پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی بیش از 15 شیء از آنتیک های گران قیمت!جزئیات بسیار جذابی که تا به حال نشنیده اید!

معرفی بیش از 15 شیء از آنتیک های گران قیمت!جزئیات بسیار جذابی که تا به حال نشنیده اید!

آنتیک های گران

ارائه لیستی از وسایل آنتیک های گران و دارای ارزش بالا

آیا با آنتیک های گران آشنایی دارید؟ وسایل آنتیک نوعی سرمایه‌گذاری منحصر به فرد است. این اجناس در طول زمان، ارزش خود را حفظ می‌کنند. حتی برخی هم پتانسیل این را دارند که با گذشت زمان ارزشمندی خود را بالاتر ببرند.

اگر می‌خواهید کالاهای آنتیک را جمع‌آوری کنید، مهم است ارزش آینده آن‌ها را بدانید. در این مقاله به معرفی برخی از آنتیک‌ های گران و باارزشی می‌پردازیم که اگر طرف‌دار ساخت کلکسیون هستید، داشتن آن‌ها الزامی خواهد بود.

چگونگی تشخیص آنتیک‌های گران ‌قیمت

قبل از ارائه لیست وسایل آنتیک با ارزش بالا بهتر است بدانید که چه ویژگی‌هایی باعث ارزشمندی و گران‌تر بودن برخی از آن‌ها می‌شوند. . وقتی صحبت از آنتیک می‌شود، خلق ارزش در همه آن‌ها به صورت یکسانی انجام نمی‌شود.

ارتباط فرهنگی، اهمیت تاریخی و میراث متفاوتی وجود دارند که بر ارزش ذاتی آن‌ها تأثیر می‌گذارند. برای مثال بعضی از اجناس آنتیک صرفاً بر اساس سن و شرایطشان، ارزشمندی بسیار بیشتری نسبت به سایرین دارند. موارد زیر ویژگی‌هایی را بیان می‌کنند که سطح ارزشمندی این وسایل را معین می‌کنند.

چگونگی تشخیص آنتیک‌های گران ‌قیمت

 

 

مواد سازنده

آنتیک های گران معمولاً از مواد با کیفیت بالایی ساخته شده‌اند. برای مثال، کالایی که از طلا یا نقره ساخته شده باشد به احتمال زیاد ارزش بیشتری نسبت موردی دارد که از فلزات آلیاژی ارزان‌تر مانند برنز یا برنج ساخته شده است.

سبک‌های منحصربه‌فرد

اشیای کمیاب، گران‌بها و یک نوع، آنتیک ‌های گران و منحصر به فردی تلقی می‌شوند که حس اختصاصی را القا می‌کند. به این معنا که این وسیله مانند یک کالای سفارشی است که به یک شخصیت تاریخی یا هنرمند مشهور تعلق دارد. از همین رو ارزش بیشتری از یک قطعه با تولید انبوه دارد.

سابقه برندها

اگر به دنبال خرید یا فروش وسایل آنتیک و ارزشمند هستید، باید نسبت به برندها، هنرمندان و تولیدکنندگانی که در طول تاریخ اقلام مدرن تولید کرده‌اند، درک قوی داشته باشید. برندهای بی‌شماری وجود دارند که به دلیل دارا بودن سوابق گسترده‌ای، می‌توان برای احراز هویت قطعات و داشتن بینشی در مورد ارزش از آن‌ها استفاده کرد.

سن و شرایط

ویژگی دیگری که آنتیک‌ های گران را تعیین می‌کند، شناسایی، اعتبارسنجی قدمت و وضعیت فیزیکی آن‌هاست. اگر جنس آنتیکی به خوبی حفظ شده، بدون تغییر رنگ و از نظر ساختاری سالم باشد، احتمالاً ارزش بیشتری نسبت به کالایی دارد که آسیب‌های محسوس را نشان می‌دهد.

این موارد تنها از بخشی از مهم‌ترین عواملی بودند که آنتیک های گران قیمت و باارزش را از سایرین جدا می‌کنند. در ادامه مطالب موضوع اصلی مقاله؛ یعنی آنتیک های گران معرفی شده است.

مبلمان قدیمی و آنتیک

مبلمان با کیفیت خوب یا قطعه ای که منشأ بی‌عیب و نقصی داشته باشد، همیشه ارزش بالایی دارد. علاوه بر آن امروزه هر شخصی در تلاش است که نوعی از مبلمان آنتیک را در گوشه‌ای از منزل خود قرار دهد. به این دلیل که زیبایی و جلوه کهن این دسته از وسایل به راحتی با هر سبک و طرح مدرن و امروزی سازگار می‌شوند.

در چندین سال گذشته تعدادی میز، کابینت، بوفه و مبلمان با قیمت‌های چشم‌نوازی از پیشنهاددهندگان در حراجی‌ها به فروش رفته‌اند. در اینجا برخی از آنتیک های گران‌ در حوزه مبلمان معرفی شده‌اند.

مبلمان قدیمی و آنتیک

 

 

کابینت بدمینتون

منبت کاری‌هایی که با سنگ‌های قیمتی روی این بوفه انجام شده است، آن را بیشتر تبدیل به یک اثر هنری کرده است تا یک مبلمان کاربردی. این بوفه یکی از آنتیک های گران است که به قیمت 7/36 میلیون دلار فروخته شده است.

صندلی اژدها

این اثر وظیفه خود را در نشان دادن محبوبیت همیشگی صنعت‌گری و خواستگاه اصیل، با موفقیت به انجام رسانده است. قیمت این صندلی را حدود 19 میلیون پوند تخمین زده‌اند که در حراجی‌های برگزار شده توانست چشم عاشقان مبلمان آنتیک و قدیمی را به خود معطوف نماید.

کمد هرینگتون

این کمد در زمان فروش یکی از آنتیک های گران محسوب شد. به این دلیل که در نهایت 5 برابر قیمت پیشنهادی اولیه خودش به فروش رفت. ساختار زیبا و خیره‌کننده این کمد به گونه‌ای است که رویه‌ای به شکل مارپیچ با نوار لاله همراه با چوب‌کاری ظریف و چوب رز دارد که با لاک طلاکاری شده است.

جواهرات قدیمی و آنتیک

جواهرات از همان زمان‌های دور بخشی جدایی ناپذیری از فرهنگ انسان بوده است. آن آنتیک های گرانی که توانسته‌اند از این گذر زمان، جان سالم به در ببرند؛ معمولاً با تاریخ‌های شگفت‌انگیزی همراه هستند. داستان پشت این قطعات در صورتی که ارزش مبالغ هنگفتی داشته باشند، قطعاً ارزش بازگویی را خواهند داشت.

مروارید ملکه ماری آنتوانت

یک آویز بزرگ از مروارید طبیعی و الماس که متعلق به ملکه فرانسه ماری آنتوانت است. این مروارید بخشی از مجموعه جواهراتی خانه سلطنتی بوربون-پارما ایتالیا است که در حراجی به قیمت وحشتناکی فروخته شد.

یاقوت کبود خوشگل آسیایی

این یاقوت به دلیل رنگ آبی طاووسی درخشانش و منشأ آن در سریلانکا به این نام خوانده می‌شود. این قطعه گذشته کاملاً اسرارآمیزی دارد. ناپدید شدن اتفاقی، صاحبان سلطنتی مانند ملکه الیزابت و پیدا شدن دوباره آن به خوبی می‌تواند گذشته آن را اثبات کند. سرانجام این قطعه با تراش کوسن در یک گردنبند الماس قرار گرفت و به قیمت 17.3 میلیون دلار فروخته شد.

الماس امید

الماس امید 52/45 قیراطی که از معدن کولور در شهر گونتور هند گرفته شده است. این الماس به دلیل  داشتن سطوح کمی از بور، به رنگ آبی دیده می‌شود. الماس امید گران‌ترین عتیقه جهان محسوب می‌شود؛ زیرا قیمت فروش آن 350 میلیون دلار بوده است.

سنجاق سینه Cartier Devant-de-Corsage

این نوع از آنتیک های گران، پرآذین و دست‌ساز دارای یک الماس گلابی شکل، بیضی شکل و مارکی شکل در مرکز است. این الماس‌ها از دو خط نقوش زنبق دره. به دو سنجاق نخلی آویزان شده است. طراحی مجلل این سنجاق سینه مظهر تجمل است. علاوه بر آن تاریخ این قطعه به همان اندازه اجلال ظاهری آن همسو است.

کتاب‌های چاپی و نسخه‌های دست‌نویس

نقشه‌ها، چاپ اول کتاب‌ها و دست‌نویس‌ها بهترین نوع آنتیک های گران هستند. نه‌تنها به خاطر ارزش مادی؛ بلکه ارزش معنوی، افکار و اکتشافات افراد مشهور و مهم در طول تاریخ در آن‌ها ثبت شده است.

 آسیب‌دیدگی در کتاب‌های قدیمی خطی و دستنویس چیزی از ارزش‌ آنان کم نخواهد کرد. تمام مطالب می‌توانند به عنوان سرنخ‌ برای افراد امروزی باشد. در جدول زیر برخی از مشهورترین نسخه‌های اولیه کتاب‌های قدیمی و باارزش معرفی شده‌اند.

عنوان کتاب یا دست ‌نوشته توضیحات
انجیل سنت کاتبرت ·       قدیمی‌ترین کتاب اروپایی

·       کوچکترین نسخه خطی آنگلوساکسون

·       قیمت 16 میلیون دلار

مگنا کارتا ·       منشور سلطنتی حقوق، نماد آزادی

·       بزرگترین سند قانون اساسی  دست‌نویس در همه دوران‌ها

·       قیمت 27 میلیون دلار

کتاب مورمون ·       گران‌ترین نسخه خطی مذهبی

·       نوشته‌های پیامبران باستانی در آمریکا

·       قیمت 35 میلیون دلار

کدکس لستر ·       نوشته‌های علمی لئوناردو داوینچی در سال 1510

·       پنجمین نسخه خطی گران‌قیمت‌ترین کتاب جهان

·       قیمت 54 میلیون دلار

کتاب‌های چاپی و نسخه‌های دست‌نویس
آنتیک های گران

ظروف آنتیک چینی و سفالی

ظروف سفالی یکی از محبوب‌ترین ظروف در زمان‌های گذشته است که سیر تکاملی و نوآورانه‌ای را در طول تاریخ طی کرده‌اند. ترکیب مواد جدید و به‌کارگیری متدهای گوناگون باعث شد که محبوب‌ترین و گران‌ترین نوع سفال به نام چینی ظروف در خط تولید برندهای مشهور جهان خود را جای دهد. در ادامه 3 برند چینی آنتیک های گران معرفی شده‌اند.

چینی سلسله چینگ

این مدل چینی یکی از چینی‌های خمیر سخت مدل شرقی است که از همتایان اروپایی خود معتبرتر است. تاریخ پیدایش آن به قرن 17 تا 20 در طول سلسله چینگ برمی‌گردد. استفاده از رنگ‌های مینای چشمگیر ورزشی در تزئین آن، آن را جزو آنتیک های گران کرده است. به‌طوری‌که ارزش این ظروف حدود 84 میلیون دلار اعلام شده است.

چینی آبی و سفید

چینی آبی و سفید جزو آنتیک های گران، همچنین باارزش‌ترین چینی در قرن 14 است. این چینی آبی کبالت از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار است. دوران یوان، مینگ و چینگ خط تولید این چینی را در کارگاه‌های خود به کار گرفته‌اند. ارزش حدودی این مجموعه‌ها چیزی حدود 6/21 میلیون دلار است.

چینی جیهونگ

چینی قرمز تقویت شده باارزش‌ترین چیتی قرمزی است که در دوران مینگ کشف شده است. تولید نادر این چینی‌ها نشان از کمیاب بودن و سبک طراحی منحصر به فرد آن است. ارزش این مجموعه 10 میلیون دلار تعیین شده است.

اشیای عتیقه و آنتیک های گران از جنس سفال تنها به تولیدات این 3 سلسله ختم نمی‌شوند. در زیر چندین نوع از ظروف سفالی که به عنوان عتیقه در طول تاریخ شناخته می‌شوند، آورده شده‌اند.

  • جام میناگری شده صورتی و آبی
  • ریتون و هنر تکوک سازی مادها
  • جام انیمیشن
  • کاسه شستشوی برس Ru Guanyao
  • مجموعه ظروف جنجالی
ظروف آنتیک چینی و سفالی
آنتیک های گران

 

 

ساعت‌های آنتیک

ساعت‌ها همیشه جایگاه خود را در میان آنتیک های گران حفظ می‌کنند. کشورهای سازنده مختلف، طراحی ویژه، کارکردهای گوناگون و همچنین مواد سازنده متنوع باعث شده‌اند که هر نوع ساعتی با هر کاربری چشم عتیقه فروشان را بگیرند.

ساعت جیبی Patek Philippe Supercomplication

یکی از آنتیک های گران در میان ساعت‌ها، ساعت جیبی Patek Philippe Supercomplication است. این ساعت به مونالیزای ساعت‌ها معروف است. این کالا به‌عنوان پیچیده‌ترین ساعتی که تابه‌حال توسط دست انسان و بدون استفاده از ماشین ساخته شده است، شناخته می‌شود. پیچیدگی‌های فنی و هنری در این غول شامل:

  • تقویم ثابت به سال 2100 با یک فاز از ماه
  • معادله زمان
  • ذخیره انرژی
  • سن ماه با نشانه طلوع و غروب خورشید
  • ساعت مچی Patek Philippe Guilloché

این ساعت‌ مچی در حال حاضر یکی از نمادهای تجمل و آنتیک های گران شده است. این موضوع به دلیل مواد سازنده و همچنین عملکردهای خاص آن است.  این مدل یک سیستم دو تاج جدید است که موفقیت ابتدایی نداشت. همین شکست باعث شد که تعداد اندکی از آن تولید شود.

بدین ترتیب امروزه به یک کالای بسیار نادر تبدیل شده است.  علاوه بر آن، این ساعت یکی از تنها 4 نمونه شناخته شده در جهان است که به صفحه گیلوش مجهز شده است.

ساعت‌های آنتیک
آنتیک های گران

 

 

سکه‌های باستانی

سکه‌های قدیمی برای بسیاری از افراد جذابیت دارند. این‌ها به‌عنوان وسیله‌ای که هزاران سال توسط انسان‌های معمولی استفاده می‌شوند، فرصتی برای نگاه کردن به تاریخ را فراهم می‌کنند.  بیشتر سکه‌های عتیقه از نقره ساخته می‌شوند.

این سکه‌ها اغلب با فرایند چکش‌کاری ساخته می‌شوند. سکه‌های چکشی از هزاره اول قبل از میلاد تا حدود قرن 15 مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این نوع آنتیک های گران به لطف کمیاب بودنشان بسیار ارزشمند هستند. هر سکه تولیدی به دو دلیل زیر کمیاب و ویژگی‌های منحصر به فرد خودش را دارد:

  • چکش خواری طلا
  • فرایند تولیدی ناقص و آسیب ناشی از تراشیدن عمدی لبه سکه

اغلب سکه‌های قدیمی که در فرایند ساخت یا مصرف آسیب می‌دیدند، توسط  ضرابخانه سلطنتی فراخوانده می‌شدند. کارگران با ذوب دوباره آن‌ها به عنوان سکه‌های جدیدتر و بهتر منتشر می‌کردند.

  • کراون‌
  • پنی
  • فلورین
  • شیلینگ

همگی سکه‌های نقره قدیمی بریتانیایی هستند که بسیار کمیاب‌اند. ارزشی که برای این سکه‌ها تعیین می‌شود؛ تنها برای جنس نقره آن‌ها نیست. ارزش تاریخی و معنوی آن‌ها باعث می‌شود که قیمت خود آن‌ها بالاتر از ارزش نقره شود.

سکه‌های باستانی
آنتیک های گران

 

 

فروشگاه برگزاری مزایدات پارکینگ پروانه

خرید و فروش وسایل آنتیک چندی است که موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اگر شما هم به دنبال خرید این دسته از وسایل هستید، پارکینگ پروانه، مسیری آسان را برای پیدا کردن و خریداری آن‌ها ایجاد کرده است.

این مجموعه با برگزاری مزایده‌های آنلاین هم در حوزه خرید آنتیک و هم در فروش آن، گزینه‌ای معتبر و مورد اطمینان را برای دوست‌دارن این کالاها و حتی افراد عادی ایجاد کرده است.

سؤالات متداول

  1. کدام ویژگی‌ها در ایجاد آنتیک های گران تأثیرگذار هستند؟

مواد سازنده، سبک، سابقه برند، سن قطعه و شرایط فعلی

  1. گران‌ترین قطعه در میان جواهرات آنتیک کدام است؟

الماس امید

  1. برندهای مشهور چینی‌ مربوط به کدام دوران هستند؟

سلسله جیهونگ، چینگ، یوان و مینگ

سخن پایانی

آنتیک های گران قیمت و ارزشمند اغلب همان‌هایی هستند که در زمان تولید، ارزش امروزی خود را نداشته‌اند. ‌با این حال ممکن است در همان زمان به دلیل به‌کارگیری سبک، ساختار یا موادی جدید نیز کمیاب و باارزش باشند. هر کدام از این وسایلی که در این مقاله به آن اشاره شد، پیشینه تاریخی غنی دارند که ارزش فعلی را وابسته به آن می‌کنند.

 

سایر مقالات:

محصولات برند وجوود انگلیس- {تشخیص اصالت+ عکس و قیمت 2023}
محصولات برند درزدن آلمان- {تشخیص اصالت+ عکس و قیمت 2023}
7 اصل مهم در تشخیص اصالت آنتیک– عکس و قیمت آنتیک در سال2023

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید