پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : نحوه تشخیص آنتیک اصل از کپی+5 وسیله آنتیک اصل

نحوه تشخیص آنتیک اصل از کپی+5 وسیله آنتیک اصل

نحوه تشخیص آنتیک اصل از کپی

آیا تشخیص آنتیک اصل از کپی برایتان دشوار است؟ درگذشته زمانی که یک وسیله کهنه می‌شد، آن را در انبار نگهداری می‌کردند یا آن‌ها را دور می‌ریختند و از آن استفاده نمی‌کردند. در حال حاضر اوضاع تغییر کرده و کسانی که وسایل قدیمی و عتیقه داشته باشند آن را دور یا در انبار نگهداری نمی‌کنند.

روش‌های مختلفی برای نوسازی اجناس قدیمی وجود دارند که افراد می‌توانند لوازم کهنه منزل خود را تعمیر و بازسازی کنند. در این مقاله به معرفی برخی از اشیای گران‌قیمت و آنتیک می‌پردازیم؛ پس ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

آشنایی با اشیای آنتیک

پیداکردن و تشخیص آنتیک اصل از کپی جزو موضوعات موردعلاقه اکثر افراد در تمام دنیاست.  اجزای آنتیک شامل اشیای قدیمی و به‌جامانده از گذشتگان است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا علاقه‌مند به جمع‌آوری کلکسیونی از این عتیقه‌جات هستند.

اولویت اصلی افراد برای اجناس، تشخیص آنتیک اصل از کپی بودن آن است و باید توجه زیادی به این موضوع کرد. سه عامل مهم و اصلی چون زیبایی، قدمت و تاریخچه در اشیای تاریخی و عتیقه‌جات موجب علاقه‌مندی افراد به این وسایل شده است.

آشنایی با اشیای آنتیک
تشخیص آنتیک اصل از کپی

 

 

تفاوت وسایل قدیمی با اشیای آنتیک

وسایل و لوازم عتیقه بر اساس ارزش هنری و میزان قدمتشان، قیمت‌گذاری می‌شوند. اشیای آنتیک با اشیای باستانی که در زیر خاک پیدا می‌شوند کاملاً متفاوت هستند.

اغلب وسایل قدیمی و آنتیک توسط مسافران و اتباع کشورهای دیگر وارد ایران می‌شوند. این روزها تشخیص آنتیک اصل از کپی جایگاه خاصی را در جامعه ایجاد و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

انواع وسایل آنتیک اصل

آیا می‌دانید گران‌ترین اشیای عتیقه‌جات شامل چه اشیایی می‌شوند؟ انواع زیادی از اجناس ارزشمند برای تشخیص آنتیک اصل از کپی وجود دارند که اغلب افراد از آن بی‌خبر هستند. در این جا به معرفی برخی از این اجناس اصل و نادر می‌پردازیم.

تاج الماس

تاج الماس یکی از اشیای آنتیک و زیبا است که به‌عنوان یک شاهکار ارزشمند و قدیمی یاد می‌شود. زیبایی و درخشش این تاج نظر بسیاری از مردم دنیا را به خود جلب کرده است.

الماس‌های به‌کاررفته در این تاج از مرغوب‌ترین و گران‌ترین الماس‌های دنیا به شمار می‌روند و از مهم‌ترین دلایل شهرت این تاج استفاده از مروارید و الماس‌های مرغوب و زیبای آن است.

دست‌نوشته کتاب رمزگذاری شده لئوناردو داوینچی

کم‌تر کسی پیدا می‌شود که نام هنرمند سرشناس لئوناردو داوینچی را نشنیده باشد. لئونارد داوینچی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان و دانشمندان دنیا به شمار می‌رود. دست‌نوشته او به‌عنوان اشیای عتیقه و ارزشمند شناخته می‌شود چرا که حاصل تحقیقات او در طول زندگی‌اش بوده است.

داوینچی در این دست‌نوشته گران‌قیمت که 36 صفحه دارد، تجربیات و یافته‌هایی را به زبان ایتالیایی نوشته است. در این کتاب رمزنگاری شده، می‌توانید تصویرهایی را مشاهده کنید که با دست کشیده شده‌ و چاپی نیستند. بالغ بر 100 تصویر در این کتاب عتیقه و ارزشمند بازمانده از دانشمند نام‌برده‌شده به چشم می‌خورد.

اکنون صاحب این دست‌نوشته، شخصی به نام بیل گیتس است که با لقب ثروتمندترین فرد در جهان شناخته و مالکیت این کتاب را در اختیار دارد. تشخیص آنتیک اصل از کپی تأثیر مستقیمی روی افکار ثروتمند یا فقیر بودن افراد دارد.

دست‌نوشته کتاب رمزگذاری شده لئوناردو داوینچی
تشخیص آنتیک اصل از کپی

 

 

فلاسک ماه

در معرفی و همچنین تشخیص آنتیک اصل از کپی لوازم احتمالاً نام فلاسک ماه را شنیده باشید. این فلاسک به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین و باارزش‌ترین فلاسک‌های موجود در دنیا شناخته می‌شود. در سال 2017 فلاسک ماه به‌عنوان یکی از 10 اشیای عتیقه و گران‌قیمت در جهان معرفی شد.

در طراحی و ساخت این فلاسک از مرواریدها و سنگ‌های قیمتی زیادی استفاده شده و همچنین روی این فلاسک پوششی از میناکاری قرار گرفته که موجب زیباتر شدن آن شده است.

ظرف امپراطوری مینگ

ظرف امپراتوری مینگ از دیگر اشیای عتیقه و معروف در جهان است که قدمت ساخت این کاسه زیبا به دوره امپراتوری مینگ بازمی‌گردد. در طراحی و ساخت این ظرف قدیمی از فلز ناب طلا بهره گرفته شده است. چینی‌ها در زمینه ساخت انواع ظروف و آثار هنری سفالی و چینی مهارت خاصی داشته و توانسته‌اند در این حیطه شهرت خوبی را در دنیا کسب کنند.

شیپور جنگ قرن یازدهم

از دیگر اشیای عتیقه و معروف در جهان می‌توان به شیپور جنگ قرن یازدهم اشاره کرد. این شیپور به‌عنوان یکی از اشیای ارزشمند و باستانی در دنیا شناخته شده که به‌عنوان اعجوبه و یادگاری از آن دوران یاد می‌شود. زرق‌وبرق و ظاهر این شیء توانسته توجه بسیاری از افراد ثروتمند را به خود جلب کند.

از این شیپور برای اولین‌بار در جنگ‌ها استفاده کردند. دلیل بهای زیاد این وسیله وجود مرواریدهای گران‌قیمت به‌کاررفته در آن است.

کاربرد انواع اجناس آنتیک

اجناس قدیمی و آنتیک چه کاربردهایی برای افراد دارند؟ تشخیص آنتیک اصل از کپی عمقی بسیار طولانی و مبهم دارد و این عمق با کاربردهای لوازم عتیقه و قدیمی مرتبط است.

فرش‌ها و گلیم‌های کهنه جزو اشیای قدیمی و عتیقه محسوب می‌شوند که و هر یک کارایی به خصوصی دارند. می‌توان از این لوازم‌ برای دیزاین دیوارها و ‌کنج‌ دیوارهای منزل استفاده کرد.

همچنین می‌توان برخی از این وسایل را به‌عنوان رومیزی روی میز پهن کرد یا به‌عنوان دیوارکوب استفاده کرد که یکی از بهترین روش‌های خلاقانه برای استفاده از این اقلام است.

بعضی از گلیم‌ها و قالی‌ها را به‌صورت تابلو روی دیوار منزل آویزان کرد. از دیگر کاربردهای لوازم آنتیک  انواع بشقاب‌های سفالی هستند که اگر آن‌ها را روی دیوار بکوبید،  تأثیر فوق‌العاده زیبایی را در دیزاین منزل شما ایجاد می‌کنند.

کاربرد انواع اجناس آنتیک
تشخیص آنتیک اصل از کپی

 

 

چگونگی تشخیص عتیقه‌جات اصل از کپی

نحوه تشخیص نسخه‌های کپی از عتیقه‌جات اصلی نیاز به تخصص و دقت بالایی دارد به‌طوری‌که انجام این کار برای هر کسی مقدور نیست و بهتر است برای بررسی درست عتیقه‌جات، آن را به افراد عتیقه‌شناس واگذار کنید.

اگر در زمینه تشخیص آنتیک اصل از کپی متوجه رنگ‌های متفاوت قسمت‌های مختلف اجناس شدید به اصل بودن آن شک کنید و مورد بررسی بیشتری قرار دهید تا خیالتان از این بابت راحت شود.

خرید اجناس عتیقه از جای مطمئن

اجناس آنتیک به این دلیل که قدمت بالایی داشته و لوکس هستند، گران هستند. متأسفانه افرادی هستند که از خریداران سوءاستفاده و با فروش کالاهای تقلبی و معمولی به‌ جای اجناس اورجینال از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

البته قیمت مشخصی برای این اشیای باارزش وجود ندارد، ممکن است با یک قیمت بسیار بالاتر شما را مجاب به خرید کنند، پس موقع خرید کالاهای عتیقه و آنتیک باید در زمینه تشخیص آنتیک اصل از کپی دقت بالایی را داشته باشید تا سرتان کلاه نرود.

چگونگی تشخیص عتیقه‌جات اصل از کپی
تشخیص آنتیک اصل از کپی

 

 

ارزش‌گذاری اشیا آنتیک و کلکسیونی

جنس موادی که در لوازم آنتیک استفاده می‌شود در ارزش آن‌ها تأثیرات فراوانی دارد. مثلاً عتیقه‌هایی که از جنس نقره هستند، نسبت به اجناس سفالی از ارزش بالایی برخوردارند.

کشورهای دارای تاریخ کهن آثار تاریخی بسیار زیاد و کمیابی دارند که از آن‌ها به‌عنوان عتیقه یاد می‌شود. تشخیص آنتیک اصل از کپی موجب درصد زیادی از اطمینان قشرهای جامعه را بدبین کرده است.

خرید و فروش انواع اجناس عتیقه

در تمامی شهرهای ایران مغازه‌هایی برای خریدوفروش لوازم آنتیک وجود دارند که به این مغازه‌ها عتیقه‌فروشی گفته می‌شود. همچنین شغل عتیقه‌فروشی با سمساری متفاوت است.

لوازم سمساری با اجناس عتیقه فرق دارند؛ مثلاً در سمساری افراد تمامی وسایل کهنه از جمله میزناهارخوری، مبل و… را به سمساری می‌سپارند تا فروخته شود، اما در عتیقه‌فروشی تنها اجناس آنتیک و اصل از جمله مجسمه دکوری، آباژورهای آنتیک و… فروخته می‌شوند.

سعی کنید برای خرید اجناس عتیقه از یک کارشناس کمک بگیرید، تا بتواند در تشخیص آنتیک اصل از کپی به شما کمک کند. اگر به کارشناس دسترسی نداشتید، یکی از راه‌های آسان برای خرید کالای اصل مراجعه‌کردن به یک سایت قابل معتبر خواهد بود.

خرید و فروش انواع اجناس عتیقه
تشخیص آنتیک اصل از کپی

 

 

اجناس قدیمی و آنتیک را از کجا خریداری کنیم؟

امروزه توسط سایت‌های اینترنتی می‌توانید عتیقه‌جات و لوازم آنتیک موردنظر خود را خریداری کنید. تشخیص آنتیک اصل از کپی به‌راحتی توسط یک جستجوی ساده در سایت‌های معتبر امکان‌پذیر است.

سایت‌های مطمئن و معروف بسیاری هستند که شما با خیال راحت می‌توانید از آنها خرید کنید. برای خرید اشیای عتیقه  اصل باید فروشگاه‌های آنلاین تخصصی را بشناسید. سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی زیادی برای فروش اجناس قیمتی و آنتیک وجود دارند، اما همه آن‌ها قابل‌اطمینان نیستند.

با انتخاب یک فروشگاه اینترنتی مناسب می‌توانید با خیال راحت اجناس آنتیک موردنظرتان را تهیه کنید. ما به شما مطمئن‌ترین سایت آنتیک‌فروشی یعنی سایت پارکینگ پروانه را معرفی ‌می‌کنیم. در این سایت شما خاص‌ترین محصولات آنتیک را مشاهده و با مراجعه به آن می‌توانید خریدوفروش عتیقه‌جات موردنظر خود را انجام دهید.

سخن آخر

عتیقه‌جات به دلیل خاص و کمیاب‌بودن قیمت‌های خیلی بالایی دارند و اگر با هزینه‌کردن متوجه شویم کالای تقلبی به ما داده‌اند، می‌تواند برایمان بسیار ناراحت‌کننده باشد؛ پس بهتر است از عتیقه‌فروشی‌ها یا سایت‌های معتبر خریداری کرده و دانش خود را در این زمینه بالا ببرید.

تشخیص آنتیک اصل از کپی توسط افراد خاص و ویژه انجام می‌شود. اگر شما جزو افرادی هستید که برای لوازم آنتیک و اصل احترام خاصی قائلید و می‌خواهید برای دکوراسیون منزلتان از این اجناس استفاده کنید یا کلکسیونی از این عتیقه‌جات داشته باشید، قبل از انجام هر کاری اطلاعات جامعی درباره لوازم و نکات تشخیص آنتیک اصل از کپی دریافت و بعد اقدام به خرید کنید.

سؤالات متداول

  1. در صورت تشخیص‌ندادن اجناس آنتیک چه باید کرد؟

باید آن را به افراد عتیقه‌شناس واگذار کنید.

  1. دست‌نوشته رمزگذاری شده لئوناردو داوینچی چند صفحه دارد؟

36 صفحه

  1. لوازم عتیقه بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شوند؟

بر اساس ارزش هنری و میزان قدمتشان

سایر مقالات:

تاریخچه وسایل آشپزخانه آنتیک-نحوه استفاده از 5 وسیله ضروری در قدیم
تاریخچه وسایل آنتیک – بررسی تاریخچه 6 وسیله آنتیک کاربردی
تحقیق در مورد وسایل قدیمی – معرفی بیش از 30 نوع عتیقه پرفروش در دنیا!

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید