پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : معرفی 13 نوع اشیای کلاسیک و آنتیک برای انواع کلکسیون ها

معرفی 13 نوع اشیای کلاسیک و آنتیک برای انواع کلکسیون ها

انواع کلکسیون ها

آشنایی با انواع کلکسیون ها

آیا شناختی از انواع کلکسیون ها دارید؟ تا به ‌حال به جمع‌آوری آن‌ها فکر کرده‌اید؟ گردآوری کلکسیون‌ها روشی عالی برای نشان ‌دادن علاقه شما به اشیا موردنظرتان است که می‌تواند یک سرگرمی شگفت‌انگیز برایتان باشد.

با گذشت زمان اشیا کلکسیونی به دارایی‌های ارزشمندی تبدیل شد‌ند که باعث شد تا کلکسیونرها مبالغ قابل‌توجهی برای خرید آنها پرداخت کنند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با عجیب‌ترین کلکسیونرهای جهان که دارای اهمیت بی‌نظیری هستند، آشنا کنیم.

انواع کلکسیون ها

معرفی اشیا کلکسیونی و قدیمی

در دنیای کلکسیونرها انواع مختلف ایده برای کلکسیون یافت می‌شود. امروزه تنوع کلکسیون‌ها به حدی زیاد شده که افراد اقدام به جمع‌آوری وسایلی می‌کنند و آن‌ها را تبدیل به کلکسیون یا مجموعه‌ای بزرگ کرده که در ذهن بسیاری از مردم باورکردنی نیست. حال می‌خواهیم شما را با انواع کلکسیون‌ ها آشنا کنیم.

معرفی اشیا کلکسیونی و قدیمی

زیورآلات ارزشمندترین انواع کلکسیون ها

اگرچه برخی از جواهر و زیورآلات سنتی ممکن است با سنگ‌ها یا فلزات باارزش ساخته نشده باشند، اما قدمتشان به‌تنهایی آن‌ها را ارزشمند می‌کند. تقاضای زیادی از سوی کلکسیونرهای جواهرات آنتیک وجود دارد که مایل به پرداخت قیمت‌های بالا برای گردنبند، دستبند، النگو، گوشواره و انگشتر قدیمی هستند.

کیف‌های قدیمی

یکی از عجیب ترین کلکسیون های جهان، کیف‌های دستی با طراحی قدیمی است که جایگاه قابل‌توجهی در میان علاقه‌مندان به کلکسیون دارند. در صنعت مد تکرار طرح‌های قدیمی هم برای لباس و هم برای لوازم جانبی بسیار رایج است. ازاین‌رو، استفاده مجدد از کیف‌های قدیمی غیر مد تلقی نمی‌شود.

ابزارآلات سنتی شگفت‌انگیزترین انواع کلکسیون ها

افرادی هستند که شیفتگی زیادی به جمع‌آوری ابزارهای کلکسیونی مانند چکش، انبردست، چاقو، دوک، قیچی، تجهیزات بافندگی و سایر موارد مرتبط دارند. ابزارهای قدیمی که اغلب از نظر کیفیت نسبت به نمونه‌های مدرن برتری دارند به‌عنوان ابزارهای گران‌قیمت در نظر گرفته می‌شوند.

انواع کلکسیون ها

ظروف مناسب آشپزخانه

امروزه ظروف آشپزخانه مانند سینی‌های نقره‌ای، ادویه‌جات و قندان، نمکدان و لیوان به دلیل قدمت، طرح‌های پیچیده و استفاده گاه‌وبیگاه از مواد درجه یک، بسیار موردتوجه کلکسیونرها قرار گرفته‌اند.

اگر ظروف قدیمی مانند قابلمه، ملاقه یا لوازم برنجی؛ نظیر قوطی قند و آب‌پاش‌هایی که از نسل‌های گذشته دست شما رسیده به‌احتمال زیاد اجناس ارزشمندی پیش و رو دارید.

سماورها نوستالژیک‌ترین انواع کلکسیون ها

سماورهای برنجی و زغالی قدیمی، احساسات نوستالژیک و خاطرات دوران کودکی را برای بسیاری از ایرانیان تداعی می‌کنند، زیرا نمادی از آرامش و فضای گرم‌خانه مادربزرگ است. سماورهای قدیمی که دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و غیرمعمول هستند، قیمت بالایی دارند.

سماورهای برنجی و زغالی قدیمی

اتوهای سنتی و کلاسیک

دیگر کلکسیون عجیب و غریب در دنیا که شاید باورش برایتان سخت باشد، اتوهای سنتی مبتنی بر زغال‌چوب و مدل‌های الکتریکی قدیمی بوده است.

اگر یکی از این اتوهای کلکسیونی و آنتیک را در اختیار دارید، می‌توانید آن را به کلکسیونرهای مشتاق لوازم قدیمی بفروشید یا آن را برای اهداف زیبایی‌شناسی روی میز سوغاتی به نمایش بگذارید.

رادیو و ضبط‌صوت‌های قدیمی

از دیگر کلکسیون های معروف جهان بسته به نوع آن‌ها و دوره زمانی تولید، رادیوهای قدیمی و ضبط‌صوت‌ها هستند که می‌توانند ارزش پولی قابل‌توجهی داشته باشند. این اشیا جزو پرطرفدارترین انواع کلکسیون ها در میان افراد شناخته شده‌اند.

ظروف و قاشق ‌چنگال

قاشق‌چنگال‌ها در دوران مربوط به خود، ارزش زیادی داشتند و عمدتاً در مراسم‌های بسیار مهم از آن‌ها استفاده می‌کردند. در حال حاضر، این قاشق‌چنگال‌های قدیمی و کلکسیونی به دلیل کمیاب‌بودن بسیار پرطرفدار بوده و قیمت بالایی هم دارند.

قاشق‌چنگال‌های قدیمی

فرش‌ها و قالیچه‌های قدیمی

فرش‌‌ها، قالیچه‌ها و ملیله‌های دستباف یکی دیگر از انواع کلکسیون ها به شمار می‌روند که ارزش ذاتی بی‌نظیری دارند. باگذشت زمان، ارزش و هزینه فرش‌های مختلف به طور تصاعدی افزایش یافت.

فرش‌های قدیمی با نقش و نگارهای منحصربه‌فرد تا زمانی که هنوز در شرایط خوبی هستند و رنگ خود را از دست نداده‌اند، تقاضای زیادی از جانب کلکسیونرها دارند.

ساعت‌های کلکسیونی

ساعت‌های کلاسیکی مانند ساعت‌مچی، جیبی، ساعت‌دیواری و رومیزی ارزش احساسی و پولی فوق‌العاده زیادی دارند. قیمت برخی از این ساعت‌ها می‌تواند به ارقام گزافی برسد که کلکسیونرها بسیار مشتاق خرید آن‌ها هستند.

ساعت‌های کلکسیونی

اکسسوری چوبی پرطرفدارترین انواع کلکسیون ها

وسایل چوبی آنتیک مانند صندلی، کمد، ویترین تزیینی، قاب‌آینه، کنسول، کشو، در و پنجره ارزش قابل‌توجهی دارند. این اشیا زیبایی خارق‌العاده‌ای را به دکوراسیون‌های فضاهای داخلی می‌دهند که بسیار موردتوجه افراد هم قرار می‌گیرند.

تابلوهای قدیمی و نقاشی

تابلوهای قدیمی هم به‌صورت ذاتی و هم به‌عنوان بیان خلاق ارزش زیادی برای کلکسیونرها دارند. ارزش این قطعات باگذشت زمان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. برخی از هنرمندان به نام نقاشی‌هایی خلق کرده‌اند که به‌عنوان آثار هنری استثنایی به شمار می‌روند و ارزش بالقوه آن‌ها به میلیاردها تومان می‌رسد.

ماشین تایپ آنتیک

ماشین تایپ در دسته نام‌آورترین انواع کلکسیون ها شناخته شده‌اند. معرفی کامپیوترها، چاپگرهای مختلف و انبوهی از کیبوردها، استفاده از ماشین‌های تحریر قدیمی و بی‌معنی را غیرضروری کرده است.

ماشین تایپ آنتیک

اگر ماشین‌تحریر قدیمی دارید؛ پس برای آن ارزش فراوانی قائل شوید، چرا که این دستگاه الان یک وسیله قدیمی و ارزشمند محسوب می‌شود. در جدول زیر انواع اشیا و عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن‌ها را برایتان شرح داده‌ایم.

نام اشیا عوامل مؤثر بر قیمت
سماور هزینه این وسیله‌های جذاب و احساسی به تاریخ تولید، ترکیب و زیبایی‌شناسی آنها بستگی دارد.
ظروف و قاشق ‌چنگال هزینه این قاشق و چنگال‌ها به دلیل متریال بی‌نظیری که از آن ساخته شده‌اند، بستگی دارد.
ساعت هزینه ساعت‌ها به طیفی از عوامل که شامل سازنده، سن، ترکیب و ابعاد ساعت می‌شود، بستگی دارد.
اشیا و اکسسوری چوبی هزینه اشیا و اکسسوری چوبی تحت‌تأثیر ترکیب مواد به‌کاررفته در ساخت آن‌ها و همچنین طرح‌ها و الگوهای منحصربه‌فرد آن‌ها بستگی دارد.
ماشین تایپ هزینه مواد این خودروها با بالارفتن تاریخ تولیدشان افزایش می‌یابد.

چگونه اشیا کلکسیونی را تهیه کنیم؟

امروزه به‌راحتی توسط خرید اینترنتی می‌توانید لوازم کلکسیونی و آنتیک محبوب خود را تهیه کنید. پارکینگ پروانه یکی از برترین سایت‌های مطمئن برای برگزاری مزایده‌های مختلف و کلکسیون های ارزان با قیمت باورنکردنی است.

لوازم کلکسیونی و آنتیک

در پایان

ارزش انواع کلکسیون ها به میزان تکمیل بودن آن مجموعه و وجود کالاها، اشیا، وسایل نایاب و کمیاب در آن مجموعه بستگی دارد. همه کالاهایی که دارای تنوع بالایی هستند قابلیت مجموعه شدن دارند و می‌توان آن‌ها را تبدیل به یک کلکسیون کرد.

هیچ‌ وقت برای ساخت یک کلکسیون دیر نیست و چنانچه خوب به اطراف دقت کنید، حتماً می‌توانید کالاهایی را بیابید که خاصیت کلکسیون شدن را دارند.

سؤالات متداول

  1. فرش‌های قدیمی تا چه زمانی مورد تقاضای کلکسیونرها قرار می‌گیرند؟

تا زمانی که هنوز در شرایط خوبی هستند و رنگ خود را از دست نداده‌اند، تقاضای زیادی از جانب کلکسیونرها دارند.

  1. هزینه کدام اجناس کلکسیونی با بالارفتن تاریخ تولیدشان افزایش می‌یابد؟

ماشین تایپ

  1. ارزش کدام اشیا کلکسیونی به میلیاردها تومان می‌رسد؟

تابلوهای قدیمی و نقاشی

سایر مقالات:

معرفی بیش از 10 مورد از بهترین عتیقه فروشی های تهران
معرفی 5 نوع از وسایل گرانبهای اکسسوری و عتیقه
کلکسیون انگشتر عتیقه – 6 نوع انگشتر عتیقه جذاب

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید