پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی 3 فرصت شغلی پردرآمد در بازار آنتیک- مزایا و معایب

معرفی 3 فرصت شغلی پردرآمد در بازار آنتیک- مزایا و معایب

بازار آنتیک

راه اندازی کسب و کار در حوزه آنتیک و عتیقه

راه اندازی یک فروشگاه عتیقه فروشی و ورود به بازار آنتیک می‌تواند یک تجارت عالی باشد. اگرچه برخی ملاحظات وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید تا بتوانید تجارت خود را سر پا نگه دارید.

کسب و کار عتیقه‌جات همچنان می‌تواند سودآور باشد. این مقاله به بررسی نکاتی مفیدی برای راه اندازی تجارت در این حوزه می‌پردازد.

 

 

ویدیو : بازار آنتیک

 

 

تاریخچه بازار آنتیک و عتیقه فروشی

با نگاهی کلی به تاریخچه و ریشه‌های بازار آنتیک باید بگوییم وسایلی که قدمت آن‌ها به بیش از 300 سال می‌رسد را آنتیک می‌نامند. از این نظر اشیا عتیقه با وسایل زیر خاکی که مربوط به دنیای باستان هستند تفاوت داشته و یکی نیستند. متخصصان حوزه آنتیک بر اساس ارزش هنری و قدمت وسایل قیمت آن‌ها را مشخص می‌کنند.

شاید به نظر برسد این وسایل طرف‌داران کمی دارند؛ اما بر عکس بسیاری از افراد ثروتمند که علاقه خاصی به آنتیک دارند به خرید این وسایل مشغول هستند و سود زیادی را نصیب فعالان بازار آنتیک می‌کنند.

 

 

تاریخچه بازار آنتیک و عتیقه فروشی
تاریخچه بازار آنتیک و عتیقه فروشی

معرفی بازار آنتیک

کلکسیون‌ها همچنان یکی از روش‌های مؤثر برای سرمایه گذاری هستند. با این حال، صنعت عتیقه‌جات در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است. مهم‌تر از همه، تغییراتی است که در یک برهه زمانی خاص برخی از  کسب‌وکارهای این حوزه که به فروش محصولات قدیمی مشغول بودند، مجبور شدند تا خود را با فروش آنلاین بر روی پلتفرم‌های دیجیتال وفق دهند.

در این زمینه، یکی از اصلی‌ترین نقاط شروع برای موفقیت در راه اندازی یک فروشگاه عتیقه فروشی، حرفه دیجیتال است. حتی اگر تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار فیزیکی دارید، داشتن فروشگاه آنلاین و ارتباط و تعامل با مشتریان لازم و ضروری است.

در ادامه ما نکات دیگری را که برای ورود به بازار آنتیک لازم است ارائه می‌دهیم. توجه به این الزامات بسیار مهم است تا بتوانید در این صنعت دوام آورده و به سوددهی برسید.

کلیدهای راه اندازی یک فروشگاه عتیقه فروشی موفق

آیا در مورد سودی که در بازار آنتیک وجود دارد چیزی می‌دانید؟ شما می‌توانید با ورود به آن و موفق شدن در فضای رقابتی این کسب و کار به این سود بالا دست پیدا کنید. بخش‌های زیر را برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

کلیدهای راه اندازی یک فروشگاه عتیقه فروشی موفق

 

 

دانش پیشین

داشتن دانش قبلی از این صنعت به ویژه در صنعت عتیقه‌جات اهمیت دارد.  تجربه به شما این امکان را می‌دهد که اقلامی را که در فروشگاه خود می‌فروشید بهتر انتخاب کنید و همچنین از قیمت‌های بازار مطلع شوید تا کسی نتواند از شما کلاهبرداری کرده و سود شما را کم کند.

علاوه بر این شما برای کمیاب‌ترین اقلام باید با کارشناسانی در زمینه‌های خاص مانند جواهرسازان یا کارشناسان سکه‌شناسی تماس بگیرید تا در ازای دریافت پورسانت ناچیزی برای فروش در مورد کیفیت برخی از قطعات به شما را راهنمایی کنند.

سرمایه گذاری

یکی از ویژگی‌های صنعت عتیقه فروشی این است که شما نیاز به سرمایه در گردش بالا دارید. برای موفقیت در کسب و کار بازار آنتیک باید دائماً اقلام جدیدی بخرید که فروش برخی از آنها ممکن است مدتی طول می‌کشد؛ بنابراین شما به مقداری پول نقد نیاز دارید تا به شما این امکان را بدهد که به خرید ادامه دهید بدون اینکه بقای تجارت را در کوتاه مدت به خطر بیندازید.

انتخاب مکان مناسب برای فروشگاه

اگر یک مدل تجاری هیبریدی را برای عتیقه فروشی خود انتخاب می‌کنید، انتخاب مکان یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در نظر بگیرید. از این نظر، باید فضایی جادار و روشن باشد که در آن ژانر شما با وجود مدرن نبودن در برخی مواقع برای خریدار به مکانی جذاب تبدیل شود.

علاوه بر این، با توجه به کوچک‌تر بودن بازار این بخش نسبت به سایر مشاغل، مکان فروشگاه عتیقه فروشی شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به همین دلیل، لازم است که مناطق مخاطبان خود را که معمولاً محله‌هایی با قدرت خرید بالا هستند به این منظور ارزیابی کنید.

در این خصوص توجه به طراحی داخلی، نورپردازی مناسب، داشتن تابلو و کارت معرفی فروشگاه، تهویه مطبوع، چینش زیبا و چشم نواز وسایل و تزئین درست و مناسب فضای داخلی عوامل بسیار مهم و تأثیرگذاری هستند که حتماً باید به آن‌ها دقت کافی را بدهید.

انتخاب مکان مناسب برای فروشگاه

 

 

ارتباط درست با سایر همکاران

سعی کنید با سایر همکاران خود در این حوزه ارتباط صحیح و مؤثری برقرار کنید تا از این طریق هم دانش و تجربه خود را بالاتر ببرید و هم با سایر افراد تأثیرگذار بازار آنتیک آشنا شوید.

شناخت رقیبان خود در بازار آنتیک

در تجارت بسیار مهم است که رقیبان خود را بشناسید و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بشناسید. تجارت فقط کسب ثروت نیست. کسب و کار شما وقتی که رقیبان خود را ارزیابی می‌کنید و رقابتی سالم ایجاد می‌کنید بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود. در چنین فضایی شما و سایرین می‌توانید به رفع نقاط ضعف و افزایش کیفیت کار یکدیگر کمک کنید.

آیا داشتن تخصص برای بازار آنتیک ضروری است؟

یکی دیگر از جنبه‌هایی که باید قبل از راه اندازی یک فروشگاه عتیقه فروشی در بازار به آن توجه کنید، کسب تخصص در نوع خاصی از کالا است. در این راه از مطالعه کتاب، گذراندن دوره‌های مرتبط و دیدن فیلم‌های این حوزه دریغ نکنید. شما هر چقدر در این حوزه متخصص‌تر باشید، بیشتر به نفعتان است.

همچنین در تعامل بودن با متخصصان بازار آنتیک نیز می‌تواند در حرفه‌ای شدن شما مؤثر باشد. داشتن تخصص باعث می‌شود دیگر مورد مناسبی برای کلاهبردارهای این حوزه نباشید؛ زیرا همان طور که مستحضر هستید در مورد اشیا عتیقه کلاهبرداری‌های زیادی اتفاق می‌افتد.

آیا داشتن تخصص برای بازار آنتیک ضروری است؟

 

 

 فروش آنلاین؛ روشی برای حفظ بقا در بحران‌ها

راه‌اندازی فروش آنلاین برای یک فروشگاه عتیقه‌فروشی کلید اصلی بقا است. از این نظر، می‌توانید یک کسب‌ و کار 100 درصد دیجیتال را آغاز کنید یا یک مدل ترکیبی را انتخاب کنید که فروش فیزیکی نیز بخشی از آن است.

بهترین روش این است که به صورت ترکیبی حضوری و آنلاین کار کنید و مکانی برای نشان دادن وسایل به مشتریان خود داشته باشید. به این صورت مشتریان راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. داشتن هویت آنلاین سرمایه گذاری معنوی است که به هیچ وجه از آن پشیمان نخواهید شد.

در این مرحله، شما همچنین باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید عتیقه‌جات خود را از طریق پلتفرم‌های خرید و فروش محصولاتی که بیشترین استفاده را دارند بفروشید یا بازار خود را راه‌اندازی کنید. گزینه دوم به زمان و سرمایه گذاری بیشتری نیاز دارد.

نگاهی به بازار آنتیک در سراسر جهان

دنبال کردن حرفه‌ای در دنیای عجیب و غریب عتیقه‌جات می‌تواند تجربه‌ای بسیار غنی و رضایت بخش باشد. اگر به دنبال این هستید که شغلی در خرید و فروش عتیقه داشته باشید، با انواع مختلفی از افراد روبرو خواهید شد و همه آنها تجربه‌های جدیدی به شما اضافه خواهند کرد.

خرید و فروش عتیقه از برخی جهات امری بسیار ساده به نظر می‌رسد؛ اما از سوی دیگر می‌تواند بسیار سخت و پر چالش باشد. برای تبدیل شدن به یک فروشنده عتیقه‌جات، باید دانش خوبی در این زمینه داشته باشید تا معاملات سودآوری را انجام دهید.

به عنوان یک اصل قبل از خرید یک کالای خاص این سؤالات را از خود بپرسید:

  • آیا اصل است؟
  • آیا خیلی گران است؟
  • آیا بازسازی یا مرمت شده است؟
  • آیا می‌توانید آن را با سود مجدد بفروشید؟

اگر به تازگی وارد بازار آنتیک شده‌اید، کار کردن برای یک فروشنده با تجربه که می‌تواند شما را به درستی راهنمایی و راهنمایی کند، تنها راه برای یادگیری بیشتر است. در کنار آن مطالعه کرده و در کنار تجربه دانش خود را بالا ببرید.

این روزها، فعالان بازار آنتیک و فروش عتیقه ترجیح می‌دهند به جای راه اندازی مغازه‌های خود در نمایشگاه‌ها و مراکز عتیقه فروشی تجارت کنند. این کار به کاهش هزینه‌های کلی آنها کمک می‌کند و علاوه بر آن راهی برای فروش بیشتر و آشنایی با مشتریان آینده است.

نگاهی به بازار آنتیک در سراسر جهان
نگاهی به بازار آنتیک در سراسر جهان

 

 

چه فرصت‌های شغلی در بازار آنتیک برای علاقه‌مندان وجود دارد؟

گاهی اوقات فروشندگانی که مغازه دارند در روزنامه یا بسترهای دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها تجارت عتیقه خود را تبلیغ می‌کنند؛ اما آنها به طور کلی به افرادی با تجربه مرتبط نیاز دارند.

اگر در مورد دنیای عتیقه بی‌اطلاع هستید، در اینجا ایده کلی در مورد فرصت‌های شغلی در صنعت آنتیک با این زمینه وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.
کلکسیونرها

کلکسیونرهای حرفه‌ای دانش گسترده‌ای در مورد عتیقه‌جات و اشیای کلکسیونی دارند؛ اما می‌توانند بسیار سخت گیر باشند. این ها افرادی هستند که به دلیل علاقه خاص خود به اشیا آنتیک به دنبال جمع آوری آن‌ها هستند. بیشتر کلکسیونرها در شرایط خاصی به دنبال اقلام ویژه‌ای هستند.

 این افراد معمولاً با بودجه کار می‌کنند. اکثر کلکسیونرهای جدی مغازه ندارند؛ زیرا ترجیح می‌دهند این اقلام عتیقه را برای لذت شخصی خود نگه داشته و انگیزه تجاری از این کار ندارند. شما می‌توانید با این افراد در نمایشگاه‌های مختلف یا از طریق دوستان و همکاران دیگر آشنا شده و با آن‌ها کار کنید.

چه فرصت‌های شغلی در بازار آنتیک برای علاقه‌مندان وجود دارد؟

 

تاجران

تاجران مغازه‌های شخصی برای خود ندارند؛ اما ترجیح می‌دهند در نمایشگاه‌ها و بازارهای عتیقه فروشی که در تمام سال باز هستند تجارت کنند. علاوه بر این، برخی از تاجران اقلام خود را در بازارهای سیاه می‌فروشند.

 با این حال، هنگامی که با این معامله گران سروکار دارید، جانب احتیاط را رعایت کرده و به سادگی به آن‌ها اعتماد نکنید. شما می‌توانید خودتان به همین روش در بازار آنتیک فعالیت کرده و سود خوبی به دست بیاورید.

غرفه داران

افرادی که مغازه‌هایی دارند که برای مدت زمان مشخصی باز هستند به عنوان غرفه داران شناخته می‌شوند. این مورد نیز یکی دیگر از فرصت‌های شغلی است که در بازار آنتیک برای شما وجود دارد. گاهی غرفه داران برای مدت کوتاهی نمایشگاه برگزار می‌کنند. نمایشگاه‌ها معمولاً در مکان‌های بزرگ برگزار می‌شود.

این نمایشگاه‌ها عموماً اقلامی را به نمایش می‌گذارند که از نظر کیفیت غنی هستند. به همین دلیل نمایشگاه‌ها به طور مرتب برگزار نمی‌شود؛ زیرا یافتن عتیقه‌های مناسب برای این غرفه داران زمان می‌برد.

اگر می‌خواهید شغلی را در زمینه عتیقه‌جات دنبال کنید، می‌توانید هر یک از این حرفه‌ها را انتخاب کنید یا ممکن است با هر یک از این افراد سروکار داشته باشید. بیشتر مردم با جمع آوری اشیا عتیقه شروع می‌کنند و سپس به سمت غرفه دار شدن یا معامله گر شدن در بازار می‌روند. این حرفه می‌تواند هم سودآور و هم هیجان انگیز باشد.

غرفه داران

 

 

تأثیر بازار آنتیک بر اقتصاد چیست؟

وسایل آنتیک جزو اقلام روزانه مورد نیاز برای افراد نیستند و علاقه‌مندان به خصوصی دارد. همه مردم دوست ندارند در خانه خود وسایل عتیقه نگه دارند و علاوه بر آن پول و زمان لازم برای پیدا کردن آن‌ها را نیز ندارند. همین امر باعث تقاضای پایین این وسایل شده است.

صرف نظر از سودهای کلانی که برخی از دلالان در این بازار به دست می‌آورد تجارت آنتیک چندان پر رونق نیست. شما با سرمایه اولیه 100 میلیون تومان می‌توانید شروع کنید و به مرور با بالارفتن دانش، تجربه و سرمایه خود در بازار آنتیک به سود دهی برسید.

برخی از افراد به خرید وسایل عتیقه از سایر کشورها مانند چین روی می‌آورند که ریسک بزرگی است؛ زیرا امکان گول خوردن توسط تاجران چینی بالا است.

اگر شما سرمایه و تخصص بالا ندارید، باید مدت طولانی صبر کنید تا کسب و کارتان سودمند واقع شود. به طور کلی و با یک نگاه اجمالی می‌توانیم بگوییم که بازار آنتیک و تأثیر آن بر اقتصاد چندان در تجارت افراد کم تجربه پر رنگ و قابل ملاحظه نیست.

تأثیر بازار آنتیک بر اقتصاد چیست؟
تأثیر بازار آنتیک بر اقتصاد چیست؟

 

 

خرید محصولات با کیفیت از بازار آنتیک

هنگام خرید محصولات عتیقه امکان کلاهبرداری از شما بسیار زیاد است. آیا شما هم این سؤال را دارید که چگونه محصولات با کیفیت از بازار آنتیک خریداری کنیم؟ در این مورد اولین راه حل این است که از فروشگاه‌های معتبر که سابقه طولانی فعالیت در این حرفه دارند خرید کنید. به هیچ وجه خرید آنلاین انجام ندهید.

بهتر است هزینه آنتیک را به صورت حضوری پرداخت کنید. همچنین همراه داشتن دوست یا فردی متخصص هنگام خرید وسایل عتیقه کمک می‌کند تا وسایل با کیفیت و اصل پیدا کنید.

سؤالات متداول

  1. چه لوازمی آنتیک هستند؟

لوازمی مانند گلدان، کتاب، جواهر و وسایلی که دارای قدمت حداکثر ۳۰۰ساله هستند آنتیک محسوب می‌شوند.

  1. لوازم آنتیک را از کجا پیدا کنیم؟

برای این کار بهتر است به شهرهای بزرگ و بازارهای قدیمی و معروف آن مراجعه کنید.

  1. برای راه اندازی کسب و کار در بازار آنتیک چقدر سرمایه لازم است؟

شما می‌توانید تجارت خود را با 100 تا 200 میلیون تومان شروع کنید.

پارکینگ پروانه

وسایل قدیمی و آنتیک زیبایی و اصالت خاصی دارند و همین امر سبب جذب افرادی می‌شود که به دنبال اشیا عتیقه هستند. این افراد برای بازدید و خرید این وسایل علاقه‌مند هستند. پارکینگ پروانه تیم متخصصی هستند که در این زمینه فعالیت دارند و وسایل زیبا، قدیمی و منحصر به فردی برای علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

شما می‌توانید به سایت پارکینگ پروانه مراجعه کرده، از وسایل بازدید کنید، خرید انجام دهید و حتی در مزایده‌هایی که برگزار می‌کنند شرکت کنید.

پارکینگ پروانه
پارکینگ پروانه

 

 

سخن پایانی

بازار آنتیک علاقه‌مندان و مشتریان مخصوص خود را دارد. اگر به وسایل قدیمی و عتیقه علاقه دارید، مطالعه این مطلب برای شما مفید است. همچنین در صورت قصد راه اندازی تجارت در حوزه عتیقه‌جات می‌توانید از نکاتی که در این مقاله در خصوص راه اندازی بیزینس آنتیک گفته شده‌اند، استفاده کنید.

 

 

سایر مقالات:

11 مورد آثار باستانی ایران در موزه‌ های خارجی {تاریخچه + عکس}
4 روش نگهداری از عتیقه – مراقبت از عتیقه جات و هزینه آن
7 مورد سرمایه گذاری در بازار آنتیک – مزایا و معایب

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید