پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : خرید ظروف آنتیک – معرفی 7 نوع ظرف آنتیک و لوکس برای خرید!

خرید ظروف آنتیک – معرفی 7 نوع ظرف آنتیک و لوکس برای خرید!

خرید ظروف آنتیک

خرید ظروف آنتیک یا قدیمی، به دلیل زیبایی و ارزش تاریخی و فرهنگی خود، همواره موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفته است. این ظروف معمولاً در بسیاری از موارد به دلیل زیبایی و کیفیت ساخت بسیار گران‌قیمت هستند.

ما در این مقاله مختصری در مورد خرید وسایل آنتیک و انواع آن خواهیم نوشت که به شما در امر خرید ظروف آنتیک کمک می‌کند؛ پس با ما همراه باشید.

خرید ظروف آنتیک

 

 

آنتیک چیست؟

کلمه آنتیک به چیزهای باستانی مانند صنایع‌دستی، مجسمه‌ها، مبلمان، ظروف و هر چیز دیگری اشاره می‌کند که قدمت تاریخی دارد و برای نگهداری در موزه‌ها، مجموعه‌های شخصی و همچنین فروش استفاده می‌شود.

کلمه آنتیک نیز به معنی علاقه به جمع‌آوری و نگهداری اشیای قدیمی و باستانی نیز استفاده می‌شود؛ بنابراین به طور کلی آنتیک به وسایلی گفته می‌شود که قدمتی تاریخی و باستانی داشته باشد.

 

ویدیو : خرید ظروف آنتیک

 

پارامترهای مهم برای خرید ظروف آنتیک

خرید ظروف آنتیک یک هنر و همچنین یک شغل پرطرف‌دار است که بسیاری از تجار و علاقه‌مندان به این حوضه در آن فعالیت دارند و حتی از این راه سود بسیاری به دست آورده‌اند. اما قبل از خرید وسایل آنتیک، شما باید برخی از موارد را در نظر بگیرید.

مهم‌ترین این موارد، شناخت کیفیت و اصالت ظروف آنتیک است. در این مقاله ما به بررسی چند نکته مهم برای خرید ظروف آنتیک خواهیم پرداخت.

پارامترهای مهم برای خرید ظروف آنتیک

 

شناخت کیفیت

هنگامی که به دنبال خرید ظروف آنتیک هستید، باید به کیفیت آن توجه کنید. استفاده از مواد باکیفیت بالا، دقت در جزئیات طراحی و دست‌سازبودن ظروف از جمله عواملی هستند که می‌تواند کیفیت ظروف را در موقع خرید تأثیر دهد.

بنابراین هرچقدر کیفیت یک وسیله بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. به‌علاوه، برند یا نام تولیدکننده ظروف آنتیک نیز می‌تواند به کیفیت و قیمت آن بیفزاید.

شناخت اصالت

یکی دیگر از عوامل مهم در خرید ظروف آنتیک، شناخت اصالت آن است. برای اطمینان از این که یک ظرف آنتیک واقعاً باستانی است، باید اطمینان حاصل کنید که این ظرف مهر و مومی دارد؛ زیرا امضای سازنده تأییدی بر اصالت آن وسیله است.

به‌علاوه باید تاریخچه آن را نیز بررسی کنید تا بدانید آیا واقعاً باستانی است یا خیر. ظروف آنتیک معمولاً بیش از صدسال قدمت دارند پس برای اطمینان از اصیل بودن یک وسیله از کارشناسان این حوضه کمک بگیرید.

محل خرید

در محل‌های خرید ظروف آنتیک ممکن است قیمت‌ها بسیار متنوع باشد، بنابراین شما باید بدانید از کجا خرید می‌کنید. اگر شما از محل‌ها و سایت‌های معتبر، خرید وسایل آنتیک خود را انجام دهید، از مزایای متنوعی نظیر اصل بودن، قیمت مناسب، ضمانت فروش و… بهره‌مند خواهید شد.

در غیر این صورت، ممکن است یک محصول جعلی یا در حالت بدتر یک کالا با مشکل یا شکستگی زیاد نصیب شما شود.

محل خرید

 

 

قیمت وسایل آنتیک

قیمت برای خرید ظروف آنتیک یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. اما باید توجه داشت که قیمت، تنها عاملی نیست که باید برای خرید در نظر گرفته شود. هزینه‌های خرید ظروف آنتیک به تنوع ظروف، اصالت آن، قدمت، ظرافت و… آنها بستگی دارد.

هزینه خرید این ظروف در بستر فعلی برای مردم عامه ممکن است بسیار گران باشد. در نتیجه، شما باید برای خرید ظروف آنتیک تعرفه خرید مناسب و قابل‌قبول قیمت محصول را مدنظر داشته باشید.

شیوه ساخت

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر گرفته شود، شیوه ساخت ظروف آنتیک است. برای مثال، یک ظرف دست‌ساز قدیمی بسیار باارزش‌تر از یک ظروف سرامیک است کارخانه‌ای است که قدمت چندانی ندارد.

از شیوه ساخت به‌عنوان یکی از عوامل مؤثر در تعیین ارزش یک قطعه آنتیک نیز یاد می‌شود؛ همچنین شیوه ساخت بر کیفیت و سنگینی یک ظرف آنتیک تأثیرگذار است؛ بنابراین هنگام خرید ظروف آنتیک توجه زیادی به شیوه ساخت آنها داشته باشید.

حالت ظروف

حالت ظروف باستانی، یکی از اصلی‌ترین پارامترهای خرید است. در خرید ظروف باستانی، شما باید به‌دقت مشاهده کنید که آیا ظروف تکمیل هستند یا نه. همچنین، آیا ظروف در حالت اصلی خود قرار دارند یا با شکستی همراه شده است و بعدها اصلاحی روی آن انجام شده است.

حالت ظروف می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر قیمت آن داشته باشد پس به‌طورکلی هرچقدر حالت ظرف شیک‌تر باشد به همان اندازه گران‌تر است و ارزش تاریخی آن نیز بالاتر است.

انواع ظروف آنتیک بر اساس کاربرد

ظروف آنتیک به دلیل زیبایی و شکوه خاص خود طرف‌داران بسیاری دارند که حتی حاضر به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای خرید ظروف آنتیک هستند تا از آن برای هدف خود که ممکن است دکوری، کلکسیونی یا هر چیز دیگری باشد استفاده کنند. از نظر کاربردی ظروف آنتیک بسیار متنوع‌اند. برخی از انواع ظروف آنتیک بر اساس کاربرد به شرح زیر هستند.

انواع ظروف آنتیک بر اساس کاربرد

 

 

ظروف آنتیک آشپزخانه‌ای

خرید ظروف آنتیک آشپزخانه‌ای اغلب به دلیل طرح و شکل زیبایی که دارند بسیار پر طرف‌دارند و این به جذابیت هرچه بیشتر آنها می‌افزایند. این ظروف می‌توانند در تزئینات داخلی آشپزخانه، و بهبود دکوراسیون محیط زندگی کاربرد داشته باشند.

ظروف آشپزخانه آنتیک شامل سرویس چایی و قهوه، بشقاب‌های قدیمی، پیاله، کاسه، تابه‌های قدیمی، بطری‌های ارگانیک قدیمی و… است که هر فروشگاهی لیست قیمت ظروف آشپزخانه آنتیک متفاوتی بر اساس جنس و نوع وسیله دارد.

ظروف آنتیک دکوری

ظروف آنتیک دکوری، ظروف قدیمی و با ارزشی هستند که برای استفاده در دکوراسیون منزل، رستوران‌ها، هتل‌ها و… استفاده می‌شوند. جنس این ظروف معمولاً از فلزات قدیمی، چوب، سرامیک و شیشه است. ظروف آنتیک دکوری شامل بشقاب‌ها، کاسه‌ها، قوری‌ها، فنجان‌ها، قاشق‌ها، چاقوها و… هستند که ممکن است نقوش، پتینه، خطوط و طرح‌های هنری داشته باشند.

خرید ظروف آنتیک دکوری، به دلیل داشتن ارزش تاریخی و فرهنگی، بسیار گران‌قیمت هستند؛ بنابراین شما می‌توانید لیست قیمت ظروف دکوری آنتیک را در حراج‌ها و نمایشگاه‌های خاص بیابید.

ظروف آنتیک کلکسیونی

خرید ظروف آنتیک کلکسیونی به شما فرصت نگهداری و جمع‌آوری مجموعه‌ای از ظروف قدیمی را می‌دهد. جنس این ظروف معمولاً از چوب، شیشه، آهن، نقره، برنج، طلا، سرامیک و… است و معمولاً با طرح‌های متنوعی تزئین شده‌اند که شامل حکاکی، نقاشی، خطوط و طرح‌های هنری متنوع هستند.

خرید ظروف آنتیک کلکسیونی، به دلیل زیبایی به دکوراسیون منزل یا محل کار شما جذابیت می‌بخشد. در کل، خریدوفروش انواع کلکسیون و اشیا عتیقه در محافل خاص و با قیمت بالا به فروش می‌رسند.

ظروف آنتیک کلکسیونی

 

 

ظروف آنتیک لوکس

با خرید ظروف آنتیک لوکس، مجموعه‌ای از ظروف باارزش و قدیمی که اغلب تزئیناتی هستند را در اختیار خواهید داشت. این ظروف با استفاده از فلزات گران‌بها، چوب باکیفیت، سرامیک باکیفیت بالا و شیشه‌های باکیفیت تولید می‌شوند.

خرید و قیمت ظرف آنتیک لوکس، به دلیل داشتن قدمت تاریخی و فرهنگی زیادی که دارند بسیار گران‌قیمت هستند که ممکن است به‌خاطر محبوبیت بالا مورد جعل هم قرار گیرند؛ بنابراین برای خرید به مرجع تخصص فروش عتیقه‌جات و لوازم لوکس و نمایشگاه‌های خاص عتیقه رجوع کنید.

ظروف جواهرات آنتیک

ظروف جواهرات آنتیک، مجموعه‌ای از ظروف باارزش و قدیمی هستند که اغلب به‌منظور نگهداری و نمایش جواهرات، سنگ‌های قیمتی و دیگر آثار هنری به کار می‌روند. جنس این ظروف از فلز، برنج، سرامیک، شیشه، چوب و چرم است.

این ظروف معمولاً دست‌ساز هستند که در بعضی‌اوقات این وسیله می‌تواند پوششی از نقره یا طلا را نیز داشته باشد که ارزش آنها را هرچه بیشتر می‌کند.

ظروف جواهرات آنتیک

 

 

ظروف دارویی آنتیک

از زمان قدیم تا امروزه ظروف دارویی برای نگهداری داروهای خشک مانند کپسول‌ها و قرص‌ها به کار می‌رود که اغلب جنس آنها از شیشه است و شکلی استوانه‌ای یا مستطیلی دارد.

این ظروف بیشتر برای علاقه‌مندان به حوزه پزشکی مفید است؛ زیرا از آن می‌توانند اطلاعات مفیدی در مورد مسائل پزشکی و داروسازی کسب کنند. بیشتر این وسایل آنتیک در موزه نگه‌داری می‌شوند اما هستند وسایلی که در بازار به فروش می‌رسند.

جام نوشیدنی آنتیک

ظروف نوشیدنی آنتیک شامل جام شراب و نوشیدنی، کوزه‌های نگهداری، سطل‌های خنک‌کننده، بطری‌های نوشیدنی و… می‌شود که بسیار مشابه وسایل و ظروف امروزی است؛ اما با این تفاوت که خرید این ظروف بسیار گران، قدمت آنها بالاتر و در طراحی و ساخت آنها وسواس بیشتری به خرج داده شده است.

این ظروف باارزش اغلب در جاهای مختلفی مانند رستوران‌ها و منازل مختلف، نگه‌داری، نمایش و استفاده. می‌شود.

پارکینگ پروانه

 پارکینگ پروانه به ‌عنوان یک مرجع تخصصی فروش اجناس قدیمی، تلاش می‌کند تا نیازهای خریداران خود را باکیفیت بالا وسایل و قیمت مناسب رفع کند. اگر شما به دنبال یک محصول قدیمی و ظریف برای تزئین خانه یا محل کار خود هستید، این سایت بهترین مکان برای خرید است.

همچنین شما می‌توانید از این سایت خرید عمده ظروف آنتیک از تولیدی یا واردکننده را انجام داده و در مزایده‌های بزرگ آن شرکت کنید.

پارکینگ پروانه

 

 

سخن پایانی

 با خرید ظروف آنتیک، شما نه‌تنها یک قطعه باارزش را به خانه خود می‌آورید، بلکه این ظروف به شما فرصت می‌دهد که قدمی به دنیای دهه‌های قبل بردارید. این ظروف ابهت و شیک‌بودن خاصی را به خانه، آپارتمان، رستوران، محل کار و… شما می‌بخشد.

ما در این مقاله نگاهی گذرا و خلاصه به انواع ظروف عتیقه انداختیم که امیدواریم در امر خرید وسایل آنتیک به شما کمکی کند.

سؤالات متداول

  1. چه چیزی به کیفیت یک ظرف آنتیک اضافه می‌کند؟

دست‌ساز بودن به کیفیت یک ظرف می‌افزاید.

  1. گران‌ترین ظروف آنتیک کدام‌اند؟

ظروف آنتیک لوکس و لاکچری جزو گران‌ترین‌ها است.

  1. چه عواملی ارزش ظروف آنتیک را بالا می‌برد؟

تنوع، اصالت، قدمت، ظرافت و… ارزش ظروف را بالا می‌برند.

 

سایر مقالات:

تاریخچه وسایل آنتیک – بررسی تاریخچه 6 وسیله آنتیک کاربردی
تحقیق در مورد وسایل قدیمی – معرفی بیش از 30 نوع عتیقه پرفروش در دنیا!
نحوه تشخیص آنتیک اصل از کپی+5 وسیله آنتیک اصل

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید