پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : محصولات برند باواریا – 4 شرکت سازنده {تشخیص اصالت +قیمت}

محصولات برند باواریا – 4 شرکت سازنده {تشخیص اصالت +قیمت}

برند باواریا

آشنایی با برند باواریا آلمان

آیا چیزی درباره برند باواریا شنیده‌اید؟ باواریا در اصل ایالتی در جنوب شرقی آلمان است. یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌های آلمان که حدوداً یک پنجم از مساحت کل آلمان را به خود اختصاص داده است. از همین رو کارخانه‌های تولیدی زیادی در آن به فعالیت مشغول هستند.

اما ارتباط این برند با حوزه آنتیک چیست؟ مارک باواریا در آلمان به تولید ظروف تزئینی و آنتیک چینی مرغوب مشهور است. تنوع محصولات آن نیز به قدری است که توانسته دوستداران وسایل آنتیک را راضی کند. با ادامه مقاله معرفی برند باواریا همراه ما باشید.

 

ویدیو : برند باواریا

 

 

تاریخچه و ویژگی‌های محصولات برند باواریا

از اواخر قرن هجدهم به بعد در این ایالت روند تولید این چینی‌ها در پیش گرفته است. برند باواریا آلمان در تولیدات خود طرح‌های زیبا، لوکس و مطابق با فضای امروزی و مدرن را به کار گرفته است. از طرفی این چینی‌ها جنسی سخت، نازک و تقریباً شفاف دارند. از همین رو کیفیت بالایی را از خود نشان می‌دهند.

نقش و نگارهای روی این اجناس همراه با این کیفیتی که از آن سخن گفته شد باعث شده است که همانند اشیایی که سازندگان مشهور می‌سازند، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. چینی‌هایی که در دسته تولیدات قدیمی این برند قرار می‌گیرند، کلکسیونی و آنتیک هستند.

به همین خاطر سبک‌های نقاشی آن‌ها ممکن است کمی متفاوت باشد. در طراحی آن‌ها از سبک و ترکیب‌هایی نئوکلاسیک، گل و طرح‌های رمانتیک با رنگ‌هایی ملایم و برجسته استفاده شده است. محصولات این برند تنها به دلیل زیبا بودن نیستند که طرف‌داران زیادی دارند.

مقاومت بالا، ماندگاری و همچنین تنوع زیادی که میان محصولات دیده می‌شوند، ازجمله ویژگی‌های مثبت آن به شمار می‌آیند.

اولین ظروف سفالی که کارخانه‌های برند باواریا کشور آلمان تولید کردند، به نام حاکمان تاریخی یا معاصر نام‌گذاری شد. گاهی اوقات نیز به جای اسم، علامت گذاری می‌شد. در تولیدات بعدی صاحبان ظرف‌های باواریا تصمیم گرفتند که نام خود را به این نشانه‌ها اضافه کنند.

این علامت‌ها اغلب نشان‌های سلطنتی یا قسمت‌هایی از آن را که یک یا دو شیر طلایی بودند را شامل می‌شود. شیر نشانه‌ای از خانواده ویتلزباخ است که حدود 1000 سال بر باواریا حکومت کردند. در برخی از ظروف نیز یک علامت‌ تاج وجود دارد. این تاج نشان دهنده مجوز سلطنتی است که در برخی مواقع یک صلیب هم دارد که از وسط آن به بالا رفته است.

تاریخچه و ویژگی‌های محصولات برند باواریا

 

 

محصولات مارک باواریا آلمان چگونه ساخته می‌شوند؟

بیشتر ظروفی که به اسم ظروف چینی در بازار شناخته می‌شوند، به نوعی از جنس سرامیک هستند. در ابتدا خاکی بسیار نرم به نام خاک رس کائولن که رنگی مایل به سفید دارد را به عنوان ماده اولیه ساخت این ظروف به کار می‌برند. جالب است بدانید که چین اولین کشوری است که از این ماده را برای تهیه انواع ظرف استفاده کردند.

پس از شکل دادن به سفال ساخته شده، نوبت به مرحله لعاب زنی می‌رسد. چیزی که محصولات برند باواریا آلمان خاص می‌کنید، کیفیت بالای لعاب استفاده شده در آن‌ها است. پس از اتمام لعاب زدن، ظروف برای رفتن به داخل حرارت به مدت طولانی با دمای بالایی آماده می‌شوند.

زمانی که روند حرارت دیدن نیز تمام شود، مرحله کشیدن طراحی و نقاشی روی آن‌ها پیاده‌سازی می‌شوند. معمولاً طرح‌هایی که روی آن‌ها کشیده می‌شوند، بسیار لوکس و جنبه تجملاتی به آن‌ها می‌دهد.

جالب است بدانید که برخی از این طراحی‌ها و الگوها که بیشتر گل‌های ظریفی هستند، کار دست هستند. به گونه‌ای که با انواع وسایل داخل منزل، مبلمان و مکان‌هایی با هر طراحی به خوبی هماهنگی زیبایی ایجاد می‌کند.

برند باواریا به گستره تنوع محصولات خود توجه ویژه‌ای داشته است. شما می‌توانید انواع سرویس غذاخوری چینی در طرح‌های مختلف گرد، چهارگوش، استخوانی، ظرف لبه طلایی برند باواریا، پرزدار یا موج‌دار، فنجان، انواع سرویس‌های فانتزی و همچنین کوزه و مجسمه‌هایی ازجمله کفش‌های تزئینی و دختران در حال رقص را در میان بهترین محصولات باواریا پیدا کنید.

محصولات مارک باواریا آلمان چگونه ساخته می‌شوند؟

 

 

مشکلات برند باواریا آلمان

هنگامی که اروپائیان این منطقه راز ماده اولیه و چینی سازی خوب را کشف کرد، افراد قدرتمندی که صاحب معادن این مواد بودند، کارخانه‌های چینی خود را افتتاح کردند. ناحیه باواریا معادن خاک رس با کیفیت بالایی داشت. از همین رو در ابتدای کار، تولیدات بدون هیچ مشکلی جلو می‌رفت.

با این حال مارک باواریا کشور آلمان همانند هر برند دیگر در بازار با مشکلاتی روبرو شده است. در این بخش از چالش‌های پیش روی برند باواریا و عاقبت آن سخن گفته شده است.

روند تولید کارخانه‌هایی که این محصولات را در خود باواریا آلمان عرضه می‌کردند، به شدت کاهش یافته است. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن هم مواجه با مشکلاتی در هزینه مواد اولیه و جزئیات فرایند ساخت آن در گذر زمان است.

با این حال کشور چین در خط تولید کارخانه‌های خود، مشابه این ظروف را تولید می‌کند. در واقع امتیاز نام این برند را اکنون تولیدکنندگان چینی در اختیار دارند. این در حالی است که همچنان شما می‌توانید اجناس قدیمی و آنتیک اصل برند باواریا کشور آلمان را پیدا کنید.

تنها تولیدات جدید اغلب از کشور چین هستند. ممکن است روند تکمیل آن‌ها نیز در کشورهای دیگری مانند بایرن انجام شود.

مشکلات برند باواریا آلمان

 

 

تشخیص ظروف باواریا اصل

یکی از تفاوت‌های اصلی میان ساخته‌های محصولات این کشور با کشور مبدأ آن، تناژ رنگی به کار رفته در آن‌ها است. معمولاً ظروف برند باواریا اصل که در کارخانه‌های آلمان ساخته می‌شوند از رنگ‌های ملایمی استفاده می‌کنند. از طرفی دیگر در هنگام خرید محصولات برند باواریا باید به نکته‌ای که در ادامه بیان می‌شود، توجه داشته باشید.

ظروف چینی باواریا اغلب با عنوان آرم تاجر قابل تشخیص هستند. در بیشتر موارد نام سازنده اصلی شامل اطلاعاتی که در پست آن‌ها قید می‌شوند، نمی‌شود. در برخی مواقع شما نشانه‌های دیگری از مهرهای دیگری نیز خواهید دید که وظیفه دارند نام سازنده اصلی را بپوشانند.

در زمان‌های گذشته، این چنین اجناسی را معمولاً شرکت‌هایی که کمتر مشهور هستند، ساخته می‌شدند. این شرکت‌ها را تحت عنوان یک واردکننده می‌شناختند. در برخی مواقع نیز نام برند تولیدکننده یا علائمی که مخفف آن را نشان می‌دهند را در انتهای ظروف یا هر وسیله‌ای دیگری قید می‌کردند.

نشانه‌های این کارخانه‌ها اغلب به صورت تاج‌هایی هستند که در زیر چینی‌های عتیقه به صورت فرورفته یا نقاشی شده، مهر شده‌اند. ممکن است زیر لعاب ظروف نیز این نشانه‌ها قرار داشته باشند که کاملاً خوانا هستند. ممکن است در ظروف مختلف، این تاج‌ها را به صورت متفاوتی ببینید.

هنگام تغییر رویه کارخانه‌ها و همچنین دگرگون شدن قوانین سیاسی در باواریا، شکل آن‌ها در طول زمان دستخوش تغییراتی شده باشند. برای اطمینان از تاریخ و ارزش ظروف برند باواریا آلمان می‌توانید از کتاب‌های راهنمایی علامت‌ها کمک بگیرید. افزون بر آن می‌توانید از کارشناسان وسایل آنتیک و عتیقه و همچنین دلالان حراجی‌ها و موزه‌های وسایل عتیقه مشورت کنید.

شرکت‌های تولیدکننده ظروف باواریا

امروزه شرکت‌های زیادی یکی از تولیدات خود را به چینی‌های باواریا آلمان اختصاص داده‌اند. فهرستی از شرکت‌هایی که ظروف چینی برند باواریا را تولید می‌کنند؛ شامل: Alboth & Kaiser، Arzberg، Kaiser، Fraureuth Porcelain و Heinrich هستند.

هر کدام از این شرکت‌ها علائم اختصاری خود را در پشت محصولات قید کرده‌اند. در جدول زیر برخی از این علائم معرفی شده است.

نام شرکت علامت مربوط به سازنده
Alboth & Kaiser دو حرف AL و KA در طرفین یک تاج
Fraureuth Porcelain دایره‌ای با حرف F داخل آن و سر یک تاج روی آن
Heinrich تاجی کامل همراه با نماد H & C
Johann Seltmann شمشیری به حالت ضربدر با حروف JPSV

شرکت‌های تولیدکننده ظروف باواریا

 

قیمت سرویس چینی باواریا

در هنگام سفارش محصولات باواریا ممکن است با قیمت‌های متفاوتی روبرو شوید. ظروفی با برند باواریا اصل جزو کالاهای وارداتی محسوب می‌شوند. به همین دلیل قیمت آن‌ها با توجه به نوسانات ارزی ممکن است با تغییراتی روبرو شوند. از طرفی دیگر اصلی‌ترین عاملی که روی قیمت این اجناس تأثیر می‌گذارند، اصل یا بدلی بودن آن‌ها است.

برخی از قطعات آنتیک که معمولاً خارج از تولید هم شده‌اند، کمیاب هستند. این در حالی است که سایر انواع هنوز خط تولید فعالی دارند و در حال ساخت هستند. درنتیجه قیمت آن‌ها بسیار ارزان‌تر از نمونه اصل و نادر آن‌ها است. هزینه هر کدام از ظروف در میان فروشندگان ممکن است بازه بسیار متفاوتی از یکدیگر داشته باشند.

درنتیجه، برای پیدا کردن بهترین خریدی که می‌توانید انجام دهید بهتر است از قبل پرس‌وجو کنید. برای مثال یکی از گران‌ترین محصولات باواریا که شامل بشقابی است از تولیدکنندگان مشهور که تولید آن متوقف شده است می‌توانید قیمتی میان 49 تا 189 دلار داشته باشد.

قیمت سرویس چینی باواریا

 

 

تیم پارکینگ پروانه

خرید و فروش وسایل آنتیک طرف‌داران زیادی را در تمام دوره‌های تاریخ دارد. جدایی از ارزش مادی آن، برخی افراد علاقه زیادی برای جمع‌آوری اشیا آنتیک در کلکسیون‌های خود دارند. از آن جایی که این اجناس کمیاب و در بیشتر مواقع تک هستند، ممکن است جستجو و پیدا کردن آن‌ها در مقیاس بزرگی دشوار باشد.

اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال وسایل آنتیک هستید، می‌توانید به تیم پارکینگ پروانه بپیوندید. در این سایت می‌توانید به عنوان خریدار در مزایده‌هایی که برای فروش این وسایل برگزار می‌شوند، شرکت کنید. از طرفی اگر خودتان وسیله‌ای ارزشمند دارید و نمی‌دانید چگونه آن را بفروشید، باز هم می‌توانید از خدمات این سایت استفاده کنید.

تنها کافی است وسیله خود را برای مزایده در این سایت قرار دهید تا در هنگام برگزاری با بالاترین قیمت پیشنهادی از سوی کاربران خریداری شود.

تیم پارکینگ پروانه

 

 

سؤالات متداول

  1. اشکال روی ظروف برند باواریا آلمان بیشتر از چه سبکی هستند؟

سبک‌های رمانتیک، نئوکلاسیک و گل‌هایی با رنگ‌هایی ملایم و برجسته

  1. چرا روند تولید ظروف باواریا اصل متوقف شده است؟

به دلیل مشکلاتی در هزینه تهیه مواد اولیه و روند ساخت آن‌ها

  1. اولین علامت تجاری که روی این ظروف به کار رفت، چه چیزی بود؟

یک یا دو شیر طلایی و تاج

سخن پایانی

برند باواریا آلمان یکی از برندهای انواع ظروف چینی است که به دلایل کیفیت بالا، طرح‌های زیبا و تجملاتی در میان اقلام آنتیک خود را جای داده است. متأسفانه روند تولید آن به علت مشکلاتی از گذشته متوقف شده است. با این حال کارخانه‌های دیگری از طرح‌های آن ایده برداری کرده‌اند و خطی تولیدی را به این اسم راه‌اندازی کرده‌اند.

 

سایر مقالات:

4 روش نگهداری از عتیقه – مراقبت از عتیقه جات و هزینه آن
7 مورد سرمایه گذاری در بازار آنتیک – مزایا و معایب
معرفی 3 فرصت شغلی پردرآمد در بازار آنتیک- مزایا و معایب

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید