پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی برند لمونژ فرانسه و 4 نکته طلایی برای تشخیص ظروف اصل

معرفی برند لمونژ فرانسه و 4 نکته طلایی برای تشخیص ظروف اصل

برند لمونژ فرانسه

معرفی برند لمونژ فرانسه

محبوبیت برند لمونژ فرانسه به خاطر چه چیزی است؟ اگر در حوزه ظروف چینی، وسایل آنتیک و ارزشمند قدیمی سررشته‌ای داشته باشید، این مارک ظروف را به خوبی می‌شناسید. لیموژ خود در دوران اوج خود پیشینه‌ای قوی در تولید اشیاء تزئینی داشته است.

این برند به دلیل کیفیت بالا و زیبایی که در ساخت و طراحی محصولات خود به کار برده است، در سرتاسر جهان بسیار مشهور است. در صورتی که می‌خواهید درباره هویت برند لمونژ فرانسه اطلاعات بیشتری داشته باشید، همراه با مقاله ما باشید.

فراز و نشیب‌های تاریخچه برند لمونژ فرانسه

برای شروع معرفی برند لمونژ فرانسه باید بدانید که نام این مارک در واقع از یکی از شهرهای کشور فرانسه گرفته شده است. شهر لمونژ مشهورترین منطقه‌ا‌ی از اروپا در حوزه تولید مینای زجاجیه در قرن 12 بوده است. این مینا به نام‌های  Labor Limogiae یا Opus de Limogia مشهور است.

جالب است بدانید از دهه 1730 لمونژ خود محلی برای تولیدات ظروف سفالی کوچک و ساده بود. به همین دلیل می‌توان گفت که تولیدات چینی متعلق به این ناحیه هویت و تاریخچه‌ای قوی دارد. تورگو در سال 1771 منابعی از کائولن را در منطقه‌ای نزدیک شهر لمونژ در Saint-Yrieix-la-Perche که از نظر اقتصادی تا حدودی شرایط نامناسبی داشت، کشف کرد.

سرانجام در سال 1830 به دلیل نزدیکی این شهر به منابع خاک رس در حجم مناسب، فرصت برای لمونژ فراهم شد تا جای کارخانه‌های خصوصی پاریس را بگیرد. با این حال چینی‌های ساخته کارخانه Sèvres توانستند همچنان در بازار جایگاه ابتدایی خود را حفظ کنند.

کنت d’Artois که برادر لوئی شانزدهم است، کارخانه‌ای را تحت حمایت خود در این شهر تأسیس کرد. پادشاه فرانسه چندین سال بعد در سال 1784 این کارخانه را از این فرد خریداری کرد. در این کارخانه قرار بود برای تزئین از ایده بدنه‌های خمیر سختی که در کارخانه‌های Sèvres به کار برده می‌شد، استفاده شود.

فراز و نشیب‌های تاریخچه برند لمونژ فرانسه

 

 

عاقبت برند لمونژ فرانسه

ایده‌ای که صاحب جدید لمونژ به دنبال آن بود، هرگز عملی نشد. اندکی پس از انقلاب فرانسه، کارخانه‌های خصوصی تولیدات چینی در لمونژ فعالیت خود را به طور مستقل شروع کردند. از آن پس این شهر را به عنوان قطب اصلی کارخانه‌های چینی می‌شناختند. این کارخانه‌ها شامل: رناردو، هاویلند و شرکت و رویال لمونژ هستند.

جالب است بدانید که ظروف چینی برند لمونژ فرانسه موقعیتی را که در آن زمان؛ یعنی قرن 19 بدست آورده بود تا به امروز حفظ کرده است. از همین رو این برند به عنوان برترین شهر تولیدات چینی در کشور فرانسه همچنان شناخته می‌شود.

این برند درنهایت به دلیل لعاب‌ کاری‌های به سبک قرون وسطایی روی مس آوازه خوبی به دست آورده است. علاوه بر آن چینی‌هایی با متدهای سده 19 و همچنین بشکه‌هایی از جنس چوب بلوط برای تولید کنیاک در فرانسه و حتی جهان توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

عاقبت برند لمونژ فرانسه

 

 

از جمع‌آوری تا طراحی محصولات لمونژ

محصول برند لمونژ فرانسه از محصولات سرامیکی نشئت می‌گیرند. دمای پخت آن‌ها به حدی بالا است که مواد اولیه خاک و سفال آن به کیفیت شیشه تبدیل شود. همراه با شفافیت شیشه و تخلخل کم که به رنگ‌های مایل به سفید یا خود سفید درمی‌آیند. این ظروف می‌توانند هم به صورت لعاب‌دار و هم بدون لعاب تولید شوند.

ماده اولیه تولید این ظروف، کائولن است که به خشت چینی معروف است. خاکی نرم و سفید رنگ که در ساختار وسایل چینی وجود دارد. همراه با این ماده، ماده‌ای دیگر شبیه به پتونسه نیز در اطراف منطقه لمونژ یافت شد که به عنوان مواد اولیه تولیدات چینی در نظر گرفته شد. از این مواد در تولیدات خمیر سخت که مشابه به چینی است، به خوبی می‌توانستند استفاده کنند.

این خاک در کنار پگماتیت که نوعی گرانیت درشت است، بهترین محصولات برند لمونژ را تشکیل می‌دهند. نحوه ساخت این محصولات را می‌توان دلیلی برای قرارگرفتن آن‌ها در اجناس آنتیک دانست. نرم بودن خاک اولیه و همچنین گران بودن مواد دیگر آن ازجمله دلایلی است که باید در نظر بگیرید. با این حال تلاش‌ها برای تولیدات این ظروف متوقف نشد و همچنان گسترش تولیدات کارخانه‌ای ادامه یافت.

برای ساخت انواع ظروف چینی مختلف، صنعتگران مواد خامی را که معرفی شد به نسبت های مختلف با یکدیگر ترکیب می‌کنند. این نسبت‌ها برای ایجاد هر ظرفی ممکن است متفاوت باشد. بستگی به اندازه، کاربرد و نوع طراحی آن‌ها دارد.

از جمع‌آوری تا طراحی محصولات لمونژ

 

 

مراحل ساخت محصولات لمونژ فرانسه

مراحل مختلف ساخت محصولات برند لمونژ فرانسه به ترتیب مراحل کاری در جدول زیر بیان شده است. علاوه بر آن برای آشنایی بیشتر شما، کلیاتی درباره نحوه انجام مراحل آورده شده است. هنگامی که مواد اولیه آورده شد و نسبت آن‌ها مشخص شد، مراحل آماده سازی و ساخت شروع می‌شوند.

مراحل ساخت توضیحات
خرد کردن مواد اولیه استفاده از تجهیزات گوناگون در طی چند مرحله برای خرد و آسیاب کردن ذرات مواد اولیه به اندازه مورد نظر
خالص کردن جدا شدن آهن موجود در خاک رس و ناخالصی‌ها با عبور مواد از صفحات مخصوص
مخلوط کردن مواد استفاده از مخلوط‌کن‌های صنعتی و فشرده برای مخلوط شدن مواد خالص
تشکیل بدنه مورد نظر انجام شکل‌دهی بدنه در 4 مرحله بسته به نوع ظرف:

·       شکل‌دهی پلاستیک نرم

·       شکل‌گیری پلاستیک سفت

·       فشار دادن

·       ریخته‌گری

خالص‌سازی نهایی ·       تبخیر آلاینده‌ها با دمای نسبتاً پایین

·       کاهش دادن انقباض در زمان پخت

لعاب کاری اعمال لایه‌ای از شیشه تزئینی روی بدنه سرامیکی
پخت قرار گرفتن ظروف نهایی در کوره در دمای 1454 درجه سانتی گراد

مراحل ساخت محصولات لمونژ فرانسه

تشخیص اصل بودن برند لمونژ فرانسه 

در هنگام خرید محصولات برند لمونژ فرانسه ممکن است با برخی چالش‌ها روبرو شوید. یکی از آن‌ها اطمینان از اصل یا جعلی بودن آن‌ها است. همانند هر برند دیگری، بدل چینی لیموژ چند دهه است که توانسته است جای خود را در بازار باز کند.

راهکارهایی برای تشخیص اصل بودن وسایل مارک لمونژ فرانسه وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نشانه‌ها معمولاً در پایه ظروف لمونژ حک می‌شوند.
  • در برخی مواقع نشانه این برند در سطح بیرونی جعبه لمونژ قرار گرفته است.
  • روی ظروف اصلی عبارت Peint Main یا به فرانسوی Peint à la Main به معنای نقاشی شده با دست وجود دارد.
  • وجود علامت  France Limoges روی ظروف نشان‌دهنده مکان واقعی تولید این آن‌ها در لمونژ فرانسه است.

به عنوان یک نکته به یاد داشته باشید که کارگاه‌های مختلف و هنرمندان امروزی و در زمان گذشته به ساخت جعبه‌های این ظروف مشغول هستند. به همین دلیل ممکن است امضاها، مهرها یا نشانه‌ها سبک‌های مختلفی داشته باشند. در واقع این هر هنرمندی اثر خود را با دست خود امضا می‌کند. از همین رو نشانه‌ها متفاوت هستند.

از طرفی دیگر جریان ساخت و عرضه ظروف تقلبی برند لمونژ در بازار کم نیست. اگر به جعبه‌های تقلب نگاه کنید، هیچ اثری از امضا یا علامتی که عبارت لمونژ را به انگلیسی یا فرانسوی نوشته باشد، نیست. در برخی حالات نیز ممکن است این عبارات را با املای اشتباهی در زیر ظروف یا روی جعبه‌ها حک کرده باشند.

تشخیص اصل بودن برند لمونژ فرانسه 

 

 

ارزش ظروف لمونژ

اگر تجربه سفارش محصولات برند لمونژ فرانسه را داشته باشید، حتماً قیمت بالای آن شما را دچار تردید کرده است. با این حال طرح و نقاشی‌های روی آن هر آدمی را وسوسه می‌کند که هر هزینه‌ای را بابت داشتن آن بپردازد. گاهی اوقات برخی از محصولات چینی برند لمونژ فرانسه به قدری گران هستند که تبدیل به ظروفی برای ویترین خانه می‌شوند.

افراد متمول برای تکمیل کلکسیون وسایل آنتیک خود ممکن است برای خرید این دسته از ظروف اقدام کنند. آن هم به دلیل ظرافت ساختار این ظروف، همچنین رنگ‌های بسیار جذاب و گیرای آن‌ها است. به همین دلیل کاربرد مصرفی به عنوان ظروف عادی در میان برند لمونژ کم‌تر دیده می‌شود. این گونه می‌تواند گفت که هیچ کشی نمی‌تواند ظروفی با این طرح‌های اصیل و زیبا را برای مصرف روزمره خود خریداری کند.

این در حالی است که امروزه کارخانه‌های چینی‌سازی به تولید ظروف مشابه به آن مشغول هستند. با این حال نمی‌توان روی آن‌ها قیمت بالایی گذاشت. همچنین در دسته وسایل آنتیک و داخل ویترینی خانه قرار نخواهند گرفت. نهایتاً به عنوان ظروف مصرفی عادی که تنها شکلی مشابه به لمونژ دارند.

ارزش ظروف لمونژ

 

 

پارکینگ پروانه، جایی برای خرید وسایل آنتیک

در صورتی که مشتاق به جمع کردن ظروف آنتیک و قدیمی هستید؛ می‌توانید از بستری که تیم پارکینگ پروانه آماده کرده است، استفاده کنید. این مجموعه با راه‌اندازی سایتی در حوزه خرید و فروش وسایل آنتیک و عتیقه، مزایده‌هایی را برای دوستداران این حوزه برگزار می‌کنند.

شما می‌توانید به آسانی میان اجناس عتیقه موجود در سایت بگردید. سپس هر کدام را که بخواهید هم می‌توانید خریداری کنید. همچنین اگر خود صاحب وسایل آنتیکی هستید، می‌توانید برای به فروش رفتن آن از میان پیشنهادات، بالاترین آن را انتخاب کنید و بفروشید.

سؤالات متداول

  1. نشانه برند لمونژ فرانسه روی محصولات آن چگونه است؟

وجود عبارت Peint Main یا France Limoges

  1. مرحله خالص کردن در ساخت ظروف لمونژ چه کاری انجام می‌شود؟

ناخالصی مواد اولیه به وسیله صفحات مخصوص جدا می‌شوند.

  1. چرا منطقه لمونژ قبل از تبدیل به مارک چینی لمونژ نیز معروف بوده است؟

به دلیل تولید مینای زجاجیه باکیفیت در قرن 12 در این ناحیه

کلام آخر

چینی برند لمونژ فرانسه چینی است با خمیر سخت که کارخانه‌های داخل و اطراف این شهر در اواخر قرن 18 آن را تولید می‌کردند. این ظروف به دلیل سبک طراحی خاص با مواد اولیه و رنگ‌های اصیلی که در اشکال آن به کار رفته است، در میان اجناس آنتیک و ارزشمند قرار می‌گیرد. البته که نوع قدیمی و اصل کارخانه‌های تولیدی گذشته آن‌ها.

 

سایر مقالات:

7 ویژگی منحصر به فرد ظروف برند رویال آلبرت+ ویژگی های این برند
معرفی 10 محصول معروف برند رویال دالتون انگلیس+تاریخچه برند رویال دالتون
5 گام اصلی تشخیص برند کاپودیمونته ایتالیا + تاریخچه شکل‌گیری آن

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

  1. آقاي آريا توكلي. با سلام امروز پيجتون رو ديدم و خشحالم كه فردي مثل شما وارد به ظروف آرميتاژ در ايران داريم. من تعدادي طروف آرميتاژ و غيره دارم. ميتونم از شما خواهش كنم جهت كارشناسي آنها به منزل من تشريف بياوريد؟ يك دنياا ممنون خواهم شد و اميدوارم پاسخ مثبت شما رو بزودي دريافت نمايم. ارادتمند شما محمود يوسفى

  2. آقاي آريا توكلي. با سلام امروز پيجتون رو ديدم و خشحالم كه فردي مثل شما وارد به ظروف آرميتاژ در ايران داريم. من تعدادي طروف آرميتاژ و غيره دارم. ميتونم از شما خواهش كنم جهت كارشناسي آنها به منزل من تشريف بياوريد؟ يك دنياا ممنون خواهم شد و اميدوارم پاسخ مثبت شما رو بزودي دريافت نمايم. ارادتمند شما محمود يوسفى
    پ ن :
    من اولين با استكه با شما تماس ميگيرم. احتمالا كس ديكري بوده لطفا ايميل موا چك بفرمتييد

  3. فریده شیرمحمدی :

    باسلام از مطالب ارزنده شما بینهایت متشکرم چون یه سرویس چایخوری لمونژ قدیمی و بکر ۴۰-۵۰ سال پیش را داشتم که برای ویلامون تو خزرشهر کادو اورده بودند و اطلاعات زیادی در موردش نداشتم تو اینترنت و اینستا و انتیک فروشی ها نمونه اش رو ندیدم و انها قیمت این کار رو نداشتند میخواستم بپرسم کسی هست که بتونه قیمت واقعی این کار رو معلوم کنه ؟
    پایدار باشید و برقرار

دیدگاهتان را بنویسید