پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : تحقیق در مورد وسایل قدیمی – معرفی بیش از 30 نوع عتیقه پرفروش در دنیا!

تحقیق در مورد وسایل قدیمی – معرفی بیش از 30 نوع عتیقه پرفروش در دنیا!

تحقیق در مورد وسایل قدیمی

فهرست مطالب

تحقیق در مورد وسایل قدیمی

آیا شما هم در حال تحقیق در مورد وسایل قدیمی هستید؟ در روزگاران قدیم زندگی انسان‌ها به راحتی امروزه نبوده و نداشتن امکاناتی مانند لوله‌کشی آب و سیم‌کشی موجب شده بود که مردم استفاده‌های زیادی از وسایل دست ساز خود داشته باشند.

سرعت پیشرفت علم و فناوری به قدری بالا رفته است که این امر باعث قدیمی شدن دستگاه‌های ۳ تا ۴ سال گذشته هم شده است.

با گذر زمان وسیله‌ها و ابزارهای مختلفی تولید و بازار عرضه شدند که نبود آن‌ها بسیار زندگی کردن را دشوار می‌کند. اگر برای شما هم تحقیق در مورد وسایل قدیمی جذاب است؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

وسایل قدیمی و نوع کاربرد آن

استفاده از وسایل مختلفی مانند لباس‌شویی و یخچال و ماشین و… موجب شده تا زندگی انسان‌ها بسیار آسان شود. نبود هر کدام از این محصولات زندگی را بسیار پیچیده و دشوار می‌کند. در ادامه به بررسی و تحقیق در مورد وسایل قدیمی؛ همچنین وسیله‌ قدیمی و نوستالژیکی که در گذشته کاربرد زیادی داشته‌اند می‌پردازیم.

وسایل قدیمی و نوع کاربرد آن
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

چرخ نخ ریسی

چرخ نخ ریسی در گذشته از مهم‌ترین ابزار به شما می‌رفتند که به وسیله آن می‌توانستند پشم، ‌کتان و پارچه را به نخ تبدیل کنند. بعد از به وجود آمدن انقلاب صنعتی، چرخ نخ ریسی به یک فرایند همه‌گیر تبدیل و همین امر موجب پایین آمدن قیمت پارچه نسبت به گذشته شد.

گرم کننده تخت

اگر به تحقیق در مورد وسایل قدیمی بپردازید به گرم کننده تخت حتماً برخواهید خورد. بسیاری از خانواده‌های قدیمی برای گرم کردن تخت خود از این وسیله استفاده می‌کردند؛ ولی در دنیای امروز این وسیله کاربرد زیادی ندارد.

اتوی ذغالی

اتوهای ذغالی در دو قرن پیش بسیار کاربردی بودند. استفاده از این وسیله در خانواده‌های آمریکایی بسیار رایج بوده؛ زیرا زنان در دوران قدیم یک روز در ایام هفته را به اتو کردن لباس‌ها می‌پرداختند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدل برقی همین محصول و با کارایی بسیار بالاتر توانسته‌اند که جایگزین مدل‌های قدیمی خود شوند.

انبار آب داغ

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی به احتمال زیاد به انبار آب داغ برخورد خواهید کرد. در قرن‌های گذشته برای تمیز کردن لباس و حمام به انبار داغ نیاز اساسی بود. برای راه‌اندازی این مکان باید در ابتدا آتش را روشن می‌کردند؛ همین امر موجب گرم شدن آب می‌شد و سپس آن را برای استفاده تا مقصد حمل می‌کردند.

هرچند استفاده از مخزن آب گرم بسیار دشوار بوده؛ ولی از پرکاربرد‌ترین مکان‌ها در زندگی روزمره به شمار می‌رفته است. بعد از مدتی با وجود پمپ‌های آب گرم و موتور‌خانه‌های گازی دیگر به آب گرم کردن نیازی نبود.

اجاق گاز فولادی

در گذشته‌های دور استفاده از اجاق گاز فولادی بسیار رایج بود. قسمت‌های مختلف این وسیله برای امور مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت. برای نمونه قسمتی از این کالا برای گرم کردن غذا، قسمتی برای پخت گوشت و کیک مورد استفاده قرار می‌گرفت.

خشک کن دستی

زمانی که به تحقیق در مورد وسایل قدیمی می‌پردازید به خشک کن دستی می‌رسید‌، درست است که استفاده از این دستگاه در دنیای امروز منسوخ شده؛ ولی در گذشته بسیار کارآمد بوده است.

روش استفاده از خشک کن دستی به این صورت بوده که زمانی که دسته این وسیله را می‌چرخاندند منجر به حرکت غلتک‌های جلویی شده و با عبور لباس‌های خیس آب آن را گرفته و به مرور سبب خشک شدن لباس شده است.

چراغ نفتی

زمانی که به تحقیق در مورد وسایل قدیمی مشغول هستید به احتمال زیاد به چرغ نفتی برخواهید خورد. این چراغ‌ها با وجود قدیمی بودن در مقایسه با چراغ‌هایی که با روغن حیوانات و شمع کار می‌کردند بسیار پیشرفته‌تر محسوب می‌شدند.

از این وسیله مطمئن برای روشن کردن خانه استفاده می‌کردند؛ ولی امروزه چراغ نفتی بیشتر برای دکور خانه‌ها کاربرد دارد.

چراغ نفتی
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

جاروی مکش دستی

در دنیای امروز جاروهای مختلف برقی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و جزو وسیله‌های ضروری در زندگی به شمار می‌روند؛ ولی جاروی مکش دستی مدل قدیمی با استفاده از قدرت دست کار می‌کردند. این وسیله خاک و مواد زائد را فقط از روی فرش‌های نازک بر می‌داشت.

محفظه یخ

سرد نگه داشتن مواد غذایی از دیرینه یک امر ضروری به شمار می‌رود تا از فاسد شدن غذا جلوگیری شود. محفظه یخ از دیگر مواردی است در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی به آن برخواهید خورد. این وسیله در گذشته همانند یخچال و فریزر عمل می‌کرد. این محصول یک جعبه با دیواره‌های حلبی دارد که اجازه ورود سرما و گرما را به داخل محفظه نمی‌دهد؛ همین امر موجب می‌شد که یخ به مدت طولانی‌تری در داخل محفظه باقی بماند.

ماشین تایپ

بعد از اختراع پرینتر، رایانه و انواع و اقسام صفحه کلیدها ماشین‌های تایپ پر صدای قدیمی بی استفاده شده‌اند؛ ولی هرچه تاریخ ساخت این وسیله‌ها بیشتر شد از ارزش بالاتری برخوردار شدند. اگر این محصول در خانه شما وجود دارد قدر آن را بدانید؛ زیرا امروزه از آن به‌عنوان وسایل دکوراتیو ارزشمند استفاده می‌کنند.

تلفن

تلفن‌های قدیمی از جمله محصولاتی هستند که در دنیای امروز نیز به‌عنوان دکور از آن استفاده می‌کنند. همچنین این تلفن‌های نوستالژیکی را می‌توان در سایت فروش وسایل قدیمی پارکینگ پروانه پیدا کنید.

گرامافون و صحفه وینیل

در قرون گذشته از گرامافون برای گوش دادن آهنگ استفاده می‌کردند. این محصول جزو وسیله‌های آنتیک به شمار می‌رود که در دنیای امروز برای دکور خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ همچنین صفحاتی که برای ضبط آهنگ کاربرد دارند از خود دستگاه برای تزئین خانه دست کمی ندارند.

گرامافون و صحفه وینیل
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

لباس عروس

در زمان تحقیق در مورد وسایل قدیمی به احتمال زیاد این مورد به ذهن شما خطور می‌کند که آیا لباس عروس نیز جزو عتیقه‌جات به شما می‌رود یا خیر؟ در پاسخ به سؤال باید گفت که اگر لباس عروس قدیمی مادر بزرگتان هنوز هم در کمد آویزان است، ‌می‌توانید آن را به قیمت خوبی به فروش برسانید.

قاشق چنگال نقره

این محصولات در زمان خودشان نیز بسیار ارزشمند بودند و معمولاً از آن‌ها برای مراسم‌های خاص استفاده می‌کردند. بدون شک با گذشت چندین دهه با وجود جنس این قاشق چنگال‌های نقره ارزش آن‌ها چند برابر شده است و با قیمت بسیار زیادی به فروش می‌رسند.

وسایل آشپزخانه

مواد مرغوب و طراحی‌های که در دنیای قدیم برای این محصولات به کار برده‌اند موجب شده است که این کالاها در دنیای امروز ارزش بسیار زیادی داشته باشند. اگر در خانه‌های افراد قدیمی خانواده‌هایتان وسیله‌هایی مانند ملاقه، قابلمه یا قندان‌های برنجی باستانی پیدا کردید؛ بدانید که در حال تماشای اشیای گران بهای هستید.

ظروف چینی

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی به احتمال زیاد این سؤال برای شما پیش می‌آید که آیا محصولاتی مانند قوری‌های قدیمی، ‌ گلدان‌های با طراحی‌های زیبا و فنجان‌های طلاکاری شده جزو وسایل باستانی محسوب می‌شوند یا خیر؟ هرچه این وسایل از سن بالاتری برخوردار باشند از ارزش بیشتری نیز برخوردار هستند.

ظروف چینی
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

چمدان‌ها و صندوق‌های قدیمی

بسیار از افراد برای کامل کردن کلکسیون به دنبال جمع‌آوری صندوق‌های قدیمی و چمدان‌ها هستند. جعبه‌های جواهرات، ‌ صندوقچه‌های فلز و چوب‌کاری شده و چمدان‌های رنگی قدیمی اگر قابل استفاده و نگهداری باشند، بسیار باارزش محسوب می‌شوند.

کتاب

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی اولین چیزی که به ذهن شما می‌آید، نسخه‌های قدمی و کتاب‌های خطی است که این محصولات بسیار از لحاظ مادی باارزش به شمار می‌روند؛ همچنین با توجه به عنوان و موضوع کتاب خریدارها حاضر هستند برای آن‌ها قیمت زیای بپردازند.

شیشه‌های عطر

این موضوع کاملاً درست است که شیشه‌های عطر به‌مرورزمان کیفیت و بوی خودشان را از دست می‌دهند؛ اما بعضی از شیشه‌های عطر با گذشت زمان بر ارزش آن‌ها نیز افزوده می‌شود. کسانی که کلکسیون دارند برای جمع‌آوری این محصولات قدیمی و کمیاب پول خوبی می‌پردازند.

دوربین عکاسی

از زمانی که گوشی‌های هوشمند پا به عرصه جهان گذاشتند استفاده از دوربین‌های عکاسی بسیار کم شده است؛ ولی دوربین‌ پایه‌دار قدیمی بعد از گذشت سال‌ها جزو وسایل عتیقه به شما می‌رود. این محصولات تولید شرکت‌های معروف گران‌قیمت هستند.

چراغ

در زمان تحقیق در مورد وسایل قدیمی به احتمال زیاد نام چراغ‌های زنبوری، ‌ شمعدانی، خوراک‌پزی و پیه‌سوز به چشمتان خورده باشد. این کالا‌ها طرف‌داران خاص خودشان را دارند. اگر از این محصولات در خانه دارید، می‌توانید از آن‌ها برای تزئینات خانه‌هایتان استفاده کنید؛ زیرا بسیار باارزش هستند.

سماور

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی، سماور را از قلم نیندازید؛ زیرا این محصولات نوستالژیک با توجه به تاریخ ساخت، نوع و جنس آن‌ها نرخ‌گذاری می‌شوند؛ همچنین برخی از مدل‌های خاص و کمیاب سماور‌های برنجی و ذغالی قدیمی بسیار گران‌قیمت هستند.

سماور
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

ابزارآلات قدیمی

ابزار‌هایی همچون چاقو، دوک، ‌ قیچی، ابزار ریسندگی و قالی‌بافی نسبت به دنیای امروز از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. کسانی که کلکسیون دارند برای جمع‌آوری این محصولات حاضرند که پول زیادی پرداخت کنند؛ چون‌که جزو وسیله‌های گران‌قیمت به شمار می‌روند.

کیف‌های قدیمی

در زمان تحقیق در مورد وسایل قدیمی کیف‌های باستانی را فراموش نکنید؛ زیرا این محصولات بسیار پرطرف‌دار هستند و هنوز هم صنعت مد از طراحی‌های کیف و لباس دوران گذشته استفاده می‌کند؛ به همین دلیل اگر لباس‌ یا کیفی از دوران قدیم در خانه دارید، حتماً از آن استفاده کنید.

زیورآلات باستانی

زمانی که تحقیق در مورد وسایل قدیمی را شروع می‌کنید به احتمال زیاد اولین چیزی را که سرچ می‌کنید، زیورآلات قرون گذشته است. شاید تصور کنید اگر در ساخت این محصولات سنگ‌های گران‌قیمت کار نگذاشته باشند ارزشمند نیست، ولی این طرز فکر بسیار اشتباه است؛ زیرا قدمت و جنس مواد به کار رفته شده در این اشیا است که ارزش آن‌ها را مشخص می‌کند.

ساعت‌های باستانی

ساعت‌های دیواری، جیبی، رومیزی و ساعت‌های قدیمی از دیگر وسایل قدیمی به شمار می‌روند که با توجه به سن، قدمت، مواد به کار رفته شده در آن‌ها ممکن است که افراد برای تصاحب این محصولات تا صدها میلیون تومان بپردازند.

مجسمه‌های قدیمی

از دیگر محصولاتی که ممکن است در زمان تحقیق در مورد وسایل قدیمی به آن بپردازید مجسمه‌های قدیمی است. اشخاصی که کلکسیون مجسمه دارند بنا بر طرح، سازنده، جنس، و قدمت مجسمه حاضر هستند پول زیادی پرداخت کنند.

فرش‌های باستانی

محصولاتی مانند تابلوفرش‌ها، قالیچه و فروش در دنیای امروز نیز از قیمت بالایی برخوردار هستند. هر چه زمان بگذرد ارزش و قیمت فرش‌ها را دو برابر می‌کند. اگر در خانه‌هایتان فرش‌های قدیمی دارید که خیلی رنگ و رو رفته و مندرس نیستند؛ این را بدانید که کلکسیون دارها برای داشتن این محصولات پول زیادی را پرداخت می‌کنند.

عینک‌های قدیمی

هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی از خود پرسیده‌اید که آیا عینک نیز جزو محصولات باستانی به شمار می‌رود یا خیر؟ عینک‌های آفتابی و طبی قدیمی در صورتی که برای ساخت آن‌ها مواد خاصی مانند نقره به کار برده یا از برند‌های مشهور باشند، جزو وسایل آنتیک و عتیقه به شمار می‌روند.

تابلو‌های نقاشی باستانی

از دیگر محصولاتی که در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی به آن می‌رسید تابلو‌های باستانی هستند که به‌خودی‌خود بسیار از ارزش بالایی برخوردارند که معمولاً به گذشت زمان ارزش این کالا‌ها چند برابر می‌شود. برخی از این محصولات که به دست نقاشان معروف کشیده شده‌اند، ارزش میلیاردی دارند.

تابلو‌های نقاشی باستانی
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

وسایل چوبی قدیمی

 جنس به کار رفته شده در وسایلی مانند کمد لباس، کنسول، گنجه کشودار که اگر در ساخت آن‌ها مواد مرغوب و طرح‌های زیبایی به کار رفته باشد، جزو وسیله‌های نوستالژیک و باستانی به شمار می‌روند.

سکه‌ها و اسکناس‌های باستانی و قدیمی

در زمان تحقیق در مورد وسایل قدیمی سکه‌ها و اسکناس‌ها را از قلم نیندازید؛ زیرا اگر سریال‌های پشته سرم هم داشته و تمیز باشند، بسیار باارزش به شمار می‌روند. مثلاً یک سکه ۱۰ ریالی سری اول دوران پهلوی امروزه به قیمت ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

چرخ خیاطی قدیمی

اگر در خانه‌هایتان چرخ‌های قدیمی از برند‌های معروف دارید، مطلع باشید که این وسایل بسیار گران‌بها هستند که می‌توانید در صورت نیاز آن‌ها را با قیمت بالا به فروش برسانید.

نگاهی به قدیمی‌ترین وسایل شخصی که به تازگی کشف شده‌اند

دنیای دیرینه اسرار شگفت انگیزی را در درون خودش قایم کرده است. باستان شناسان در حال حاضر هم قادر نیستند که کاربرد برخی از آن‌ها را کشف کنند.

در زمان تحقیق در مورد وسایل شخصی قدیمی عتیقه این مورد را در نظر بگیرید که حتماً نباید در آن موضوعی حل نشده نهفته باشد. در ادامه ۱۳ نمونه از قدیمی‌ترین اشیا کشف شده را به شما معرفی می‌کنیم.

نگاهی به قدیمی‌ترین وسایل شخصی که به تازگی کشف شده‌اند
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

قدیمی‌ترین دستور آشپزی (3 هزار سال)

این دستور نوشیدنی سومری حدود ۳ هزار سال پیش نوشته شده، این نوشیدنی بسیار قوی بوده که درون آن نیز تکه‌های نان قرار دارد.

قدیمی‌ترین عینک‌آفتابی (۸۰۰ سال)

این وسیله برای محافظت از چشم‌ها در برابر انعکاس آفتاب در نور ساخته شده است؛ همچنین آن را در جزیره بافین کشور کانادا کشف کرده‌اند.

قدیمی‌ترین مجسمه تاریخ بشریت (حدود 40 هزار سال)

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی به احتمال زیاد به این مجسمه که در قاری واقع در کشور آلمان کشف شده است می‌رسید. باستان شناسان بر این بارو هستند که این مجسمه یاد بودی از چهره یک ماموت است.

قدیمی‌ترین کفش‌ها (۵۵۰۰ سال)

زمانی که تحقیق در مورد وسایل قدیمی را شروع می‌کنید قدیمی‌ترین کفش‌ها را از قلیم نیندازید. این کفش‌های پینه‌ای را از پوست گاو نر ساخته‌اند که لنگه چپ آن هیچ موقع پیدا نشد. این لنگه کفش را در غاری واقع در آمریکا کشف کرده‌اند که به‌وسیله کود حیوانی و چمن تا به الان حفظ شده است.

قدیمی‌ترین شلوار (۳۳۰۰ سال)

این شلوار را در غرب کشور چین پیدا کرده‌اند که برای دوخت از پشم و تزئین آن الگوهای پیچیده زینتی استفاده کرده‌اند. این شلوار بنا بر نظریه باستان‌شناسان به‌احتمال زیاد به یک انسان بدوی آسیایی تعلق داشته است.

قدیمی‌ترین کیف پول (۴۵۰۰ سال)

در زمان تحقیق در مورد وسایل قدیمی به این کیف قدیمی ۴۵۰۰ سال برخورد خواهید کرد. این کیف در کشور آلمان کشف شده است. کیفیت این کیف به‌قدری بالا بوده که بعد از هزاران سال تنها چرم به‌کاررفته در آن‌ها از بین رفته و دندانه‌هایی که برای تزئین آن استفاده کرده‌اند هنوز از بین نرفته است.

قدیمی‌ترین کیف پول (۴۵۰۰ سال)
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

قدیمی‌ترین اندام مصنوعی (۳ هزار سال)

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی باستان‌شناسان به انگشتان چوبی برخورد کردند. این برای فردی مورداستفاده قرار گرفته است که ظاهراً مشکل راه‌رفتن داشته؛ ولی با استفاده از این اندام مصنوعی قادر بوده که به‌وسیله آن راه برود.

قدیمی‌ترین سیفون توالت (۲ هزار سال)

در شهر تاریخی افسوس، یک مکان جالب پیدا شده در آن شهر توالت‌های عمومی پیدا کرده‌اند که سیفون نیز داشته‌اند و آبی که در زیر این آن‌ها جریان داشته به نزدیک‌ترین رودخانه انتقال‌داده‌شده است.

قدیمی‌ترین آدامس (۵ هزار سال)

هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی باستان‌شناسان به این آدامس برخورد کرده‌اند. در قرون گذشته این قطعه را از صمغ درخت طوس درست‌ کرده‌اند؛ جالب است بدانید که از این آدامس برای از بین بردن عفونت و تعمیر ظروف شکسته استفاده می‌کردند.

قدیمی‌ترین ابزار موسیقی (۴۰ هزار سال)

این وسیله در منطقه جنوبی کشور آلمان پیدا شده که به‌وسیله استخوان ساخته شده است.

قدیمی‌ترین آواز ضبط شده (۳۴۰۰ سال)

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی باستان شناسان یک کتیبه پیدا کرده‌اند که به افتخار همسر الهه ماه نوشته و خوانده شده است.

قدیمی‌ترین سکه (۲۷۰۰ سال)

این سکه قدیمی را در شهر افسوس پیدا کرده‌اند که در ساخت آن‌ها طلا و نقره به کار گرفته‌اند.

قدیمی‌ترین کره زمین (۵۲۹ سال)

یکی از جالب‌ترین وسایلی که باستان‌شناسان کشف کرده‌اند، یک کره زمین دست ساز بوده که از عریض‌ترین قسمت تخم شترمرغ ساخته شده است. باستان شناسان بر این باورند که این کره به دست لئوناردو داوینچی ساخته شده است.

بررسی روش تعیین سن و قدمت عتیقه‌جات

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی و موزه‌ها حتماً متوجه شده‌اید که روی تمام وسایل قدمت آن‌ها ذکر شده است که این مورد وظیفه کارشناس رسمی دادگستری است. این افراد برای تخمین سن اشیا از امکانات و وسیله‌های خاصی استفاده می‌کنند.

در ابتدا کارشناس باید در مورد فرهنگ زندگی افراد در گذشته و آداب‌ورسوم هر دوره اطلاعات کافی داشته باشن. این اطلاعات راهنمای مؤثری برای تخمین سن اشیا است. اگر اشیای که پیدا کرده‌اند قدمت وسیله به ۱۰۰ سال قبل برگردد جزو آثار فرهنگی به شمار می‌رود و هرگونه خرید و فروش آن غیر قانونی است.

در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی یکی از ابزاری که کارشناسان برای تخمین سن از آن استفاده می‌کنند سیستم کربن ۱۴ است. این سیستم بیشتر براری تخمین اشیای استفاده می‌شود که در گذشته زنده بوده است. بعد از اینکه این موجودات جان خودشان را از دست می‌دهند بر اساس سال‌های که می‌گذرد باعث تغییراتی می‌شوند.

برای استفاده کردن از این روش باید نسبت کربن موجود در اشیا را بررسی کرده سپس می‌توانند قدمت و سن آن را حدودی تشخیص دهند.

از روش‌های دیگری که در هنگام تحقیق در مورد وسایل قدیمی از آن استفاده می‌کنند می‌توان به اشعه فلوئورسانس اشاره کرد. این دستگاه به علت اینکه هیچ گونه سیمی ندارد، استفاده کردن از آن خیلی راحت بوده و در هر مکانی قابل استفاده است.

شما می‌توانید در زمان تحقیق در مورد وسایل قدیمی برای زود جواب گرفتن از این وسیله استفاده کنید. از روش‌های دیگر تخمین سن می‌توان به ترمولومیناس اشاره کرد. این روش با کمک حرارت کار می‌کند به این روال که اشیا را تا دمای ۵۰۰ درجه سانتی گراد افزایش داده که این حرارت باعث تولید الکترون می‌شود و تولید الکترون منجر به تولید نور و این نور است که سن عتیقه‌ها را تخمین می‌زند.

هنگامی که یک باستان شناس شروع به تحقیق در مورد وسایل قدیمی می‌کند؛ ممکن است که از روش سال یابی قطعی استفاده کند. در این روش افراد با استفاده از آزمایش‌های قطعی و مطالعه سن عتیقه‌ها را تشخیص می‌دهند.

بررسی روش تعیین سن و قدمت عتیقه‌جات
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

خریدی مطمئن و ارزشمند از پارکینگ پروانه

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تماشای عتیقه‌جات، خرید و فروش آن علاقه دارید، می‌توانید به سایت عتیقه‌جات پارکینگ پروانه نگاهی بیندازید؛ زیرا در سایت انواعی از لاکچری‌ترین عتیقه‌ها را پیدا خواهید کرد.

بعد از مشاهده کردن این وسایل می‌توانید محبوب‌ترین آن‌ها را انتخاب و خریداری کنید. با انتخاب یک فروشگاه اینترنتی مناسب مانند پارکینگ پروانه با خرید عتیقه‌جات خانه‌های خودتان را به شدت لوکس کنید.

سخن پایانی

در دنیای زندگی می‌کنیم که پر از شگفتی و تنوع محصولات است؛ ولی باید این موضوع را قبول کنیم که عتیقه‌جات قدیمی بسیار زیبا و دلنشین هستند. زمانی که تحقیق در مورد وسایل قدیمی را شروع می‌کنید متوجه می‌شوید که‌ با گذر زمان وسیله‌ها و ابزارهای مختلفی تولید و بازار عرضه شدند که نبود آن‌ها بسیار زندگی را دشوار می‌کند.

اگر زمانی قصد داشتید که سن عتیقه‌جات را تخمین بزنید می‌توانید از روش اشعه فلوئورسانس استفاده کنید این دستگاه فاقد هر نوع سیمی است که کار کردن را بسیار برای شما آسان می‌کند. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما جذاب بوده باشد.

خریدی مطمئن و ارزشمند از پارکینگ پروانه
تحقیق در مورد وسایل قدیمی

 

 

سؤالات متداول

۱. قدیمی‌ترین سکه‌ای که پیدا کرده‌اند مربوط به چه سالی است؟

قدیمی‌ترین سکه‌ای که پیدا کرده‌اند در شهر افسوس و ساخته ۲۷۰۰ سال پیش است.

۲. ارزش یک سکه ۱۰ ریالی مربوط به دوران اول پهلوی در دنیای امروز چقدر است؟

حدود ۴۰۰ هزار تومان

۳. چگونه سن عتیقه‌جات را تشخیص دهیم؟

برای زود جواب گرفتن می‌توانید از اشعه فلوئورسانس استفاده کنید.

 

سایر مقالات:

بزرگترین خریدار عتیقه در ایران – معرفی 5 نفر از معروف‌ترین خریداران عتیقه در کشور
تاریخچه وسایل آشپزخانه آنتیک-نحوه استفاده از 5 وسیله ضروری در قدیم
تاریخچه وسایل آنتیک – بررسی تاریخچه 6 وسیله آنتیک کاربردی

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید