پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه- 4مرحله بازسازی وسایل

بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه- 4مرحله بازسازی وسایل

بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه

صفر تا صد بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه

برخی از صاحبان لوازم قدیمی با انجام فرایند بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه، به دنبال ایجاد حس رضایت در وجود خود هستند؛ البته تعدادی دیگر به خاطر ارزش مادی و تاریخی که این وسایل دارند، عملیات بازسازی وسایل قدیمی را انجام دهند.

بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه

متخصصان و افرادی که به صورت حرفه‌ای فرایند بازسازی این گونه وسایل را انجام می‌دهند، همیشه به این نکته اشاره دارند که شخص در زمان انجام فرایند مرمت یا بازسازی، باید اطلاعات دقیق و مهارت کافی داشته باشد؛ البته این مسئله در مورد وسایل ارزشمند به لحاظ تاریخی و پولی، بیشتر صدق می‌کند.

زیرا اگر مراحل بازسازی را به صورت اشتباه یا ناقص انجام دهند، مطمئناً از ارزش آن وسیله عتیقه کم می‌شود. طی این مقاله به بیان مطالبی درباره بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه پرداخته شده است. ‌امیدواریم این اطلاعات در کنار‌ ایده‌های جهت بازسازی آن‌ها، مورد توجه شما قرار گیرد.

عملیات بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه

بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه

فرایند ترمیم انواع وسایل عتیقه به ویژه سفال و کوزه، از چند مرحله تشکیل شده و شما یا هر شخص دیگری باید تمام آن مراحل را به ترتیب طی کند تا عملیات بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه یعنی همان سفال‌ها به درستی انجام می‌شود.

مراحل ترمیم سفال‌ها در دستورالعمل ترمیم انواع وسایل آنتیک، عبارت‌اند از:

  • مرحله اول: تک‌تک قطعات سفال شکسته جمع کرده و سپس همگی آن‌ها را از وجود هر گونه گردوغبار پاک باید کرد. وجود این گردوغبار به ویژه در بخش‌های که چسب روی آن ریخته می‌شود، باعث خواهد شد که به خوبی به یکدیگر نچسبند.
  • مرحله دوم: وقتی که قطعات سفال خوب تمیز و خشک شدند، آن‌ها را روی یک پارچه پهن کرده و تکه‌ها را کنار هم دقیقاً مانند پازل قرار دهید تا سفال شما کامل شود. اگر یک قطعه کوچک از سفال را پیدا نکرده باشید، بدون شک فرایند بازسازی سفال شما تکمیل نمی‌شود.
  • مرحله سوم: در دستورالعمل بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه آمده است که پس از کامل شدن سفال با چسباندن قطعات، اکنون زمان آن است که سطح داخلی سفال را با چسب بپوشانید. این‌گونه خیال شما بابت اتصال دقیق آن قطعات به هم راحت می‌شود.
  • مرحله چهارم: این مرحله در دستورالعمل بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه بسیار تأکید شده و آخرین مرحله ترمیم سفال آن است که باید صبر کنید تا چسب‌ها به خوبی خشک شوند.

در صورتی که علاقه‌مند به حذف ترک‌های روی سفال ترمیم شده خود هستید می‌توانید از روش‌ها و وسایل مورد نیاز آن‌ها که در جدول زیر اشاره شده است، کمک بگیرید.

روش لوازم مورد نیاز
نقاشی کردن و رنگ آمیزی لوازم و رنگ‌های نقاشی
سنباده کردن سفال چند ورق سنباده

بدون تردید با داشتن اندک ذوق هنری و دانش رنگ‌آمیزی، می‌توانید با چند‌ ایده بازسازی اجناس قدیمی را به بهترین شکل انجام دهید.

نکات مهم قبل از بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه

ترمیم انواع وسایل قدیمی

متخصصان این حرفه همیشه به افراد کلکسیون دار و اشخاصی که وسایل آنتیک را از یکی از خانواده خود به یادگار برده‌اند، بیان می‌کنند که قبل از اینکه تصمیم به انجام فرایند بازسازی یا ترمیم انواع وسایل قدیمی بگیرید؛ بهتر است از آن‌ها به خوبی مراقبت کنید.

اطلاع از این نکات حتی پس از انجام عملیات بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه، به کار آن‌ها می‌آید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین نکات قبل و بعد از بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه پرداخته شده است.

گردگیری

وسایل قدیمی مانند لوستر یا جواهرات، همیشه در معرض تجمع گردوغبار قرار دارند. وجود این ذرات می‌تواند باعث ایجاد لک‌های روی این اشیا شده و حتی گاهی اوقات این ذرات گردوغبار چنان به خورد وسیله آنتیک ‌می‌روند که بخشی از آن وسیله قدیمی می‌شوند.

برای اینکه چنین اتفاقی برای وسیله شما رخ ندهد، بهتر است تمام زوایای آن را با یک برس نرم یا پارچه بدون پرز، خوب گردگیری کنید.

تمیز کردن

ترمیم انواع وسایل قدیمی

در صورتی که با انجام گردگیری نتوانستید وسایل قدیمی خود را از شر آلودگی‌ها را کنید، به کمک یک سری پاک‌کننده‌ها شیمیایی یا محلول آب و سرکه آن را خوب بشویید تا تمیز شود.

 البته در این زمان متخصصان بازسازی وسایل آنتیک بیان می‌کند که در رابطه با نوع محلول شیمیایی یا فرایند تمیز کردن، حتماً با افراد حرفه‌ای مشورت کنید تا باعث آسیب به وسیله آنتیک خود نشوید.

جلا دادن

یک راه مؤثر برای بازسازی وسایل آنتیک و بازگرداندن زیبایی آن‌ها، استفاده از پولیش به منظور جلا دادن است. متخصصان برای انجام آن از چندین نوع مواد استفاده می‌کنند و اصلی‌ترین آن‌ها، شامل لیست زیر می‌شوند:

  • اسپری آئروسل
  • موم
  • مایع پولیش فرانسوی

جابه‌جایی

ترمیم انواع وسایل قدیمی

هنگامی که قصد جابه‌جاکردن وسیله‌های قدیمی خود را دارید، حتماً نهایت دقت و حوصله را به خرج دهید. متخصصان بازسازی وسایل آنتیک و قدیمی در چنین شرایطی به شما توصیه می‌کنند که هنگام بسته‌بندی آن‌ها تمام نکات ایمنی را رعایت کنید تا آن وسایل دچار شکستگی و خط یا خش نشوند.

با تیم حرفه‌ای پارکینگ پروانه همراه باشید

در چند سال اخیر استفاده تعداد سایت‌ها و مراکزی که در زمینه برگزاری مزایده اجناس قدیمی و آنتیک فعال هستند، افزایش پیدا کرده است؛ البته برخی از آن‌ها مزایده‌های دروغین برگزار کرده و این‌گونه باعث دردسر علاقه‌مندان به وسایل قدیمی می‌شوند.

بدون شک تیم تخصصی پارکینگ پروانه از معتبر‌ترین و خوشنام‌ترین سایت‌ها در زمینه برگزاری مزایده اجناس قدیمی است. شما به راحتی می‌توانید به پارکینگ پروانه اعتماد کرده و به واسطه مزایده‌های واقعی وسایل قدیمی با اصالت خریداری کنید.

سخن پایانی

متخصصان و کارشناسان وسایل قدیمی معتقد هستند که انجام بازسازی وسایل آنتیک و عتیقه باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شود. زیرا انجام دقیق این کار باعث افزایش ارزش تاریخی و مالی آن وسایل می‌شود.

اگرچه آشنایی شما با چند نکته مانند گردگیری و تمیزکاری، فرایند ترمیم وسایل قدیمی را به تأخیر می‌اندازد یا دست کم باعث می‌شود که مراحل بازسازی آن‌ها بهتر انجام شود.

سؤالات متداول

  1. برای بین بردن ترک سفال چه کار باید کرد؟

به کمک سنباده زدن یا نقاشی و رنگ‌آمیزی می‌توان ترک‌های روی سفال را به خوبی پوشش داد.

  1. آیا مزایده‌های پارکینگ پروانه قابل اعتماد هستند؟

بله تیم تخصصی پارکینگ پروانه با برگزاری مزایده‌های واقعی امکان خرید اجناس با اصالت را فراهم می‌کنند.

  1. برای جلا دادن به وسایل قدیمی از چه چیزی استفاده کنیم؟

مایع پولیش فرانسوی، اسپری آئروسل و موم

سایر مقالات:

اجناس معروف آنتیک-4عامل مؤثر بر ارزش‌گذاری اجناس آنتیک
آسیب به اجناس قدیمی نقره-روش‌های تمیزکردن زیورآلات و ظروف نقره
راهنمای کامل درمورد براق کردن آنتیک های نقره

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید