پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > نکات آموزشی : استفاده از آنتیک در دکوراسیون منزل و 6 نکته طلایی که باید بدانید!

استفاده از آنتیک در دکوراسیون منزل و 6 نکته طلایی که باید بدانید!

آنتیک در دکوراسیون منزل

 استفاده از وسایل آنتیک در دکوراسیون منزل

جذابیت اشیای آنتیک در دکوراسیون منزل را نمی‌توان دست کم گرفت. یک صندوقچه و یک آینه که از مادربزرگ به ارث رسیده است، یا یک ساعت پدربزرگ که در یک سالن عتیقه نگهداری می‌شود، می‌تواند ظاهر یک آپارتمان را تغییر دهد؛ اما برای اینکه خانه شبیه موزه نشود باید به نقش آنتیک در دکوراسیون خانه بیشتر دقت کنید.

 این اشیا نمی‌توانند در هر نقطه‌ای از خانه قرار بگیرند و باز هم زیبا و شکوهمند به نظر بیایند. در این مطلب در مورد آنتیک در دکوراسیون منزل بیشتر می‌خوانیم.

 استفاده از وسایل آنتیک در دکوراسیون منزل
آنتیک در دکوراسیون منزل

 

 

طراحی دکوراسیون منزل با وسایل آنتیک

مجموعه دارانی که بازار اقلام قدیمی را دنبال می‌کنند عقیده دارند که آنتیک‌ها اگر اصل باشند و جعلی نشوند می‌توانند بسیار اصیل و زیبا باشند. آپارتمان‌ها و منزل شخصی افراد برای تزئین با عتیقه‌جات کاملاً مناسب هستند. نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و کنسول‌ها در فضای داخلی با سقف‌های بلند جای می‌گیرند.

 نکته اصلی این است که از کمیت سوءاستفاده نکنید تا آپارتمان شما به موزه تبدیل نشود. می‌توانید وسایل عتیقه را خریداری کنید و آن‌ها را روی یک میز بلند در کنار گلدان‌های آنتیک قرار دهید یا تابلوهای قدیمی را به دیوار آویزان کنید. وسایل و ظروف چینی نیز زیبایی باستانی شکوهمندی به محل زندگی شما می‌دهند.

هرگز نقش آنتیک در دکوراسیون منزل را دست کم نگیرید. اگر سبک‌های استفاده از آنتیک در دکوراسیون خانه را در فضای داخلی تقسیم بندی کنیم، می‌توانیم دو دسته اصلی را تعریف کنیم. هر دو این سبک‌ها زیبا هستند و برای نشان دادن جلوه آنتیک در دکوراسیون منزل می‌توانند مناسب باشند.

  • سبک مدرن
  • سبک کلاسیک

 

ویدیو : آنتیک در دکوراسیون منزل

 

 

چگونه می‌توانیم فضای داخلی را با وسایل عتیقه تزئین کنیم؟

وسایل آنتیک در دکوراسیون منزل جلوه زیبایی دارند و شما از چنین چیزهای قدیمی می‌توانید کاملاً یک فضای داخلی مجلل را به سبک کلاسیک تکمیل کنید. محبوب‌ترین عتیقه‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ساعت آونگی (میز، زمین، دیوار)
  • کمد و کمد دراور
  • مبلمان عتیقه
  • تابلوهای نقاشی
  • ظروف چینی و گلدان

این وسایل قدیمی هستند و طبیعتاً برای تزئین آنتیک در دکوراسیون منزل به صورت کلاسیک مناسب‌تر هستند؛ اما نگران نباشید. دوستداران سبک مدرن نیز می‌توانند از آنتیک در دکوراسیون خانه استفاده کنند. شما را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می‌کنیم تا از این سبک بیشتر بدانید.

چگونه می‌توانیم فضای داخلی را با وسایل عتیقه تزئین کنیم؟
آنتیک در دکوراسیون منزل

 

 

آنتیک در دکوراسیون منزل به سبک مدرن

عتیقه‌ها دسته‌های مختلفی از وسایل هستند که ارزش فرهنگی قابل توجهی دارند. عتیقه‌جات می‌تواند مبلمان، کتاب، نقاشی، وسایل خانه و سایر آثار هنری قدیمی یا کمیاب باشد که خرید و فروش یا جمع آوری می‌شوند. اشیایی عتیقه و آنتیک محسوب می‌شوند که ویژگی‌های زیر را داشته باشند.

  • حداقل 100 سال قدمت داشته باشد.
  • کمیاب و نادر باشند.
  • مرتبط با یک دوره تاریخی خاص باشند.
  • بازتولید آن‌ها غیرممکن یا بسیار مشکل باشند.
  • تولید انبوه نداشته باشند.
  • ارزش هنری یا فرهنگی داشته باشند.
  • ساخته شده از مواد اصیل و گران قیمت مانند چوب، کاغذ، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مس، طلا، استخوان و غیره باشند.

اگر شما خوانندگان عزیز ما مصمم به خرید اجناس عتیقه معتبر هستید تا به کمک آنتیک در دکوراسیون منزل خود تغییرات ایجاد کنید، توجه داشته باشید که یک یا دو آیتم عتیقه در فضای داخلی یک اتاق کافی خواهد بود.

 ترکیب وسایل قدیمی با مدرن در دکوراسیون داخلی

بسیاری به دنبال اشیا عتیقه برای تزئین و دکوراسیون داخلی منزل خود هستند. این وسایل ظاهری قدیمی و کلاسیک دارند. آیا می‌توانیم آن‌ها را در دکوراسیون مدرن قرار دهیم و باز هم نتیجه رضایت بخشی بگیریم؟ تلفیق سبک کلاسیک و مدرن سبب ایجاد سبک نئوکلاسیک می‌شود.

 این سبک را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید؛ زیرا هم سبک جدیدی است و هم می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. در جدول زیر ویژگی‌های این نوع سبک تلفیقی را بیشتر توضیح می‌دهیم.

آنتیک در دکوراسیون منزل ویژگی‌ها
رنگ بندی وسایل عتیقه در سبک نئوکلاسیک

 

برای ترکیب رنگ‌ها بهترین انتخاب ترکیب یک رنگ روشن با رنگی تیره است. اگر در فضای منزل شما پرده و مبلمان به رنگ روشن وجود دارد، از قالی‌های عتیقه به رنگ‌های تیره استفاده کنید و دیوارها را با بشقاب و چینی‌های عتیقه تزئین کنید.

وسایل طرح‌دار با اشکال هندسی و جزئیات زیاد سادگی که در محیط وجود دارد را متعادل‌تر می‌کند و فضای داخلی را زنده‌تر نشان می‌دهند.

استفاده از چوب و آنتیک در دکوراسیون منزل در هر اتاق باید حداکثر فضای آزاد را باقی بگذارید. اتاق‌ها را با وسایل چوبی و مبلمان عتیقه شلوغ نکنید. بهتر است مبلمان چندمنظوره را انتخاب کنید.

اگر از آنتیک در دکوراسیون خود استفاده می‌کنید، بهتر است به رنگ‌های خاکستری،

سفید و قهوه‌ای فکر کنید.

استفاده از اکسسوری‌های کوچک

 

آیینه‌های کوچک، شمعدان‌های پر نقش و نگار و دیوارکوب‌هایی با نقش‌های اسطوره‌ای جزو وسایل آنتیک در دکوراسیون منزل هستند. آن‌ها قیمت چندان بالایی ندارند و فضا را بیش از حد شلوغ نمی‌کنند؛ اما در عین حال بسیار اصیل و شکوهمند هستند.

می‌توانید آن‌ها را در نشیمن یا اتاق خواب خود قرار دهید و مطمئن باشید که محیط خانه‌تان را کلاسیک‌تر و دلنشین‌تر نشان می‌دهند.

فرش‌های قدیمی در منزل مدرن

 

ممکن است دکوراسیون مدرن منزل شما اجازه را ندهد که فرش‌های عتیقه و قدیمی بخرید. لازم نیست در این مورد چندان سخت‌گیر باشید. فرش‌های عتیقه با نقش و نگارهای شلوغ و طرح‌های اسطوره‌ای همیشه زیبا و اصیل هستند.

تلفیق وسایل آنتیک با دکوراسیون مدرن همیشه جلوه خاصی داشته است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید رنگ بندی اصولی است. به رنگ‌ها توجه کرده و آن‌ها را به نحوی ترکیب کنید تا محیط شما یکنواخت یا تاریک به نظر نیاید.

 ترکیب وسایل قدیمی با مدرن در دکوراسیون داخلی
آنتیک در دکوراسیون منزل

ایجاد فضای داخلی مدرن با جذابیت عتیقه

امروزه مردم به وسایل داخلی با تزئینات زیاد که زمان و تلاش زیادی لازم دارند اهمیتی نمی‌دهد؛ در عین حال، ما هنوز هم لوکس بودن و منحصر به فرد بودن اقلام عتیقه را تحسین می‌کنیم و می‌خواهیم آنها را برای استفاده شخصی تهیه کنیم. لازم است بدانید که چگونه از عتیقه‌جات در فضای اتاق نشیمن به‌درستی استفاده کنید.

یک چهارپایه حکاکی شده اصلی به سبک شرقی یا برای مثال یک لوستر با شاخ‌های فراوان یا یک میز چای کم منبت‌کاری‌شده، بهترین المان برای دکوراسیون نشیمن شما است.

مردم ارزش برجسته وسایل آنتیک در دکوراسیون منزل را کاملاً درک می‌کنند و استفاده از چنین اشیایی به خاطر طراحی شیک و اصالت در عین زیبایی بسیار مرسوم شده است. ایده‌هایی که برای استفاده از آنتیک در دکوراسیون منزل وجود دارند، زیاد است.

 می‌توانید یک کمد عتیقه را با چند چراغ رومیزی و عکس‌های خانوادگی قاب‌بندی شده تکمیل کنید، یک آینه یا یک عکس را بالای آن آویزان کنید و ظروف عتیقه و چینی را داخل آن قرار دهید. دسته خاصی از عتیقه‌ها مانند آینه‌ها وجود دارند که همیشه مناسب به نظر می‌رسند و با هر سبک داخلی به‌خوبی هماهنگ می‌شوند.

گاهی اوقات می‌توانید آینه‌های آنتیک کوچک بسیار ارزان و زیبا را پیدا کنید و آن را در قسمت میز آرایش، حمام یا اتاق رخت‌کن قرار دهید. همچنین چهارپایه‌های عتیقه، صندلی و صندلی راحتی، میز چای خوری و دفاتر کوچک بسیار محبوب هستند.

چنین اقلامی نسبت به کابینت‌های عتیقه و میزهای ناهار خوری در دسترس تر هستند و حتی راحت‌تر و اصیل‌تر به نظر می‌رسند.

ایجاد فضای داخلی مدرن با جذابیت عتیقه
آنتیک در دکوراسیون منزل

 

 

چطور با وسایل آنتیک فضای خانه را دلنشین‌تر کنیم؟

وجود عتیقه‌ها در آپارتمان‌های مدرن تضادهای داخلی جالبی ایجاد می‌کند. کابینت و بوفه‌های عتیقه را در اتاق‌های مختلف قرار دهید تا فضای خانه شلوغ نشود. برای توجیه و متعادل کردن ظاهر چوب تیره در اتاق‌ها، می‌توانید رنگ‌های روشن و نود برای پرده‌ها انتخاب کنید. این تفاوت ظریف به ایجاد هماهنگی در فضای داخلی کمک می‌کند.

خیلی خوب است که بتوانید دوره‌ها، شکل‌ها، سبک‌ها و رنگ‌های مختلف را به زیبایی با هم ترکیب و هماهنگ کنید تا همه چیز متناسب به نظر برسد. هنگام انتخاب عتیقه‌جات و وسایل قدیمی، مراقب تقلبی‌ها باشید و با گالری‌ها و فروشندگان قابل اعتماد کار کنید.

هنگام خرید علاوه بر نقش آنتیک در دکوراسیون منزل به ویژگی‌های دیگری مانند ابعاد، سبک، رنگ، روح دوران، و در نهایت، منحصر به فرد بودن آیتم توجه کنید. آنتیک‌ها مسحور کننده و جالب هستند و اصالت آن‌ها می‌تواند روح تازه‌ای به محیط خانه شما بدهد.

وقتی صحبت از عتیقه‌جات به میان می‌آید، قانون واحدی وجود ندارد. گاهی اوقات ما به دنبال عتیقه‌های منحصر به فرد در شرایط عالی هستیم. در مواقع دیگر، برعکس، ما از اشیایی بدون تاریخچه خاص استفاده می‌کنیم که به نظر ما، به طور ایده‌آلی برای فضای داخلی مورد نظرمان متناسب هستند.

 این اشتباه است که فقط روی قدمت وسایل و آنتیک در دکوراسیون منزل شرط بندی کنیم و فرض کنیم که هر چه کالا گران‌تر و باارزش‌تر باشد، بهتر است. چنین فضای داخلی تاریخی ای فقط برای موزه‌ها مناسب است، هیچ چیز خسته‌کننده‌تر، بی‌جان‌تر از اتاقی نیست که پر از وسایل آنتیک گران قیمت است. ما هرگز این کار را انجام نمی‌دهیم و به شما هم توصیه نمی‌کنیم.

چطور با وسایل آنتیک فضای خانه را دلنشین‌تر کنیم؟
آنتیک در دکوراسیون منزل

 

 

سؤالات متداول

  1. چه وسایلی عتیقه و آنتیک محسوب می‌شوند؟

وسایلی که قدمت 50 سال به بالا دارند؛ مانند: فرش و تابلو، ظروف چینی، گلدان و…

  1. آیا می‌توانم از آنتیک در دکوراسیون منزل استفاده کنم؟

بله این وسایل برای تزئین منزل بسیار ایده‌آل هستند. قبل از خرید بهتر است شرایط نگهداری و مراقبت از آن‌ها را به طور قبل مطالعه کنید.

  1. آیا می‌توانم از آنتیک در دکوراسیون خانه مدرن استفاده کنیم؟

بله قطعاً شما می‌توانید با تلفیق ویژگی‌های سبک مدرن و کلاسیک، فضایی دلنشین در منزل خود به وجود بیاورید.

خرید و فروش وسایل آنتیک برای دکوراسیون منزل

گروهی از متخصصان و علاقه‌مندان به آنتیک در دکوراسیون منزل در اقدامی نوآورانه تیم پارکینگ پروانه را تشکیل داده‌اند که به فروش و برگزاری مزایده برای اشیای عتیقه و آنتیک مشغول هستند. می‌توانید با اعتماد کامل از این گروه مشاوره دریافت کنید یا در مزایده‌های آنان برای خرید و فروش لوازم آنتیک شرکت کنید.

در این مزایده‌ها لوازم عتیقه با قیمت مناسب و تنوع بالا در دسترس شما هستند. همچنین تضمین اصل بودن عتیقه‌جات و مورد اعتماد بودن گروه پارکینگ پروانه دو ویژگی مهم است که باید حتماً آن‌ها را در نظر بگیرید.

خرید و فروش وسایل آنتیک برای دکوراسیون منزل
آنتیک در دکوراسیون منزل

 

 

سخن پایانی

این شگفت انگیز است که چگونه برخی چیزها می‌توانند در طول دهه‌های طولانی دوام بیاورند و ظاهر منحصر به فرد و ویژگی‌های خود را از دست ندهند. این اشیا باید حتماً در شرایط مساعد نگهداری شوند تا همچنان به حیات خود ادامه بدهند.

این مقاله در مورد آنتیک در دکوراسیون منزل تهیه شده است تا خوانندگان آن بتوانند با وسایل عتیقه به بهترین نحو فضای منزل خود را دکور کنند.

 

سایر مقالات:

4 بازارچه معروف وسایل آنتیک در ایران+نکاتی برای خرید و فروش وسایل آنتیک
معرفی 5 نقطه در جهان برای فروش آنتیک
معرفی 9 مورد از بهترین وسایل آنتیک آشپزخانه

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید