پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : معرفی 10 محصول معروف برند رویال دالتون انگلیس+تاریخچه برند رویال دالتون

معرفی 10 محصول معروف برند رویال دالتون انگلیس+تاریخچه برند رویال دالتون

برند رویال دالتون انگلیس

داستان برند رویال دالتون انگلیس

برند رویال دالتون انگلیس یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای ظروف کلکسیونی بریتانیایی در جهان است. مسیر فعالیت اصلی این برند و موفقیت آن راه پر پیچ و خمی از تاریخ را به خود اختصاص داده است. با این حال امروزه نام این برند همانند روزهای اولیه فعالیتش ماندگار و مشهور است.

سرآغاز فعالیت این برند در انگلیس داستان جالبی دارد که ما در این مقاله به آن پرداخته‌ایم. در صورتی که به این برند ظروف چینی علاقه دارید، همراه ما باشید.

هویت برند رویال دالتون انگلیس

شرکت رویال دالتون نام خود را از جان دالتون گرفته است. فردی که حرفه خود را در یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجاری انگلیسی ظروف سنگی آموخت. سابقه درخشان این برند به سال 1815 بازمی‌گردد. افرادی ازجمله: مارتا جونز و جان واتس با همکاری جان دالتون پایه‌های اولیه این برند را در انگلیس برقرار کردند.

واکسهال لندن اولین مکان فعالیت این کارخانه بود تا زمانی که به لامبث نقل مکان کرد. ستون اصلی کسب و کار در مکان جدید، طیف وسیعی از اجناس ارزشمند و سودآور را دربرمی‌گرفت. مواردی مانند: ظروف سنگی، کوزه‌های ذخیره‌سازی و مخازن با همکاری هنرمندان محلی با انواع مواد و لعاب آزمایش شدند.

چیزی که در این میان باعث تعجب می‌شود آن است که شهرت اولیه این کارخانه به دلیل ساخت لوله‌های فاضلاب، فیلتر آب، زهکشی سفالی و توالت‌های سرامیکی بود. با این حال قرارگیری در این مسیر باعث شد که دالتون درنهایت به ساخت قطعات معماری تزئینی و ظرف چینی برند رویال دالتون انگلیس روی آورد.

این شرکت تلاش‌های زیادی برای به دست آوردن شهرت در طراحی ساخته‌های خود انجام داد. درنهایت هم به عنوان یکی از اولین سازندگان سفال‌های هنری بریتانیایی شناخته شد. پس از آن اولویت فعالیت تولید کالاهای تزئینی شد.

به‌طوری‌که در سال 1882 شرکت دالتون کارخانه‌ای در برسلم خریداری کرد تا بتواند در آن ظروف چینی استخوانی و وسایل تزئینی بیشتری تولید کند. با این حال هنوز حرفه اصلی آن‌ها محسوب نمی‌شد.

هویت برند رویال دالتون انگلیس

 

 

مسیر رویال دالتون در تاریخ

موفقیت در ساخت لوله دالتون باعث شد تا در ساخت اتصالات معماری همچون: کاشی، فریز و تزئینات دیگری برای بیرون ساختمان‌ها در طول و عرض انگلستان به کار گرفته شوند. برخی از کارهای تزئینی در ساختمان‌هایی؛ ازجمله: هارودز، سلفریج، ساووی و همچنین ساختمان دفتر مرکزی این شرکت در لمبث وجود دارد.

تصمیمی که در اوایل سال 1860 گرفته شد، مسیر کاری این شرکت را تغییر داد. یکی از وارثان این شرکت در طی پنج سال انقلابی در این صنعت ایجاد کرد که منجر به تولید نفیس‌ترین ظروف چینی استخوانی شد. در همین حین این شرکت جهت خود را به سمت تولید ظروف سنگی لعابدار خانگی و زینتی تغییرداد. درنهایت آن تصمیم برندی را به نام Doulton Ware  تشکیل داد.

برند رویال دالتون انگلیس در مقایسه با شرکت‌های زیر دیرتر وارد بازار شد. با این حال در اواخر قرن 19 توانست جایگاه خود را به خوبی در بازار این صنعت پیدا کند. برندهایی ازجمله:

  • Royal Crown Derby
  • Royal Worcester
  • Wedgwood
  • Spode
  • Mintons

تولید ظروف چینی استخوانی همراه با تولید مداوم لوازم خانگی؛ همانند: سینک، توالت، حمام و لوله‌ها به توسعه خود ادامه داد. با این حال با چشم پوشی از تمام مسیر پیشرفت و توسعه برند رویال دالتون انگلیس، این برند پس از 100 سال کار کردن متولد شد.

درست پس از مرگ ملکه ویکتوریا و اعطای حکم سلطنتی ادوارد هفتم به کارخانه برسلم. یعنی بدان معنا است که این کسب‌وکار می‌توانست یک لوگوی جدید و خیره‌کننده که همان شیر بریتانیایی است را برای خود طراحی کند. از همین رو نام معروف رویال دالتون پذیرفته شد.

مسیر رویال دالتون در تاریخ
مسیر رویال دالتون در تاریخ

 

 

محصولات تولیدی رویال دالتون

نوآوری برای موفقیت در تولید محصول برند رویال دالتون انگلیس حیاتی بود. افراد زیادی با این شرکت همکاری کردند که طیف متفاوتی از قطعات را تولید کردند. آزمایش‌های رنگ، مدل‌سازی و دکوراسیونی که به کار برده شد، توجه افراد زیادی را در سرتاسر جهان به خود جلب کرد.

در طول تاریخ، رویال دالتون برای تولیدات بشقاب، کاسه، فنجان، ظروف، مجسمه‌ها، شخصیت، کریستال و همچنین کارد و چنگال مشهور بوده است. کیفیت شفاف برتر چینی استخوانی همان دلیلی است که بهترین محصولات برند رویال دالتون انگلیس را در کل بریتانیا محبوب ساخت.

تولیدات این کارخانه گستره وسیعی از اجناس چینی و سرامیکی را دربرمی‌گیرد. مواردی ازجمله:

  • چهره‌های بانوانی در لباس‌های زیبا
  • ظروف مجموعه Bunnykins
  • مجسمه‌های حیوانات
  • ظروف غذاخوری و چای خوری چینی
  • مجموعه مجسمه‌های توبی (کاریکاتور چهره‌های معروف تاریخ)
  • ظروف آشپزی
  • ظروف شیشه‌ای
  • ظروف کلکسیونی
  • جواهرات،
  • پرده، و نورپردازی

مجسمه‌های ظریف چینی برند رویال دالتون انگلیس از چینی استخوانی مرغوب ساخته می‌شدند. ترکیب سه ماده خاک رس چینی، سنگ کورنیش و خاکستر استخوان کلسینه شده دلیل کیفیت ساخته‌های این برند در طول تاریخ هستند.

محصولات تولیدی رویال دالتون

 

 

وضعیت معاصر کارخانه رویال دالتون

این شرکت انگلیسی از زمانی که تأسیس شد با نام Doulton & Watts شناخته می‌شد. در همان سال‌های اولیه نیز تولید کننده‌ای چینی انگلیسی پیشرو بود. از سال 1853 تا 1902 به دلیل همکاری با افراد و شرکت‌های دیگر با نام Doulton & Co معاملات خود را انجام می‌داد. درنهایت با اخذ حکم سلطنتی، برند رویال دالتون انگلیس به سرویس‌های مورداستفاده خانواده سلطنتی تبدیل شد.

از آن پس نام تجاری رویال دالتون تا به امروز باقی مانده است. تمرکز برند رویال دالتون انگلیس در عصر حاضر ظروف کلاسیک ساخته شده خود در سال 1815 است. در سال 2015 مالک جدید رویال دالتون خط انحصاری خود را با برندهای ممتاز دیگر ظروف غذاخوری درهم آمیخت. برندهایی مانند:

  • ایتالا (Iittala)
  • کوپنهاگن
  • واترفورد
  • وجوود
  • رویال آلبرت

سفال رویال دالتون با داشتن 200 سال سابقه تولید سرامیک به علت طراحی منحصر به فرد محصولاتش، همچنان مشهور است. به گونه‌ای که سفارش محصولات برند رویال دالتون انگلیس در سفارتخانه‌ها و حتی مجلس اعیان هنوز پابرجاست. علاوه بر آن، این برند طرح‌های سفارشی را برای یافتن جایگاهی در بازار مدرن با همکاری افراد سرشناس تولید کرده است.

وضعیت معاصر کارخانه رویال دالتون
وضعیت معاصر کارخانه رویال دالتون

 

 

دوران فعالیت مارک رویال دالتون انگلیسی

روزهای زیادی در طول تاریخ به عنوان روزهای طلایی این شرکت در تاریخچه آن ثبت شده است. در جدول زیر اتفاقاتی که سرنوشت و مسیر موفقیت این برند را تحت تأثیر قرار داده، بیان شده است.

دوره تاریخی اتفاقات مربوط به آن
سال 1815 ایده اولیه تأسیس شرکت رویال دالتون
سال 1826 انتقال شرکت به لمبث
سال 1845 تغییر نام شرکت به Doulton & Company
سال 1846 ساخت لوله های فاضلاب سرامیکی
سال 1860 تشکیل رسمی برند رویال دالتون انگلیس
سال 1882 خرید شرکت در برسلم
سال 1901 دریافت حکم سلطنتی به مارک رویال دالتون
سال 1966 دریافت جایزه ملکه ویکتوریا برای دستاوردهای فنی
سال 1969 خرید شرکت Beswick Pottery و تولید مجسمه حیوانات
سال 2015 افزودن برندهای مشهور دیگر به خط تولید کارخانه

راه‌های شناسایی مارک رویال دالتون

بهترین راه تشخیص در خرید محصولات برند رویال دالتون انگلیس، بررسی علامت‌های پایین قطعات است. نشانه‌هایی ازجمله: علائم تجاری، کدهای الگو و اعداد، دهه و ارزش سفال را بازگو می‌کنند. با این حال این علائم به علت ماهیت متغییر تجارت رویال دالتون ممکن است متفاوت ظاهر شوند. برخی از این علامت‌ها مانند نمونه‌های زیر هستند:

  • Vauxhall Pottery – 1815
  • Doulton & Watts – 1820
  • Doulton & Watts Lambeth – 1826
  • Doulton & Co. – 1854
  • Doulton Ware – 1871
  • Doulton & Co. Burslem – 1882
  • Royal Doulton – 1901

با این حال دیدن نشان یک هنرمند را فراموش نکنید. هر هنرمندی یک امضای شخصی دارد که معمولاً حروف اول نام آن‌ها است. این نشانه‌ها به منظور شخصی سازی تولیدات استفاده می‌شود. همچنین به دلیل اصالت اثر به جذابیت هر قطعه رویال دالتون می‌افزاید.

در حالت کلی باید به علامت تجاری رویال دالتون توجه داشته باشید. بسته به اتفاقات تاریخی در دوران فعالیت این برند، نوشته‌ها و نشانه‌ها نیز تغییر کرده است. برای مثال تاج و یک چرخ دنده در زیر آن، حروف D در هم تنیده، چرخ دنده خالی، نشان یک شیر همراه با تاج و چرخ دنده و … ازجمله علامت‌های مارک رویال دالتون هستند.

راه‌های شناسایی مارک رویال دالتون

 

 

ارزش قطعات رویال دالتون

این چنین تنوع گسترده‌ای از ظروف و قطعات تولید شده این برند همراه با علامت‌های تاریخی، ارزش بالایی را ایجاد کرده است. تمام محصولات رویال دالتون انگلیس شانس خرید در بازه قیمتی 5 تا 15000 پوند را دارند. با این حال اکثر مجسمه‌های شخصیت صرف نظر از اندازه و فیگورها به دلیل تولید انبوهشان کم‌تر از 100 پوند ارزش دارند. به‌طوری‌که در صورت ارائه در حراجی‌ها می‌توانند کم‌تر از 30 پوند نیز به فروش بروند.

گرانترین محصولات برند رویال دالتون انگلیس آن‌هایی هستند که در استودیو لمبث ساخته شده‌اند. به این دلیل که خود هنرمندان آن‌ها را امضا کرده‌اند. علاوه بر آن در خط تولید خود نایاب بوده‌اند و بیشترشان دارای تاریخ دقیق ساخت هستند.

ارزش قطعات رویال دالتون

 

 

خرید و فروش وسایل آنتیک با پارکینگ پروانه

ایجاد فضای نوستالژی در محیط منزل با وسایل آنتیکی که ارزش تاریخی دارند، همیشه مورد توجه گرفته است. واضح است که داشتن این اقلام نه‌تنها جلوه قدیمی بودن؛ بلکه ارزشمندی و اصیل بودن را نیز باید داشته باشند. سایت پارکینگ پروانه شما را به رویای داشتن وسایل آنتیک و عتیقه نزدیک‌تر می‌کند.

اجرای مزایده‌های مختلف برای خرید یا فروش این دسته از وسایل به صورت معتبر در این بستر انجام می‌شود. شما هم با خیالی آسوده می‌توانید حتی وسایل قدیمی و آنتیک خود را از همین طریق برای فروشی مطمئن ارائه دهید.

خرید و فروش وسایل آنتیک با پارکینگ پروانه

 

 

سؤالات متداول

  1. برند رویال دالتون انگلیس امروزه روی ساخت چه محصولاتی متمرکز است؟

مجموعه‌های کلاسیک ساخته شده خود در سال‌های اولیه تأسیس شرکت

  1. دلیل شهرت اولیه کارخانه رویال دالتون چه بود؟

خط تولید لوله‌های فاضلاب، فیلتر آب، زهکشی سفالی و توالت‌های سرامیکی

  1. این شرکت از چه موادی در تولید چینی‌ استفاده می‌کرد؟

سنگ کورنیش، خاکستر استخوان کلسینه شده و خاک رس چینی

سخن پایانی

همان طور که به تفصیل در این مقاله معرفی برند رویال دالتون انگلیس گفته شد، یکی از نمادین‌ترین و مشهورترین برندهای بریتانیا محسوب می‌شود. دقت و هنر زیادی که در تولید ظروف کلکسیونی، هدیه و لوکس به خرج داده شده، باعث شهرت جهانی این برند شده است. این کارخانه امروزه سعی کرده است که از تمام سبک و طراحی معاصر تا سنتی را در تولیدات خود پوشش دهد.

 

سایر مقالات:

معرفی بیش از 15 شیئ از آنتیک های گران قیمت!
معرفی 5 سبک مختلف از محصولات برند بوهیما-تاریخچه برند و محبوبیت آن!
7 ویژگی منحصر به فرد ظروف برند رویال آلبرت+ ویژگی های این برند

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید