پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : ساخت سنگ آنتیک – 5 نوع سنگ آنتیک پرطرفدار!

ساخت سنگ آنتیک – 5 نوع سنگ آنتیک پرطرفدار!

ساخت سنگ آنتیک

مهم‌ترین نکات درباره ساخت سنگ آنتیک

ساخت سنگ آنتیک به دلیل کاربرد زیاد این سنگ در ساختمان سازی از جمله در نمای ساختمان، شومینه، نمای پشت تلویزیون، برای جلوه دادن به دیوارهای خانه و برخی فضای دیگر امر مهمی است. از سنگ‌های آنتیک علاوه بر تزیین منزل می‌توان به ‌عنوان اکسسوری جهت زیباتر کردن استایلتان بهره ببرید.

جهت آشنایی با سنگ آنتیک و کاربردهای آن با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی در رابطه با انواع سنگ آنتیک و شیوه ساخت آن کسب کنید.

تعریف سنگ آنتیک

قبل از پرداختن به نحوه ساخت سنگ آنتیک به تعریف سنگ آنتیک می‌پردازیم. این سنگ‌ها قطعات سنگی قدیمی و ارزشمندی هستند که به روش‌های مختلف فراوری شده و شکل‌گرفته‌اند.

آن‌ها را می‌توان از انواع مختلف سنگ مانند سنگ تراورتن، مرمر، اونیکس و تراونیکس ساخت. این سنگ‌ها از نظر ظاهری شبیه به سنگ‌های طبیعی هستند؛ اما قیمت کم‌تر و وزن سبک‌‌تر دارند.

سنگ آنتیک

انواع سنگ آنتیک دکوری

به دلیل کاربرد وسیع این سنگ‌ها، در انواع و طرح‌های مختلف ساخت سنگ آنتیک صورت می‌گیرد. سنگ آنتیک هم به صورت مصنوعی و هم طبیعی موجود است. سنگ آنتیک طبیعی را از تکه‌های سنگ تراورتن می‌سازند و رزین چسبانده شده به آن معلوم نمی‌شود. سنگ آنتیک مصنوعی از سمان پلاست تولید می‌شود و رزین چسبانده شده به آن نشان داده می‌شود.

این سنگ طبیعی دارای کیفیت بالاتر، قابل جلا دادن، و بادوام‌تر است؛ اما سنگ آنتیک مصنوعي دارای ویژگی‌هایی مانند کاربردی‌تر، قيمت پایین‌تر، ريسك كمتر در حمل و نقل و در فضاي خارجی است. در ادامه انواع آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

نام سنگ آنتیک توضیحات
سنگ پازلی آنتیک یا سوپر براش این سنگ جزو متنوع‌ترین نوع سنگ آنتیک بوده که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف مربع شکل یا مستطیل شکل با ابعادی از 5 تا 20 سانت ساخته می‌شود. ساخت سنگ آنتیک پازلی به‌صورت قطعات منظم برای طراحی و اجرا در حیاط، راهروی ساختمان، دیوارپوش بین کابینتی آشپزخانه و… انجام می‌شود.
سنگ روتوری آنتیک سنگ روتوری آنتیک یک نوع سنگ دکوراتیو بوده که از ترکیب تکه‌های کوچک سنگ‌های تراورتن و مرمر تولید می‌شود. این سنگ‌ها با انواع شکل‌های هندسی زیبا و رنگ‌های متنوع در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها مورد استفاده هستند. برخی از مزایای سنگ آنتیک روتوری شامل قابلیت ترکیب با سبک‌های مختلف معماری، قابل شستشو و نگهداری آسان، قیمت مناسب و اقتصادی و… است.
سنگ چند بعدی آنتیک یک نوع سنگ دکوراتیو بوده که تولید و نحوه ساخت سنگ آنتیک سه بعدی یا چند بعدی آن با استفاده از دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود. این سنگ‌ها با ایجاد تفاوت در عمق و ارتفاع سطح سنگ، جلوه‌ای سه بعدی و خاص به محیط می‌دهند.
سنگ گیوتن آنتیک یا 5 سانتی یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های دکوراتیو نوع آنتیک است که در فرایند ساخت سنگ آنتیک، آن‌ها را در طول و عرض‌های مشخصی برش می‌دهند. این سنگ‌ها از کنار هم قرار گرفتن قطعات پروفیل‌های سنگ مرمریت، تراورتن و… در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع آماده می‌شوند.
سنگ کامپوزیت آنتیک ساخت سنگ آنتیک کامپوزیت به‌گونه‌ای است که جایگزینی مناسب به‌جای آجر طبیعی، چوب و سنگ است. پنل‌های کامپوزیت دکوراتیو آن دارای ظاهری کاملاً طبیعی و قابل شستشو هستند.

همچنین عایقی مناسب برای حرارت، رطوبت و صدا نیز هستند. مزیت‌های این سنگ شامل سرعت بالای نصب، تنوع رنگ بندی، سبک بودن، ضد جانوران موذی و کپک‌زدگی و قارچ است.

سنگ آنتیک دکوری

ساخت و تولید سنگ مصنوعی

ساخت سنگ مصنوعی شفاف یک فرایند پیچیده و دقیق همانند ساخت سنگ آنتیک است که نیاز به مواد اولیه، تجهیزات و دانش فنی دارد. سنگ مصنوعی شفاف از رزین پلی‌استر، مواد پرکننده و رنگ‌دانه‌های شفاف تشکیل شده است.

این سنگ به دلیل زیبایی، مقاومت و قابلیت شکل‌پذیری آن در صنایع مختلف مانند جواهرسازی، تزیینات و نمای ساختمان استفاده می‌شود.

برای آموزش رایگان سنگ مصنوعی و ساخت سنگ مصنوعی شفاف باید مراحل زیر را طی کرد:

  • ابتدا باید رزین پلی‌استر را با کاتالیزور و اسید فتالیک در یک ظرف ترکیب کرده و خوب هم بزنید. رزین پلی‌استر چسباننده اصلی سنگ مصنوعی است که باعث سخت شدن و شفاف شدن آن می‌شود.
  • سپس باید مواد پرکننده را به رزین اضافه کرده و دوباره هم بزنید. مواد پرکننده مانند پودر شیشه، پودر آلومینا، پودر کوارتز و غیره باعث افزایش جامدی، استحکام و چگالی سنگ مصنوعی می‌شوند.
  • بعد از آن باید رنگ‌دانه‌های شفاف را به مخلوط اضافه کرده و رنگ مورد نظر خود را تنظیم کرده و هم بزنید. رنگ‌دانه‌های شفاف مانند اکسید تیتان، اکسید آهن، اکسید کروم و غیره باعث ایجاد جلوه‌های زیبا و منحصر به فرد در سطح سنگ مصنوعی می‌شوند.
  • در نهایت باید قالب مناسب را از قبل آماده کرده و با چرب کار (روغن گیر) چرب کرده و مخلوط رزین را در آن ریخته و با چکش هوایی یا دستگاه ویبراتور هوا را خارج کرده و قالب را در چالش (قالب گیر) قرار داده و با حرارت مناسب (حدود 80 درجه سانتی‌گراد) به مدت حدود 24 ساعت در فشار مناسب (حدود 10 تا 15 بار) قالب‌گیری کرد.

 سپس قالب را باز کرده و سنگ مصنوعی شفاف را خارج کرده و با دستگاه لپ (ساب) صاف و براق کرده و در صورت لزوم با دستگاه پولش (براق کن) براق‌تر کرده و به این ترتیب سنگ مصنوعی شفاف یا آنتیک آماده است.

سنگ مصنوعی

ساخت اکسسوری سنگ مصنوعی

اکسسوری سنگ مصنوعی نوعی هنر است که با استفاده از سنگ‌های مصنوعی یا بتنی، اشکال و طرح‌های مختلفی را ایجاد می‌کند. این اکسسوری‌ها می‌توانند برای تزیین منزل، باغ، دفتر، رستوران و غیره استفاده شوند.

آموزش ساخت اکسسوری سنگ مصنوعی و ساخت سنگ مصنوعی با گچ را با مراجعه به سایت‌هایی مانند آپارات و یوتیوب می‌توانید بیاموزید. برخی از انواع اکسسوری شامل گلدان، دست سازه و اکسسوری بتنی هستند.

هزینه راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی

شما باید به‌عنوان یک تولیدکننده‌ قبل از شروع راه اندازی هزینه‌های ضروری را برآورد کنید و با توجه به قیمت هر محصول و قیمت فروش به نتیجه برسید. همچنین باید به سؤالاتی مانند آیا راه اندازی این کسب و کار سودآور است یا خیر؟ پاسخ درست و منطقی بدهید.

معمولاً هزینه راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی به‌صورت زیر هستند:

  • دستمزد کارگران و کارکنان
  • هزینه‌های قبض‌های آب، برق و گاز
  • هزینه‌های لازم برای تهیه مواد اولیه مانند ماسه، سیمان و…
  • هزینه‌های لازم برای تهیه تجهیزات و دستگاه‌ها
  • هزینه لازم برای اجاره یا خرید کارگاه
  • هزینه‌های لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و دستگاه‌ها

خط تولید سنگ مصنوعی

خرید و فروش سنگ آنتیک در پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه با سال‌ها سابقه در زمینه خرید و فروش انواع اشیا عتیقه فعالیت دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا علاوه بر شرکت کردن در مزایده‌های مختلف، تجربه‌ای متفاوت از خرید اشیا عتیقه را داشته باشید. سنگ‌های آنتیک علاوه بر کاربردهای ساختمانی، جزو وسایل عتیقه هستند و خرید و فروش می‌شوند.

سنگ آنتیک در پارکینگ پروانه

سخن پایانی

استفاده از سنگ آنتیک به قرن‌های اخیر برمی‌گردد. از این سنگ‌ها هم در اکسسوری‌ها برای جذاب‌تر نشان دادن محیط خانه و هم در ساختمان سازی استفاده می‌کنند. به همین دلیل آشنایی با روش‌های ساخت سنگ آنتیک امری ضروری است و بدون امکانات و تجهیزات لازم امکان پذیر نیست.

سؤالات متداول

  1. آیا امکان ساخت سنگ آنتیک در خانه وجود دارد؟

بله اما به دلیل کثیف کاری و ریخت و پاش توصیه نمی‌شود.

  1. آیا راه اندازی خط تولید سنگ مصنوعی کسب و کار سودآوری است؟

بله ولی باید بودجه مورد نیاز برای راه اندازی را داشته باشید.

  1. بهترین نوع سنگ برای نمای داخلی و خارجی ساختمان کدام است؟

بهترین سنگ برای نما ساختمان آنتیک است.

 

سایر مقالات:

روش های بازسازی ظروف گرانیتی قدیمی – معرفی 3 راهکار ساده!
معرفی 7 مورد از موزه های پر بازدید دنیا – سفری به تاریخ کشورهای مختلف
نحوه ساخت ظروف چینی قدیمی به 3روش جالب و ساده!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید