پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : ابزارآلات خیاطی قدیمی- معرفی نوع ابزار+ابزارآلات خیاطی قدیمی

ابزارآلات خیاطی قدیمی- معرفی نوع ابزار+ابزارآلات خیاطی قدیمی

 

آشنایی با ابزارآلات خیاطی قدیمی و آنتیک

آیا شما هم به ابزارآلات خیاطی قدیمی علاقه‌مند هستید و به ‌دنبال چرخ‌ خیاطی قدیمی برای دکور فضای خانه می‌گردید؟ فقط آنتیک ‌بازان می‌دانند که خرید وسایل آنتیک قدیمی نیاز به کارشناسی توسط افراد ماهر در این زمینه دارد تا بتوانند وسیله‌ای اصیل همراه با گواهی معتبر در اصیل بودن را انتخاب کنند.

داشتن یک چرخ‌ خیاطی قدیمی برای دکور مزون فضایی زیبا را به محل کار می‌دهد. سالانه چندین مزایده توسط شرکت‌های معتبر در فروش ابزارآلات آنتیک برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان اصیل‌ترین کالاهای آنتیک و قدیمی را همراه با گواهی اصالت خریداری کنند.

انواع ابزارآلات خیاطی قدیمی

صنعت خیاطی یعنی به‌وسیله پارچه یا چرم، پوششی برای تن انسان تهیه شود. کسی که این کار را انجام می‌دهد خیاط است و وسایلی که در این شغل استفاده می‌شود ابزارآلات خیاطی قدیمی هستند. هنر خیاطی از جمله هنرهایی است که با قدمت پیدایش بشر برابری می‌کند.

انسان تنوع‌طلب و علاقه‌مند به هنر و هنرنمایی است و برای این هنرنمایی نیازمند استفاده از ابزار مربوط به همان صنعت است. با استفاده از ابزار صنعتی یک طرح زیبا را به شکل لباس درست می‌کنند. زیبایی ابزار خیاطی آنتیک در فضای منزل و در دکور بیشتر مزون‌ها به چشم می‌آید که با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید.

چرخ خیاطی

اولین چرخ خیاطی در دوره قاجار توسط مظفرالدین‌شاه به ایران آمد و برای آموزش خیاطی و کارکردن با چرخ خیاطی به زنان ایرانی همراه آن یک خیاط قفقازی هم وارد ایران شد. به‌مرورزمان دوخت‌ها به روش صنعتی جایگزین روش‌های سنتی شد. چرخ‌دستی‌های اولیه به‌صورت دستی و به نام ماشین دوزندگی هستند.

چرخ خیاطی‌های قدیمی بسیار زیبا و بیشتر به رنگ مشکی هستند و صفحه زیرین آن را طرح‌های زیبای طلایی می‌زدند. اسم برند هر شرکت تولیدی چرخ خیاطی روی کمره چرخ حک شده است. در سایت مزایده‌ ابزارآلات صنعتی آنتیک چرخ خیاطی‌های متنوع و قدیمی را مشاهده می‌کنید.

متر خیاطی

یکی از اصلی‌ترین ابزارآلات خیاطی قدیمی وجود متر خیاطی است. این وسیله کاربردی اولین بار در انقلاب کبیر فرانسه مشاهده شده است. اولین مترها به‌صورت یک میله پلاتینی با طول یک متر ساخته شد. این میله‌ها در برابر خوردگی و آسیب بادوام هستند.

اکثر وسایل کشف شده و ماندگار مرتبط با صنعت خیاطی در موزه‌ها و قسمت مردم‌شناسی نگهداری می‌شوند. مترهای قدیم به دلیل فلزی بودن در طول تاریخ دستخوش تغییر کمتری قرار گرفته و با مشاهده آن‌ها می‌توان به سبک و روش‌های خیاطی درگذشته پی برد.

انگشتانه

انگشتانه یا انگشت‌دونه وسیله‌‌ای است که در خیاطی برای محافظت از انگشت اشاره در دوخت دستی استفاده می‌شود. اولین انگشتانه‌ها از استخوان نهنگ ساخته شده و با طرح‌های مینیاتوری تزیین می‌شدند و جزو مجموعه‌های باارزش در موزه نیوانگلند در جعبه ابزارآلات خیاطی قدیمی نمایش داده می‌شوند.

انگشتانه‌های نقره‌ای و بعد نمونه شیشه‌ای آن‌ها ساخته شد. در دوره‌های مختلف انگشتانه‌ها به نشانه علاقه و دلبستگی در فرهنگ و در برخی موارد نشانه‌هایی از خرافات در آن موج می‌زد به‌عنوان نمونه اگر خیاطی سه انگشتانه در دست داشته باشد هرگز ازدواج نمی‌کند. ‌

اتو گازی

در بیشتر موزه‌ها چندین نمونه اتو زغالی و جیوه‌ای که ساخت قدیم باشند وجود دارد. اتوهای زغالی یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های اتو هستند که برای صاف‌کردن لباس از آن استفاده می‌شود. مخزنی درون آن وجود دارد که با سرخ و آتشین شدن زغال، آن را در این مخزن ریخته که باعث گرم‌شدن صفحه زیرین می‌شود.

این گونه اتوها درجه کنترل حرارت ندارند و باید در استفاده از آن نهایت تخصص را به ‌کار برد. اتوهای زغالی دوره قاجار دارای محفظه‌ای برای خروج دود بوده و ظاهر این اتوها متنوع و دلیلی برای جذب علاقه‌مندان به ابزارآلات خیاطی قدیمی محسوب می‌شوند.

قیچی

قیچی یا مقراض از دو لبه تیغ از جنس برنز و فلز و دو دسته منحنی برای قرارگیری انگشتان درست شده است. از این ابزارآلات خیاطی قدیمی علاوه بر خیاطی در پزشکی، آرایشگری، جراحی و… استفاده می‌شود. در دوره رنسانس قیچی را از یک ورق فولاد حرارت دیده می‌ساختند. به‌مرورزمان قیچی ها به شیوه کنونی تولید شدند.

باگذشت زمان بر روی قیچی با منبت‌کاری و حکاکی تزییناتی انجام می‌شد، انواع قیچی‌های قدیمی را می‌توان جزو زیبایی‌هایی برای دکور خانه در نظر گرفت. قیچی‌های خاص از ابزارآلات صنعتی کمیاب و کلکسیونی هستند و برای اطمینان در اصیل بودن بهتر است برای خرید توسط شرکت معتبر اقدام کنید.

مهمترین ابزارآلات خیاطی قدیمی و آنتیک

از جمله زیباترین ابزار خیاطی قدیمی و آنتیک می‌توان به ابزار خیاطی روسی، ابزار خیاطی انگلیسی، قرقره‌های چوبی، سوزن‌های جوالدوز چوبی و چرخ خیاطی‌های دستی اشاره کرد. ابزار خیاطی روسی، مجموعه‌ای از قیچی، سوزن و انگشتانه‌های زیبا و با طرح‌های برجسته به رنگ طلایی هستند.

ابزار خیاطی قدیمی انگلیسی مجموعه‌ای از وسایل کاربردی خیاطی به رنگ نقره‌ای و حکاکی شده هستند که درون جعبه‌ای زیبا نگهداری می‌شوند.

خرید ابزار قدیمی خیاطی از پارکینگ پروانه

آنتیک‌ بازان همیشه به‌ دنبال بازاری هستند تا ارائه‌کننده انواع کالاهای قدیمی برای دیزاین کردن گوشه‌ای از فضای خانه یا محل کار و حتی گاهی وسیله‌ای برای کامل کردن کلکسیون باشد. علاقه‌مندان خواهان ابزارآلات خیاطی قدیمی همیشه خواهان خرید معتبر و دارای گواهی اصالت هستند.

برای داشتن دکوری خاص گوشه‌ای از خانه، سری به مزایده‌های اجناس قدیمی پارکینگ پروانه بزنید.  مجموعه‌داران برای کامل کردن کلکسیون‌های خود کالاهای مختلف را در پارکینگ پروانه پیدا خواهند کرد و با اطمینان کالایی اصیل را وارد مجموعه خود می‌کنند؛ پس خیالتان بابت اصالت و کیفیت این کالاها راحت باشد.

سخن پایانی

امروزه بسیاری از افراد برای یادآوری دوره‌های قدیم و خاطرات نوستالژی، ابزاری مانند ابزارآلات خیاطی قدیمی که داشتن آن‌ها حس خوبی به آن‌ها می‌دهد، در دکور خانه یا محل کار خود استفاده می‌کنند. نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن توجه کرد اصیل بودن کالا است و این مورد را فقط با خرید از شرکت معتبر به‌ دست می‌آورید.  

سؤالات متداول

  1. بهترین ابزارآلات خیاطی که در قدیم بوده‌اند کدام‌اند؟

چرخ خیاطی‌های دستی، مترهای فلزی، انگشتانه‌های حکاکی شده، دوک‌های منبت‌کاری شده

  1. وسایل خیاطی قدیمی را از کجا خریداری کنیم؟

در ایران بازار وسایل آنتیک و قدیمی پارکینگ پروانه کلیه ابزار و وسایل صنعتی قدیمی را بااصالت در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

  1. آیا ابزار خیاطی در موزه‌ها وجود دارد؟

برای پیدا کردن وسایل خیاطی قدیمی در موزه به قسمت مردم‌شناسی رجوع کنید.

 

سایر مقالات:

خرید کیف کمری زنانه مناسب پیاده روی – جدیدترین مدل‌های 1402
بهترین کیف مجلسی زنانه مناسب پیاده روی + معرفی 5 مدل شیک
چگونه ابزار صنعتی قدیمی بخریم؟ معرفی بهترین مزایده‌های 1403

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید