پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی 6 مورد از برترین کلکسیونرهای دنیا و زوج‌های خوش ذوق

معرفی 6 مورد از برترین کلکسیونرهای دنیا و زوج‌های خوش ذوق

برترین-کلکسیونر‌های-دنیا

معرفی برترین کلکسیونرهای دنیا

معرفی برترین کلکسیونرهای دنیا

برترین کلکسیونرهای دنیا پس از سال‌ها تلاش خود می‌توانند مجموعه‌های بزرگی از وسایل قدیمی را کنار هم جمع‌آوری کنند تا شما با مشاهده آن وسایل آنتیک، لذت ببرید. البته آن‌ها برای جمع‌آوری آن لوازم، بار مالی بسیاری را متحمل شده‌اند و وقت زیادی را صرف کرده‌اند.

در صورتی که به دنبال ایجاد یک کلکسیون کوچک و در عین حال زیبا از وسایل آنتیک یا قدیمی هستید، بهتر است با کلکسیونر‌های معروف ایران و جهان آشنا شوید. بدون تردید آشنایی با این عزیزان و شیوه جمع‌آوری وسایل می‌تواند مسیر تبدیل به یک کلکسیونر معروف را برای شما هموار‌تر کند.

برترین کلکسیونرهای دنیا چه کسانی هستند؟

اطلاع از راز و رمز‌های زندگی برترین کلکسیونر‌های جهان، کمی سخت است. اما در نشریه‌ها و فضای مجازی، اسامی برخی از این افراد مجموعه دار اشاره شده و در ادامه به بیان توضیحاتی مختصر درباره چند تن از این برترین کلکسیونر‌های در سراسر دنیا پرداخته شده است.

الکساندرا و استیون کوئن

الکساندرا و استیون کوئن

مؤسسه SAC خانواده کوئن از برترین کلکسیونر‌های دنیا در زمینه آثار هنری معرفی کرده و ارزش دارایی این خانواده مشهور، حدوداً ۹/۳ میلیارد دلار تخمین ‌زده شده است. آن‌ها برای خرید یک تابلو هنری که مربوط به دوران قبل از جنگ جهانی اول بود، مبلغ ۱۳۷/۵ میلیون دلار را در سال ۲۰۰۹ پرداخت کردند.

از دیگر خرید‌های خانواده کوئن پرداخت هزینه ۱۲۰ میلیون دلاری برای یک از برترین آثار مونه بود. تقریباً در تمام مهمانی‌های که به مناسب افتتاحیه نمایشگاه هنر بازل سوییس برگزار می‌شود، خانواده کوئن به عنوان مهمان افتخاری حضور دارند.

هلن و برنارد آرنات

این زوج مجموعه دار معروف با تهیه یک کلکسیونی از قطعات موسیقی و آثار هنری در سال ۲۰۱۲ میلادی، به شهرت رسیدند. مؤسسه LVMH آن‌ها را به عنوان یکی از برترین کلکسیونرهای دنیا معرفی کرده است.

خانم هلن آرنات توازنده پیانو بوده و مطمئناً تخصص و آشنایی او در زمینه ایجاد این مجموعه بی‌نظیر، بسیار مؤثر بوده است.

ادی و الی براد

ادی و الی براد

صاحبان شرکت سان آمریکا یعنی ادی و الی براد، یکی از کلکسیونر‌های معروف جهان هستند. دارایی آن‌ها بر اساس گزارش‌های ارائه شده، چیزی بالغ بر ۲ میلیارد دلار بیان شده است. البته این زوج معروف سال ۲۰۱۱ به منظور تجهیز و توسعه موزه لس آنجلس، علاوه بر کمک مالی بخشی از زمین شخصی خود را نیز اهدا کردند.

از اصلی‌ترین آثار این زوج معروف می‌توان به اثر هنری جاسپر جون، جف کونز یا ‌اندی رائول اشاره کرد. بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در این حوزه اشاره می‌کنند که نمی‌توانند برای میزان دارایی‌های این زوج به عنوان یکی از برترین کلکسیونرهای دنیا، عدد دقیقی بیان کنند.

لئون و دبرا بلک

مدیر برند تجاری آپولو گلوبال، آقای لئون بلک بوده و همسر او نیز در از سازندگان یا طراحان خیابان برادوی است. این زوج موفق با تهیه یک مجموعه با ارزش ۵/۳ میلیارد دلاری، توانسته‌اند نام خود را در بین برترین مجموعه‌دار یا کلکسیونر‌های دنیا ثبت کنند.

بدون شک آن‌ها برای دستیابی به این موفقیت بزرگ، به لحاظ مالی بسیار هزینه کرده‌اند. به طور مثال آن با پرداخت هزینه ۲۷ میلیون دلاری در سال ۲۰۰۵ میلادی، تابلو معروف پرنده در آسمان را از آن خود کرده یا لئون برای ساخت یک مرکز هنری حدوداً ۴۸ میلیون دلار هزینه کرده است.

پیر چین

صاحب شرکت معروف یا گئو، یک مجموعه دار معروف جهانی به نام پیر چین است. او به واسطه تهیه آثار هنری مدرن و پست مدرن نام خود را در بین برترین کلکسیونر‌های دنیا مطرح کرده و برای دستیابی به این شهرت جهانی، جمع‌آوری آثار هنری را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرد.

به طور مثال پیر چین تایوانی برای خرید یک تابلو نقاشی از لوئیس فروید، ۳/۸ میلیون دلار به آقای فرانسیس بیکن پرداخت تا آن تابلو را از آن خود کند. توجه به این نکته ضروری است که پرداخت این میزان پول برای خرید یک تابلو نقاشی، در زمان خود یک رکورد محسوب می‌شود.

در مجموعه مشهور آقای پیر چین آثار هنرمندانی مانند سی تیومبلی و‌اندی رائول موجود است. بدون شک وجود آثار این هنرمندان بزرگ، مسیر موفقیت تبدیل شدن به یکی از برترین کلکسیونرهای دنیا را برای او بسیار آسان کرده است.

پگی گوگنهایم

پگی گوگنهایم

پگی گونهاین به واسطه دید هنری خود و همچنین خانواده هنر‌مند، توانست به یکی از برترین کلکسیونرهای دنیا تبدیل شود. او در جریان جنگ جهانی دوم آثار هنری نقاش‌های معروف دنیا مانند ماگریت، پیکاسو، ارنست و شاگال را خریداری می‌کرد.

البته با خرید Palazzo Venier dei Leoni در سال ۱۹۹۰، تمام آثار هنری را در آن محل در معرض دید مردم قرار داد تا دیگران نیز از تماشا آثار هنرمندان مشهور دنیا، لذت ببرند.

اما در جدول زیر اسامی برخی از افرادی که به عنوان برترین کلکسیونرهای دنیا و مهم‌ترین آثار هنری موجود در مجموعه آن‌ها اشاره شده است.

نام مجموعه‌دار آثار حاضر در کلکسیون
جی پاول گتی نقاشی استاد‌های دوره رنسانس، فرش‌های خاورمیانه
دوروتی و هربرت وگل آثار هنری سل لوویت، ژان کلود، ریچارد تاتل

پارکینگ پروانه؛ بهترین مرجع خرید آثار و وسایل آنتیک

شاید در نظر شما مسیر تبدیل به بزرگ‌ترین مجموعه دار سکه و اسکناس، بسیار سخت به نظر برسد. اگر چه برای رسیدن به این آرزو باید سال‌ها تلاش کرده و همچنین برای خرید سکه یا اسکناس‌های قدیمی نیز باید مبالغی را خرج کنید.

بدون تردید انتخاب پارکینگ پروانه می‌تواند این راه را برای شما هموار‌تر کند؛ زیرا نیرو‌های متخصص و باتجربه حاضر در پارکینگ پروانه، مشاوره‌های لازم در رابطه با اصالت سکه یا اسکناس قدیمی را به شما ارائه می‌دهند.

همچنین آن‌ها با انجام مزایده‌های مختلف در طول سال، به شما کمک می‌کنند تا با هزینه کمتر، سکه یا اسکناس‌های قدیمی را خریداری کنید.

سخن پایانی

تلاش کلکسیونر‌های معروف سراسر دنیا باعث شده است که شما و دیگر افراد مشاهده مجموعه آثار جمع‌آوری شده آن‌ها برایتان لذت بخش و البته خاطره‌انگیز شود. این عزیزان برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین و برترین کلکسیونرهای دنیا، میلیون‌ها دلار هزینه کرده‌اند.

آن‌ها بر اساس سال‌ها تجربه و کمک گرفتن از نیرو‌های متخصص و آشنا به آثار هنری یا قدیمی، توانسته‌اند یک مجموعه فوق‌العاده از وسایل قدیمی را کنار هم جمع کنند.

سؤالات متداول

  1. پیر چین برای خرید تابلو چه شخصی ۳/۸ میلیون دلار هزینه کرد؟

لوئیس فروید

  1. نام برترین مجموعه داران آثار هنری در چه مؤسساتی آورده شده‌اند؟

مؤسسه  LVMH و مؤسسه  SAC

  1. تابلو معروف پرنده در آسمان در مجموعه چه کسی قرار دارد؟

لئون و دبرا بلک

سایر مقالات:

با این 3 روش می‌توانید صاحب یک کلکسیون جعبه گوگرد جذاب شوید!
راهنمای کلکسیون سنگ قدیمی – معرفی 8 نوع سنگ‌ قیمتی + خواص درمانی
4 نکته طلایی برای شناسایی و خرید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید