پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : محصولات برند درزدن آلمان- {تشخیص اصالت+ عکس و قیمت 2024}

محصولات برند درزدن آلمان- {تشخیص اصالت+ عکس و قیمت 2024}

معرفی برند درزدن آلمان و فراز و نشیب‌های آن

برند درزدن آلمان یک شرکت آلمانی است که در حوزه تولید محصولات تزئینی، دکوری، مجسمه و ظروف پذیرایی چینی لوکس فعالیت می‌کند. نام این برند از مرکز ایالت زاکسن در کشور آلمان برگرفته شده است. زاکسن مبدأ تولید اولین ظروف چینی در اروپای گذشته محسوب می‌شود.

به دلیل سبک‌ و الگویی که برای طراحی این ظروف به کار رفته است، ساخته‌های این شرکت جزو اجناس آنتیک قرار دارد. اگر شما هم به حوزه‌های آنتیک و عتیقه علاقه دارید، مقاله ما می‌تواند اطلاعات جامعی از این برند را در اختیار شما قرار دهد.

پیشینه تاریخی برند درزدن آلمان

آرزوی دیرینه مردم اروپا تولید چینی همانند طلای سفید بود. ظروف چینی سخت از چین و ژاپن به علت دوام و زیبایی که داشتند در اروپا وارداتی رایج بود. با این حال هزینه‌های گزاف این واردات به صرفه نبود. جالب است بدانید که کشف اسرار تولید ظروف چینی کاملاً تصادفی رخ داد. در زاکسن برای اولین بار در اروپا دستور تولید طلای واقعی به چینی تبدیل شد.

در اوایل قرن 18، کیمیاگری به نام یوهان فردریش بوتگر در تکمیل رویای کیمیاگری خود برای تولید طلا ناکام ماند. این فرد به دستور پادشاه لهستان دستگیر شد. با این حال در سال 1708 موفق شد که اولین چینی سخت سفید را در اروپا تولید کند. البته این اختراع با همکاری ارنفرید والتر فون تشیرنهاوس فیزیکدان صورت گرفت.

در پی این کشف، حاکم این شهر اولین کارخانه چینی اروپایی به نام شرکت چینی مایسن را تأسیس کرد. بوتگر نیز اداره آن را برعهده گرفت. در سال 1710 بود که تولید کامل چینی در قلعه آلبرچتسبورگ فعالیت خود را شروع کرد. اقلام میسن که در درزدن فروخته شده و همچنین قطعات تزئین شده در استودیو درزدن هر دو به عنوان چینی درزدن شناخته می‌شدند.

پیشینه تاریخی برند درزدن آلمان
برند درزدن آلمان

 

 

روزهای فعالیت کارخانه

فردی به نام کارل تیم که یکیک طراح تزئینی چینی آزاد بود، مسئولیت دکوراتیو برند درزدن آلمان را برعهده گرفت. این فرد از سال 1864 در درزدن آلمان یک استودیو چینی و مغازه عتیقه فروشی راه‌اندازی کرده بود. وی تصمیم داشت خط تولید ظروف چینی خود را آغاز کند

از همین رو در خارج از این شهر، کارخانه ظروف چینی و سرامیکی ساکسون را در پوتشپل تأسیس کرد. در این کارخانه نه‌تنها ظروف چینی سفید؛ بلکه ظروف خریداری شده در آنجا رنگ آمیزی و فروخته می‌شدند. از برترین تولیدات این کارخانه می‌توان به مجسمه‌های خروس، ظروف ریزه کاری، چراغ‌های رومیزی و بشقاب اشاره کرد.

یکی دیگر از نزدیکان وی سبک جدیدی را در این کارخانه احداث کرد. او نقش کلیدی در موفقیت شرکت داشت. کارل آگوست کونتز که یک مدل‌ساز گل بود، سنت پوشش گل سرسبز را در تولیدات این کارخانه پایه‌گذاری کرد.

تولیدات این شخص به دلیل زیبایی شگفت‌آور در برنامه صادرات کالا در سرتاسر اروپا قرار گرفت. به‌طوری‌که با دریافت جوایز بین‌المللی به شهرت چینی درزدن آلمان افزود. سرانجام در دهه 1980 طی یک رأی دادگاه، کارخانه آقای تیم به تنهایی از نام برند درزدن آلمانی استفاده کرد. در روزهای فعالیت این شرکت در دهه 1990 حجم زیادی از صادرات به مناطق روسیه، عربی و آسیایی صورت گرفت.

با این حال به علت ورشکستگی، جنگ‌های جهانی، بحران‌های اقتصادی و تغییر یافتن مالکیت مداوم آن،  روزهای تاریکی را تجربه کرد. سطح ضرر این کارخانه چیزی حدود بیش از 12000 مدل اصلی و فرم‌های گچی بود. این اجناس به گونه‌ای جبران ناپذیر آسیب دیدند یا گم شدند. درنهایت این کارخانه در سال 2020 به طور کامل منحل شد.

روزهای فعالیت کارخانه
برند درزدن آلمان

 

 

تولیدات شرکت درزدن آلمانی

سبک ظرف سرامیکی برند درزدن آلمان، مظهر عظمت، تجمل و شیفتگی مناظر طبیعی است. مواردی مانند: میوه، صدف، شاخ و برگ، طومار و گل‌های پرآذین شناسه این سبک بودند. تزئین کنندگان مجسمه‌ها را در شکل‌های مختلف با رنگ‌های متنوعی ازجمله: پاستلی، آبی، سبز، قرمز، آبی سلطنتی و همچنین نارنجی و قهوه‌ای با تزئینات طلایی رنگ آمیزی می‌کردند.

وسایل داخل منزل همانند: کوزه‌های پات‌پوری با گل‌هایی در سایه‌های فیروزه‌ای رنگ و اسطوخودوس تزئین می‌شدند. جلوه این اجناس و رنگ‌های به کار رفته در آن احساسات عاشقانه را در هر فردی برمی‌انگیخت. یکی از بهترین محصولات برند درزدن آلمان با فرو رفتن یک توری ظریف در لغزش چینی پیش از استفاده با دست ساخته می‌شد. این اثر با نام دانتل درزدن مشهور شده است.

سایر اقلام شامل موارد زیر بودند:

  • گلدان‌های پرتره ویکتوریایی به سبک وین
  • قوطی‌ها و ظروف غذاخوری همراه با جزئیات تزئینی
  • ظروف چینی فیانس با گل و برگ
  • مجسمه‌های کوچک
  • چهره‌هایی از رقصنده‌ها یا پرندگان در سبک باروک و روکوکو
  • صحنه‌های شبانی
  • تصاویری از تاجران خیابانی به عنوان تزئین میز

جالب است بدانید که استودیوهای درزدن بیش‌تر از کارخانه‌ها در شناخت جهانی چینی مسئول بودند. در سال‌های 1855 تا 1944، در این شهر بیش از 200 استودیو نقاشی وجود داشت. دقت داشته باشید که هر کدام از این استودیوها از علامت‌هایی با اندکی تفاوت استفاده می‌کردند.

تولیدات شرکت درزدن آلمانی
برند درزدن آلمان

 

 

سرانجام کار تولیدات درزدن آلمان

این کارخانه پس از ورشکستگی‌های مکرر و تصاحب‌های گوناگون، کم‌وبیش به کار حیات خود ادامه داد. با این حال روند تولید و شهرت آن در میان سایر تولیدات دیگر چنگی به دل نمی‌زد. از همین رو فعالیت تجاری آن برای مدتی متوقف شد.

پس از آن تولیدکنندگان دیگری محصولات خود را برند درزدن یا به سبک درزدن آلمان نامیدند. درنهایت چینی‌های مایسن که امروزه محبوبیت زیادی نیز در سراسر جهان پیدا کردند؛ به عنوان ادامه فعالیت این برند آلمانی شناخته می‌شوند.

این تولیدکنندگان شامل افراد زیر هستند:

  • آلکا کونست
  • آلبوث
  • کایزر
  • ارنست بونه و پسران
  • سیتسندورف و درسدن ایرلندی

این در حالی است که سبک محصول برند درزدن آلمان همیشه با کالاهایی همراه است که دارای علامت تاج آبی هستند. این نشانه برای اولین بار در سال 1883 توسط 4 استودیو اصلی در درزدن؛ شامل: ریچارد کلم، دونات، اسوالد لورنز و آدولف هامان ثبت شد.

سرانجام کار تولیدات درزدن آلمان
برند درزدن آلمان

 

 

همکاری هنرمندان در ساخت محصولات درزدن

این کارخانه ظروف چینی و سرامیکی خود را ‌تنها به مدل‌سازان و نقاشان خود برای توسعه اشکال و دکورهای جدید محدود نکرد. او به طور مداوم از دانش خارجی هنری نیز در روند تولیدات خود استفاده کرد. از سال 1993انجمن هنر چینی درزدن رابطی میان دنیای هنر و دنیای تجارت سازنده شناخته شد.

در جدول زیر برخی از همکاری‌های ارزشمند و مهم در تاریخ برند درزدن آلمان در طول ساخت محصولات آن معرفی شده است.

نام مدل‌سازان کارخانه اسامی نقاشان در کارخانه نام هنرمندان آزاد کارخانه
راینهولد براونشمیت لودویگ گایر اتو گاسمن
جوزف دوبنر هوگو روست فریتز شلزینگر
اولاف استوی استفن لوکش شارلوت سامر-لندگراف

علامت ظروف برند درزدن آلمان

هیچ کارخانه واحدی در درزدن وجود نداشت. به آن معنا که نشانه‌ای به عنوان علامت قطعی درزدن وجود ندارد. این برند بیش از 40 مغازه تولید چینی دارد. به همین دلیل نشانه‌های این کارخانه متعدد و متفاوت از یکدیگر هستند.

بخش عظیمی از این امر به دلیل خسارات جنگی است. علاوه بر آن به علت ویران شدن کل آرشیو مستندات این شرکت در سال 1957 اطلاعات درست و جامعی از آن در دسترس نیست.

علامت ظروف برند درزدن آلمان
برند درزدن آلمان

 

 

نشانه اصلی درزدن آلمان

علامت اصلی برند درزدن آلمان یک تاج آبی است که توسط 4 تزئین کننده سرامیک در سال 1883 ثبت شد. افزون بر آن ممکن است این نشانه‌ها در رنگ‌های آبی، قرمز آهنی و طلایی نیز دیده شوند.

برخی از تاج‌های ظروف برند درزدن آلمان دارای 5 نقطه، 3 ستاره هستند که حرف D  و زیر آن کلمه Germany  نوشته شده است. با این حال بعضی دیگر 3 نقطه روی تاج دارند که یک خط شکسته بزرگ حرف D را به تاج وصل کرده است.

یکی دیگر از علائم معتبر برند درزدن آلمان نشان رسمی باواریا است. در بالای این نشان کلمه Dresden نوشته شده است. همچنین ممکن است یک رز قهوه‌ای کوچک در بالا یا پایین این کلمه در برخی از ظروف مشاهده کنید.

در سال 1901 از نشانه دو حرف S و P متقاطع استفاده شد. یک سال پس از آن، همان دو حرف؛ اما به صورت در هم تنیده بالای کلمه Dresden به عنوان علامت تجاری این برند تغییر یافت.

علائم ظروف بزرگ و شکستنی

قطعاتی که بزرگ‌تر و انعطاف‌پذیری کمی داشتند، اغلب با یک علامت برجسته در کف مشخص شده بودند. جامعه نقاشان چینی‌های برند درزدن آلمان در استودیوهای کلم، دونات، هامان و کورهوت روی ظروف از نشانه متفاوتی استفاده می‌کردند. این علامت در تولیدات نیمه اول قرن 20 رواج داشت.

وجود مهر همراه با برخی حروف و اعدادی که انحراف جرم ظروف سفالی را نشان می‌دادند از علائم به کار رفته در این محصولات بود. در سال‌های 1984 الی 1997 نوشته‌ای در روبرو شماره قالب ظروف مهر شده بود که سال ساخت آن‌ها را نیز نشان می‌داد.

این نشانه از حروف انگلیسی A به منظور سال ساخت 1984 شروع می‌شد. آخرین حرف استفاده شده نیز حرف P است که نشان‌دهنده سال 1997 است.

علائم ظروف بزرگ و شکستنی
برند درزدن آلمان

 

 

امضای تولیدکنندگان

در برخی تولیدات نیز یک یا چند عدد با رنگ‌های لعابی که بیش از اندازه پر رنگ نوشته شده‌اند، تحت علائم شرکت ظاهر شدند. این نشانه‌ها در واقع امضای خود نقاشان و طراحانی هستند که آثار هنری خود را با نام خود، عرضه کرده‌اند.

با این حال تنها در موارد خاص و استثنایی به این افراد اجازه داده می‌شد که هنر خود را به طور مستقیم در تصویر کشیده شده، امضا کنند. تولیداتی با این خصوصیات یکی از گرانترین محصولات برند درزدن آلمان که حکم آنتیک را دارند، محسوب می‌شوند.

خرید وسایل آنتیک اصل با پارکینگ پروانه

اگر تمایل دارید که تجربه خرید محصولات برند درزدن آلمان را به مجموعه‌های آنتیک و قدیمی خود اضافه کنید، باید به دنبال ظروفی با نشانه اصلی این برند باشید. پیدا کردن مرکزی معتبر برای خرید و حتی فروش لوازم آنتیک تاحدودی می‌تواند شما را با مشکلاتی روبرو کند.

تیم پارکینگ پروانه با آگاهی از این موضوع، سایت خرید و فروش وسایل آنتیک را در اختیار شما دوستداران این حوزه قرار داده است. شما می‌توانید هر گونه اقلام ارزشمند و لوکس را در زمان اجرای مزایده‌ها بخرید.

امتیاز ویژه این بستر نیز امکان فروش لوازم آنتیک کاربران است. شما می‌توانید وسیله قیمتی خود را برای طی کردن روند فروش آسانی در این سایت قرار دهید.

خرید وسایل آنتیک اصل با پارکینگ پروانه
برند درزدن آلمان

 

 

سؤالات متداول

  1. نشانه اصلی مارک درزدن آلمان چیست؟

یک تاج آبی با حالات و اشکال متفاوت

  1. اجرای کدام سبک از طراحی این محصولات شهرت این برند را جهانی کرد؟

سنت پوشش گل سرسبز

  1. چه دلایلی باعث تضعیف تولیدات و محبوبیت کارخانه شد؟

جنگ‌های جهانی، بحران‌های اقتصادی و تغییر یافتن مالکیت مکرر کارخانه

کلام پایانی

شهر درزدن به عنوان مرکز مهم مجسمه‌سازی و ظروف چینی در سبک روکوکو با کیفیت بالایی شناخته می‌شد. ایده تأسیس برند درزدن آلمان از سال 1872 با تاریخچه غنی که در این مقاله به آن پرداخته شد، آغاز شد. ساخته‌های این کارخانه به دلیل بهره‌گیری از سبک، طرح و نقاشی‌های اصیل و غنی؛ در تاریخ صنعت چینی و سرامیک ماندگار شد.

برند درزدن آلمان

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

سایر مقالات:

راهنمای خرید آنتیک و عتیقه– 7نکته طلایی تشخیص اصالت عتیقه
10 ایده جذاب برای استفاده از عتیقه در دکوراسیون داخلی
محصولات برند وجوود انگلیس- {تشخیص اصالت+ عکس و قیمت 2023}

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید