پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : خرید و فروش انواع عتیقه در آنتیک فروشی+5 ارزش آنتیک

خرید و فروش انواع عتیقه در آنتیک فروشی+5 ارزش آنتیک

آنتیک فروشی

خرید و فروش انواع عتیقه در آنتیک فروشی

خرید از آنتیک فروشی و خرید و جمع‌آوری عتیقه‌جات می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده ارزشمند باشد. هر عتیقه داستان منحصربه‌فردی برای گفتن دارد و بخش کوچکی از تاریخ را بازگو می‌کند. عتیقه‌ها می‌توانند آن‌چنان ارزش معنوی داشته باشند که به یادگاری‌هایی ویژه تبدیل شوند و به نسل‌های آینده منتقل شوند.

اگر دنیای اشیای عتیقه‌ برای شما تازگی دارد، احتمالاً نمی‌دانید که از کجا شروع به خرید یا فروش کنید. پس سعی کنید راه ورود را پیدا کنید؛ زیرا همه باید از یک جایی شروع کنند.

اگر مشتاق ساختن یک مجموعه عتیقه هستید یا به فکر خرید و فروش انواع لوازم قدیمی و آنتیک هستید، باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید.

 

ویدیو : آنتیک فروشی

 

 

عتیقه چیست؟

به ‌طور کلی عتیقه یک کالای کلکسیونی قدیمی بوده که نشان‌دهنده یک دوره زمانی در تاریخ است. عتیقه‌ها به دلایل مختلفی ازجمله قدمت، کمیاب بودن، ظاهر، وضعیت، کاربرد، ارزش فعلی و همچنین ارتباط شخصی یا احساسی می‌توانند ارزشمند باشند.

عتیقه‌ها معمولاً شامل برخی از وسایل خانه، جواهرات، ساعت، سکه و اثرهای هنری هستند. اگر به آنتیک فروشی رفته باشید، احتمالاً برخی از این وسایل را دیده‌اید که معمولاً با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسند.

ازنظر مرجع تخصصی فروش اجناس قدیمی برای اینکه یک شیء عتیقه محسوب شود، باید بیش از صدسال قدمت داشته باشد. اصطلاحات مختلفی مانند «اشیای عتیقه» و «اشیای قدیمی» می‌توانند گیج‌کننده باشند که می‌توان آن‌ها را بر اساس قدمتی که دارند از هم تفکیک کرد.

اگر یک شیء بیش از 100 سال قدمت داشته باشد، عتیقه محسوب می‌شود و اگر کمتر از صدسال قدمت داشته باشد، احتمالاً در دسته اشیای قدیمی طبقه‌بندی می‌شود. حال اگر این شیء بیش از 300 سال قدمت داشته باشد در دو دسته فسیل‌ها (انواع طبیعی) و آثار باستانی یا مصنوعات قرار می‌گیرد.

آنتیک فروشی
آنتیک فروشی

 

 

مزایای خرید انواع لوازم قدیمی و آنتیک

جمع‌آوری عتیقه‌جات بسیار منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز است و خرید و جمع‌آوری آن‌ها مزایای زیادی دارد. آنتیک فروشی یکی از مکان‌هایی است که شما می‌توانید اشیای قدیمی زیادی را آنجا ببینید.

برخلاف اقلام تولیدشده در صنعت مدرن که اغلب صدها نمونه از آن‌ها وجود دارد، عتیقه‌ها منحصربه‌فرد هستند و هیچ دو نفری دقیقاً مشابه آن‌ها را ندارند. پس از مدتی، عتیقه‌جات دیدگاه جالبی در مورد اتفاقات مختلف در دوره‌های تاریخی را به ما ارائه می‌دهند. هرکدام از این اشیا که در گوشه‌ای از یک مغازه آنتیک فروشی قرار گرفته‌اند داستان‌های جذابی برای گفتن دارند.

اقلام عتیقه نه‌تنها باعث ایجاد مکالمات جالب می‌شوند، بلکه به‌نوعی می‌توان گفت که دوستدار محیط‌زیست نیز هستند. برای مثال، با سرمایه‌گذاری بر روی وسایل عتیقه به‌جای خرید از تولیدکنندگان مدرن، نقش خود را در کاهش نیاز به اقلام جدید از صنایعی که بر محیط‌زیست تأثیر می‌گذارند، ایفا خواهید کرد.

مزیت دیگر این است که به‌طورکلی، اقلام عتیقه بسیار خوب و باکیفیت ساخته‌شده‌اند. اقلام عتیقه به‌جای تولید انبوه توسط ماشین‌آلات در مقادیر زیاد، توسط شخصی ساخته‌ شده است که زمان و مراقبت زیادی را به پروژه خود اختصاص داده است. این واقعیت که آن‌ها هنوز هم پس از دهه‌ها سالم باقی‌مانده‌اند، نشانه کیفیت آن‌هاست.

هنگام خرید یک عتیقه همیشه از خود بپرسید که چه ارزشی برای شما دارد. درنهایت، اقلام عتیقه می‌توانند هم ازنظر مالی و هم ازنظر عاطفی بسیار ارزشمند باشند. عوامل مختلفی می‌توانند بر ارزش یک عتیقه تأثیر بگذارند، برای مثال، وضعیت، کمیاب بودن و تاریخچه آن‌ها.

 گاهی اوقات اشیای قدیمی می‌توانند یک سرمایه‌گذاری مالی عالی باشند. عتیقه‌جات اگر میراث خانوادگی باشند یا داستان خاصی داشته باشند به دلایل احساسی نیز می‌توانند ارزشمند باشند.

مزایای خرید انواع لوازم قدیمی و آنتیک
آنتیک فروشی

 

 

نکات مهم قبل از خرید عتیقه

جمع‌آوری اطلاعات اگر فقط چند اصل کوتاه باشد، می‌تواند بسیار مفید باشد. هرچه دانش بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که هنگام صحبت با کارشناسان عتیقه بتوانید اصل بودن جنس را تشخیص دهید و معامله آسان‌تری داشته باشید.

یکی از مفیدترین راه‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات، اغلب تجربه حضوری در دنیای عتیقه‌ها و حضور در آنتیک فروشی و خانه‌های حراج کلکسیونی است. حضور در یک نمایشگاه عتیقه‌فروشی و خانه حراج یا بازدید از یک آنتیک فروشی به معنای خرید کردن نیست. این کار می‌تواند دیدگاه مفیدی هنگام ورود به این بازار به شما ارائه دهد.

چگونه می‌توان قدمت یک عتیقه را تشخیص داد؟

هنگام تلاش برای بررسی قدمت یک عتیقه باید به چند نکته توجه کنید. با به‌کارگیری این نکات و نگاه کردن به عتیقه، باید بتوانید نشانه‌ای مناسب از دورانی که ساخته و استفاده‌شده را بیابید.

ماده استفاده ‌شده در ساخت عتیقه اولین موردی است که روی تشخیص قدمت آن می‌تواند تأثیرگذار باشد. موادی که یک عتیقه از آن ساخته ‌شده است می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه ساخت، فناوری آن و دردسترس‌بودن مواد در آن دوره اطلاعاتی دریافت کنید.

برای شروع و تشخیص مواد مختص هر دوره می‌توانید با روند ساخته‌شدن برخی از عتیقه‌ها در دوره‌های کلیدی تاریخ آشنا شوید تا بتوانید آن‌ها را از هم متمایز کنید.

مورد مهم دیگری که باید بدانید این است که عتیقه‌جات دست‌ساز اغلب دارای بی‌نظمی هستند. این بی‌نظمی‌ها لزوماً نقص محسوب نمی‌شوند، در عوض می‌توانند نشان‌دهنده صنعتی نبودن یک کالا باشند و احتمال عتیقه بودن آن را بالا می‌برند.

قدمت بیشتر اشیای صنعتی و ماشینی به بعد از سال 1860 می‌رسد. اگر با قطعه‌ای با ویژگی‌های یکسان و بدون بی‌نظمی مواجه شدید، می‌تواند نشان‌دهنده صنعتی بودن آن باشد؛ بنابراین بررسی عتیقه‌ها برای یافتن بی‌نظمی، گاهی اوقات می‌تواند به تعیین قدمت آن‌ها کمک کند.

چگونه می‌توان قدمت یک عتیقه را تشخیص داد؟
آنتیک فروشی

 

 

چگونه می‌توان تشخیص داد که یک عتیقه تقلبی است؟

ارزش یک عتیقه تا حد زیادی به اصالت آن بستگی دارد؛ بنابراین مطمئن شوید کالایی که به آن علاقه دارید، فقط یک کالای صنعتی و تقلبی نباشد.

اولاً اگر قانون ۱۰۰ساله را در نظر داشته باشید، به ‌طور کلی می‌توان فرض کرد که هر موردی با ویژگی‌های دهه جدید به ‌احتمال زیاد اصلی نیست. سایر نشانه‌های عتیقه جعلی که باید مراقب آن‌ها باشید عبارت‌اند از: رنگ چوب ثابت، میخ یا پیچ مدرن و کنده‌کاری‌های ماشینی است.

بااین‌وجود، شایان‌ذکر است که سازندگان گاهی اوقات به عمد ویژگی‌هایی مانند پیچ‌های قدیمی یا چوب را به کار اضافه می‌کنند تا موردی که می‌خواهند به فروش برسانند شبیه عتیقه به نظر برسد. پس باید خود را برای روبه‌رو شدن با چنین تقلب‌هایی آماده کنید و راه‌های تشخیص کارهای تقلبی را یاد بگیرید.

معمولاً کارشناسان آنتیک فروشی سعی می‌کنند در مورد چگونگی تشخیص تفاوت بین عتیقه و یک شیء تقلبی اطلاعات لازم را به شما بدهند و ترفندهای لازم برای تشخیص عتیقه تقلبی از اصلی را به شما ارائه می‌کنند.

خرید و فروش اقلام عتیقه در آنتیک فروشی

اگر به این فکر می‌کنید که دیگر هیچ‌کس عتیقه نمی‌خرد، سخت در اشتباه هستید. اگر یک شیء قدیمی دارید می‌توانید آن را برای کارشناسی به یک متخصص نشان دهید تا به شما بگوید چه ارزشی دارد و مربوط به کدام دوره تاریخی است.

برخی از میراث‌های خانوادگی رایج می‌توانند صدها یا هزاران دلار ارزش داشته باشند. یعنی کالای شما می‌تواند بسیار خاص باشد. با تشخیص اصل بودن یک عتیقه می‌توانید آن را به‌راحتی ارزش‌گذاری کنید. هرچند که بسیاری از عتیقه‌جات ارزشی بیشتر از ارزش مالی دارند و ممکن است برای برخی تنها ارزش معنوی داشته باشند.

اگر خریدار لوازم آنتیک قدیمی هستید روی جزئیات تمرکز کنید. مطمئن شوید که هر چیزی را که می‌خواهید بخرید، از نزدیک نگاه کنید و با دقت بررسی کنید.

صرفاً به دلیل نقصی که یک عتیقه دارد تخفیف ندهید. با مرمت یا بازسازی می‌توان فرسوده‌ترین قطعه را به چیزی زیبا تبدیل کرد. یک صندلی لکه‌دار را می‌توان دوباره روکش کرد. نقره کدر شده را می‌توان براق کرد. چوب مات را می‌توان جلا داد. تنها چیزی که لازم است کمی بینش، صبر و خلاقیت است.

به یاد داشته باشید که همیشه فروشگاه‌های پرزرق‌وبرق نیستند که بهترین عتیقه‌ها را دارند؛ گاهی اوقات می‌توانید از فروشگاه‌های آنتیک فروشی قدیمی که دکوراسیون خاصی ندارند عتیقه‌های ارزشمندی پیدا کنید و آن را خریداری کنید.

اگر در یک آنتیک فروشی از چیزی خوشتان آمد سریع آن را خریداری کنید؛ چون برخی از این اقلام مشابهی ندارند و ممکن است شخصی دیگری آن را خریداری کند. بااین‌حال، این موضوع در مورد هر عتیقه‌ای صدق نمی‌کند و بهتر است چند فروشگاه عتیقه‌فروشی را برای دیدن اقلام مشابه و گرفتن قیمت بررسی کنید.

خرید و فروش اقلام عتیقه در آنتیک فروشی
آنتیک فروشی

 

 

آشنایی با ارزش‌های یک عتیقه قبل از خریدوفروش

بسته به آنچه می‌خرید یا می‌فروشید، عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند بر ارزش عتیقه‌ها تأثیر بگذارد. به‌طورکلی، موارد زیر بر قیمتی که مردم مایل به پرداخت برای یک عتیقه هستند تأثیر می‌گذارد:

  • کمیاب بودن: وقتی نمونه‌های زیادی از یک آیتم وجود ندارد، اغلب ارزش آن بیشتر از اشیای عادی است.
  • وضعیت: عتیقه‌هایی که قدمت زیادی دارند و همچنان وضعیت خوبی دارند، همیشه ارزش بیشتری نسبت به عتیقه‌هایی دارند که در وضعیت نامناسبی قرار دارند.
  • قدمت: به‌عنوان یک قاعده کلی، در بازار عتیقه‌جات اقلام قدیمی‌تر ارزش بیشتری دارند. هر چه عتیقه شما قدیمی‌تر باشد نسبت به عتیقه‌های دیگر اهمیت تاریخی بیشتری دارد.
  • کیفیت: عتیقه‌های ساخته‌شده توسط افراد مشهور و باکیفیت ساخت بالا ارزش بیشتری دارند. می‌توانید برخی از عتیقه‌های ساخته‌شده توسط افراد مشهور را در فروشگاه‌های آنتیک فروشی مشاهده کنید.
  • منشأ: هنگامی‌که در حال خرید عتیقه‌جات هستید بهتر است که داستان آن‌ها را نیز دریابید؛ اگر این اقلام داستانی داشته باشند که توسط شواهد پشتیبانی شده باشد، ارزش بیشتری دارند.

راه‌های مختلفی برای یافتن ارزش عتیقه‌جات وجود دارد، اما بهتر است به دنبال اقلام مشابه در سایت‌های حراج یا فروشگاه‌های آنتیک فروشی دیگر باشید.

آشنایی با ارزش‌های یک عتیقه قبل از خریدوفروش
آنتیک فروشی

 

 

بهترین آنتیک فروشی را از کجا پیدا کنیم؟

برای شروع می‌توانید از یک مرکز تخصصی آنتیک فروشی یا یک نمایشگاه عتیقه بازدید کنید. به یاد داشته باشید که بیشتر افراد در این صنعت عاشق عتیقه هستند و از گفتگو با شما و ارائه دانش خود خوشحال خواهند شد. پس بدون هیچ تردیدی قدم‌های اول خود را بردارید.

با این ‌حال، اگر ترجیح می‌دهید دانش خود را در خانه بالا ببرید، می‌توانید با مطالعه چند کتاب مفید، تماشای برنامه‌های تلویزیونی مرتبط و یا به‌صورت آنلاین از طریق سایت این کار را انجام دهید.

یکی از سایت‌هایی که به ‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند، سایت پارکینگ پروانه است که می‌توانید برای دریافت اطلاعات مفید به آن مراجعه کنید.

بهترین آنتیک فروشی را از کجا پیدا کنیم؟
آنتیک فروشی

 

 

سؤالات متداول

  1. حداقل عمر عتیقه‌جات باید چقدر باشد؟

100 سال

  1. عوامل تأثیرگذار بر قیمت عتیقه‌جات چیست؟

کمیاب بودن، قدمت، کیفیت، منشأ و…

  1. نشانه‌های جعلی بودن عتیقه کدام‌اند؟

رنگ چوب ثابت، میخ یا پیچ مدرن و کنده‌کاری‌های ماشینی

سخن آخر

خرید و جمع‌آوری اشیای عتیقه اغلب یک تجربه سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد است؛ زیرا هرگز نمی‌دانید با چه جواهرات پنهانی روبرو خواهید شد. یادگیری و سرمایه‌گذاری روی عتیقه‌جات نیز یک امتیاز است؛ زیرا هر عتیقه‌ای می‌تواند چشمان ما را به رویدادها و داستان‌های شگفت‌انگیز تاریخی باز کند.

در این مقاله سعی کردیم برخی از نکاتی که باید هنگام خریدوفروش عتیقه به آن توجه کنید را شرح دهیم. اگر علاقه‌مند به عتیقه‌جات هستید طبیعی است که مطمئن نباشید از کجا شروع کنید. با انجام برخی تحقیقات ساده، آشنایی با رویدادها و اتفاقات مختلف، جست‌وجو در آنتیک فروشی و فروشگاه‌های مختص عتیقه‌جات به‌زودی در مسیر درست قرار خواهید گرفت.

 

سایر مقالات:

معرفی 5 نقطه در جهان برای فروش آنتیک
معرفی 9 مورد از بهترین وسایل آنتیک آشپزخانه
استفاده از آنتیک در دکوراسیون منزل و 6 نکته طلایی که باید بدانید!

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید