پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : آنتیک چیست؟ 5 نکته جذاب- تاریخچه و بررسی انواع آنتیک

آنتیک چیست؟ 5 نکته جذاب- تاریخچه و بررسی انواع آنتیک

آنتیک چیست

آنتیک چیست؟

آنتیک چیست و چگونه می‌توان این اشیا را خریداری کرد؟ این ممکن است سؤال اکثر شمایی باشد که به خریدن لوازم آنتیک در هر زمینه‌ای به خصوص لوازم منزل علاقه دارید. تصاویر این وسایل قدیمی در گوشه و کنار خانه، جلوه نوستالژیک و جذابی را به محیط می‌بخشد.

اگر برایتان جالب است که چرا برخی افراد برای داشتن این محصولات بسیار تلاش می‌کنند تا از هر راهی آن را خریداری کنند، با ما باشید. در این مقاله شما را با دنیای آنتیک چیست و روشی مطمئن برای خرید آن آشنا می‌کنیم.

 

ویدیو : آنتیک چیست ؟

 

چرا کالاهای آنتیک پرطرف‌دار هستند؟

دلتان نمی‌خواهد دیوارکوب‌هایی با نقاشی‌های قدیمی را به دیوار منزلتان بزنید؟ یا گلیم و فرش‌های کوچک و باارزشی که از زمان‌های کهن باقی مانده‌اند را به عنوان تابلو استفاده کنید؟ مطمئناً تنها با تصور کردن آن‌ها، جواب سؤالی که شده است را دریافت کرده‌اید.

 اکثر ایرانی‌ها علاقه خاصی به وجود وسایل قدیمی؛ اما باارزش در خانه خود دارند. از همین رو به دنبال اطلاعاتی درباره انواع آنتیک چیست و فراتر از آن هستند. هنگامی که در این حوزه غرق شوید، نمی‌توانید خود را نجات دهید؛ زیرا دریای تنوع این وسایل تمامی ندارد.

به همین خاطر اشتیاق شما برای آگاهی هر چه بیشتر درباره آن‌ها بالا و بالاتر می‌رود. در ادامة صحبت‌هایی که شده است، درباره این موارد مفصل پاسخ داده می‌شود. به‌طوری‌که شما در انتها تعریف کاملی از آنتیک چیست و چرا این کالاها خواهان زیادی دارند، به دست خواهید آورد.

اما قبل از آن به عنوان یک مختصر توضیحی باید گفت که ارزش و قدمت دو عاملی هستند که آن‌ها را پرطرف‌دار کرده است. علاوه بر این ترکیب کردن آن‌ها با وسایل مدرن، شیوه متفاوت استفاده از این اجناس و همچنین ترمیم برخی از مشکلات این کالاها می‌توانند در عین حفظ ارزش، کارایی چندین ساله را به همراه داشته باشند.

چرا کالاهای آنتیک پرطرفدار شده

 

چه وسایلی آنتیک محسوب می‌شوند؟

آنتیک چیست؟ این کلمه به معنای وسایل قدیمی هستند که نه‌تنها ارزش مالی؛ بلکه ارزش معنوی زیادی دارند. طول عمر برخی از آن‌ها نزدیک به 300 سال است. این وسایل به شیوه‌ای کاملاً صنعتی و کارخانه‌ای تولید شده‌اند. از همین رو ذات آن‌ها با سایر وسایل قدیمی باارزش تفاوت‌هایی دارد.

این اجناس ویژگی‌های منحصربه‌فردی ازجمله: کمیاب بودن، ارزش مادی بالا، زیبایی و همچنین حس و حال دوران قدیم را به افراد القا می‌کنند. افزون بر آن اگر عادت دارید این وسایل را در چیدمان منزل خود استفاده کنید، حتماً به دنبال دسته‌ای از آن‌ها باشید که علاقه خاصی را در شما ایجاد می‌کنند.

به این دلیل ممکن است که هر وسیله‌ای نتواند آن حس خوب را به شما تزریق کند. البته که خود کلمه آنتیک و معنای آن به تنهایی بار زیبایی ویژه‌ای را به همراه خود می‌کشاند.

می‌خواهید بدانید اجناس آنتیک چیست؟ تصور نکنید که تنها لوازم دکوری برای طراحی منزل، شامل آن‌ها می‌شوند. این صفت وسایل زیادی را در برمی‌گیرند. اکثر اجناس آنتیکی که در دسته لوازم منزل قرار می‌گیرند؛ آینه، شمعدان، گلدان، تابلو، رادیو، گلیم و مجسمه‌های مختلف هستند.

اکسسوری‌های دیگری نیز می‌توانند ویژگی آنتیک بودن را داشته باشند که در ادامه مقاله به آن‌ها نیز پرداخته می‌شود.

کاربرد وسایل آنتیک چیست؟

ممکن است شما به تازگی علاقه شدیدی به جمع کردن وسایل آنتیک پیدا کرده‌ باشید. با این وجود شاید آشنایی کاملی با اینکه کاربرد آنتیک چیست، نداشته باشید. مانند هر فرد دیگری با شنیدن اسم آن‌ها، تصاویر لوازم داخل منزل قدیمی و دکوراسیون روبروی چشمتان ظاهر می‌شوند.

اما کاربرد آنتیک چیست، تنها به آن‌ها ختم نمی‌شود. اگر به ابزارهای موسیقی کهن با قدمت بالا علاقه دارید یا معتاد جمع‌آوری ساعت‌های مختلف هستید؛ حتماً برای تکمیل کلکسیون خودتان هم که شده این آنتیک‌ها را پیدا کنید.

اگر برای بوفه کنار پذیرایی خود جای خالی دارید، می‌توانید از سرویس ظروف نهارخوری یا عصرانه استفاده کنید. حتی خود بوفه‌ای که برای گوشه اتاق استفاده می‌کنید نیز می‌تواند آنتیک باشد. همان طور که می‌بینید انواع آنتیک نه‌تنها زیبایی؛ بلکه ارزش وسیله‌های داخل خانه را با خود بالا می‌برد.

از همین رو هر چیزی که فکر کنید می‌تواند در جواب سؤال آنتیک چیست قرار گیرد. با این حال اگر طرف‌دار پروپاقرص خرید این وسایل هستید؛ بهتر است هیجان اولیه ناشی از دیدن تصاویر آن‌ها را در ابتدا کمی کنترل کنید. به این دلیل که اول از هر چیزی باید کاربردی که از آن وسیله در نظرتان است را برای خود مشخص کنید.

این مشخصه روی کیفیت، قدمت، کارایی و همچنین هزینه‌ای که باید بپردازید، تأثیر دارد. درنتیجه کاربرد آنتیک چیست را در بالای لیست تصمیم‌گیری خود قرار دهید. سپس به جنبه‌های دیگر بپردازید. پس از تعیین آن‌ها همان گونه که مشخص است، جنبه قیمت این وسایل موضوع بسیار مهمی برای خرید آن‌ها خواهد بود.

کاربرد وسایل آنتیک

 

چگونه کاربرد مثبت این وسایل را تشخیص دهیم؟

مثالی در ادامه بیان می‌شود که می‌تواند یک سوی متفاوتی از سؤال کاربردهای آنتیک چیست را به شما نشان دهد. تصور کنید بوفه یا کمدی آنتیک را با قیمت بالایی پیدا می‌کنید. قیمت بالای آن ناشی از کیفیت زمان ساخت خودش است. با این حال از این وسیله در بخشی از طول عمرش استفاده شده است. علاوه بر آن این بازه زمانی، کیفیتش را هم مختل کرده است.

ممکن است فارغ از این مسائل، با هزینه بالای آن هم کنار بیایید و خرید را انجام دهید. نقطه پشیمانی زمانی است که کمد را به خانه می‌آورید. ناهماهنگی رنگ، جنس و ابعاد آن در کنار سایر وسایل در همان لحظه اول، زیبایی را در چشم شما از آن سلب خواهد کرد.

از طرفی فرسوده بودن تقریباً آن را به یک وسیله‌ای تبدیل می‌کند که کارایی ندارد و حس اضافه بودن خواهد داشت. این در حالی است که قدمت و ارزش معنوی و مالی آن همچنان پابرجاست؛ اما انتظار شما را برآورده نمی‌کند. اینجاست که اهمیت پرسش کاربرد وسیله‌های آنتیک چیست، خود را نشان می‌دهد.

کابرد مثبت وسایل آنتیک

 

وسایل آنتیک از چه جنسی هستند؟

جنس این لوازم آنتیک چیست؟ همان طور که خصلت قدیمی بودن در این لوازم حائز اهمیت است؛ بنابراین انتظار دارید این حس از طریق جنس آن‌ها بتواند خود را به شما نشان دهد. از همین رو بیشتر این اجناس از جنس برنج، روی، چوب، آلومینیوم و… هستند.

جنس هر کدام از این وسایل با توجه به زمانی که در آن ساخته شده و رایج بوده‌اند، مرتبط می‌شود. برای مثال به بیشتر گلدان‌هایی که به عنوان آنتیک فروخته می‌شوند، نگاه کنید. اکثر آن‌ها از شیشه‌های رنگی، سفال، نقره، طلا، مس و برنز ساخته شده‌اند.

 نقش و نگارهایی با الگوهای قدیمی روی این وسایل نیز به وضوح قدمت آن‌ها را متبلور می‌کنند. حتی اگر طرح آن‌ها ساده باشند هم باز ویژگی کهن بودن را به دلیل جنسی که دارند از خود نشان می‌دهند.

وسایل آنتیم از چه جنسی هستن

 

انواع وسایل آنتیک محبوب

وسایل آنتیک از هر نوعی باشند؛ باز هم محبوب هستند. این قدمت و ارزش است که مهم است؛ نه نوع آن‌ها. با این حال اگر جزو افرادی هستند که تنها به یک گونه محصول علاقه دارید، فقط همان گروه می‌تواند در نظرتان جذاب باشد. در ادامه برخی از وسیله‌های آنتیک رایجی که در میان افراد محبوبیت خاصی دارند، معرفی شده‌اند.

آینه و شمعدان‌هایی که روی کنسول‌های مدرن و قدیمی استفاده همیشگی دارند. این وسایل بیشتر از جنس سیاه قلم، چوب، آلومینیوم، برنج یا نقره هستند. در برخی از آن‌ها قلم‌زنی یا حکاکی‌هایی با اشکال قدیمی دور تا دور آن‌ها دیده می‌شوند. از همین رو ناخودآگاه گوشه‌ای از خانه شما به دوران قدیم برمی‌گردد.

مجسمه‌هایی از جنس طلا، نقره، برنز یا سنگ‌های باارزش نظیر: یاقوت، زمرد و… . مجسمه را می‌توان مرسوم‌ترین وسیله دوران قدیم دانست. این در حالی است که امروزه هم چیزی از تقاضای آن برای گوشه و کنار منزل کم نشده است.

کاپ و گلدان، اوپالین، کریستال‌هایی به اشکال متفاوت، ظروف چینی با طرح‌های متفاوت گروهی دیگر از انواع مختلفی از آنتیک هستند که فرانسوی‌های گذشته در تولید آن‌ها مشهور بوده‌اند.

مبلمان چوبی، صندلی، میز پذیرایی و بوفه بیشتر از جنس چوب‌های باکیفیت و گران‌بهایی مانند چوب راش یا گردو هستند. این دسته از وسایل آنتیک نیز در طرح‌های فرانسوی یا ایرانی با کنده‌کاری یا حجاری‌های متفاوتی وجود دارند.

رادیو، چراغ انگلیسی، لیوان، اتو، سماور، ساعت‌های مختلف رومیزی یا مچی هم گاه از جنس‌ فلزهای مختلف مانند: برنج، آلومینیوم و گاهی قیمتی‌تر؛ یعنی از جنس طلا و نقره پیدا می‌شوند.

انواع وسایل آنتیک محبوب

 

شیوه تشخیص اصل بودن وسایل آنتیک چیست؟

هنگام خرید و فروش این وسایل، متوجه می‌شوید که برخی از آنان متعلق به خارج از مرزهای کشور هستند. به همین دلیل شاید برایتان سؤال شود که این وسایل چگونه راه خود را به اینجا باز کرده‌اند. علاوه بر آن راه تشخیص اصل یا جعلی بودن کالای آنتیک چیست؟

خوشبختانه، جنس آنتیک جایگاه خاصی در بازارهای فروش امروزی پیدا کرده‌ است. از همین رو تعداد مشتریان خاصی که به خود اختصاص داده‌اند هر روزه افزایش پیدا می‌کند. برخی از این افراد در طی چندین تجربه و پرسش از افراد متخصص دیگر در این حوزه می‌توانند توانایی تشخیص درست را به دست آورند.

علاوه بر آن باید در نظر داشته باشید که بازار آنتیک مانند بازارهای معمولی نیست. به‌طوری‌که بتوانید قیمت‌ها را در چندین مکان با یکدیگر مقایسه کنید. این وسایل کمیاب هستند. بیشتر آن‌ها توسط مسافران و تبعه‌های دیگر وارد کشورهای مختلف می‌شوند.

از همین رو عامل قیمت آنتیک نباید شما را در این معامله گول بزند. افرادی که قیمت‌گذاری را انجام می‌دهند، بیشتر به دنبال آن هستند که بدانند ارزش هنری این وسایل آنتیک چیست و میزان قدمت آن‌ها چگونه است. این گونه می‌توانند ارزش معقولی را روی این وسایل تعیین کنند.

شیوه تشخیص اصل بودن وسایل آنتیک

 

خرید و فروش وسایل آنتیک

پس از آشنایی با تمام مواردی که تاکنون صحبت شد، سؤال بعدی شما آن است که روش خرید اجناس آنتیک چیست؟ زمان نیز شیوه خرید و فروش این وسایل را تغییر داده است. هرچند هنوز روش قدیمی؛ یعنی مراجعه به مغازه‌های فیزیکی به قوت خود باقی مانده‌اند.

با این حال در عین مزیت‌هایی که دارد، نباید از نکات منفی آن‌ هم غافل شوید. برای مثال شما که به طور دقیق نمی‌دانید محل این وسایل آنتیک چیست؟ همچنین ممکن است به دنبال چیزی باشید که در این مکان‌های فیزیکی اطراف خود نتوانید پیدا کنید. اما مورد مثبت اینجاست که می‌تواند جنس این وسایل را از نزدیک ببینید و لمس کنید. موضوعی که در هنگام خرید این وسایل بیشتر برای شما اهمیت دارد.

این در حالی است که سایت خرید و فروش وسایل آنتیک، چیزی است که به کمک شما علاقه‌مندان به این اجناس آمده است. البته که این علاقه باعث شده است که شیوه خرید به این نحو تغییر پیدا کند.

نکته جالب اینجاست که تغییر این محیط، پاسخ شیوه فروش کالاهای آنتیک چیست را نیز در بر می‌گیرد. اگر صاحب هر چیز آنتیکی هستید، می‌توانید در سایت آن را به فروش بگذارید. درنتیجه هم در نقش فروشنده و هم در نقش خریدار به هدف خود خواهید رسید.

خرید و فروش وسایل آنتیک

 

چگونه می‌توان وسایل آنتیک را خرید؟

حال به بخش اصلی مقاله؛ یعنی جواب چگونگی خرید آنتیک چیست رسیده‌اید. اگر به دنبال سایتی معتبر برای خرید یا فروش وسایل آنتیک هستید، تیم پارکینگ پروانه برای شما است. این مجموعه، بستری را برای شما علاقه‌مندان ایجاد کرده‌ است که به راحتی بتوانید از طریق آن خرید و فروش را انجام دهید.

روش کار نیز به این گونه است که در ابتدا باید اجناس قرار داده شده در سایت را بررسی کنید. در صورتی که خواهان خرید هر کدام از آن‌ها باشید؛ می‌توانید از طریق مزایده‌ای که انجام می‌شود برای خریدن آن اقدام کنید.

از طرفی برای فروش آنتیک نیز روال کار به همین صورت است. با این تفاوت که این بار شما خود صاحب آن وسیله هستید. بدین ترتیب این سایت می‌تواند دروازه‌ای متنوع و بزرگی را از وسایل آنتیک موجود برای شما باز کند.

خرید وسایل آنتیک

 

سخن پایانی

وسایل قدیمی که ارزش بالایی دارند همیشه جایگاه خاصی میان مردم به خصوص افراد مسن‌تر دارند. این وسایل که در دسته آنتیک قرار می‌گیرند جذابیت زیادی دارند. همچنین کاربردهای زیادی در دکوراسیون منازل، کلکسیون‌های قدیمی، کافه و گالری‌ها دارند. امید است که پاسخ سؤالی که به دنبال آن بودید؛ یعنی آنتیک چیست؟ را به طور کامل در این مقاله پیدا کرده باشید.

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

سایر مقالات:

2 تفاوت آنتیک با عتیقه – تاریخچه و قدمت – مقایسه + عکس
10 مورد از گرانترین عتیقه های جهان- عکس و مشخصات| پارکینگ پروانه
7 مورد از بهترین عتیقه فروشی‌ های استانبول- آدرس و مشخصات
11 مورد آثار باستانی ایران در موزه‌ های خارجی {تاریخچه + عکس}
من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید