پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : 10 مورد از گرانترین عتیقه های جهان- عکس و مشخصات عتیقه ها

10 مورد از گرانترین عتیقه های جهان- عکس و مشخصات عتیقه ها

گرانترین عتیقه های جهان

گرانترین عتیقه های جهان

گرانترین عتیقه های جهان چه چیزهایی هستند؟ اگر جزو افرادی هستید که به وسایل آنتیک و انواع عتیقه‌جات علاقه دارند؛ مطمئناً این عبارت را جستجو کرده‌اید. جمع‌آوری اطلاعات درباره گرانترین اشیای جهان، حتی دیدن عکس‌هایشان لذت دیگری دارد.

خواستگاه این وسایل، محل نگهداری امروزی، صاحبان آن‌ها، قدمت و همچنین بهای معنوی و مادی آنان از مسائلی است که هر کدام از این اشیا را خاص کرده است. این مقاله ما سعی کرده است که مشهورترین عتیقه های جهان را برای آشنایی بیشتر شما معرفی کند. درنتیجه با ما تا انتهای آن همراه باشید.

تاج الماس

تاج الماس، باعث برافروختن برق چشمان خانم‌های عاشق جواهرهای قدیمی می‌شود. شما در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید مشابه الماس‌هایی که در ساخت این تاج به کار رفته است، پیدا کنید. به همین دلیل یکی از گران قیمت ترین شی جهان شناخته می‌شود.

یکی از مواردی که باعث معروف بودن و ارزش بالای این تاج شده آن است که این شیء در گذشته متعلق به ملکه کاترینا دانرز مارک بوده است. قدمت این تاج از سال 1900 میلادی شروع می‌شود. شکل نهایی تاج با زمردهای خاص و زیبا، الماس‌ها و همچنین بدنه‌ای از طلا و نقره آن را تبدیل به گونه‌ای از گرانترین عتیقه های جهان کرده است.

افزون بر آن این شیء در طول دوران عمر خود توسط افراد بالا رتبه آلمانی، فرانسوی و دانمارکی استفاده شده است. به همین سبب ارزش آن دست به دست افزایش یافته است. آخرین بار که این تاج به فروش گذاشته شد، قیمتی حدود 12 میلیون دلار بابت آن پیشنهاد شد.

تاج الماس
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

فلاسک ماه

تصور کنید فلاسکی دارید که از مروارید و سنگ‌های قدیمی و قیمتی ساخته شده است. خود این ساختار به تنهایی بیانگر قدمت آن است. با این حال روی این فلاسک یک لایه میناکاری هم کار شده است. به سبب دلربایی آن، نام آن را فلاسک ماه گذاشته‌اند.

اگر به تصویر این وسیله نگاه کنید، بازتاب هنری قرن 15 میلادی را در آن مشاهده می‌کنید (البته اگر با تاریخ و فرهنگ هنری این دوران آشنایی داشته باشید). با این حال این مورد از گرانترین وسایل آنتیک ساخته قرن 18 میلادی است. بهای ارزشمند این مورد از گرانترین عتیقه های جهان به گونه‌ای است اگر 15 میلیون دلار دارید می‌توانید برای خرید آن اقدام کنید!

فلاسک ماه
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

شیپور جنگ قرن یازده

نام این شیء، قدمت خود را به وضوح لو می‌دهد. به جرئت می‌توان گفت که یکی از گرانترین عتیقه های جهان و در عین حال قدیمی‌ترین آن‌ها، این شیپور است. این شیپور به نام اولیفند در آن دوران برای اعلام آغاز جنگ در اسکاندیناوی یا جشن‌ها استفاده شده است. جالب است بدانید که در ساخت این شیپور که همراه با عاج فیل، به کار بردن مروارید را نیز فراموش نکرده‌اند.

اگر به عکس اولیفند نگاه کنید، نقش و نگارهای طراحی شده روی آن شما را مجذوب خود می‌کند. این الگوها با دیده‌های شما بازی می‌کنند؛ زیرا نه‌تنها کهن بودن؛ بلکه زیبایی و شاهکار یک هنر از زمان‌های گذشته را برای شما ارائه می‌کند. چیزی حدود 16 میلیون دلار ارزش آن را به بالای لیست گرانترین عتیقه های جهان برده است.

شیپور جنگ قرن یازده
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

ظرف امپراتوری مینگ

چین خواستگاه یکی از گران ترین عتیقه جات دنیا؛ یعنی ظرف امپراتوری مینگ است. در اواخر قرن 13 و اوایل 14 میلادی در دوران امپراتوری مینگ که توسط هونگ وو تأسیس شد، این ظرف خیره‌کننده ساخته شد. ظروف چینی همین حالا هم ظرافت و زیبایی خاصی دارد؛ پس تصور کنید ساخته آن دوران چه چیزی بوده است.

این ظرف به دلیل آنکه از جنس طلای 14 عیار است، قیمت بسیار بالایی دارد. با این حال برخی معتقد هستند، این طلا نیست که آن را تبدیل به یکی از گرانترین عتیقه های جهان کرده است. کاربرد این ظرف در دوران امپراتورهای سلسله مینگ، اصلی‌ترین علت بهای بالای این ظرف چینی است.

کتاب لئوناردو داوینچی

این کتاب، یک کتاب معمولی نیست. هرچند اگر یک کتاب معمولی هم باشد باز هم به دلیل قدمت آن، در دسته گرانترین عتیقه های جهان ممکن است قرار گیرد. با این حال این کتاب رمزنگاری شده هنرمند و دانشمند دوره 1452، لئوناردو داوینچی است. این کتاب در واقع دست نوشته‌ای از این شخص است که در آن تحقیقات خود را ازجمله درباره ستاره‌شناسی در 36 صفحه نوشته است.

نکته حیرت‌آور این کتاب آن است که تمام تصاویری که در کتاب دیده می‌شوند، توسط خود داوینچی با دست کشیده شده‌اند. این دست نوشته که کودکس شناخته می‌شود در حال حاضر به بیل گیتس متعلق است. کتابی که جزو گرانترین عتیقه های جهان است، ارزشی بالغ بر 30 میلیون دلار دارد.

کتاب لئوناردو داوینچی
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

شمشیر ناپلئون

وسیله‌ای از یک پادشاه نه چندان محبوب در فرانسه، لقب گرانترین عتیقه جات جهان را به خود گرفته است. اگر به دنبال دلیل محبوبیت این وسیله هستید؛ تنها فکر کنید که این شمشیر چه جنگ‌هایی را که به خود ندیده است.

شمشیری یک متری با جلوه‌ای از کهربا که این شخص در کودتای سال ۱۷۹۹ به همراه داشته است؛ به یک سرمایه ملی در خاک کشورش تبدیل شده است. نه‌تنها خود این وسیله برای بیشتر مردم جذاب است؛ بلکه غلاف زیبا و طلایی آن هم به میزان قدرت و جذابیت آن افزوده است.

 این گونه از لیست گرانترین عتیقه های جهان ابتدا توسط یک مدیر کارخانه اسلحه‌سازی ساخته شده است. از آن پس به ناپلئون؛ به برادر آن و سپس ژنرال ژان آندش جونو رسیده است.

 قیمتی که این شمشیر توانسته است در مزایده‌های عتیقه فروشی از آن خود کند، حدود 5.6 میلیون دلار است. این شمشیر را آخرین بار یک فرد آمریکایی که مشغول جمع‌آوری کلکسیون بوده است، خریداری کرده است.

شمشیر ناپلئون
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

ظرف سوپ خوری لوئی پانزدهم

یکی دیگر از گرانترین عتیقه های جهان متعلق به یک فرد فرانسوی؛ یعنی لوئی پانزدهم است. این ظرف تنها یک سوپ خوری کهن که از آنِ یک فرد بالا رتبه بوده است؛ نیست. طراحی زیبای دسته این سوپ خوری، کهربای اصیلی که در آن به کار رفته است، وزن 13 کیلوگرمی آن و همچنین ظرافت و دقت در طراحی جزئیات آن، همگی در این موضوع نقش دارند.

لوئی پانزدهم این ظرف را بعدها در سفرهایش برای نشان دادن حسن نیت خود به پادشاه دانمارک و آلمان تقدیم کرده است. قیمتی که برای این سوپ خوری زیبا و براق در نظر گرفته‌اند، ارزشی به میزان 7.9 تا 10 میلیون دلار دارد.

 

“در مورد نیسان بار بیشتر بخوانید”

 

جعبه بدمینتون

در میان گران قیمت ترین عتیقه های جهان دیگر، جعبه بدمینتون لیختن‌اشتاین را نباید فراموش کرد. طلا، سنگ و جواهرات قیمتی و قدیمی این جعبه را تشکیل می‌دهند. این وسیله از بخش مبلمان عتیقه در قرن 18 میلادی ساخته شده است.

اگر تصویر جعبه بدمینتون را دیده باشید، ممکن است در تصور خود یک جعبه جمع‌وجور و پر زرق و برق را در نظر بگیرید. باید بدانید که این جعبه طولی به اندازه 366 سانتی‌متر دارد. درنتیجه اشیا گران‌بهایی که نام برده شد، در مقیاس زیادی استفاده شده‌اند.

همان طور که انتظار می‌رود، ساخت این وسیله خود یک شاهکار است. این جعبه با همکاری 30 نفر در فرانسه ساخته شده است که همین روند نزدیک به 6 سال طول کشیده است. درنتیجه باید آن را یک پدیده در بین گرانترین عتیقه های جهان خواند.

مسیری که این جعبه تا به امروز طی کرده است بسیار دراز است. با این حال در حال حاضر شخص خاصی صاحب آن نیست. به این علت که امکان خرید آن وجود ندارد. یکی از شگفتی‌های باورنکردنی این عتیقه هنری، ساعتی است که در بالای جعبه قرار دارد. این ساعت از همان ابتدا تا به امروز در حال کار کردن است.

جعبه بدمینتون
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

گلدان پادشاهی چینگ

یک گزینه دیگر در لیست گرانترین عتیقه های جهان که برای چینی‌ها است؛ گلدان چینگ است. چینگ آخرین حکومتی است که به صورت سلطنتی در چین حاکم بوده است. اگر بخواهید سال ساخت این گلدان را بدانید کمی با مشکل مواجه می‌شوید. به این دلیل که بسیاری از کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند در این باره به نتیجه نهایی برسند.

سازنده این گلدان با به کار بردن کهربای درجه یک در طراحی آن، ارزش امروزی آن را به حد باورنکردنی بالا برده است. به گونه‌ای که برای این گلدان حدود 80 میلیون دلار قیمت نهایی در نظر گرفته شده است. اشکال و رنگ‌های اصیلی که در طراحی رویی گلدان پادشاهی چینگ دیده می‌شود آن را به یکی از گران‌بهاترین عتیقه های دنیا تبدیل کرده است.

گلدان پادشاهی چینگ
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

مینیاتور دربار ایرانی

در میان گرانترین عتیقه های جهان که تاکنون معرفی شد، تابلویی در حوزه هنرهای اسلامی دیده می‌شود. این تابلو در جایگاه یکی از بهترین آثار هنری و ادبی در دنیا قرار گرفته است که مربوط به سال 1500 است. این تابلو به عنوان مینیاتور دربار ایرانی فروخته شده است. این تابلو نگارگری‌های زیبایی در قالب‌های سنتی را در خود جای داده است که ارزش آن را تا 12 میلیون دلار بالا برده است.

فهرستی که تا به اینجای کار مطالعه کردید شامل گرانترین عتیقه های جهان بود. برخی از این عتیقه‌ها جدایی از ارزش بالایی که دارند، به دلایل زیادی امکان فروش نداشتند. آن‌هایی هم که فروخته شده‌اند، با هزینه خیلی زیادی به صاحبان جدید خود واگذار شده بودند.

هدف نهایی از این بحث آن است که می‌توانید انواع دیگری از اشیا قدیمی و باارزشی که امکان خرید آن‌ها نیز فراهم است را داشته باشید. حال ممکن است برایتان سؤال باشد که چگونه می‌توان آن‌ها را پیدا و خریداری کرد؟

تیم پارکینگ پروانه   

در صورتی که می‌خواهید سری به عتیقه‌ها و وسایل آنتیک بزنید، تیم پارکینگ پروانه در این مسیر به شما کمک می‌کند. این سایت از طریق برگزاری مزایده‌های متعدد در این بستر این امکان را فراهم می‌کند که وسایل موردعلاقه و موجود در سایت را برای خود داشته باشید.

علاوه بر آن اگر صاحب عتیقه‌ای هستید، از طریق همین سایت افراد علاقه‌مند می‌توانند آن را پیدا کنند. درنهایت شما نیز با مزایده‌ای که توسط این مجموعه انجام می‌شود، آن شیء را بفروشید.

تیم پارکینگ پروانه   
گرانترین عتیقه های جهان

 

 

 

کلام پایانی

زیبایی، منحصر به فرد بودن و ارزش معنوی و مادی اشیای قدیمی همیشه ماندگار است. تفاوتی ندارد که این وسایل چگونه استفاده شده‌اند یا تخریب شده باشند. در هر حالت در سراسر دنیا خواهان زیادی دارند. در این مقاله درباره گرانترین عتیقه های جهان صحبت شد که به دلیل قدمت بالای هر کدام از آن‌ها ارزش میلیونی بالایی به خود اختصاص داده‌اند.

سایر مقالات:

آنتیک چیست؟ 5 نکته جذاب- تاریخچه و بررسی انواع آنتیک
2 تفاوت آنتیک با عتیقه – تاریخچه و قدمت – مقایسه + عکس
7 مورد از بهترین عتیقه فروشی‌ های استانبول- آدرس و مشخصات

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید