پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : سمساری عتیقه – معرفی بیش از 10 نوع عتیقه برای خرید و فروش در سمساری‌ها

سمساری عتیقه – معرفی بیش از 10 نوع عتیقه برای خرید و فروش در سمساری‌ها

سمساری عتیقه

بهترین سمساری عتیقه

از قدیم علاقه ایرانی‌ها به لوازم آنتیک و سمساری عتیقه زبانزد عام و خاص بوده و ردپای ایرانی‌ها در این مراکز زیاد مشاهده می‌شود. افراد زیادی هستند که از دیدن وسایل قدیمی که پیشینه تاریخی دارند، به وجد می‌آیند و همچنین خریداران زیادی نیز دارد.

اگر به وسایلی که قدمت زیادی دارند، علاقه دارید یا از خریداران این نوع وسایل هستید؛ تا پایان این مقاله همراه ما باشید. قصد داریم که در این مقاله به معرفی انواع وسایل آنتیک، پیشینه آن‌ها و همچنین معرفی بهترین سمساری عتیقه در تهران بپردازیم.

 

خرید و فروش انواع وسایل آنتیک در سمساری عتیقه
سمساری عتیقه

خرید و فروش انواع وسایل آنتیک در سمساری عتیقه

زیر زمین برخی از خانه‌های قدیمی پر از اشیا عتیقه است که ارزش معنوی زیادی دارند و یادآور روزهای شیرین گذشته برای پدربزرگ و مادربزرگ‌ها هستند. نکته جالب توجه این است که این اشیا علاوه بر ارزش معنوی، ارزش مادی بالایی نیز دارند. گذر زمان ارزش این اشیا را بالاتر برده و به اشیا گران قیمت تبدیل شده‌اند.

در این قسمت از مقاله فهرستی از وسایل قدیمی که در سمساری عتیقه خرید و فروش می‌شوند را مطالعه خواهید کرد.

 

 

ویدیو : بهترین سمساری عتیقه

 

 

اجاق گاز قدیمی

اجاق گاز یکی از اصلی‌ترین وسایلی است که در بین خریدار لوازم خانگی آنتیک و قدیمی طرف‌دار خاص خود را دارد. کنت رامفورد اولین فردی است که ایده ساخت دستگاه پخت و پز در سال ۱۹۷۰ به ذهن او خطور کرد. اولین اجاق گازهای قدیمی در سمساری عتیقه به وسیله سوزاندن چوب کار می‌کردند که بعد از مدتی طرح‌های ذغال سوز وارد عرصه شدند.

هاونگ قدیمی

هاونگ یکی دیگر از وسیله‌های پرکاربرد در آشپزخانه‌های قدیمی بود که امروزه در سمساری و عتیقه‌جات فروشی نیز یافت می‌شود. در گذشته از این وسیله برای سابیدن یا کوبیدن ادویه‌جات، انواع سبزی و دانه‌های گیاهی استفاده می‌کردند.

گفته شده است که در قدیم شربت مقدس هوم را با هاونگ تهیه کرده‌اند. از جمله مزایای هاونگ آنتیک می‌توان به مقاوم بودن در برابر ضربات، حفظ بو و عدم تغییر طعم مواد غذایی، شستشوی راحت و طول عمر بالای آن اشاره کرد.

گرامافون‌های قدیمی

یکی از وسایل نوستالژی در عتیقه فروشی‌ها که امروزه به عنوان وسایل تزئینی در دکوراسیون منازل کاربرد  دارد، گرامافون است. گوش دادن آهنگ با این گرامافون‌های آنتیک قیمتی، انسان را به حال و هوای قدیم در یک خلسه شیرین می‌برد.

گرامافون‌های قدیمی
سمساری عتیقه

 

 

قاشق چنگال‌های قدیمی نقره

در گذشته معمولاً برای مراسم‌ها شاهنشاهی و خاص از قاشق و چنگال‌های نقره استفاده می‌کردند که در آن زمان هم نیز ارزشمند بود و هر کسی توان خرید قاشق چنگال نقره را نداشت. گذر زمان بر ارزش این قاشق چنگال‌ها اضافه کرده است. خریدار لوازم آنتیک قدیمی از خرید این نوع قاشق‌ها استقبال می‌کند و قیمت بالایی نیز دارد.

آینه و شمعدان‌های قدیمی

از قدیم آینه و شمعدان مورد توجه بود و در خانه‌های افراد مهم دولت و بازرگانان وجود داشت. آینه و شمعدان برنجی، نقره و مس از جمله آینه و شمعدان‌های گران قیمت در سمساری‌ها هستند. این مدل آینه‌ها از وزن سنگینی نیز برخوردار بودند.

امروزه هنوز هم از آینه و شمعدان‌های آنتیک برای دکوراسیون استفاده می‌کنند و هیچ وقت به علت زیبایی و قدمت از مد نمی‌افتند. هرچقدر سن عتیقه بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود.

ظروف کریستال قدیمی

سمساری‌های عتیقه موظف به سمساری اشیا شناسنامه دار هستند. این شناسنامه در اشیا عتیقه به معنای تقلبی نبودن اشیا و تأیید شده توسط انجمن سمساری عتیقه در ایران است. ظروف کریستال نیز در سمساری‌ها دارای شناسنامه هستند.

ظرف‌های کریستال به نوعی ظروف شیشه‌ای سرب‌دار هستند که به عنوان وسایل دکوری در خانه نیز کاربرد دارد. در هنگام خرید این نوع ظروف و استفاده از آن مراقب شکستن آن باشید. گلدان‌های خوش نقش کریستالی، سرویس پذیرایی کریستال و بشقاب‌های قدیمی از جمله وسایلی هستند که با گذر زمان ارزش بیشتری پیدا می‌کنند.

ظروف کریستال قدیمی
سمساری عتیقه

 

 

دوربین‌های عکاسی قدیمی

در گذشته مردم برای ثبت لحظات خود از دوربین‌های کاستی استفاده می‌کردند. این دوربین‌ها معمولاً یا دستی بودند یا مجهز به پایه بودند که در همان لحظه عکس را چاپ می‌کردند. دوربین عکاسی یکی دیگر از وسایل نوستالژیک است که در سمساری عتیقه به فروش می‌رسد. این دوربین معمولاً گران قیمت هستند.

سماورهای قدیمی

سماور برنجی به همراه استکان و نعلبکی شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ این نوع سماورها برای بسیاری از ایرانی‌ها یادآور صفای خانه پدری و چایی‌های خوش‌رنگ مادربزرگ است. سماورهای برنجی و ذغالی از جمله وسیله‌های آشپزخانه قدیمی هستند که با توجه به جنس و سال ساخت توسط فروشنده‌های سمساری قیمت گذاری می‌شوند.

ابزار آلات موسیقی قدیمی

ابزار آلات موسیقی عتیقه در فهرست خرید و فروش انواع لوازم قدیمی وجود دارد. پیانو، تار، سه‌تار، سازدهنی و سازهای محلی جزو ابزار آلات قدیمی است که خریداران زیادی دارد و از آن‌ها در نمایشگاه‌های موسیقی برای دکور استفاده می‌کنند.  مرغوبیت و جنس خوب این تارها در قیمت آن تأثیری زیادی دارد.

فرش‌های قدیمی

از دیرباز ایران بافنده‌های ماهر در زمینه فرش داشته که فرش‌های گران قیمت و خوش طرح زیادی را بافته‌اند. با گذر زمان این فرش‌ها به عتیقه‌جات تبدیل شدند و در سمساری عتیقه به فروش می‌رسند. طرح‌های قدیمی و نادر در تابلو فرش‌های دستباف مشتریان زیادی دارد که حاضر هستند به هر قیمتی صاحب این تابلوفرش‌ها شوند.

فرش‌های قدیمی
فرش‌های قدیمی

 

 

 

چرخ خیاطی قدیمی

چرخ خیاطی در سمساری‌های برای فروش وجود دارد. برندهای مشهور قدیمی مانند مارشال در میزان قیمت این چرخ تأثیر دارند. اگر در زیر زمین خود چرخ خیاطی قدیمی پدالی دارید، می‌توانید آن را به قیمت خوبی بفروشید. این مدل چرخ‌ها در بین طراحان لباس یا خیاطان قدیمی طرف‌دار دارد و از آن در محل کار خود به عنوان یک وسیله دکوری استفاده می‌کنند.

نکات مهم قبل از خرید عتیقه‌جات

امروزه به دلیل اهمیتی که وسیله‌های عتیقه پیدا کردند، بسیاری از مردم به خرید آن روی آورده‌اند. مقدار علاقه‌ای که به وسایل آنتیک دارید به کنار؛ اما باید قبل از خرید این مدل وسایل به نکاتی توجه کنید که شما را با این نکات آشنا می‌کنیم.

نکات مهم قبل از خرید عتیقه‌جات
سمساری عتیقه

 

 

 

از اصل بودن عتیقه مطمئن شوید

امروزه در بازار داغی که برای خرید و فروش عتیقه‌جات درست شده است، عده‌ای زیادی سودجو از این قضیه به نفع خود استفاده کرده و خریداران را با عتیقه جعلی گول می‌زنند. برای اینکه از پیش آمد این موضوع جلوگیری کنید، حتماً از یک کاربلد عتیقه که در این حوزه حرفه‌ای است، کمک بگیرید. مقدار عتیقه جعلی در بازار حدود ۹۵ درصد است.

عتیقه جزو میراث ملی نباشد

گاهی اوقات وسیله قدیمی که شما قصد خرید آن را دارید، ممکن است جزو میراث ملی محسوب شود. خرید و فروش آثار ملی جرم است و جریمه‌هایی دارد؛ در نتیجه از خرید این‌گونه عتیقه خودداری کنید.

در برخی موارد به صورت پنهانی و قاچاقی به خرید و فروش آثار ملی می‌پردازند که در صورت مشاهده فرد خریدار و فروشنده دستگیر و به سه سال حبس و ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

عتیقه قیمت مناسبی را انتخاب کنید

معمولاً وسیله‌های قدیمی و عتیقه از قیمت بالایی برخوردار هستند و این به دلیل قدمتی است که دارند. بهتر است از قبل خرید، از بیشتر سمساری عتیقه که در اطراف شما وجود دارد، پرس و جو کرده و قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید. بررسی قیمت‌های موجود در بازار یک رنج قیمتی برای شما مشخص می‌کند و باعث می‌شود شما خرید اقتصادی داشته باشید.

در خرید علاقه خود را مدنظر قرار دهید

گاهی اوقات برخی از افراد به عنوان سرگرمی وارد این حیطه می‌شوند و به خرید و فروش عتیقه‌جات می‌پردازند. بهتر است در این مواقع علاقه خود را مدنظر قرار دهید تا قیمت بالای یک محصول؛ چون شما باید از خرید خود لذت ببرید تا اینکه فقط آن محصول برای شما منفعت مالی داشته باشد.

درمورد کمیاب بودن عتیقه پرس و جو کنید

نادر بودن یک مورد آنتیک در ارزش آن تأثیر شگرفی دارد. علاوه بر هزینه بالا، قدمت و پیشینه تاریخی اشیای قدیمی بسیار غنی‌تر اشیایی است که در بیشتر سمساری عتیقه وجود دارد. پس این نکته را در نظر داشت باشید.

معرفی بهترین سمساری‌های عتیقه در تهران

علاوه بر شناخت انواع وسایل قدیمی و نکات قبل از خرید آن، شناخت مراکز با سابقه فروش عتیقه بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد. سمساری‌های که شناخته شده هستند، یک اطمینان خاطری به شما می‌دهند که با خیال آسوده از آن مرکز خرید کنید. در ادامه به معرفی بهترین سمساری‌های تهران می‌پردازیم.

معرفی بهترین سمساری‌های عتیقه در تهران
سمساری عتیقه

 

 

سمساری عتیقه جردن

یکی از مراکز فروش سمساری عتیقه در تهران، سمساری جردن است که لوازم دست دو و آنتیک شما را خریدار است. توجه به کیفیت، استحکام و طرح از ویژگی‌های بارز این فروشگاه است. رضایت مشتری شعار این مجموعه است که در راستای رسیدن به این هدف تلاش‌های زیادی می‌کند.

تجربه ۳۰ساله در زمینه فروش عتیقه، مجهز به وب سایت اینترنتی، مشاوره رایگان و مجهز به تیم کارشناسی ۲۱ نفره از جمله خدمات این فروشگاه است. این مجموعه در مرکز، شمال، غرب و شرق تهران شعبه دارد.

سمساری عتیقه یکتا

سمساری یکتا مجهز به ۳ نشان برتر در این زمینه است. اگر قصد فروش وسیله قدیمی خود را دارید، پیشنهاد ما به شما سمساری یکتا است که به صورت آنی به تسویه مبلغ شما می‌پردازد. این مجموعه خریدار تمامی لوازم خانگی و دکوری عتیقه شما است.

سمساری عتیقه صابری

یکی از قدیمی‌ترین مراکز سمساری عتیقه در تهران، سمساری صابری است که بیشتر در زمینه خرید و فروش فرش‌های دستباف، تابلو فرش و دوربین قدیمی فعالیت می‌کند. شعبه اصلی این مرکز در تجریش تهران است که با شماره تماس ۰۹۱۲۲۹۸۱۳۰۶ می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.

سمساری عتیقه یوسف آباد

یوسف آباد محلی در تهران است که کالای دسته دوم به دلیل گرانی لوازم خانگی نو طرف‌داران زیادی دارد و مردم بیشتر به سمت خرید وسایل دست دو رو آورده‌اند. این سمساری با ۲۰ سال سابقه در حوزه عتیقه‌جات فعالیت می‌کند که شما می‌توانید با قیمت مناسب از آن خرید کنید.

سمساری عتیقه زرتشت

یکی دیگر از بهترین مراکز سمساری عتیقه در تهران، سمساری زرتشت است که کارشناسان خبره‌ای در این زمینه دارد که با انواع عتیقه‌جات و قدمت آن آشنایی کاملی دارند. اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید، می‌توانید از سمساری سیار این مجموعه استفاده کنید.

کدام سایت برای خرید و فروش عتیقه مناسب است؟

اگر به حوزه سمساری عتیقه علاقه دارید و یا می‌خواهید به صورت آنلاین سری به انواع وسیله‌های قدیمی بزنید، سایت پارکینگ پروانه بهترین گزینه برای شما است. این سایت در طی سال با برگزاری مزایده‌های متعدد به شما در خرید قیمت مناسب کمک می‌کند.

علاوه بر خرید عتیقه، شما می‌توانید از طریق این سایت عتیقه‌ای که صاحب آن هستید را در مزایده قرار دهید و با بالاترین قیمت به افراد علاقه‌مند به آن بفروشید. وسایل لوازم خانگی آنتیک این سایت نیز کیفیت و قدمت بالایی دارد.

کدام سایت برای خرید و فروش عتیقه مناسب است؟
سمساری عتیقه

 

 

صحبت نهایی

ارزش مادی و معنوی وسایل آنتیکی که در مراکز سمساری عتیقه به فروش می‌رسد، تا ابد ماندگار است و حتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. وسایل عتیقه و قدیمی نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان طرف‌داران زیادی دارد.

در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره انواع عتیقه‌جات و نکات قبل از خرید آن جمع آوری شد که به شما در یک خرید ایمن کمک فراوانی می‌کند. امیدواریم که از خواندن این موضوع جذاب لذت برده باشید.

سؤالات متداول

۱. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید عتیقه‌جات چیست؟

 عتیقه جزو آثار ملی نباشد و اصل باشد.

۲. از هاونگ در قدیم برای چه چیزی استفاده می‌شد؟

کوبیدن و سابیدن ادویه‌جات و دانه‌های گیاهی

۳. کدام عتیقه در زمان خود هم ارزشمند بود؟

قاشق و چنگال‌های نقره

۴. اصلی‌ترین وسیله عتیقه در آشپزخانه قدیمی چیست؟

اجاق گازهای قدیمی

 

سایر مقالات:

وسایل آنتیک برای دفتر کار – 8 ایده جذاب برای داشتن یک دفتر کار لوکس
جرم فروش عتیقه تقلبی- 5 نکته قوانین حقوقی و کیفری و  مجازات خرید و فروش عتیقه
هر آنچه باید در مورد راه های تشخیص عتیقه بدانید!8 نکته شناسایی عتیقه

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید