پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : 7 مورد سرمایه گذاری در بازار آنتیک – مزایا و معایب

7 مورد سرمایه گذاری در بازار آنتیک – مزایا و معایب

مزایای سرمایه گذاری در بازار آنتیک و عتیقه‌ها

سرمایه گذاری در بازار آنتیک امری است که افراد زیادی مایل هستند در مورد آن بیشتر بدانند. فرایند سرمایه گذاری نقش بسیار مهمی در اقتصاد هر کشور ایفا می‌کند. در کشورهای توسعه یافته، بخشی از سرمایه گذاری‌ها در حوزه آثار هنری، لوازم عتیقه و آنتیک است که به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش منابع صرف شده برای خرید آنها در طول زمان استفاده می‌شود.

 در این مقاله سرمایه‌گذاری در دارایی‌های غیر سنتی، یعنی سرمایه‌گذاری در عتیقه‌جاتی مانند نقاشی‌های استادان قدیمی، چینی، کتاب‌های قدیمی، سکه‌ها و سلاح‌ها را بررسی می‌کنیم و شما می‌توانید از این مطلب به عنوان راهنمای سرمایه گذاری در بازار آنتیک استفاده کنید.

مزایای سرمایه گذاری در بازار آنتیک و عتیقه‌ها
مزایای سرمایه گذاری در بازار آنتیک و عتیقه‌ها

 

 

سرمایه گذاری در عتیقه‌جات

بر اساس آخرین تحقیقات بازار، سرمایه گذاری در عتیقه‌جات یکی از سودآورترین سرمایه گذاری‌ها محسوب می‌شود؛ زیرا بازار کاملاً توسعه یافته است و خریداران اطمینان دارند که کالای خریداری شده مستهلک نخواهد شد. اشیای با ارزش و تابلوهای آنتیک از استادان قدیمی برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت مناسب هستند.

 قیمت عتیقه‌جات حتی از طلا، دلار و مستغلات بیشتر دارای نوسان است و بر اساس آخرین آمارها در 10 سال گذشته قیمت وسایل آنتیک افزایش 700 درصدی داشته است که رقم بسیار بالایی است.

اگر یک دوره سرمایه گذاری ۲۰ساله را در نظر بگیریم، کارایی سرمایه گذاری در دارایی‌های غیر سنتی مانند سکه‌های باستانی، چینی یا نقاشی‌های استادان قدیمی بسیار بیشتر از بازده سرمایه گذاری در سهام، اوراق قرضه و اسکناس است.

در سراسر جهان، عمده آثار هنری و عتیقه‌ها در حراج‌هایی به فروش می‌رسند که فروش بر اساس رقابت بین خریداران صورت می‌گیرد؛ یعنی خریداری که بالاترین قیمت را ارائه دهد، حق خرید یک اثر هنری را دریافت می‌کند. به گفته کارشناسان طی 50 سال گذشته، قیمت‌های هنری به طور متوسط ​​سالانه 12.6 درصد رشد داشته‌اند.

 امروزه با شناخت و استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری در بازار آنتیک می‌توانید سالانه تا 30 درصد درآمد ارزی داشته باشید. با این حال، بهتر است روی ارقام میانگین معمولی تمرکز کنید و از ابتدای کار انتظار زیادی نداشته باشید؛ زیرا هر کاری چند سال خاک خوری دارد و پس از آن به سود دهی می‌رسد.

عتیقه‌جات دارای ارزش فرهنگی و قدمت حداقل ۵۰ساله هستند. کار اصلی سرمایه گذارهای حوزه عتیقه، خرید کالاهای مقرون به صرفه با چشم انداز فروش عالی در آینده است. هدف اصلی این افراد، صرفه جویی در سرمایه‌ای که دارند و کسب درآمد است.

در مورد سرمایه گذاری در بازار آنتیک هیچ چیز پیچیده‌ای وجود ندارد. وسایلی که می‌بینید و می‌خواهید با آن‌ها کسب درآمد کنید  فقط عتیقه هستند و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 

 

سرمایه گذاری در عتیقه‌جات
سرمایه گذاری در عتیقه‌جات

سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای سکه‌های قدیمی

سکه یک نوع عتیقه بسیار محبوب است. برای یک سرمایه گذار تازه‌کار بهتر است از سکه‌های سرمایه گذاری ساخته شده از فلزات گران‌بها شروع کند. آنها به شرایط نگهداری خاصی نیاز ندارند و تعیین اصالت آنها دشوار نیست. با گذشت زمان، می‌توانید به خرید و فروش سکه‌های نقره و طلای قدیمی و سکه‌های مسی گران قیمت روی بیاورید.

شما باید هنگام خرید چنین وسایل آنتیکی وضعیت بازار را درک کنید و بتوانید تقلبی‌ها را از اصل تشخیص دهید. علاوه بر این آگاهی از قوانین نگهداری آنها یک ضرورت است. در این صورت می‌توانید با خرید و فروش آن‌ها به سود برسید و خود را در بازار حفظ کنید.

سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای سکه‌های قدیمی

 

 

سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای کتاب‌های قدیمی

کتاب‌ها اولین نسخه‌های مادام‌العمر نویسندگان محبوب بوده و به این دلیل نسخه‌های با ارزش و محدودی هستند. خرید کتاب عتیقه می‌تواند یکی از ریسک‌های سرمایه گذاری در بازار آنتیک باشد؛ زیرا بازار کتاب‌های عتیقه ثبات چندانی ندارد.

علاوه بر این، قیمت کتاب به این سرعت افزایش نمی‌یابد و سال‌ها طول می‌کشد تا آنها به پول تبدیل شوند. شما باید آنها را در یک اتاق مجهز نگهداری کنید و دمای مناسب را فراهم کنید تا آسیبی نبینند. رطوبت می‌تواند برای صفحات کاغذی کتاب‌های عتیقه نابود کننده باشد.

سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای تابلوهای نقاشی

تابلوهای نقاشی یکی از اقلام بسیار پرفروش جهت برای سرمایه گذاری در بازار عتیقه هستند. قیمت یک تابلو می‌تواند در مدت زمان کوتاهی افزایش یابد؛ با این حال برای سرمایه گذاری در نقاشی، به سرمایه اولیه و دانش ویژه نیاز دارید.

تابلوهای نقاشی تقلبی زیادی در بازار وجود دارند. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند اگر مبتدی هستید، بهتر است برای سرمایه گذاری در بازار آنتیک  با نوع دیگری از عتیقه‌جات شروع کنید.

سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای تابلوهای نقاشی
سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای تابلوهای نقاشی

 

 

سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای ظروف چینی 

مجسمه‌ها و گلدان‌های ارزان قیمت (با ارزش تا 300 دلار) می‌توانند شروع مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار آنتیک باشند. آنها در دکوراسیون اماکن مسکونی، ادارات و خانه‌های اعیانی استفاده می‌شوند؛ بنابراین همیشه مشتریان خودتان را برای آن‌ها خواهید داشت.

علاوه بر این کمتر اتفاق می‌افتد که گلدان و ظروف چینی تقلبی باشند. تنها نکته منفی در مورد این وسایل آنتیک شکنندگی آن‌ها است که دقت بسیار بالایی در هنگام جابه‌جایی طلب می‌کنند.

سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای مبلمان 

سرمایه گذاری روی مبلمان عتیقه برای افراد کم تجربه و مبتدی که قصد شروع این نوع بیزینس را دارند کار دشواری است؛ زیرا:

  • هزینه اولیه برای شروع این کار بالا است و سرمایه زیادی می‌طلبد.
  • تقاضای برای مبلمان عتیقه چندان بالا نیست.
  • فضای زیاد و مناسب با دما و تهویه برای ذخیره سازی مبلمان عتیقه مورد نیاز است.
  • مبلمان عتیقه واقعی کمی وجود دارد وبیشتر با کابینت‌ها، کمدها و میزهای تولید انبوه مواجه می‌شوید که ارزش چندانی ندارند.

برای شروع سرمایه گذاری در بازار عتیقه‌جات بهتر است با آنتیک‌های دیگر کار خود را شروع کنید و پس از مدتی که سرمایه و تجربه کافی را به دست آوردید به فروش مبلمان عتیقه روی بیاورید.

سرمایه گذاری در بازار خرید و فروش سلاح

یکی دیگر از انواع سنتی عتیقه می‌تواند سلاح گرم و سرد سلاح پرتاب باشد. سرمایه گذاری در بازار عتیقه  برای این گونه وسایل کاملاً توصیه می‌شود؛ زیرا:

  • تقاضا برای آن زیاد است.
  • بازار آن توسعه یافته و در حال رشد است.
  • سود خوبی نصب فروشندگان آن می‌شود.
  • سلاح‌های عتیقه زیادی در بازار وجود دارند.

 در کنار مزایایی که برای سرمایه گذاری در بازار آنتیک برای سلاح‌های عتیقه ذکر شد این کار برخی خطرات زیر را نیز شامل می‌شود و بهتر است افراد مبتدی این نوع تجارت را انتخاب نکنند. این خطرات عبارت‌اند از:

  • هزینه اولیه بالا برای شروع کار
  • لزوم داشتن مجوز برای نگهداری سلاح
  • دشوار بودن ارزیابی برخی اقلام
  • دشوار بودن تعیین اصالت سلاح‌های عتیقه

ویژگی‌های سرمایه گذاری در بازار آنتیک و ریسک‌های اصلی

شما برای بهینه سازی سرمایه گذاری در بازار عتیقه نیازمند دانش و سرمایه مالی هستید. در این مورد داشتن صرفاً سرمایه مالی کافی نیست و نمی‌تواند سود شما را بیشتر کرده یا دوام شما را در زمینه سرمایه گذاری در بازار اشیا قدیمی تضمین کند. سرمایه گذار باید هنر را درک کند، بازار را بشناسد و بتواند اشیا اصل را از تقلبی تشخیص دهد.

زمینه‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در بازار آنتیک وجود دارد. شما می‌توانید در حوزه سکه‌های قدیمی، تابلوهای نقاشی و محصولات چینی کار کنید که 15-30 درصد در سال افزایش قیمت دارند.

همچنین قیمت عکس‌های هنرمندان مشهور در یک زمان ممکن است دو یا سه برابر افزایش یابد. با این حال، قیمت کتاب و مبلمان به سرعت در حال رشد نیست و تقاضا برای آنها ثابت است.

ویژگی‌های سرمایه گذاری در بازار آنتیک و ریسک‌های اصلی

 

 

چه زمانی عتیقه بخریم؟

شاید مهم‌ترین سؤال قبل از خرید و سرمایه گذاری در بازار آنتیک این باشد که چه زمانی بهتر است خرید کنید؟ توصیه ما این است که در یک دوره رشد اقتصادی به امید تداوم و افزایش قیمت‌ها عتیقه‌جات بخرید یا در زمان بحران این کار را انجام بدهید؛ زیرا در این صورت فرصت خرید اقلام ارزان قیمت و ارزشمند وجود دارد.

در چنین شرایطی عتیقه‌جات دست کم گرفته می‌شوند و از مرکز توجه خارج می‌شوند. سپس این لوازم شروع به افزایش قیمت می‌کنند؛ اگر لحظه را از دست ندهید، می‌توانید آنتیک‌ها را به قیمت کم خریده و با سود خوب بفروشید.

سرمایه گذاری در بازار آنتیک با خطرات زیادی همراه است. اول از همه، سرمایه گذار باید مراقب اجناس تقلبی و کلاهبرداران باشد. اغلب نقاشی‌ها، سکه‌های کمیاب و سفارشات جعل می‌شوند و در اصل ارزش چندانی ندارند.

خطر دیگر آسیب به جسم و چشم‌ها است. عتیقه فروش‌ها در این مورد باید احتیاط کامل را به عمل بیاورند. اگر قصد سرمایه گذاری در بازار آنتیک را دارید، باید بدانید که نوسانات بازار نیز می‌تواند باعث ضرر شود؛ زیرا بازار چندان قابل پیش بینی نیست و شما بیشتر اوقات باید ریسک کنید.

 این مسئله می‌تواند ناشی از تغییر در مد و سلیقه مشتریان، کاهش قیمت فلزات گران‌بها و یافتن تعداد زیادی عتیقه‌های مشابه باشد که در نتیجه آن‌ها قیمت وسایل آنتیک کاهش می‌یابد.

چه زمانی عتیقه بخریم؟
چه زمانی عتیقه بخریم؟

 

 

برای شروع سرمایه گذاری در بازار آنتیک از کجا خرید کنیم؟

سرمایه گذاری تا حد زیادی تعیین کننده رشد اقتصادی دولت و اشتغال جمعیت بوده و یک عنصر اساسی محسوب می‌شود که توسعه اقتصادی جامعه بر آن استوار است. برای شروع سرمایه گذاری در بازار آنتیک می‌توانید به مکان‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم مراجعه کنید.

مرکز خرید عتیقه توضیحات
مغازه‌های عتیقه فروشی

 

این فروشگاه‌ها مکانی سنتی برای خرید عتیقه‌هایی مانند تابلوها، مجسمه‌ها، وسایل نظامی، سکه‌ها و آلات موسیقی قدیمی و آنتیک هستند. اقلام خرید و فروش شده با ضمانت اصالت به شما ارائه می‌شوند. اغلب، عتیقه فروشی‌ها به دنبال آنتیک‌هایی برای یک مشتری خاص هستند. سر زدن به این فروشگاه‌ها برای سرمایه گذاران مفید است؛ زیرا نیازی به اتلاف وقت نیست.
 

 

حراج‌های آنلاین

دو نوع حراج آنلاین وجود دارد: سایت‌های باز و حراج‌های دوره‌ای. در ابتدا، همه می‌توانند تجارت و سرمایه گذاری در بازار آنتیک را از این سایت‌ها شروع کنند. از معایب این سایت‌های آنلاین می‌توان به خطر تقلب زیاد و دشوار بودن ارزیابی وضعیت یک مورد از یک عکس غیرحرفه‌ای اشاره کرد. دومین نوع حراج آن است که توسط خانه‌های حراج سازماندهی شده و به مدت یک یا چند روز برگزار می‌شود.
حراج حضوری

 

یکی دیگر از راه‌های کلاسیک برای خرید عتیقه‌جات حراج‌های حضوری است که توسط خانه‌های حراج و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. حراج‌های جداگانه‌ای نیز وجود دارد که برای فروش مجموعه‌های با ارزش به طور ویژه برگزار می‌شود. در حراج‌های حضوری، جالب‌ترین وسایل آنتیک فروخته می‌شوند.

با این حال، قیمت آنها در بالاترین حد خود است و رقابت زیادی برای خرید این وسایل بین خریداران به وجود می‌آید. شرکت در حراج‌های حضوری برای خرید وسایل آنتیک روش خوبی است؛ زیرا نیازی به پرداخت هزینه به واسطه برای خدمات ندارید.

 آیا در این روش خرید نکات منفی وجود دارد؟ یکی از معایب آن این است که مردم عادی ارزش چیزهایی را که دارند به اندازه کافی ارزیابی نمی‌کنند. برای یک کالا دو یا سه برابر ارزش آن را درخواست می‌کنند و متقاعد کردن آنها می‌تواند بسیار دشوار باشد.

برای شروع سرمایه گذاری در بازار آنتیک از کجا خرید کنیم؟

 

 

روش صحیح خرید عتیقه

قبل از خرید یک عتیقه یا مجموعه، باید بازار را ارزیابی کرده و از میزان تقاضا، تعداد پیشنهادهای مشابه و قیمت وسایل آنتیک اطلاع پیدا کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند بفهمید چه زمانی خرید و فروش عتیقه‌جات بیشترین سود را نصیب شما می‌کند.

اگر در صحت اطلاعات خود در مورد بازار شک دارید، بهتر است با کارشناسان تماس بگیرید. شما می‌توانید کارشناسان را در موزه‌ها پیدا کنید؛ آن‌ها در بسیاری از مغازه‌های عتیقه فروشی خدمات مشابهی ارائه می‌دهند. از متخصص درخواست مقاله‌ای برای تأیید نتیجه گیری کرده و سپس قرارداد فروش را تنظیم کنید.

روش صحیح خرید عتیقه

 

 

کجا و چگونه اشیا آنتیک خود را به فروش برسانیم؟

کسانی که سرمایه گذاری در بازار آنتیک کرده‌اند باید این اصل را فراموش نکنند که فروش سریع اشیای عتیقه تقریباً همیشه منجر به ضرر مالی می‌شود. به همین دلیل لازم است در این خصوص عجله نکرده و بازاریابی درستی برای آن‌ها انجام دهید.

شما می‌توانید در منابع تخصصی تبلیغ کنید، یک کاتالوگ با عکس‌های خوب و توضیحات دقیق اقلام چاپ کنید و مجموعه‌های معروف را از موجودی وسایل جدید خود مطلع کنید.

بهترین راه برای فروش مستقیم به کلکسیونرها و از طریق حراج است. در حالت اول نیازی به پرداخت حق کمیسیون به واسطه نیست و در حالت دوم سرمایه گذار می‌تواند حداکثر مبلغ مورد را دریافت کند. همچنین داشتن فروشگاه آنلاین و سایت در کنار فروشگاه حضوری می‌تواند درصد فروش را افزایش دهد.

شما از این طریق می‌توانید مشتریان خود را از هر جای دنیا پیدا کرده و موجودی‌های جدید خود را به اطلاع آن‌ها برسانید.

کجا و چگونه اشیا آنتیک خود را به فروش برسانیم؟

 

 

سرمایه گذاری در بازار آنتیک با پارکینگ پروانه

پارکینگ پروانه در واقع نام گروهی از متخصصان است که خرید و فروش عتیقه‌جات را برای شما فراهم می‌کنند. این گروه می‌توانند با دوره‌های خود و راهنمایی‌هایی که ارائه می‌دهند در ورود به بازار آنتیک و شناخت آن کمک زیادی کنند. شما همچنین می‌توانید در مزایده‌هایی که این گروه برای اشیا عتیقه و قدیمی برگزار می‌کنند، شرکت کنید.

سؤالات متداول

  1. آیا سرمایه گذاری در عتیقه‌جات می‌تواند موفقیت آمیز باشد؟

بله در صورت شناخت بازار و داشتن تجربه کافی می‌توانید از خرید و فروش اجناس آنتیک به سود خوبی برسید.

  1. خرید و فروش چه وسایلی منجر به سود بیشتر می‌شود؟

وسایلی مانند چینی، تابلو نقاشی و جواهرات بیشترین میزان سود دهی را دارند.

  1. چطور می‌توانیم از اصل بودن عتیقه‌جات اطمینان حاصل کنیم؟

برای این کار می‌توانید از متخصصان و کارشناسان بخواهید اصل یا فیک بودن آنتیک‌ها را برای شما مشخص کنند.

سخن پایانی

بازار آنتیک یکی از حوزه‌هایی است که می‌توانید به عنوان سرمایه گذار وارد آن شده و با مطالعه و شم اقتصادی خوب به سودهای بالایی در آن دست پیدا کنید. در این مقاله سعی شده است تا افق دید شفاف‌تری در مورد سرمایه گذاری در بازار آنتیک به علاقه‌مندان بدهیم.

 

سایر مقالات:

7 مورد از بهترین عتیقه فروشی‌ های استانبول- آدرس و مشخصات
11 مورد آثار باستانی ایران در موزه‌ های خارجی {تاریخچه + عکس}
4 روش نگهداری از عتیقه – مراقبت از عتیقه جات و هزینه آن

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید