پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : راهنمای کامل درمورد براق کردن آنتیک های نقره

راهنمای کامل درمورد براق کردن آنتیک های نقره

براق کردن آنتیک های نقره

راهنمای کامل درمورد براق کردن آنتیک های نقره

براق کردن آنتیک های نقره

آیا تکنیک‌های براق کردن آنتیک های نقره را می‌دانید؟ امروزه در اغلب خانه‌ها ظروف یا وسایل زیادی از جنس نقره یافت می‌شود. این لوازم به‌قدری زیبا هستند که ساده‌ترین غذاها در آن‌ها بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز می‌شود.

این ظروف بی‌نقص نیستند و اگر نحوه صحیح تمیزکردن و نگهداری از آن‌ها را بلد نباشید، بعد از مدتی تغییر رنگ خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تمیز کردن سکه نقره، تمیز کردن بدلیجات و زیورآلات به خواندن مقاله ادامه دهید.

راهنمای نگهداری از ظروف نقره

براق کردن آنتیک های نقره

نگهداری اصولی از ظروف آنتیک نقره بهتر از بروز مشکل و تلاش برای برطرف‌کردن آن است. در زیر نکاتی دررابطه‌با نحوه نگهداری از ظروف نقره ذکر شده است که عبارت‌اند از:

  • همیشه ظروف نقره را تمیز نگه دارید. بعد از هر بار شستشو با یک‌پارچه نرم به پاک‌کردن ظروف آ‌ن‌ها بپردازید تا رطوبتشان کاملاً برطرف شود.
  • بهترین نحوه نگهداری از ظروف نقره، استفاده از کیف‌های کوچک و مناسب است. قراردادن این ظروف در تماس با اشیا تیز یا سایر ظروف، احتمال ایجاد خراش را افزایش می‌دهد.
  • بهتر است ظروف نقره را دور از استخر، حمام و مکان‌هایی رطوبت دار نگهداری نکنید. همچنین از شستن همیشگی این ظروف با آب داغ اکیداً خودداری کنید.

نحوه تمیز کردن ظروف نقره

براق کردن آنتیک های نقره

چگونه می توان تیرگی نقره را برطرف کرد؟ ازآنجایی‌که ظروف نقره اغلب در معرض نمایش قرار می‌گیرند در چنین شرایطی نمی‌توانند ظاهر مناسبی داشته باشند؛ بنابراین باید هر چند وقت یک‌بار به جلادادن این ظروف اقدام کنید. (اصولاً انجام این کار 2 بار در سال کافی است.)

این اکسسوری‌ها جلوه‌ای لوکس به میز پذیرایی و قفسه‌های منزل می‌دهند. روکش براق این ظروف باگذشت زمان و قرارگرفتن آن‌ها در معرض هوا و نور، مات یا کدر می‌شود. حال به بررسی چند روش خانگی برای درخشش ظروف آنتیک نقره می‌پردازیم.

تمیزکردن ظروف نقره با سسگوجهفرنگی

روش اول برای براق کردن آنتیک های نقره استفاده از سس گوجه‌فرنگی است. برای تمیزکردن لکه‌های کوچک و حتی بزرگ روی ظروف نقره می‌توانید از سس‌ گوجه‌فرنگی استفاده کنید.

اگر احساس می‌کنید که جلا و درخشندگی ظروف نقره‌تان کاهش پیدا کرده، مقداری سس‌ گوجه‌فرنگی روی دستمال بریزید و روی لکه‌ها مالش دهید. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با استفاده از یک اسفنج نرم، سطوح ظروف را تمیز کنید.

برای پاک‌کردن ظروف به‌هیچ‌وجه از اسفنج زبر استفاده نکنید؛ چون برق ظروف را گرفته و همچنین موجب خش افتادن روی آن می‌شود.

تمیزکردن ظروف نقره با سرکه

براق کردن آنتیک های نقره

سرکه تنها یک ماده ضدعفونی‌کننده نیست؛ بلکه یکی از مواد بی‌نظیر برای براق کردن آنتیک های نقره به شمار می‌رود. برای درخشان شدن ظروف جنس نقره، تنها کافی است که نصف لیوان سرکه و 2 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یکدیگر ترکیب کرده ظروف را چند دقیقه در این مخلوط قرار دهید.

بعد از خارج‌کردن ظروف از محلول، ظروف را زیر آب سرد بشویید و با یک حوله نرم آن را کاملاً خشک کنید.

تمیزکردن ظروف نقره با نشاسته ذرت

نشاسته ذرت جزو بهترین ماده برای براق کردن آنتیک های نقره محسوب می‌شود. برای این کار فراهم‌کردن خمیری از نشاسته ذرت و آب می‌تواند برق ظروف نقره شما را بازگرداند. فقط کافی است این خمیر را با یک دستمال کتان پشم بر سطوح نقره مالش دهید.

تمیزکردن ظروف نقره با شیشه‌شوی

شاید باورتان نشود؛ ولی با استفاده از یک شیشه‌پاک‌کن ساده می‌توانید کمک زیادی به براق کردن آنتیک های نقره خود کنید. با انتخاب شیشه‌شوی مناسب می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. با اسپری شیشه‌پاک‌کن روی یک اسفنج خیلی نرم و مالش آن روی ظروف نقره حالت براق و درخشان اصلی را بازمی‌گرداند.

تمیزکردن ظروف نقره با آمونیاک

اگر لوازم و بدلیجات نقره دوست‌داشتنی‌تان شفافیت اولیه خود را ازدست‌داده، هیچ نگران نباشید چرا که آمونیاک درخشندگی قبلی را به شما باز خواهد گرداند.

چنانچه به مدت 10 دقیقه ظروف نقره خود را در محلولی از نصف فنجان آمونیاک و یک فنجان آب گرم قرار دهید و به آرامی بشویید و خشک کنید، مشاهده خواهید کرد که چگونه این وسایل دوباره زیبا و جذاب شده‌اند.

تمیزکردن ظروف نقره با نرم‌کننده مو

یکی از روش‌های مخصوص براق کردن آنتیک های نقره استفاده از نرم‌کننده موی سر است. برای ازبین‌بردن تیرگی و کدرشدن لوازم نقره، نرم‌کننده موی سر نیز گزینه مناسبی است. برای این کار کمی نرم‌کننده موی سر را روی سطوح نقره‌ای بزنید، نرم‌کننده‌ها ویژگی تمیزکنندگی بسیار خوبی دارند.

تمیزکردن ظروف نقره با شیرخشک و آبلیمو

براق کردن آنتیک های نقره

اگر می‌خواهید که لوازم نقره‌تان بدرخشد و از دیدن آن‌ها لذت ببرید؛ پس این روش را برای براق کردن آنتیک های نقره خود امتحان کنید؛ لوازم آنتیک نقره را در مخلوطی از نصف فنجان شیرخشک، نصف فنجان آب و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو به مدت 1 شب خیس کنید.

تمیزکردن ظروف نقره با مایع دستشویی

یک روش عالی دیگر برای براق کردن آنتیک های نقره، استفاده از مایع دستشویی است. برای این کار اول چند قطره از مایع دستشویی را روی یک‌پارچه نرم و تمیز ریخته و نقاط تیره شده را خوب بمالید.

درنهایت خواهید دید که ظروف نقره‌تان بسیار تمیز، زیبا و درخشان شده‌اند. با مایع دستشویی می‌توانید به نبرد با جرم ظروف نیز بروید و مطمئناً برنده میدان نیز شما خواهید بود.

تجربه خریدی جذاب با پارکینگ پروانه

امروزه به دلیل کلاهبرداری‌های زیاد، ریسک خرید ظروف آنتیک بسیار بالاست از همین رو باید این لوازم را از مراکز معتبری تهیه کرد.

پارکینگ پروانه یکی از مراکز بسیار مهمی برای خریدوفروش انواع مختلف ظروف آنتیک مانند ظروف نقره‌ای، مجسمه‌های دکوری، ساعت رومیزی آنتیک، دیوارکوب، ساعت‌دیواری و… است. پارکینگ پروانه این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید در مزایده‌های مختلف فروش آنتیک شرکت کرده و اجناس موردعلاقه‌تان را خریداری کنید.

کلام نهایی

در هنگام استفاده از روش‌های خانگی برای براق کردن آنتیک های نقره که در موارد بالا اشاره کردیم، باید دقت کنید که لوازم آسیبی نبینند، چرا که با هر خط و خشی ممکن است از قیمت و ارزش آن کاسته شود و تعمیر آن با هزینه‌های گزاف همراه باشد.

 اگر از لوازم نقره‌ای به‌عنوان دکور برای زیباتر کردن منازلتان استفاده می‌کنید؛ پس حتماً مواردی که به آن اشاره شد را رعایت کنید تا هم زیبایی و شفافیت لوازمتان حفظ شود و هم هزینه‌های الکی برای تعمیر آن‌ها پرداخت نکنید.

سؤالات متداول

  1. وسایل نقره هر چند وقت یک بار باید جلا داده ‌شوند؟

2 بار در سال

  1. با چه چیزی ظروف نقره را تمیز کنیم؟

تمیزکردن با سرکه، تمیزکردن با آمونیاک، تمیزکردن با شیشه‌شوی و غیره.

  1. چرا برای پاک ظروف نقره نباید از اسفنج زبر استفاده کرد؟

چون برق ظرف را گرفته و موجب خش افتادن روی آن می‌شود.

سایر مقالات:

ترمیم ظروف چینی+ 2 نکته طلایی مهم در ترمیم ظروف چینی
اجناس معروف آنتیک-4عامل مؤثر بر ارزش‌گذاری اجناس آنتیک
آسیب به اجناس قدیمی نقره-روش‌های تمیزکردن زیورآلات و ظروف نقره

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید