پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : 7 ویژگی منحصر به فرد ظروف برند رویال آلبرت+ ویژگی های این برند

7 ویژگی منحصر به فرد ظروف برند رویال آلبرت+ ویژگی های این برند

برند رویال آلبرت

آشنایی با برند رویال آلبرت انگلیس

محصولات برند رویال آلبرت انگلیس چه چیزهایی هستند؟ آیا درباره این مارک در بازار چیزی شنیده‌اید؟ این برند در زمینه تولیدات ظروف چینی فعالیت دارند. به جرئت می‌توان گفت که محصول برند رویال آلبرت انگلیس در میان محصولات آنتیک و مشهور در دنیا است قرار دارد.

اگر به ظروف عتیقه و آنتیک علاقه داشته باشید، ممکن است برای تکمیل کلکسیون خود به دنبال این ظروف باشید. در صورتی که می‌خواهید درباره تاریخچه این مارک ظروف چینی بیشتر بدانید، با ما همراه این مقاله باشید.

 

ویدیو : برند رویال آلبرت

 

ایده نام رویال آلبرت

رویال آلبرت در سال 1904 راه اندازی شد. با این حال گزارش شده است که ممکن است منشأ آن حتی بیشتر به سال 1896 برگردد. همان زمانی که توماس وایلد همراه با پسرانش کارخانه‌ای به نام آلبرت ورکز را در استوک-آن-ترنت خریدند. این افراد در کارخانه شروع به ساخت ظروف ست چای خوری، صبحانه، عصرانه و دسر کردند.

پس از گذشت یک سال از این اقدام، توماس وایلد توانست مجموعه‌ای از قطعات به عنوان یادبود برای جشن الماس ملکه ویکتوریا بسازد. همین موضوع سبب شد که برای ایجاد آن‌ها حکم سلطنتی دریافت کند. این حکم و نام کارخانه، هر دو رویال آلبرت را در سال 1904 ایجاد کردند. از طرفی نام این برند را به دلیل تولد یکی از نوادگان ملکه ویکتوریا در انگلستان به نام شاهزاده آلبرت نام‌گذاری کردند.

ساخت و طراحی این ظروف به قدری زیبا و با کیفیت ادامه یافت که توانست در سرتاسر انگلستان شهرت باورنکردنی پیدا کند. از همان روزها نیز نام برند رویال آلبرت انگلیس را در این کشور مستحکم کردند.

ویژگی ظروف چینی رویال آلبرت

هنگام خواندن اطلاعاتی درباره معرفی برند رویال آلبرت انگلیس امکان ندارد که ست پلوخوری، عصرانه، چای خوری و همچنین پذیرایی آن شما را مجدوب خود نکند. محصولات چینی مارک رویال آلبرت به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش به خوبی شهرت زیادی به دست آورده است.

خصوصیات این ظرف شامل موارد زیر هستند:

  • طراحی و الگوهای زیبا و خیره کننده روی ظروف
  • جنس ظریف بدنه از چینی استخوانی
  • وزن پایین و سبک بودن ظروف
  • شفافیت و صیقلی بودن سطوح این ظرف‌ها
  • جلوه و ظاهری مرواریدی
  • لبه‌هایی با رنگ‌های زیبا و باارزش از جنس طلای 22 عیار
  • باکیفیت بودن تمام محصولات تولیدی این برندچ

ویژگی ظروف چینی رویال آلبرت

 

 

مسیر ساخت چینی‌های مارک رویال آلبرت

مراحل ساخت ظروف چینی این کارخانه همانند چینی‌های دیگر است. با این تفاوت که دقت در ظرافت بدنه و موادی که به کار می‌رود، بسیار بیشتر است. به همین خاطر است که کیفیت بالای محصولات آن زبانزد هر فردی است. در جدول زیر خلاصه‌ای از روند تولید این ظروف بیان شده است.

مرحله تولید ظروف جزئیات
ترکیب مخلوط کردن ذرات 3 ماده اولیه خاک رس، فلدسپات و سیلیس
خالص سازی کاهش سطح ناخالصی‌های نامطلوب در میان مواد
شکل‌دهی بدنه استفاده از روش‌های مخصوص برای تشکیل ساختار اولیه ظروف
Bisque-firing تبخیر آب باقی مانده در پوسته ظروف
لعاب زدن لعاب کاری ظروف با سه ماده آلومینا، سیلیس و کلسیا
پخت نهایی پخت ظرف در چندین مرحله توسط افزایش تدریجی دمای کوره

مراحل ساخت ظروف چینی به ظور کلی به همین چند گام در جدول بالا ختم می‌شود. با این حال ممکن است برخی کارخانه‌ها برای ساخت آن‌ها از متدها یا مواد سازنده دیگری نیز استفاده کنند.

مسیر ساخت چینی‌های مارک رویال آلبرت
مسیر ساخت چینی‌های مارک رویال آلبرت

 

 

محبوب‌ترین الگوی طراحی ظروف رویال آلبرت

طراحی روی ظروف، یکی از شاخص‌ترین ویژگی زیبایی و ارزشمندی در میان چینی‌ها است. اگر تابه‌حال تصویر هر ظرفی از این برند را دیده باشید، به وجود یک الگو پی برده‌اید؛ آن هم کانتری رز است. محبوب ترین الگوی ست چای خوری، گل رز روستایی قدیمی است.

این طرح گواهی تأییدی بر سبک و هنر غنی آن زمان در کارخانه است. هارولد هولدکرافت این طرح اصلی را از یک باغ روستایی در انگلستان الهام گرفته است. باغی با گل‌هایی در حال شکوفایی در مه‌ای زیبا. واژه رویال آلبرت را به سبکی بسیار هماهنگ و زیبا برای این مجموعه‌های چینی استخوانی ایجاد کرد.

این طراحی به صورت رزهای قرمز، صورتی و زرد است. افزون بر آن اشکال منحصر به فرد دیگری نیز روی دیگر ظروف این کارخانه ازجمله چای خوری آن ایجاد شد که به زیبایی هر چه تمام با فرهنگ انگلستان درآمیخته شده است.

الگوی گل رز کانتری قدیمی اولین بار در سال 1962 در این کارخانه تولید شد. اثری کلاسیک و پرفروش کهاز همان روزهای ابتدایی تا به الآن بیش از 100 میلیون قطعه از آن تولید و فروخته شده است. برند رویال آلبرت انگلیس برای انتخاب این طرح را به این گونه توصیف می‌کند که این طرح مانند شرابی است که هر چه زمان می‌گذرد، باارزش‌تر خواهد شد.

محبوب‌ترین الگوی طراحی ظروف رویال آلبرت
محبوب‌ترین الگوی طراحی ظروف رویال آلبرت

 

 

پرفروش‌ترین محصولات برند رویال آلبرت انگلیس

از همان سالی که طرح کانتری رز قدیمی روی ظروف چاپ شد؛ خانه‌ها رنگ و بویی قدیمی به خود گرفتند. این نقش‌ونگارها پیچیدگی زیبایی دارند. همچنین به کار بردن چینی استخوانی ظریفی در بدنه، ویزگی خاص بودن را به آن‌ها بخشیده است.

از میان محصولات ساخته شده توسط این برند، ست ظروف غذاخوری این برند جزو گرانترین محصولات برند رویال آلبرت انگلیس شناخته شده است. مجموعه ظرف غذاخوری برند رویال آلبرت انگلیس به قدری کامل و بزرگ است که در میان تولیدات این کارخانه بسیار مشهور است.

این ست گل رز به قیمت 380 پوند فروخته شده است. این مجموعه شامل سینی، بشقاب‌های بزرگ، همچنین بشقاب‌هایی با اندازه‌های متفاوت، کاسه، فنجان، نعلبکی و… چیزی حدود 120 قطعه یا شاید بیشتر. به گونه‌ای که وجود آن در هر خانه‌ای، مجموعه‌ای شگفت‌انگیز هم از نظر زیبایی و هم به خاطر ارزش آنتیک بودن، محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین محصولات برند رویال آلبرت انگلیس
پرفروش‌ترین محصولات برند رویال آلبرت انگلیس

 

 

وضعیت کنونی رویال آلبرت

رویال آلبرت همچون محصولات کارخانه‌های قدیمی دیگر در مسیر تولید و عرضه خود با مشکلاتی مواجه شده است. با این حال کیفیت، ظرافت و همچنین طرح کانتری رز آن به خوبی توانست این برند را با موفقیت‌های زیادی روبرو کند. هویت این کارخانه و آن چیزی که محبوبیت این برند بر جای گذاشته است؛ با نام تجاری دیگری در بازار وجود دارد.

Wedgewood نام تجاری برندی است که میراث برند رویال آلبرت انگلیس را زنده کرده است. این برند در سال 2006 به مناسبت 100 سالگی رویال آلبرت، بسیاری از طرح‌های ایجاد شده توسط آن را دوباره روی ظروف تولیدی ایجاد کرد. جالب است بدانید راه‌اندازی دوباره الگوهای گل رز قدیمی پس از نزدیک به 50 سال باعث محبوبیت این برند تازه نیز شده است.

وضعیت کنونی رویال آلبرت
وضعیت کنونی رویال آلبرت

 

 

نحوه شناسایی چینی‌های اصل رویال آلبرت

برند رویال آلبرت انگلیس تعداد زیادی مهر در پشت ظروف خود دارد. ممکن است این نشانه‌ها را از نظر رنگ، سبک و اندازه در تعداد مختلفی ببینید. افزون بر آن شماره ثبت و طبقه‌بندی هر الگویی نیز تفاوت زیادی را در نشانه‌های پشت ظروف ایجاد کرده است.

علامت اصلی برند رویال آلبرت انگلیس یک تاج است که در طول عمر کارخانه‌های آن تغییرات چندانی نداشته است. در سال 1905 تصمیم گرفته شد که رویال آلبرت را با این تاج بشناسند. این علامت در رنگ‌های مختلف با تغییرات جزئی ظاهر شد. این در حالی است که بیشتر از 100 سال است که نشانه‌ای از خود این تاج همچنان در تمام ظروف باقی مانده است.

رویال آلبرت اصل معمولاً این علامت پشتی را روی سطح ظروف به حالت خراشیدگی ایجاد می‌کرد. ممکن است علامت X را نیز در پشت برخی از ظروف ببینید. این علامت به معنای نشان دادن آن است که یک قطعه اندازه گیری نشده است. این خراشیدگی‌ها توسط چرخ سنگ زنی ایجاد می‌کردند.

به دلیل محبوبیت شکل این برند، بسیاری از طرح‌های قبلی رویال آلبرت هم اکنون نیز به شدت مورد توجه مردم قرار گرفته است. از همین رو ممکن است ظرف انتخابی شما، ظرف آنتیک و قدیمی که به دنبالش هستید، نباشد. درنتیجه مهم است که برای داشتن آنتیک رویال آلبرت، از ارزش و اعتبار ظرف به خوبی مطمئن شوید. این کار را می‌توانید با مشاوره گرفتن از افرادی خبره و مورد اعتماد در این زمینه، انجام دهید.

از طرفی ممکن است بخواهید تنها اثری از طرح‌های این برند در خانه‌تان باشد و صرفاً برای زیبایی آن را داشته باشید. کارخانه‌های زیادی هستند که مشابه این ظروف را در خط تولید خود گنجانده‌اند. به همین خاطر به راحتی می‌توانید سفارش محصولات برند رویال آلبرت انگلیس؛ البته نمونه مشابه را انجام دهید.

نحوه شناسایی چینی‌های اصل رویال آلبرت
نحوه شناسایی چینی‌های اصل رویال آلبرت

 

“در مورد نیسان بار تهران بیشتر بخوانید”

خرید ظروف برند رویال آلبرت با مزایدات پارکینگ پروانه

اگر به دنبال خرید محصولات برند رویال آلبرت انگلیس هستید، تیم پارکینگ پروانه در مزایده‌های خود می‌توانند به شما کمک کنند. سایتی که این تیم راه‌اندازی کرده‌ است، مسیر داشتن وسایل آنتیک را برای شما هموار ساخته است.

در صورتی که بخواهید خریدی انجام دهید یا خودتان صاحب وسیله‌ای ارزشمند باشید، می‌توانید از طریق مزایده‌های برگزار شده، خرید و فروش را به راحتی انجام دهید.

خرید ظروف برند رویال آلبرت با پارکینگ پروانه

 

 

سؤالات متداول

  1. نشانه مارک ظروف رویال انگلستان چیست؟

یک تاج خراشیده شده به رنگ و سبک‌های متفاوت در پشت ظروف

  1. فعالیت رویال آلبرت انگلستان از ساخت چه ظروفی آغاز شد؟

انواع ست چای خوری، صبحانه و عصرانه خوری

  1. مشهورترین طرح نقاشی برند رویال انگلستان چه چیزی است؟

کانتری رز قدیمی

 

کلام پایانی

محصولاتی که توسط برند رویال آلبرت انگلیس ساخته می‌شدند، در کنار ارزش بالا، محبوبیت زیادی نیز کسب کردند. آن هم به دلیل کیفیت، ظرافت، زیبایی و همچنین طراحی رزهای مشهور روی ظروف است. به همین دلیل امروزه بسیاری از کارخانه‌های دیگر طرح‌های مشابه به آن را به تولیدات خود اضافه کرده‌اند.

با این حال اگر خوش شانس باشید، در برخی از آنتیک فروشی‌ها می‌توانید این محصولات اصل مربوط به ساخت آن زمان را پیدا کنید.

 

سایر مقالات:

7 اصل مهم در تشخیص اصالت آنتیک– عکس و قیمت آنتیک در سال2023
معرفی بیش از 15 شیئ از آنتیک های گران قیمت!
معرفی 5 سبک مختلف از محصولات برند بوهیما-تاریخچه برند و محبوبیت آن!

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید