پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : محصولات برند شفیلد انگلیس- {تشخیص اصالت +عکس و قیمت 2024}

محصولات برند شفیلد انگلیس- {تشخیص اصالت +عکس و قیمت 2024}

برند شفیلد انگلیس

معرفی برند شفیلد انگلیس

برند شفیلد انگلیس یکی از تولیدکنندگان برتر ظروف فلزی است که روکش آن اغلب با لایه‌ای از نقره ساخته می‌شود. نام این برند ریشه در یکی از شهرهای انگلیس باستانی دارد. در واقع نام رود اصلی شهر، شیف است که به واسطه آن این تولیدی به شفیلد ملقب شده است.

اگر به تاریخچه ظروف آنتیک و قدیمی علاقه دارید، حتماً نام این برند را شنیده‌اید. در این مقاله تصمیم گرفته‌ایک کمی بیشتر شما را با این هویت تاریخی این برند و شکل‌گیری و محبوبیت ان آشنا کنیم. پس همراه با ما باشید.

هویت برند شفیلد انگلیس

شفیلد که به شهر فولاد معروف است، زادگاه این صنعت را نشان می‌دهد. این ناحیه نقطه بسیاری از معتبرترین چاقوسازان، برش‌کارها و نقره‌سازان است. به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص، مکان برتر تولید در جهان به‌شمار می‌آید.

البته دو ویژگی خوش شانسی جغرافیایی و سخت کوشی افراد قدیمی در این ناحیه است که شفیلد قرون وسطی به یکی از مراکز صنعتی پیشرو و برتر در اروپا تبدیل شد.

دهه 1600 شفیلد را به عنوان پایتخت کارد و چنگال انگلستان می‌شناختند. کیفیت و آوازه ساخته‌های این کارگاه در حدی است که امروزه باقی مانده کارگاه‌های تیغه، کارد و چنگال از این دوران در موزه‌های صنعتی هملت Abbeydale، کارگاه چرخ شپرد و موزه جزیره کلهام قرار گرفته است.

در سال‌های 1740 به بعد فردی به نام بنجامین هانتسمن فرایند مدرن ساخت فولاد بوته‌ای را اختراع کرد. با این اختراع فولاد برتر درجه سخت با استفاده از بوته‌های گلدان سفالی تولید می‌شد. با ادامه یافتن روند رشد تجارت تیغه، کارد و چنگال، کم‌کم شفیلد توانست جایگاهی را در صنعت اصلی بریتانیا به دست آورد.

جالب است بدانید در آن زمان حتی شهری مانند بیرمنگام، تصمیم گرفت با مهارت‌های استاد تیغ‌سازان شفیلد رقابتی نداشته باشد. بیرمنگام شهری است که انقلاب صنعتی در کشور بریتانیا را به حرکت درآورد. از همین موضوع می‌توانید نتیجه بگیرید که تاریخ شروع فعالیت کارگاه‌های برند شفیلد انگلیس تا چه اندازه غنی بوده است.

در سال 1912 پیشرفت بزرگ دیگری در صنعت در انتظار شفیلد بود. هری بررلی که یکی از افراد بومی این شهر بود، در آزمایشگاه‌های براون فرث در شفیلد فولاد ضد زنگ را کشف کرد.

این تاریخ غنی از نوآوری به برند شفیلد انگلیس کمک کرد تا در تولید ظروف نقره، چینی و… شهرت جهانی پیدا کند.  این شهر کوچک 7000 نفری در سال 1736 به یک شهرک مدرن در این کشور تبدیل شد.

هویت برند شفیلد انگلیس
برند شفیلد انگلیس

 

 

ریشه پیدایش ظروف شفیلد

دو شخص به نام جوزف و ماری کوئن در واقع یکی از اولین افرادی بودند که تولیدات برند شفیلد انگلیس را آغاز کردند. در خانه این دو یک گودال سفالی بزرگی وجود داشت. ماری کوئن پس از خواندن مطلبی درباره سفال، در این باره کنجکاو شد.

آن‌ها با خاک رس داخل مزرعه‌شان یک فنجان و نعلبکی ساختند. پس از موفقیت تصمیم گرفتند که این حرفه را آغاز کنند. این دو به قدری با اشتیاق به تولید ظروف سفالی پرداختند که در طی 3 سال یک تجارت کاملاً جدید را توانستند متولد کنند.

آن‌ها در همان خانه خود نمایشگاهی از محصولات دستی خود را برای فروش در معرض دید قرار دادند. سرعت پیشرفت و شهرت این محصولات آنقدر بالا گرفت که به معنای واقعی یک شرکت را راه‌اندازی کردند. آن‌ها در طول هر سال با خرید تجهیزاتی ازجمله: مخلوط‌کننده خاک رس، آسیاب پاگ و یک کوره بزرگ واگن‌های راه‌آهن به توسعه کار خود ادامه دادند.

درنهایت آن‌ها همراه با فرزندانشان افزون بر سفال و چینی‌های مرغوب، فروش لوازم سرامیکی و خاک رس را آغاز کردند. برند شفیلد انگلیس از خاک رس طبیعی شفیلد استخراج شده در ملک خود استفاده کرد. به علاوه به دلیل منبع خوب خاک رس، این مواد را برای سایر سفالگران هم تأمین می‌کردند.

هویت برند شفیلد انگلیس
برند شفیلد انگلیس

 

 

روند تولیدات محصول برند شفیلد انگلیس

روند تولیدات ظروف سفالی و چینی در این کارگاه در طول سال‌ها به پیشرفت خود ادامه داد. تا زمانی که تصمیم گرفته شد در سیاست کارخانه تغییراتی ایجاد شود. تمرکز شرکت به سمت تبدیل شدن به یک تأمین کننده سرامیک با کیفیت بالا تغییر یافت.

از همین رو با فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز، شفیلد شروع به تحویل محصولات به مشتریان در سراسر نیوانگلند کرد. هر چه زمان می‌گذشت، تقاضا از این کارخانه هم زیادتر می‌شد. برای بقای کارخانه و برند مجبور بودند، از تکنولوژی‌های مدرن در روند کار خود استفاده کنند.

جالب است بدانید که امروزه در ساخت بهترین محصولات برند شفیلد انگلیس از خاک رس طبیعی این ناحیه استفاده می‌شود. این خاک رس همانی است که در گودال‌های سفالی در املاک شرکت اولیه استخراج می‌شد.

یکی از دلایلی که هنوز از آن خاک استفاده می‌شود، خاصیت پلاستیکی، رنگ پخته شده و اندازه ذرات خاص آن است. این ویژگی‌ها هر تولیدی را منحصر به فرد می‌سازد.

 

“در مورد قیمت سینک روکار اخوان بیشتر بخوانید”

 

دوره‌های طلایی برند شفیلد انگلیس

این برند در طول سال‌های فعالیت خود با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو شد. با این حال در طی دهه‌های مختلف یک مسیر صعودی را از آن خود کرد. در جدول زیر به طور کلی روادید مهمی که کارگاه شفیلد انگلیس با آن روبرو شد، آورده شده است.

تاریخ رویداد مربوطه
دهه 1600 انتخاب شفیلد به عنوان پایتخت کارد و چنگال
سال 1736 تبدیل شفیلد به یک شهرک مدرن
سال 1740 اختراع فرایند مدرن ساخت فولاد
سال 1912 کشف فولاد ضدزنگ
سال 1946 استقرار شرکت Sheffield Pottery در این شهر
سال‌ 1965 خریداری تجهیزات مدرن و جدید
سال 2000 تا 2001 گسترش فضای تولید و ذخیره‌سازی این شرکت
دوره‌های طلایی برند شفیلد انگلیس
برند شفیلد انگلیس

ویژگی ظروف مارک شفیلد

در هنگام خرید محصولات برند شفیلد انگلیس ممکن است متوجه شده باشید که طرح آن به یک نوع ختم نمی‌شود. لبه طلایی، گل‌های دور تا دور، رنگ‌های فیروزه‌ای، طلایی و پر زرق و برق از صفات بارز اشکالی است که برای طراحی این ظروف استفاده شده است.

اغلب ساخته‌های این کارخانه از نقره و فلز هستند. بدنه اولیه ظروف را با استفاده از فلز می‌ساختند. سپس از لعابی به جنس نقره زیبایی و کیفیت آن را دو چندان می‌کردند. روش‌های زیادی برای تهیه ظروف از این مواد وجود دارد.

شیوه‌هایی ازجمله: خمکاری، ریخته‌گری، چکش کاری و پرس کاری. در برخی حالات نیز برای زیبایی بیشتر نیز هنر قلمزنی را در مراحل تهیه و تولید این ظروف اضافه کردند.

در زمان‌های قدیم استفاده از ظروفی که از جنس نقره بود، شأن و منزلت بالایی را به صاحب آن‌ها می‌داد. از همین رو گران‌ترین محصولات برند شفیلد انگلیس آن‌هایی هستند که از زمان قدیم از نقره در ساخت آن‌ها استفاده شده باشند. حال سؤال می‌شود که چرا به کار بردن نقره به عنوان روکش یا استفاده از فلز در ساختار ظروف اهمیت داشته است؟ به این دلایل:

  • ظروفی از این جنس در برابر ضربه‌های خارجی مقاوم هستند.
  • فلز در مقابل درجه حرارت بالا مقاومت خوبی را از خود نشان می‌دهد.
  • زیان مسموم کنندگی در میان آن‌ها پایین است.
  • طعم، بو و ارزش مواد غذایی داخل این ظروف حفظ می‌شود.
  • محیط برای آلوده شدن خواص مواد غذایی تقریباً غیر قابل نفود می‌شود.
  • مواد در هر 3 حالت مایع و جامد و گاز به خوبی در آن‌ها نگه داشته می‌شود.
  • قابلیت شکل‌پذیری بدنه ظروف از این جنس بالا است.
  • در حمل و نقل و استفاده مداوم در برابر ضربه مقاومت قابل قبولی دارد.

اصل بودن محصولات شفیلد

یکی از نگرانی‌ها در هنگام سفارش محصولات برند شفیلد انگلیس، اصل یا بدلی بودن این ظروف است. به این علت که ممکن است دلالان از نام این برند در راستای کلاهبرداری استفاده کنند. ساخت یک ظرف معمولی با امضا و نشانه برند شفیلد انگلیس کار راحتی است که هر کارگاه تولیداتی می‌تواند آن را انجام دهد.

به همین دلیل بهتر است قبل از خرید هر گونه محصولاتی به عنوان آنتیک از این برند، با افراد باتجربه مشورت کنید. نشانه این برند معمولاً در پشت ظروف حک شده است.  این نشانه اغلب به صورت یک نوار بلند است که نام این برند به رنگ مشکی روی آن نوشته شده است. البته ممکن است در گذر زمان این نشانه دستخوش تغییراتی از جانب کارخانه اصلی شده باشد.

درنتیجه با دیدن هر نشانه‌ای به غیر از آن نباید تصور کنید که تقلبی هستند. همان طور که گفته شد، بهتر است از افرادی خبره در حوزه شناسایی وسایل آنتیک یا عتیقه کمک بگیرید تا مطمئن شوید.

اصل بودن محصولات شفیلد
برند شفیلد انگلیس

 

 

تیم پارکینگ پروانه

در صورتی که می‌خواهید ظرف نقره برند شفیلد انگلیس را در کلکسیون خود داشته باشید، می‌توانید در مزایده‌های پارکینگ پروانه شرکت کنید. در سایت این تیم می‌توانید به راحتی آنچه که از وسایل آنتیک و عتیقه را که می‌خواهید، پیدا کنید.

افزون بر آن در صورتی که خودتان یک وسیله آنتیک و قدیمی داشته باشید هم می‌توانید از طریق همین سایت آن را به فروش بگذارید. درنهایت با برگزاری مزایده‌ها، بالاترین قیمت پیشنهادی از آنِ شما خواهد شد.

سؤالات متداول  

  1. ابتدایی‌ترین تولیدات برند شفیلد انگلیس انگلستان چیست؟

تیغه، کارد و چنگال

  1. چرا برای تولیدات این محصولات از خاک رس پیدا شده داخل مزرعه استفاده می‌کردند؟

به دلیل خاصیت پلاستیکی، رنگ پخته شده و اندازه ذرات منحصر به فرد آن

  1. روش‌های تولید ظروف نقره چه چیزهایی هستند؟

خمکاری، ریخته‌گری، چکش کاری و پرس کاری

 

 

سخن پایانی

برند شفیلد انگلیس یکی از مشهورترین برندها در تولید ظروفی از جنس فلز است. البته این برند خط تولید ظروف چینی و سفالی را نیز در میان تولیدات خود جای داد. از همین رو به محبوبیت آن در میان مردم افزوده شد.

از طرفی به دلیل استفاده از نقره در بیشتر تولیدات اولیه و اصلی خود، هر ظروف باقی مانده از زمان این تولیدات به عنوان یک وسیله آنتیک و ارزشمند شناخته می‌شود.

تیم پارکینگ پروانه
برند شفیلد انگلیس

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

 

سایر مقالات:

معرفی 3 فرصت شغلی پردرآمد در بازار آنتیک- مزایا و معایب
محصولات برند باواریا – 4 شرکت سازنده {تشخیص اصالت +قیمت}
محصولات برند سور فرانسه- {تشخیص اصالت +قیمت در 2023}

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید