پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : 6 اصل در معامله عتیقه فروشی آنلاین -دانستنی های خریدوفروش آنلاین!

6 اصل در معامله عتیقه فروشی آنلاین -دانستنی های خریدوفروش آنلاین!

تمام نکاتی که قبل از خریدوفروش آنلاین اشیای قدیمی باید بدانید!

آیا به دنبال عتیقه فروشی آنلاین معتبر می‌گردید؟ جالب است بدانید بسیاری از افراد درگذشته وسیله‌هایی که قدیمی و دارای سن زیادی بودند را دور می‌انداختند.

امروزه انسان‌ها دیگر اشیای قدیمی را در سطل زباله یا انباری نمی‌اندازند؛ چرا؟ به علت قیمت هنگفتی که این اشیا دارند یا آن‌ها را بازسای می‌کنند یا در عتیقه فروشی آنلاین وسیله‌هایشان را به فروش می‌رسانند.

افراد برای راحتی بیشتر اجناس را از سایت‌های عتیقه‌فروشی اینترنتی خریدوفروش می‌کنند. همچنین می‌‌توانند از آن به‌عنوان دیزاین استفاده کنند یا به فروش برسانند. پارکینگ پروانه خدمات قابل‌توجهی را در این راستا ارائه می‌دهد که شما می‌توانید اشیای موردنظر خود را پیدا کنید؛ اما برای انجام این‌گونه از معاملات حتماً به نکات زیر دقت کنید.

کاربرد انواع لوازم قدیمی و کهنه

هر یک از وسایل قدیمی در سایت عتیقه فروشی آنلاین کارایی مخصوص به خودشان را دارند. در این میان می‌توان به صندوقچه‌های بسیار قدیمی اشاره کنید که علاوه بر دیزاین کارایی زیادی برای افراد دارند شما می‌توانید از این کالاها برای زیبایی خانه استفاده کنید یا با ترمیم کردن قسمت‌های داخلی برخی از وسایل و لوازم خودتان را در درون این صندوقچه قرار بدهید.

فرش‌ها و گلیم‌های کهنه از دیگر محصولاتی هستند که می‌توانید آن‌ها را در سایت عتیقه فروشی آنلاین پیدا کنید که هریک از آن‌ها کاربرد خاصی دارند. می‌توانید از این فرش‌ها برای دیزاین سه‌کنج‌ها و دیوار خانه‌تان استفاده کنید.

شما می‌توانید که فرش را روی میز به‌عنوان رومیزی استفاده کنید که این کار یک روش کاملاً خلاقانه به شمار می‌رود؛ اما باتوجه‌به قیمت بالای آن این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چون ممکن است در حین استفاده آسیب ببیند.

لوازم عتیقه و آنتیکی را که در سایت عتیقه فروشی آنلاین پیدا می‌کنید، می‌تواند به‌عنوان یک دیوارکوب بسیار مورداستفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید برخی از این گلیم‌ها و فرش‌ها را قاب کنید و به‌عنوان یک اشیای قدیمی به دیوار بزنید. البته گلیم‌ها و فرش‌ها تنها محصولات فروشی در سایت عتیقه‌فروشی آنلاین نیست.

بشقاب‌های سفالی قدیمی نیز در این سایت‌ها ارائه می‌شوند که شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را روی دیوار بزنید و مجموعه‌ای از وسیله‌های عتیقه را در خانه خود داشته باشید.

اگر برای خرید تنگ و قوری را در سایت عتیقه فروشی آنلاین انتخاب کرده‌اید؛ باید گفت که بهترین انتخاب را انجام داده‌اید؛ زیرا این محصولات با تغییرات کاربری تأثیر دلربایی در دیزاین خانه‌های شما دارند. صنعت معماری روزبه‌روز ایده‌های جذابی را دررابطه‌با این محصولات ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید از قوری‌های قدیمی به‌عنوان گلدان و تنگ‌های قدیمی را برای قرار دادن شمع‌های تزئینی مورد استفاده قرار دهید که همه این موارد بازهم به سلیقه خود شما بر می‌گردد.

کاربرد انواع لوازم قدیمی و کهنه
عتیقه فروشی آنلاین

 

 

تفاوت اشیای قدیمی و آنتیک

آنتیک یک اصطلاح کاملاً غلط برای معرفی عتیقه‌جات است که هیچ ارتباطی به این کالاها ندارد! اشیای آنتیک نهایت طول عمری که دارند ۳۰۰ سال است و با اشیای باستانی بسیار تفاوت دارند. در سایت عتیقه فروشی آنلاین باتوجه‌به میزان قدمت و ارزش هنری که کالاهای تاریخی دارند، قیمت‌گذاری می‌شوند.

بیشتر عتیقه‌جات به دست کارشناسان نرخ‌گذاری می‌‌شوند. بیشتر کالاهای آنتیک به دست مسافرهایی که تبعه کشورهای دیگر هستند وارد کشور می‌شوند! این محصولات جایگاه‌های خاصی در سایت فروش عتیقه و آنتیک دارند؛ همچنین مشتریان زیادی را به خودشان اختصاص داده‌اند.

جستجوی اشیای آنتیک در سایت‌های مختلف

شما در این سایت قادر هستید که برای یافتن اشیای قدیمی فقط نام آن‌ها را سرچ کنید؛ مثلاً خرید ساعت قدیمی، فرش قدیمی یا اگر قصد فروش اشیای را دارید قبل از آن حتماً نام مناسبی برای محصول پیدا کنید؛ سپس درمورد مشخصات عتیقه توضیح دهید.

آیا نمی‌دانید در سایت عتیقه فروشی آنلاین برای فروش کالا چه نوع مشخصاتی باید ذکر کرد؟ برای مثال می‌توانید درباره بخش‌های از وسیله که به تعمیر نیاز دارد، قدمت کالا، میزان فرسودگی، قیمت کالا، رنگ، سایز، ابعاد و… را بیان کنید.

این مورد از معاملات به این روال است که خریدار با آگاهی کامل برای خرید کالای شما اقدام خواهد کرد؛ همچنین اشیای قدیمی در هر کشوری تعریف به خصوصی دارد. در بیشتر کشورهای جهان به وسایلی که بیشتر از ۱۰۰ سال عمر کرده‌اند، عتیقه می‌گویند.

مهم‌ترین اصول معامله در عتیقه فروشی آنلاین

زمانی که کالایی را در سایت عتیقه فروشی آنلاین پسند کردید، می‌توانید برای تأیید صلاحیت کالای خریداری شده به عنوان یک عتیقه تا حد امکان یک کارشناس را به همراه خود ببرید؛ زیرا این وسایل دارای خصوصیاتی هستند که فقط باستان‌شناسان و متخصصان می‌توانند به‌درستی آن‌ها را تشخیص دهند.

در ادامه مهم‌ترین اصول را برای خرید از عتیقه‌فروشی آنلاین را برای شما شرح داده‌ایم:

  • قبل از انجام هر کاری باید هدف خودتان را در آن مسئله مشخص کنید. در این موضوع هم تفاوتی وجود ندارد اگر قصد دارید که یک کلکسیون از وسایل قدیمی را داشته باشید؛ باید اشیای با عمر بالا را انتخاب کنید.
  • اگر در عتیقه فروشی آنلاین به دنبال یک وسیله فقط برای دکوراسیون و دیزاین خانه خود هستید و عمر عتیقه اصلاً برایتان مهم نیست، نیازی ندارید که هزینه زیادی را صرف کنید. شما می‌توانید در سایت خرید عتیقه یک وسیله فرسوده را انتخاب در صورت لزوم تعمیر و سپس آن را دیزاین و استفاده کنید.
  • اگر وسیله منتخب شما از رده خارج شده باشد، این برای شما کافی است؟ در زمان خرید هرگونه کالا از سایت عتیقه فروشی حتماً به موارد قانونی آن دقت کافی داشته باشد تا بعداً از خرید خود دلسرد نشوید.
  • خرید برخی از وسایل باستانی و آنتیک با موانع قانونی روبه‌رو می‌شوند و خرید و فروش این وسایل جرم محسوب می‌شود؛ زیرا اگر عمر وسیله خیلی بالا باشد، به عنوان یک کالای ملی به شمار می‌رود که این امر تبادل آن را غیرقانونی می‌کند.

اگر به خریدوفروش این نوع از محصولات تاریخی مشغول هستید، بدانید که کار شما یک تا سه سال حبس دارد. چرا؟ چون یک نوع قاچاقچی به شمار می‌روید؛ ولی این را نیز بدانید که گاهی باتوجه‌به میزان جرم، جریمه‌های نقدی نیز برای افراد در نظر می‌گیرند.

  • در هنگام خرید باید اطلاعاتی کافی در مورد کالای خریداری شده داشته باشید؛ زیرا اگر دررابطه‌با خرید وسایل آنتیک در سایت عتیقه‌فروشی اطلاعات لزوم را نداشته باشید، ممکن است که مدل‌های ایرانی را به‌جای مدل‌های خراجی به شما بفروشند.
  • قیمتی که برای این محصولات در سایت عتیقه‌فروشی می‌گذارند، از دیگر مواردی است که می‌توانید از طریق آن محصول اصل را از تقلبی جدا کنید؛ زیرا مسلماً کالاهای عتیقه از کالاهای معمولی قیمت بیشتری دارند.
مهم‌ترین اصول معامله در عتیقه فروشی آنلاین
عتیقه فروشی آنلاین

 

 

تشخیص انواع اشیای عتیقه و قدیمی

اشیای قدیمی که در سایت عتیقه فروشی آنلاین قرار داده‌اند را نمی‌توان فقط بر حسب قیمت اصل و بدل بودن آن‌ها را تشخیص داد. در صورت‌پسند کردن؛ ابتدا باید رنج قیمت آن را برای خودتان مشخص کنید؛ سپس با چند نفر که در این کار خبره هستند مشورت کرده تا از مناسب‌بودن قیمت آن اطمینان تمام داشته باشید.

در صورتی هم که خود شما قصد دارید که اشیای قدیمی را در سایت عتیقه‌فروشی آنلاین به فروش برسانید؛ باید یک قیمت معقول و استاندارد را مشخص کنید تا شانس فروش محصول خود را از دست ندهید.

روش سال یابی قطعی

اگر می‌خواهید از اصل بودن کالای عتیقه فروشی آنلاین مطمئن شوید، می‌توانید از روش سال یابی قطعی استفاده کنید.  در این روش با استفاده از آزمایش‌های علمی دقیق می‌توانید سن دقیق عتیقه‌جات را مشخص کنید. از معرو‌ف‌ترین روش‌های شناخته شده در این بخش می‌توان به تعیین سن عتیقه‌جات کربن ۱۴ اشاره کرد.

ولی ذکر این مطلب هم عاری از لطف نیست که روش کربن ۱۴ فقط برای اشیای که قبلاً زنده بودند مورداستفاده قرار می‌گیرد و برای اشیای غیرارگانیک استفاده از این روش پیشنهاد نمی‌شود. در بدن تمام موجودات زنده تعدادی عنصر کربن وجود دارد که بعد از مرگ آن‌ها تعداد این کربن‎‌‌ها تغییر پیدا می‌کند و باتوجه‌به چرخه نیمه‌عمری که دارند کمک می‌کنند تا سن حدودی را تشخیص دهید.

برای اطمینان از کالای عتیقه فروشی آنلاین می‌توانید از روش آرکائومگنیک استفاده کنید که برای کالاهایی که با گل رس و سفال درست شده مناسب است. کنجکاوید که مراحل آن را بدانید؟ در هنگام پخت این کالاها ذرات مغناطیسی رو به سمت  قطب شمال قرار می‌گیرند و از همین روش می‌توانید زمان پخت آن‌ها را مشخص کنید.

روش سال یابی نسبی

سال‌یابی نسبی از دیگر روش‌هایی است که برای تخمین سن کالاهای عتیقه فروشی آنلاین از آن استفاده می‌کنند. در این روش با استفاده از دانش و تفسیری که باستان شناس دارد می‌تواند سن وسایل آنتیک را شخیص دهد. ‌

پدیده ترمولومینسانس برای تشخیص سن و اصل بودن اشیا استفاده می‌شود. در این روش عتیقه‌ها را تا دمای ۵۰۰ درجه حرارت می‌دهند. در تاریخ‌گذشته سفالینه‌ها را بر اساس خاکی در منطقه‌شان وجود داشته ساخته‌اند.

مثلاً در شهر شوش به علت نوع و رنگ خاکی که دارد، تمام سفال‌هایش به رنگ نخودی است، حال اگر سفالی را با نام این منطقه به فروش برسانند این فرضیه کاملاً درست بوده که ممکن است قدمت این سفال با شروع تجارت یکی باشد.

در هنگام خرید کالا از عتیقه فروشی آنلاین حتماً به نوع سفال دقت کنید؛ زیرا سفال‌ها در ابتدا کارایی بسیار کمی داشته‌اند و رفته‌رفته کارایی و فرم آن‌ها پیچیده شده است.

چند مثال برای تشخیص عتیقه‌جات اصل

اگر در سایت عتیقه فروشی آنلاین به یک سفال در دوران هخامنشیان برخورد کردید؛ بدانید که سفال‌های آن زمان به‌صورت طرح دار و خام هستند؛ همچنین توجه کردن به فاصله خطوط نیز عاری از لطف نیست؛ زیرا هرچه فواصل بیشتر بود نشان از کند بودن دستگاه و قدمت بیشتر کوزه است.

اگر در سایت عتیقه فروشی آنلاین به سبک‌های قدیمی برخورد کردید؛ ولی از تقلبی بودن آن می‌ترسید، باید گفت که در ابتدا به هر دو روی سکه دقت کنید که ببینید حکاکی‌های که روی سکه تاریخی درج شده به‌وسیله دست بوده یا دستگاه آن، چون‌که بیشتر سکه‌ها و وسایل باستانی با دست ضرب شده‌اند.

سکه‌های دوران داریوش از زر ناب ساخته شده این در حالی است که محتوای سکه‌های دوران هخامنشیان از نقره خالص است. تنها چند روش مشخص برای تولید سکه‌های تقلبی وجود دارد؛ ولی هر وسیله جعلی در نهایت اثری از تقلبی بودن خودش را به‌جای می‌گذارد.

اگر در سایت عتیقه فروشی آنلاین به فرش‌های قدیمی برخورده‌اید و نمی‌دانید که اصل است یا تقلبی باید زیرک باشید که حتماً فرش‌ها دستباف باشند؛ زیرا فرش‌‌ها هرچقدر هم که از قدمت بالایی برخوردار باشند؛ ولی اگر دست‌بافت نباشند، بازم هم ارزش مادی کمی دارند.

قالی‌هایی که اصل و قدمی هستند به‌ندرت از طرح‌های آن پیدا می‌شود و قادر نیستید که در قرن‌ جدید نمونه‌ای از آن را پیدا کنید. همچنین به علت گذشت زمان زیاد، رنگ‌هایی که برای بافت این فرش‌ها استفاده کرده‌اند به‌خاطرداشتن رنگ‌دانه‌های طبیعی و پخته هنوز هم درخشش خاص خودشان را دارند.

این قالی‌ها به علت اینکه دست‌ساز انسان‌ها هستند در گره‌های آن‌ها خطاهایی وجود دارد، اگر خطایی را در فرش مشاهده کردید، اصلاً دست از خرید خود نکشید؛ زیرا در این موضوع باید به دو نکته توجه کنید اگر قالی خطای گره‌زنی زیادی داشت آن فرش دیگر ارزش اصلی خودش را ازدست‌داده؛ ولی اگر هم بدون هیچ عیب و نقصی بود باید به اصل بودن آن فرش اطمینان نکنید.

هنگام خرید فرش در سایت عتیقه فروشی آنلاین حتماً طراحی فرش را  زیر نظر بگیرید؛ زیرا فرش‌های قدیمی از فرهنگ و آداب و روسم خاصی ایده گرفته‌اند و اگر در فرش رنگ و طراحی عجیبی را مشاهده کرید به اصل بودن کالا شک کنید.

در زمان‌ قدیم برای بافتن فرش از سه‌رنگ قرمز، کرم، قهوه‌ای و پشم‌های طبیعی که با این رنگ‌ها رنگ‌آمیزی شده‌اند، استفاده می‌کردند و اگر در هنگام خرید متوجه شدید که در رنگ قالی کم رنگ و پر رنگ شده؛ بدانید که ممکن است قالی تقلبی و اصل نباشد؛ زیرا رنگ‌های طبیعی به این راحتی از بین نمی‌روند.

در سایت عتیقه فروشی آنلاین می‌توانید طیف وسیعی از اشیای قدیمی موردنظر خودتان را پیدا کنید. هر یک از این محصولات استفاده‌های زیادی برای شما دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها کلکسیون خود را کامل یا دیزاین خانه را زیباتر کنید.

در این سایت، انواع پریموس‌های قدیمی و نفتی را می‌توانید پیدا کنید که از ساختار بسیار زیبایی برخوردار هستند؛ همچنین شاید برخی از آن‌ها به تعمیرات بسیار جزئی احتیاج داشته باشند یا حتی این امکان وجود دارد که بدون هیچ نقصی به دست شما برسد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به عتیقه‌جات خارجی اهمیت می‌دهید، باید گفت که انواع منابع نوری خارجی، رنده‌های قدیمی فرانسوی و وسایل روشنایی را می‌توانید در سایت عتیقه فروشی آنلاین پیدا کنید.

رادیو‌ها و ضبط‌صوت‌های قدیمی در سایت عتیقه فروشی آنلاین از جایگاه بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید از این عتیقه‌ها به‌صورت دکور استفاده کنید یا در صورت سالم‌بودن از رادیو آن لذت کافی را ببرید؛ همچنین در کنار این محصولات تلویزیون‌های قدیمی و عتیقه نیز از جایگاه محبوبی برخوردار هستند که نباید قدرت آن‌ها را دست‌کم گرفت.

وجود اشیا عتیقه و قدیمی می‌تواند باعث یادآوری دوران کودکی افراد قدیمی باشد. در سایت عتیقه فروشی آنلاین می‌توانید انواع زیورآلات آنتیک را پیدا کنید. البته باید به این موضوع توجه کنید که این سنگ‌های گران‌قیمت در عتیقه‌ها نیست که قیمت آن‌ها را تعیین می‌کند؛ بلکه قدمت ساخت آن‌ها ارزشیابی اصلی به شمار می‌رود.

شاید در بیشتر خانه‌ها انواع گرامافون‌های قدیمی را پیدا کنید. این محصولات درگذشته برای پخش صدا مورداستفاده قرار می‌گرفتند؛ ولی این روزها گرامافون‌ها برای دیزاین بسیار چشمگیر و جذاب هستند.

مجموعه‌های رسائل در بین وسیله‌های آنتیک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، این وسایل به علت حساسیت بالایی که دارند برای داشتن آن‌‌ها باید مبلغ زیادی را در سایت عتیقه فروشی آنلاین پرداخت کنید.

چند مثال برای تشخیص عتیقه‌جات اصل
عتیقه فروشی آنلاین

 

 

سایت عتیقه فروشی آنلاین پارکینگ پروانه

اگر قصد دارید که نمای خانه خودتان را به دوران گذشته ببرید، خریدن وسایل آنتیک و قدیمی را از سایت عتیقه فروشی آنلاین پارکینگ پروانه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

شما در این سایت قادر هستید که تمام وسیله‎‌های موردنظر خودتان را پیدا کنید؛ همچنین در خصوص فروش وسیله‌های عتیقه خودتان مطمئن‌ترین سایتی است که می‌توانید با اطمینان خاطر عتیقه‌های خودتان را به فروش برسانید.

این گروه که به خریدوفروش وسایل آنتیک یا کالاهای تاریخی مشغول هستند در هر موقعیتی مزایده برگزار می‌کنند. عزیزانی که به وسایل عتیقه علاقه دارند، ‌ می‌توانند با شرکت در این مزایده وسایل تاریخی جذابی را بخرند یا کالاهای خودشان را با بهترین قیمت به فروش برسانند.

سخن پایانی

در سایت عتیقه فروشی آنلاین کالاهایی وجود دارند که در عین قدیمی بودن برای دیزاین خانه بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید با خرید این وسایل تاریخی و چشمگیر فضای خانه‌تان را به حس و حال گذشته ببرید؛ همچنین اگر نیاز‌مند فروش این عتیقه‌جات شدید، این فرصت را دارید که در سایت پارکینگ پروانه با امنیت تمام آن‌ها را به فروش برسانید.

در هنگام خرید یا فروش عتیقه‌جات با بالابردن اطلاعات خودتان دیگر کسی قادر نیست که بر سر شما کلاه بگذارد؛ پس قبل از انجام هر کاری سعی کنید که در آن کار خبره شوید یا از افراد ماهر کمک بگیرید.

سؤالات متداول

  1. بهترین روش تشخیص عتیقه کدام است؟

روش کربن 14

  1. سال یابی عتیقه به چند روش انجام می‌شود؟

قطعی و نسبی

  1. خرید و فروش کالای تاریخی چه جرمی دارد؟

1 تا 3 سال حبس دارد.

 

سایر مقالات:

عتیقه باید چند ساله باشد؟ 7 راه‌ تخمین سن عتیقه‌ها
عتیقه چیست؟ معرفی 8 نوع عتیقه محبوب برای خرید و فروش
عتیقه را کجا بفروشیم؟ 5 قانون مهم خرید و فروش عتیقه

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید