پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : 4 نکته طلایی برای شناسایی و خرید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

4 نکته طلایی برای شناسایی و خرید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه جزو ظروفی هستند که می‌توانید به‌منظور تحولی جدید در خانه خود از آن‌ها استفاده کنید. این ظروف سابقه‌ دیرینه‌ای داشته که در عین کلاسیک بودن بسیار پرطرفدار هم هستند و تأثیرات باشکوهی در لوازم منازل دارند.

اگر به دنبال ظروف پذیرایی پرسلین عتیقه هستید و می‌خواهید اطلاعات زیادی درباره آن‌ها بدانید؛ پس لطفاً ما را تا پایان مطالب همراهی کنید.

تفاوت ظروف چینی پرسلین با سایر ظروف چینی

آیا می‌دانید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه چه تفاوتی با سایر لوازم چینی دارند؟ پرسلین به عنوان رایج‌ترین ظروف غذاخوری در همه‌جا شناخته شده است. این ظرف معمولاً با لایه‌ای شفاف لعاب می‌شود که سفيدي ظروف را به‌خوبی نمايان می‌کند.

پرسلین دو مرحله پخت دارد که درجه حرارت مرحله دوم پخت آن بالاتر از درجه حرارت پخت ظروف چيني معمولي است. این دماي پخت بالا موجب محکم‌تر شدن و در عوض شکننده‌تر شدن آن نسبت به چيني‌های معمولي می‌شود.

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

مهم‌ترین مزایای ظروف پرسلین عبارت‌اند از:

  • بسیار بادوام، شفاف و فاقد جداشدن هستند.
  • قابل‌استفاده در فر، ماشین ظرفشویی و مایکروویو هستند.
  • ظاهر باشکوهی دارند و مناسب سرویس غذاخوری رسمی هستند.

ظروف استخوانی یا بن چاینا

این ظروف نسبت به وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه در دمای پایین‌تری پخته می‌شود تا پوششی سبک و درعین‌حال ظریفی از آن ایجاد شود. ظروف چینی استخوانی برخلاف ظاهر شکننده‌اش جزو قوی‌ترین و بادوام‌ترین ظروف چینی محسوب می‌شود. مزایای مهم این ظروف چینی استخوانی عبارت‌اند از:

  • بادوام، همه‌کاره و چندمنظوره هستند.
  • بسیار سبک‌وزن، شفاف و محکم هستند.
  • متریالی گران‌قیمت در مقایسه با چینی معمولی دارند.

ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی

متریال ظروف سرامیکی در دمای بالاتری نسبت به برخی از مواد دیگر پخته می‌شود. ظروف سرامیکی بادوام، ضخیم‌تر و محکم‌تر از انواع دیگر ظروف بوده و اغلب دارای لعاب است که می‌تواند براق یا مات باشد. مزایای مهم و اساسی ظروف سرامیکی به شرح زیر هستند:

  • برای استفاده‌های روزانه مناسب هستند.
  • قابل‌استفاده در فریزر، فر و مایکروویو هستند.
  • حمل آسان و همه‌کاره می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

ظروف سفالی

تفاوت دیگر وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه نسبت به ظروف سفالی این است که در طراحی ظروف سفالی اغلب از طرح‌های نقاشی شده با دست استفاده می‌شود. متریال ظروف سفالی شبیه ظروف سرامیکی به نظر می‌رسد. قابل شستشو در ماشین ظرفشویی و مایکروویو بوده مگر اینکه توسط سازنده بیان نشده باشد.

ظروف چینی معمولی

رنگ ظروف چینی معمولی با نوع رنگ وسایل پرسلین متفاوت‌تر است. چینی معمولی برخلاف پرسلین در یک مرحله پخته می‌شود.

معمولاً درجه حرارت این مدل چینی کمی از پرسلین پایین‌تر است. طراحی ظروف چینی به سه روش رو لعابی، زیر لعابی و میان لعابی انجام می‌شود که مرسوم‌ترین شیوه، روش زیر لعابی است.

راهنمای خرید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

احتمالاً با خود بگویید که برای تهیه وسایل پرسلین و عتیقه هم راهنمای خرید لازم است؟ بله، امروزه نمونه‌هایی از انواع ظروف چینی بی‌کیفیت وجود دارند که اصل نبوده یا نمونه‌های تقلبی فراوانی از آن‌ها در بازار یافت می‌شود.

در مابین انواع و اقسام کالاهایی که در لیست چینی‌ها وجود دارد، سرویس پرسلین یکی از وسایلی است که باید بادقت فراوانی انتخاب شود. اکنون به مهم‌ترین نکات خرید ظروف پرسلین عتیقه و سایر ظروف چینی معمولی می‌پردازیم.

توجه به کیفیت وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

اولین نکته‌ای که در راهنمای خرید عتیقه جات پرسلین در نظر گرفته‌ایم، توجه به کیفیت آن است. مطمئناً می‌دانید که ظروف پرسلین و عتیقه جزو مهم‌ترین ظروف دسته‌بندی‌شده‌اند، اما باتوجه‌به آن که نمونه‌های تقلبی زیادی از این ظروف در بازار مشاهده می‌شود.

لازم است تا در هنگام خرید سرویس پرسلین خود دقت بسیاری به خرج دهید تا نمونه‌های فیک به دست شما نیفتد.

قیمت وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

قطعاً در راهنمای خرید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه، قیمت اهمیت بسیار فراوانی دارد. قبل از خرید سرویس پرسلین و قیمتی لازم است تا بودجه مشخصی را برای آن کنار بگذارید.

قیمت وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

باتوجه‌به وضعیت اقتصادی که امروزه وجود دارد و روزانه بر قیمت انواع محصولات چه برقی و چه غیر برقی افزوده می‌شود. به همین دلیل نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن‌ها مشخص کرد. در کل قیمت یک سرویس پرسلین به عوامل مختلفی مانند برند، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن بستگی دارد.

تنوع و تعداد لوازم کاربردی وسایل پرسلین

یکی از اصل‌های کلیدی در راهنمای خرید وسایل پرسلین و عتیقه، توجه به نوع و تعداد لوازم آن است. یک سرویس کامل شامل تعداد وسایل و کالاهای دیگری از جمله سینی، جادستمالی، قاشق، لیوان، پیش‌دستی و… است.

شاید همه اقلام یک سرویس برای ما کارایی لازم را نداشته باشند یا به‌گونه‌ای از آن‌ها استفاده‌ای نکنیم؛ بنابراین لازم است تا در هنگام خرید سرویس قطعات آن‌ها را به طور کامل بررسی و سرویسی را خریداری کنیم که از همه لوازم آن نهایت استفاده را بکنیم.

خرید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه از فروشگاه‌های معتبر

خرید وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه

بسیاری از افراد هستند که برای خرید وسایل تزئینی پرسلین آنتیک به مغازه‌ها و فروشگاه‌های نامعتبر مراجعه می‌کنند تا سرویس خود را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند؛ اما ممکن است چنین مغازه‌هایی توانایی خرید ظروف چینی باکیفیت را نداشته باشند و ظروفی بی‌کیفیت را به شما قالب کنند.

توصیه می‌شود قبل از انتخاب برند مناسب به سراغ فروشگاه‌هایی بروید که نمایندگی اصلی محصولات را برعهده دارند و ظروف اصل را به‌صورت مستقیم عرضه می‌کنند. در جدول زیر اشاره‌ای به جنس ظروف  چینی پرسلین و چینی‌های معمولی کرده‌ایم.

نام ظروف چینی جنس
ظروف چینی پرسلین از کائولین ساخته شده است.
ظروف استخوانی ظروف چینی استخوانی ترکیبی از خاک رس و پودر استخوان بوده که از استخوان حیوانات ساخته می‌شود.
ظروف سرامیکی از سرامیک پخته شده ساخته شده‌ است.
ظروف سفالی از خاک رس تولید شده است.
چینی معمولی از خاک رس، فلدسپات یا سنگ چخماق و سیلیس ساخته شده است.

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه را از کجا بخریم؟

خب رسیدیم به بخش جذاب مقاله یعنی معرفی یک سایت معتبر به شما! حتماً تا الان به‌خوبی درک کرده‌اید که انتخاب یک سایت مطمئن برای خرید انواع عتیقه جات پرسلین چقدر مهم و ویژه است.

 پیشنهاد می‌کنیم از پارکینگ پروانه خرید کنید و از اجناس اصل و تضمین شده این وب‌سایت دیدن فرمایید. این فروشگاه با ارائه انواع محصولات باکیفیت و درجه یک باهدف جلب رضایت مشتری آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است.

در پایان

وسایل گرانبهای پرسلین و عتیقه ظاهری بسیار هنرمندانه و جذابی دارند که باعث شده به عنوان عناصر دکوری و همچنین لوازم قابل‌استفاده روزانه شناخته شوند. این اجناس با رنگ دلنشین و جنس مرغوبی که دارند، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند.

اگر تا به امروز در خرید و استفاده از این ظروف شک داشتید، حال وقت آن رسیده است که دست‌به‌کار شوید و آن را برای مصارف روزمره، پذیرایی‌ها و… خریداری نمایید.

سؤالات متداول

  1. پخت ظروف پرسلین چند مرحله دارد؟

دو مرحله چون این پخت بالا موجب محکم‌تر شدن و در عوض شکننده‌تر شدن آن نسبت به چيني‌های معمولي می‌شود.

  1. طراحی ظروف چینی به چند روش انجام می‌شود؟

به سه روش رو لعابی، زیر لعابی و میان لعابی که مرسوم‌ترین شیوه، روش زیر لعابی است.

  1. ظروف پرسلین از چه جنسی ساخته شده‌اند؟

کائولین

سایر مقالات:

معرفی 13 نوع اشیای کلاسیک و آنتیک برای انواع کلکسیون ها
6 روش تشخیص عتیقه روکش نقره اصل از تقلبی
وسایل گرانبهای شیشه ای و عتیقه-معرفی 6 نوع وسیله گرانبها

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید