پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : بزرگترین خریدار عتیقه در ایران – معرفی 5 نفر از معروف‌ترین خریداران عتیقه در کشور

بزرگترین خریدار عتیقه در ایران – معرفی 5 نفر از معروف‌ترین خریداران عتیقه در کشور

بزرگترین خریدار عتیقه در ایران

بزرگترین خریدار عتیقه در ایران

اینکه بخواهیم اطلاعات دقیقی را در مورد بزرگترین خریدار عتیقه در ایران پیدا کنیم، کاری سخت است؛ زیرا خریدوفروش عتیقه در ایران کاملاً به‌صورت رسمی انجام نمی‌شود و ممکن است محدودیت‌هایی را هم ایجاد کند.

بنابراین ما در این مقاله هرچند کوتاه در مورد چندی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران، فروشگاه‌ها و بازارهای معتبری که کار عتیقه را انجام می‌دهند خواهیم نوشت و به معرفی آنها می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

عتیقه چیست؟

قبل از آنکه بخواهیم اطلاعاتی در مورد بزرگترین خریدار عتیقه در ایران کسب کنیم باید بدانیم که عتیقه چیست؟ عتیقه کلمه‌ای عربی به معنای آنچه که سال‌ها و سده‌ها پیش وجود داشته است و قدمت آن به بیش از صدسال می‌رسد.

عتیقه ممکن است شامل اجسام ساخته شده از چوب، سنگ، خاک، شیشه، آهن، برنز، نقره، طلا و… باشد که ارزش مادی و معنوی آن بسیار بالاست.

عتیقه چیست؟
بزرگترین خریدار عتیقه در ایران

 

 

بازار عتیقه چگونه مکانی است؟

بازارهای خریدوفروش عتیقه در ایران یکی از مراکز پربازدید است که علاقه‌مندان این حوضه برای خرید، فروش، بازدید و گردشگری به آن توجه دارند حتی ممکن است جذب‌کننده توریست نیز باشد.

پس شما می‌توانید در این مکان هم اجناس خود را به بزرگترین خریدار عتیقه در ایران بفروشید هم از عتیقه‌هایی که ارزش تاریخی، هنری و فرهنگی بالایی دارند لذت ببرید.

تاریخچه بازارهای عتیقه‌فروشی

تاریخچه خریدوفروش عتیقه به دوران باستان باز می‌گردد زمانی که مردم قطعات با ارزشی که ویژگی‌ها و نمادهای خاصی داشتند را به فروش می‌رساندند و معتقد بودند آن وسایل به آنها قدرت و ثروت می‌دهد.

در ایران نیز بازارهای مهم وجود دارد که جمعی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران در آن جمع شده‌اند و کالاهای عتیقه و تاریخی را به فروش می‌رسانند. به‌عنوان‌مثال بازار منوچهری که در اوایل قرن ۸ میلادی (هجری قمری ۱۸۱) ساخته شد یکی از این بازارهای قدیمی است.

بازارهای مشهور خرید عتیقه

اگر بخواهیم که در این مقاله تمامی مراکز خریدوفروش اشیای عتیقه را نام ببریم بسیار طولانی می‌شود؛ اما در زیر به چندین مرکز مهم اشاره خواهیم کرد که چندی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران در آن به معامله عتیقه‌های ایرانی و خارجی می‌پردازند همچنین این بازارها بسیار قدیمی نیز هستند.

برخی از مغازه‌ها و بازارهایی که خریدار لوازم آنتیک قدیمی هستند و آنها را نیز ارائه می‌دهند، شامل موارد زیر می‌شوند.

بازارهای مشهور خرید عتیقه
بزرگترین خریدار عتیقه در ایران

 

 

بازار تجریش در تهران

یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازارهای عتیقه در ایران بازار تجریش است که خیل عظیمی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران در این بازار فعال هستند. این بازار که در محله تجریش واقع شده است انواع مختلفی از قطعات و عتیقه‌جات از جمله آثار هنری، جواهرات، مبلمان، سفال‌ها سکه‌های قدیمی، اشیای زینتی قدیمی و… را در خود جای‌داده است.

این بازار به‌عنوان یک مکان فرهنگی و تاریخی آوازه پیدا کرده است همچنین به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری موردتوجه قرار گرفته است.

بازار منوچهری در تهران

بازار عتیقه‌فروشی منوچهری، یکی دیگر از معروف‌ترین بازارهای عتیقه در شهر تهران است که در محله منوچهری واقع شده و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای عتیقه در ایران شناخته می‌شود که بزرگترین خریدار عتیقه در ایران نیز در آنجا یافت می‌شود.

در این بازار قدیمی و زیبا که جزو مراکز تجاری و فرهنگی تهران محسوب می‌شود می‌توانید به دنبال قطعات قدیمی و آثاری مانند سفال و چینی، بخش فلزات، بخش مبلمان و چوب، بخش آینه و شیشه، بخش جواهرات و بخش کتاب و نسخه قدیمی باشید.

بازار باهنر در اصفهان

بازار عتیقه باهنر یکی از بازارهای قدیمی و معروف در شهر اصفهان است که بزرگ‌ترین تاجران آثار عتیقه ایران در اینجا واقع شده‌اند. این بازار با بیش از ۲۰۰ سال سابقه، یکی از بازارهای تاریخی و مهم شهر اصفهان است.

این بازار به دلیل محل قرارگیری در محله‌ای قدیمی و تاریخی، بسیار جذاب و دیدنی است شما می‌توانید هر گونه عتیقه‌ای را از این بازار پیدا کنید. همچنین به دلیل جاذبه‌های دیدنی در اطراف بازار عتیقه باهنر، این بازار به یکی از مکان‌های پرطرف‌دار در شهر اصفهان برای بازدید و خرید عتیقه‌جات تبدیل شده است.

بازار عتیقه خان شیراز

بازار عتیقه خان در شهر شیراز از قدیم جایگاه برخی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران بوده است که به‌عنوان یکی از مراکز تاریخی و گردشگری این شهر شناخته می‌شود. این بازار در قلب شهر و در نزدیکی بارگاه شاه‌چراغ قرار دارد.

در بازار سنتی و قدیمی خان می‌توانید انواعی از کالاهای عتیقه سنتی و فرهنگی ایرانی مانند فرش‌های دستبافت، ظروف سنتی، دستبندهای نقره‌ای، جواهرات، پوشاک سنتی و بسیاری کالاهای دیگر را پیدا کنید.

بازار حاجی‌آباد قزوین

بازار عتیقه حاجی‌آباد یک بازار قدیمی و مشهور است که در شهر قزوین واقع شده است. این بازار در یکی از محله‌های تاریخی شهر واقع شده است که به بازار بین‌المللی عتیقه رودخانه ایران شهرت یافته است. بازار عتیقه حاجی‌آباد بیشترین تنوع در زمینه محصولات باستانی مانند: سفال، فلزیاب، چینی، عرشه‌های شاهنشاهی، لوازم الکترونیکی و برخی از لوازم چوبی، پوستی و قلم‌های دست‌ساز دارد.

در ضمن، در این بازار تعدادی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران وجود دارد که می‌توانید مشاوره‌های مفیدی از آن‌ها بگیرید.

بازار عبدالعظیم مشهد

بازار عتیقه عبدالعظیم مشهد شامل چندین فروشگاه کوچک محلی است که محصولات باستانی، فرهنگی و هنری را به فروش می‌رسانند. محصولاتی شامل کتاب‌های قدیمی، منبت‌کاری، قلم‌زنی و انواع لوازم دست‌ساز هنری، جواهرات قدیمی، کارهای چرمی و دستگاه‌های باستانی مانند غربالگری، فرهنگی، و فلزیابی در این بازار موجود است.

همچنین در این بازار ساعت‌های باستانی، سکه، عروسک‌های قدیمی و هنرهای محلی است را می‌توانید از چندین نفر از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران خریداری نمایید.

بازار چهارباغ تبریز

بازار عتیقه چهارباغ تبریز، یکی از بازارهای قدیمی و تاریخی در شهر تبریز است که بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد و تعداد زیادی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران را در خود جای‌داده است. این بازار با تنوع محصولات و پیشینه تاریخی خود، یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر تبریز به شمار می‌رود.

این بازار عتیقه‌های مختلفی از جمله تزئینات داخلی، فرش‌ها، عبا‌های سنتی، نظاره‌ها، سبد و قوطی‌های چرمی، اسباب‌بازی‌ها، سنگ‌های قیمتی، گلیم، قالی، سفال، نقاشی و… را ارائه می‌دهند.

 بزرگ‌ترین خریداران عتیقه در ایران

بدون شک انسان‌های زیادی در حوزه خریدوفروش عتیقه فعالیت دارند که شمار آنها به چند صد نفر می‌رسد؛ اما در این حیطه نیز چندین نفر وجود دارد که از علم‌داران این حوضه هستند و از آنها به‌عنوان بزرگترین خریدار عتیقه در ایران یاد می‌شود. با ما همراه باشید تا چند نفر از آنها را به شما معرفی کنیم.

 بزرگ‌ترین خریداران عتیقه در ایران
بزرگترین خریدار عتیقه در ایران

 

 

مسعود فراهانی

بدون شک بنیان‌گذار موزه هنرهای ایرانی، مسعود فراهانی، یکی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران است. مسعود فراهانی که در سال ۱۳۲۶ در خرم‌آباد به دنیا آمده است یک‌فرهنگی است که به عتیقه ایرانی علاقه زیادی دارد. او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خریدار عتیقه در دنیا نیز شناخته می‌شود.

دو تا از بهترین و شناخته‌شده‌ترین عتیقه‌های خریداری شده توسط او شامل چندین قطعه از کنگره ایران‌شناسی را با قیمت ۱۰ میلیون دلار و خرید یک نسخه شاهنامه را با قیمت ۲۰ میلیون دلار است.

حمید رایحی

حمید رایحی، یکی از کارشناسان، پژوهشگران حرفه‌ای و جزو بزرگترین خریدار عتیقه در ایران که فعالیت خود را در این زمینه از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است. وی با داشتن تجربه و دانش کافی در زمینه خریدوفروش عتیقه، توانسته است به یکی از نام‌آوران این حرفه تبدیل شود.

حمید رایحی یکی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران است که با داشتن ارتباطات گسترده در بازارهای مختلف جهان، می‌تواند عتیقه‌های باارزش را به‌صورت دقیق و با قیمت مناسب پیدا کند و برای خریداران علاقه‌مند در دسترس قرار دهد.

منوچهر اکبری

منوچهر اکبری، جزو بزرگترین خریدار عتیقه در ایران به شمار می‌رود که از سال ۱۹۸۰ به‌صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کند. همچنین او یکی از اعضای اتحادیه فروشندگان عتیقه در ایران است.

اکبری دارای دانش فراوان و تجربه کافی در زمینه خریدوفروش عتیقه است و نیز توانایی تشخیص اصالت و قیمت مناسب آن‌ها را داراست. او از روش‌های حرفه‌ای برای هر نوع عتیقه استفاده می‌کند و با استفاده از شبکه ارتباطات خود، می‌تواند عتیقه‌ها را بخرد.

محمدرضا بابایی

محمدرضا بابایی یکی از نام‌آوران در حوزه خریدوفروش عتیقه در ایران است. او بیش از ۳۰ سال است که در این حرفه فعالیت می‌کند و بسیاری او را جزو بزرگترین خریدار عتیقه در ایران می‌دانند. او دارای یک شبکه گسترده در جهان است که به پیداکردن عتیقه‌های باارزش در دنیا مشغول هستند.

تجربه‌های او در زمینه خریدوفروش عتیقه‌های قدیمی، او را قادر ساخته تا به دوستداران عتیقه‌ها کمک کند تا تصمیمات صحیحی در این زمینه بگیرند.

نادر لشکری

نادر لشکری، یکی از خریداران معتبر و مشهور عتیقه در ایران است. وی دارای تجربه و دانش فراوان در زمینه خریدوفروش انواع عتیقه‌ها است. او به‌عنوان یکی از صاحبان کسب‌وکار “گالری عتیقه لشکری”، فعالیت خود را در این زمینه از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده است.

وی از طریق ارتباط با کلکسیونرهای معتبر و کارشناسان مرتبط با این حوزه، دسترسی به‌تمامی نوع کالاهای عتیقه دارد و اسم رسم معتبری در بین بزرگترین خریدار عتیقه در ایران پیدا کرده است.

سایت پارکینگ پروانه

اگر به دنبال یافتن یک عتیقه زیبا و اصل با قیمت مناسب هستید، در سایت پارکینگ پروانه می‌توانید عتیقه‌های دلخواه خود را پیدا کنید. سایت ما مکانی برای طرف‌داران هنرهای قدیمی و محبوب است که مجموعه‌ای از عتیقه‌های منحصربه‌فرد باقیمت‌های شگفت‌انگیز را در اختیار شما قرار می‌دهد.

با یک کلیک آسان و راحت، می‌توانید عتیقه‌های موردعلاقه خود را پیدا کنید و آن‌ها را خریداری نمایید و از اصالت کالای خریداری شده خود مطمئن باشید.

سایت پارکینگ پروانه
بزرگترین خریدار عتیقه در ایران

 

 

سخن پایانی

می‌توان گفت که عتیقه‌ها به‌عنوان نمادهای تمدن‌های گذشته، ارزش فرهنگی بسیار بالایی دارند و درک و شناخت آنها به ما کمک می‌کند تا تاریخ خود را بهتر درک کنیم. ما در این مقاله در مورد خریدوفروش عتیقه و تعدادی از بزرگترین خریدار عتیقه در ایران نوشتیم که امیدواریم مفید بوده باشد.

سؤالات متداول

۱ . قدیمی‌ترین بازار عتیقه کجاست و چقدر قدمت دارد؟

بازار چهارباغ تبریز، ۵۰۰ سال

۲ . شناخته‌شده‌ترین خریدار عتیقه در ایران کیست؟

مسعود فراهانی

۳ . چند سال از عمر وسیله‌ای بگذرد که عتیقه نامیده شود؟

بیش از صدسال

 سایر مقالات:

معرفی 9 مورد از بهترین وسایل آنتیک آشپزخانه
استفاده از آنتیک در دکوراسیون منزل و 6 نکته طلایی که باید بدانید!
خرید و فروش انواع عتیقه در آنتیک فروشی+5 ارزش آنتیک

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید