پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : 7 مورد از بهترین عتیقه فروشی‌ های استانبول- آدرس و مشخصات

7 مورد از بهترین عتیقه فروشی‌ های استانبول- آدرس و مشخصات

عتیقه فروشی‌ های استانبول

معرفی عتیقه فروشی‌ های استانبول

آیا به دنبال عتیقه فروشی‌ های استانبول هستید؟ استانبول شهری است که در آن همیشه بازارهای عتیقه به راه هستند. از همین رو اجناس آنتیک و عتیقه‌جات مختلف و باارزشی را می‌توانید از آنجا پیدا کنید. اگر طرف‌دار این اشیا هستید؛ حتماً در برنامه خود برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

با این حال بهتر است عتیقه فروشی های معروف استانبول را بشناسید تا قربانی کلاهبرداری‌های متعدد در این زمینه نشوید. کاری که ما در این مقاله انجام داده‌ایم آن است که سعی کرده‌ایم عتیقه فروشی‌ های استانبول را برای راحتی و البته اطمینان هر چه بیشتر شما معرفی کنیم.

فروشگاه تورکاز

بحث عتیقه فروشی‌ های استانبول با دوست‌داران کتاب‌های قدیمی و کمیاب شروع می‌شود. فروشگاه کتاب تورکاز مکانی است که می‌توانید انواع کتاب‌های دست نویس خطی، نایاب و حتی چاپ قدیمی را در آن جا پیدا کنید. این کتاب‌ها اغلب به زبان‌های آلمانی، فرانسوی، انگلیسی یا ترکی هستند.

اگر به این مکان بروید، همیشه شور و اشتیاق عاشقان کتاب، روشن‌فکران و همچنین کلکسیونرها را احساس خواهید کرد. این افراد حتی اگر برای خریدن این اجناس قدیمی به آن جا نروند، برای از دست ندادن این دورهمی‌ها همیشه در فروشگاه تورکاز استانبول حاضر می‌شوند.

فروشگاه تورکاز

 

 

فروشگاه صوفا

یکی از بهترین فروشگاه عتیقه جات در استانبول متعلق به کاشف بِی است. هنگامی که به داخل این فروشگاه بروید، آثار زیادی از دوران عثمانی؛ همانند: تابلو، گلدان، ظرف و نقش‌ونگارهای متفاوت را خواهید دید. همان اشیایی که در بیشتر عتیقه فروشی‌ های استانبول وجود دارند.

با این حال وسایل دیگری به سبک اروپایی و هنرهای این جغرافیا نیز در این فروشگاه قرار دارند. همان طور که می‌دانید ارزش مادی این وسایل به قدری بالا است که بیشتر افراد ثروتمند توانایی خرید از این مغازه را دارند.

اما جای نگرانی نیست. همچنان می‌توانید جذابیت این وسایل را در دیده خود ثبت کنید. به این علت که صاحب این عتیقه فروشی‌ های استانبول بیشتر از این مکان به عنوان یک موزه تاریخی با وسایل کمیاب یاد می‌کند.

فروشگاه صوفا
فروشگاه صوفا

 

 

خانه آ لا تورکا

در میان بهترین فروشگاه های عتیقه در استانبول، خانه آ لا تورکا از دور به شما چشمک خواهد زد. در محله بی‌اوغلو استانبول، اِرکال آکسوی عتیقه‌های نابی را در این مکان برای فروش گذاشته است. از آنجایی که سبک داخلی این فضا مانند خانه‌های دوران عثمانی در ترکیه است؛ لقب خانه را به خود اختصاص داده است.

داخل خانه آ لا تورکا خود یکی از جلوه‌های عتیقه است! طراحی داخلی آن به خوبی می‌تواند شما را با سبک خانه‌های دوران فرمانروایی آناتولی و عثمانی آشنا کند. انواع مبلمان، سفال، سرامیک‌های عتیقه عثمانی را هم می‌توانید در گوشه و کنار آن پیدا کنید.

علاوه بر این وسایل آنتیک، اشیای دیگری نیز در این عتیقه فروشی‌ های استانبول دیده می‌شوند که ساختگی و بدل هستند. از آنجایی که آن‌ها ارزش معنوی بالایی ندارند، قیمت چندان بالایی ندارند. اگر برایتان مهم نیست می‌توانید به عنوان سوغات سفر استانبول خود آن‌ها را بخرید.

خانه آ لا تورکا

 

 

فروشگاه نوستالژیا آنتیک

محله بی‌اوغلو باز هم محل یک فروشگاه آنتیک را به خود اختصاص داده است. اشیای فروشگاه نوستالژیا آنتیک که بدو ورودی مغازه‌ گذاشته شده است، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند. بسیاری از افراد نوستالژیا آنتیک را در فهرست عتیقه فروشی‌ های استانبول قبول ندارند.

آن هم به این دلیل است که وسایل موجود در آن متعلق به مردم این شهر است که در 100 سال گذشته از آن استفاده کرده‌اند. این وسایل دست دوم شامل: لوسترهای آویزی قرن نوزدهم، میز و صندلی‌‌ چوبی، استکان و نعلبکی با نقش‌ونگارهای عثمانی، ابزارهای باغبانی، سماورهایی از جنس برنج است و همچنین البسه‌های زنانه و مردانه‌ای که در زمان جنگ جهانی بر تن داشتند.

فروشگاه نوستالژیا آنتیک

 

 

سیسکو عثمان

فرش‌های کهن همیشه در میان شما عاشقان وسایل قدیمی جایگاه ویژه‌ای دارد. چه بسا این موضوع میان ایرانی‌ها به دلیل فرهنگ غنی، اهمیت بیشتری داشته باشد. سیسکو عثمان مردی که همراه با پسرانش در بازارچه بزرگ استانبول، فرش‌های عتیقه‌ای با قدمت 500 سال را برای طرف‌داران این حوزه قرار داده‌اند.

جالب اینجاست که فرش‌های دست بافت ایرانی نیز در عتیقه فروشی‌ های استانبول به خوبی توانسته‌اند توجه کلکسیونرها و بازدیدکنندگان این فروشگاه را به خود جلب کنند. اگر هر فرشی چشم شما را گرفت می‌توانید از سیسکو عثمان اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه و خواستگاه این فرش بپرسید.

سیسکو عثمان

 

 

ساحل گالری

ساحل گالری در محله آنتیک فروشی ها در استانبول قرار گرفته است. دیوارهای این گالری را نقاشی و پوسترهای عتیقه دوران عثمانی یا دورتر پوشانده است. افزون بر آن مبلمان، منسوجات هنری را در این فروشگاه می‌توانید مشاهده کنید.

اگر در کلکسیون وسایل آنتیک خود، جای اسباب بازی‌های قدیمی و عتیقه خالی است؛ این مورد از عتیقه فروشی‌ های استانبول می‌تواند انتظارات شما را کاملاً پاسخ دهد.

عتیقه فروشی فریکوی استانبول

اکنون نوبت به معرفی یکی از معروف‌ترین بازارهای عتیقه در استانبول می‌رسد. فریکوی جزو آنتیک ترین بازار استانبول، محسوب می‌شود. اگر به دنبال نوستالژیک‌ترین و همچنین قدیمی‌ترین اشیا هستید در روزهای یکشنبه از ساعات ابتدایی صبح تا 8 عصر به محله‌ی بومونتی بروید.

بازار عتیقه فروشی فریکوی در واقع مانند یکشنبه بازارهای داخلی است؛ با این تفاوت که وسایل موجود در آن ناب‌ترین و ارزشمندترین است.

در این بازار همانند سایر عتیقه فروشی‌ های استانبول اشیایی ازجمله: دست خط و کتاب‌های قدیمی، ظروف کریستالی، مجسمه، لباس، تابلو، عکس‌های سیاه و سفید، دوربین‌های عکاسی، ماشین تایپ، چراغ و جواهرات دوران عثمانی و … پیدا می‌شود. هر بار که این بازار دایر می‌شود، حدود 200 غرفه در آن مشغول به کار می‌شوند.

این در حالی است که در میان غرفه‌های عتیقه فروشی‌ های استانبول، هستند مواردی که وسایل عتیقه اصلی را ندارند. مواردی شبه عتیقه که طرح‌ها و اشکال قدیمی روی آن‌ها به کار برده شده است. اگر صرفاً می‌خواهید وسیله‌ای با حال‌وهوای قدیم و ارزان پیدا کنید؛ می‌توانید از آن‌ها خرید کنید.

اما غرفه‌هایی که در کار خرید و فروش عتیقه‌ها و وسایل آنتیک اصل هستند، بیشتر عملکردی شبیه به موزه دارند. به این دلیل که قیمت آن‌ها در برابر ارزش معنوی که دارند بسیار بالا هستند. از همین رو تنها افراد بسیار ثروتمند که بسیار خواهان آن هستند، از آن غرفه‌ها خریداری می‌کنند.

عتیقه فروشی فریکوی استانبول

 

 

دیگر بازارهای عتیقه فروشی‌ های استانبول

در استانبول بازارهای وسایل آنتیک و عتیقه‌جات هفتگی به وفور دیده می‌شود. این گونه می‌توان گفت که شما حتی با یک هفته در استانبول هم نمی‌توانید به همه عتیقه فروشی‌ های استانبول سر بزنید. در ادامه انواع دیگری از بازار آنتیک استانبول به شما معرفی شده‌اند.

بازار عتیقه فروشی بالت: این بازار در محله طلایی شاخ در بخش تاریخی استانبول برگزار می‌شود. این بازار در یک روز از هفته برای دوستداران این اشیا برقرار است. با این حال مراقب باشید؛ زیرا ممکن است اجناس دست دوم تقلبی زیادی را در میان آن‌ها ببینید.

بازار هورهور: این دسته از عتیقه فروشی‌ های استانبول به صورت دائمی وجود دارد. تصور کنید تمام وسایل عتیقه زمان عثمانی در این بازار در یک ساختمان 7 طبقه در محله آکسارای استانبول جای گرفته است.

بازار کادیکوی: اگر به دنبال کلکسیونرهای دیگری مانند خود هستید، به این بازار بروید. این بازار در روزهای سه‌شنبه در 800 غرفه راه‌اندازی می‌شود. تاجران عتیقه و آن‌هایی که به دنبال تبادل اطلاعات درباره عتیقه‌جات هستند در این بازار ساعت‌ها به گفتگو و بررسی می‌نشینند.

دیگر بازارهای عتیقه فروشی‌ های استانبول

 

 

تیم پارکینگ پروانه

عتیقه‌ها و وسایل آنتیک با هر خواستگاه و قدمتی، باز هم در نظر گروهی از افراد ارزش معنوی و تاریخی زیادی دارند. از همین رو بسیاری از شما به دنبال بستری برای پیدا کردن این عتیقه‌ها به روشی آسان هستید. تیم پارکینگ پروانه این انتظار را برای شما برآورده کرده است.

این مجموعه با راه‌اندازی سایت خود، فعالیت در حوزه خرید و فروش عتیقه و اجناس آنتیک را برای همگان میسر کرده است. بدین ترتیب شما می‌توانید برای خرید هر نوع از این وسایل با مراجعه به سایت آن در مزایده‌هایی که برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

تیم پارکینگ پروانه
تیم پارکینگ پروانه

 

 

سخن پایانی

تنوع عتیقه‌های موجود در شهر استانبول بسیار بالا است. آن هم به دلیل قدمت تاریخی این شهر در این کشور است. همان طور که همراه ما در این مقاله بودید، مشاهده کردید که عتیقه فروشی‌ های استانبول در محله‌های مختلف و در روزهای متفاوت امکان خرید و فروش و حتی بازدید را برای دوست‌داران این اشیا امکان‌پذیر کرده‌اند.

 

سایر مقالات:

آنتیک چیست؟ 5 نکته جذاب- تاریخچه و بررسی انواع آنتیک
2 تفاوت آنتیک با عتیقه – تاریخچه و قدمت – مقایسه + عکس
10 مورد از گرانترین عتیقه های جهان- عکس و مشخصات| پارکینگ پروانه

 

 

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید