌ای شناسنامه آن را درخواست کنید. در راهنمای خرید گلدان‌های شناسنامه‌دار مشخصات وسیله عتیقه شامل نام، دوره ساخت، ویژگی‌ها، جنس آن و برخی جزئیات دیگر ثبت شده است. همین سند نشان می‌دهد که عتیقه مورد نظر شما فیک نیست.

چنین سندی دست برخی از سودجویان را که فقط به دنبال کسب منفعت از خرید و فروش عتیقه هستند کوتاه می‌کند. اگر مشتریان آگاه باشند و طبق راهنمای خرید گلدان های عتیقه این سند را درخواست کنند، علاوه بر خریدی مطمئن می‌توانند به امن‌تر شدن بازار خرید و فروش عتیقه کمک شایانی کنند.

گلدان‌های عتیقه شناسنامه‌دار
راهنمای خرید گلدان های عتیقه

 

 

نگهداری از گلدان‌های عتیقه و قدیمی

وسایل عتیقه زیادی وجود دارند که دوستداران عتیقه به خرید آن‌ها علاقه نشان می‌دهند. سکه‌های قدیمی، کتاب‌ها و لباس‌ها، مبلمان، ساعت‌های عتیقه و جواهرآلات همگی عتیقه هستند؛ اما در این میان گلدان‌های قدیمی بیشتر از همه طرف‌دار دارند.

دلیل این امر می‌تواند جنبه تزئینی این وسایل باشد که به راحتی در هر جای منزل به عنوان وسیله‌ای اصیل و سنتی قرار می‌گیرند. همچنین قیمت آن‌ها در مقایسه با قیمت سایر وسایل عتیقه مناسب‌تر است. تنها نگرانی که راهنمای خرید گلدان های عتیقه به آن اشاره کرده نگهداری از این وسایل است که امری پر زحمت به حساب می‌آید.

گلدان‌های عتیقه بسیار حساس و شکننده هستند و به سادگی لب پر شده یا می‌شکنند. از این رو فروشندگان دقت فوق‌العاده‌ای در حمل و نگهداری از آن‌ها به خرج می‌دهند. در بسیاری از موارد آن‌ها را در بالشتک‌های پنبه‌ای یا کیسه‌های هوای امن قرار می‌دهند و سپس به محل مورد نظر منتقل می‌کنند.

همچنین راهنمای خرید گلدان های عتیقه توصیه می‌کند خریداران نیز در مراقبت از آن‌ها کوشا باشند و آن‌ها را در محیط‌های شلوغ و پر رفت و آمد؛ مانند راهرو قرار ندهند. نکته دیگر در نگهداری از این وسایل تمیز کردن آن‌ها است که واقعاً به ماده یا محلول شستشو خاصی نیاز ندارند و به منظور گردگیری آن‌ها تنها کافی است با دستمال مرطوب به سادگی آن‌ها را تمیز کنید.

استفاده از گلدان‌های عتیقه و قدیمی در دکوراسیون منزل

محصولات قدیمی و گلدان‌های ساخته شده از چینی، کریستال و شیشه فضای دنج منحصر به فردی را در فضای داخلی ایجاد می‌کنند. طبق راهنمای خرید گلدان های عتیقه صرف نظر از سبک دکوراسیون اتاق، می‌توانید از گلدان‌های آنتیک برای تزئین استفاده کنید.

برای تزئین گل‌ها در گلدان‌ها قرار می‌گیرند و همچنین به تنهایی عالی به نظر می‌رسند. گلدان آنتیک چینی به دلیل عملکرد داخلی آن بسیار پرکاربرد است. برخی دارای گردنی هستند که ارتفاع را فراهم می‌کند و برای ساقه‌های گل بریده ایده‌آل است. گلدان مناسب ظرفی زیبا برای گیاهان برگ‌دار روی میز ناهارخوری شما خواهد بود.

استفاده از گلدان‌های عتیقه و قدیمی در دکوراسیون منزل
راهنمای خرید گلدان های عتیقه

همچنین استفاده از آن‌ها برای اتاق خواب و اتاق پذیرایی نیز مرسوم است. شما می‌توانید حتی آن‌ها را به طور خالی در محیط قرار دهید و مطمئن باشید زیبایی و اصالت فضا را دوچندان می‌کنند. قرار دادن مقداری گل در این ظروف زیبایی فضا را تکمیل می‌کند.

راهنمای خرید گلدان های عتیقه

خرید گلدان‌های عتیقه امری ساده به نظر می‌رسد؛ اما در واقعیت امر این گونه نیست. خریداران به راهنمای خرید گلدان های عتیقه نیاز دارند تا بتوانند با انواع آن‌ها آشنا شوند، قدمت هر کدام را بدانند و از خصوصیات و داستان پشت هر عتیقه اطلاع پیدا کنند. برخی از این وسایل هدیه پادشاهان برای همسران خود بوده‌اند.

برخی دیگر ساخته دست هنرمندانی هستند که از این طریق زیبایی درون خود را به دنیا تقدیم کرده‌اند. همچنین انواعی وجود دارد که یادبود حادثه‌ای مهم و تاریخی است. به همین دلیل است که راهنمای خرید گلدان های عتیقه طراحی شده است.

مشتریان با مطالعه چنین نکاتی می‌توانند خرید بهتر و رضایت‌بخش‌تری را تجربه کنند و فروشندگان نیز رضایت آن‌ها را به دست می‌آورند. طراحی چنین راهنمایی یک ابتکار مفید از جانب فروشندگان است که مزایای زیادی برای هر دو طرف معامله داشته و اعتماد میان طرفین را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

پارکینگ پروانه

آیا تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید که از کجا می‌توانید عتیقه‌های اصل و زیبا با تنوع بالا بخرید؟ بسیاری از فروشندگان مورد اعتماد نیستند و بازارهای کوچک خرید و فروش عتیقه نیز به جولانگاه کلاهبرداران وسایل آنتیک تبدیل شده است. در این میان پارکینگ پروانه گروهی از کارشناسان متخصص عتیقه هستند که در ابتکاری جالب مشغول خرید و فروش وسایل آنتیک هستند.

این گروه از طریق سایت خود به برگزاری مزایده و مناقصه روی آورده‌اند. این یعنی شما می‌توانید انواع عتیقه‌های اصل را از آن‌ها بخرید و علاوه بر آن عتیقه‌های خود را با قیمت بالا به علاقه‌مندان آن بفروشید. در سایت پارکینگ پروانه امکان بازدید از عتیقه‌ها و مطالعه مشخصات آن‌ها وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم از این سایت دیدن کرده و آن را بررسی کنید. پس از مطالعه راهنمای خرید گلدان های عتیقه اطلاعات بیشتری کسب می‌کنید؛ به نحوی که می‌توانید در مزایده و مناقصه‌های این گروه نیز به شما شرکت کنید. مزیت‌های خرید از گروه پارکینگ پروانه معتبر بودن، ارائه تنوع بالای اجناس، تنوع گسترده در قیمت و امکان شرکت در مناقصه و مزایده‌ها است.

سخن پایانی

گلدان‌های عتیقه چینی و قدیمی آنتیک مورد علاقه بسیاری از افراد هستند. به همین دلیل مشتریان زیادی برای خرید آن‌ها اقدام می‌کنند. راهنمای خرید گلدان های عتیقه به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند خریدی رضایت بخش را تجربه کنند. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم حول محول خرید این آنتیک‌ها صحبت کرده و شما را بیشتر با آن‌ها آشنا کنیم. امیدواریم این مقاله برای خوانندگان آن مفید واقع شده باشد.

سؤالات متداول

  1. کدام نوع از گلدان‌های عتیقه بیشترین طرف‌دار را دارند؟

گلدان‌های عتیقه چینی

  1. آیا گلدان‌های عتیقه شیشه‌ای موجود هستند؟

می‌توانید برای چک کردن موجودی‌ها به بخش محصولات سایت مراجعه کنید.

  1. آیا استفاده از گلدان‌های عتیقه چینی در تزئینات منزل مرسوم است؟

بله می‌توانید از آن‌ها در مکان‌های امن مانند میز ناهار خوری یا اتاق پذیرایی استفاده کنید.

 

سایر مقالات:

معرفی اشیا عتیقه و6 نوع شیئ قدیمی -مهم‌ترین نکات در خرید اشیا عتیقه
راهنمای خرید اکسسوری عتیقه-3 نوع اکسسوری عتیقه و پرطرفدار
راهنمای خرید دیوارکوب های عتیقه – معرفی 4 نوع دیوارکوب قدیمی

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید