پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : محصولات برند وجوود انگلیس- {تشخیص اصالت+ عکس و قیمت 2024}

محصولات برند وجوود انگلیس- {تشخیص اصالت+ عکس و قیمت 2024}

برند وجوود انگلیس

آشنایی با برند وجوود انگلیس- wedgwood

آیا تابه‌حال نام برند وجوود انگلیس به گوشتان خورده است؟ اگر در حوزه آنتیک چیزی برای گفتن داشته باشید، حتماً این برند را می‌شناسید. این مارک وجوود یکی از تولیدکنندگان ظروف چینی و لوازم جانبی لوکس شناخته شده در انگلیس است.

در ضمن آشنایی بدانید که وجوود، برندی با پشتوانه تاریخی است که طرح‌های زیبا و خیره‌کننده‌ای را روی تولیدات خود اعمال کرده است. در این مقاله ما به معرفی برند وجوود انگلیس می‌پردازیم. اگر کنجکاو هستید که بیشتر بدانید، با ما همراه باشید.

داستان تاریخ و میراث وجوود

داستان محصول برند وجوود انگلیس از سال 1759 آغاز شد. جوزیا وجوود یک سفالگر انگلیسی بود که به صورت مستقل در برسلم انگلستان کار می‌کرد. ویژگی و امکانات فراوان خاک رس توجه این شخص را به خود جلب کرد.

او مشتاقانه با خاک رس به طور مداوم کار می‌کرد. به‌ گونه‌ای که انواع مختلفی از تکنیک‌های سفالگری را امتحان کرد. سیل ایده‌ها در هنگام کار به ذهن او روان می‌شد.

پس از گذشت مدتی از شروع فعالیتش، با فردی به نام توماس ویلدون همکاری خود را آغاز کرد. ویلدون یکی از مشهورترین سفالگران آن زمان بود. تلاش‌ها و کارهای وی باعث شد که امروزه از او به عنوان پدر سفالگران انگلیسی یاد کنند.

ارزش‌های زیر باعث شد که تبدیل به اولین پایه‌گذار صنعتی شدن ساخت سفال شود:

  • روحیه پیشگامی
  • سیاست طراحی قوی
  • تعهد به استانداردهای دقیقی که در کار خود اعمال می‌کرد

جالب است بدانید که بیش از 260 سال است که برند Wedgwood در حال تولید همان موادی است که جوزیا در زمان خود اختراع کرده بود. از همین رو ارزش‌ها و سبک وی در قلب این برند به قوت خود باقی مانده است.

داستان تاریخ و میراث وجوود
برند وجوود انگلیس

 

 

معروف‌ترین محصول تولیدی وجوود

معروف‌ترین محصول برند وجوود، جاسپرور است. وی پس از حدود بیش از 5000 تلاش موفق به تولید آن شد. جاسپرور در واقع ظرفی سنگی است که بدون لعاب ساخته شده است. اغلب برای یک قطعه از ترکیب 3 یا بیشتر از رنگ‌های زیر استفاده می‌کردند:

  • رنگ آبی
  • سبز
  • یاسی
  • زرد
  • سیاه

نقش‌های برجسته در سبک کلاسیک و معاصر روی این نمونه‌ها، زیبایی منحصر به فردی را به آن‌ها بخشیده است. جالب است بدانید که امروزه قالب‌های بازتولید شده از همان نمونه‌های اصلی ساخته می‌شوند.

جاسپرور نشانه‌ای از حرفه وجوود است. با نگاه کردن به آن نوآوری، خلاقیت و اراده او را به وضوح می‌توانید حس کنید. جالب اینجاست که هنوز Jasperware  در منطقه زندگی جوزیا در استافوردشایر انگلستان تولید می‌شود.

معروف‌ترین محصول تولیدی وجوود
برند وجوود انگلیس

 

 

نماد وجوود انگلیس

آیا چیزی درباره نماد آبی روشن وجوود شنیده‌اید؟ Wedgwood Blue در واقع امضای برند وجوود انگلیس در سرتاسر جهان است. برای یافتن این رنگ، آزمایش‌های فراوانی انجام شد تا به طیف وسیعی از رنگ‌ها دست پیدا کند. سفید، سبز و آبی جزو اولین رنگ‌هایی بودند که به عنوان پس زمینه تولیدات خود به کار برد.با این حال رنگ آبی که کشف کرده بود، شهرت جهانی پیدا کرد.

در واقع می‌توان گفت که جاسپرور نقش برجسته‌ای در هنر سرامیک و سفال برای نماد وجوود آبی این برند بوده است. این رنگ آبی نشان‌دهنده تاریخ و سبک جاودانه و ظرافت این تناژ رنگی است.

از همین رو در همه دنیا این رنگ را الهام بخش بسیاری از کارها همچون: طراحی فضای داخلی خانه، سبک زندگی و مد. از طرفی برخی معتقدند که تلاش برای کشف رنگ‌های ویژه برای جاسپرور به دلیل نظریات معماران مدرن آن زمان، به خصوص آدام و وایت بوده است.

برند وجوود انگلیس و ارتباط آن با سلطنت

کیفیت بالای تولیدات وجوود و جذابیت آن‌ها باعث شد که به خانواده سلطنتی و نجیبان بریتانیا راه پیدا کنند. این روند ماندگار نیز از ملکه شارلوت شروع شد. وی یک مجموعه ظروف سفالی به رنگ کرم سفارش داد.

همان ویژگی‌هایی که معرفی شده از وجوود توانست او را راضی و خوشحال کند. این رضایت به قدری بود که جوزیا توانست نام آن سرویس را کوئین‌ور(Queen’s Ware) بگذارد.

آوازه کیفیت و زیبایی ظروف این سازنده باعث شد که از همان زمان، سفارش محصولات برند وجوود انگلیس روی میز پادشاهان بریتانیا و سران برجسته دولت مانند واتیکان، کرملین و کاخ سفید قرار گیرند. علاوه بر آن بسیاری از معتبرترین و گرانترین هتل‌های جهان نیز این برند را برای تکمیل تزئینات میز خود انتخاب کردند.

ارتباط بهترین محصولات برند وجوود انگلیس با خانواده‌های سلطنتی مانند روزهای اول با قدرت ادامه یافت. این رضایت در آخر باعث شد که در سال 1995 ملکه الیزابت دوم به جوزیا، البته به برند وی ضمانت سلطنتی اعطا کند. از همین رو سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در تجهیزات جدید و بالابردن ظرفیت تولید صورت گرفت.

برند وجوود انگلیس و ارتباط آن با سلطنت
برند وجوود انگلیس

 

 

نگاهی جامع‌تر به تولیدات وجوود

جوزیا در دهه‌های اولیه تولیدات کارخانه خود برای ساخت ست‌های چای و قوری‌، بشقاب‌ و لیوان‌ سه نوع بدنه سرامیکی تولید کرد:

  • کوئینز
  • بازالت سیاه
  • جاسپرور

خود مجموعه‌های برجسته Jasperware در چندین دسته شناخته می‌شوند. این موارد عبارتنداز:

  • شکوفه مگنولیا
  • گلدان جاسپر فولیا
  • قوری‌های برلینگتون

جالب است بدانید که مجموعه‌های جاسپرور که در حال حاضر ساخته می‌شوند، منعکس‌کننده علاقه‌ای از گذشته هستند. یکی از پسران جوزیا به گیاه‌شناسی علاقه زیادی داشت. از همین رو او به نمایش گذاشتن گیاهان گلدار در عصر مدرن روی ظروف را اجرا کرد.

ظرف برلینگتون برند وجوود انگلیس به دلیل زیبایی خاصش نشانه‌ای از مراث غنی این برند است. هر قطعه یک هنر منحصر به فرد است که با دست مهر شده است. علاوه بر آن قرار گرفتن دو رنگ بدنه جاسپرور در کنار یکدیگر با سازگاری هر چه خلاقانه، هر کدام از تولیدات را ویژه ساخته است.

گلدان‌های جاسپرور فولیا نیز با استفاده از رنگ خاکی جامد و مواد ترکیبی مدرن ساخته شده‌اند. خلاقیت‌هایی مانند جاسپرور  فولیا نشان می‌دهند که نوآوری آن زمان آنقدر اصیل بوده است که همچنان طراحی دوباره آنان از سر گرفته شده‌اند.

الگوهای کلاسیک‌تر مانند: شکوفه مگنولیا، توت فرنگی وحشی و گیو نیز به دلیل القای عصر گذشته در محصولات برند وجوود انگلیس با همکاری برخی از طراحان مدرن ادامه یافته است. از همین رو هر کدام از قطعات وجوود هر چند کوچک هم ارزشی به اندازه چند صد دلار دارد.

حال اگر گرانترین محصولات برند وجوود انگلیس که یک اثر اصلی باشد نگاه کنید، ارزش چند صد هزار دلار و بیشتر نیز به خود اختصاص خواهد داد.

نگاهی جامع‌تر به تولیدات وجوود
برند وجوود انگلیس

 

 

عاقبت کار وجوود انگلیس

تمام سال‌هایی که برند وجوود انگلیس به خلق، طراحی و نوآوری مشغول بوده است، به عنوان روزهای طلایی آن شناخته می‌شود. به این دلیل که موقعیت‌های بسیار خوبی در سر راه خود به دست آورد. البته که کیفیت، زیبایی و تلاش بنیانگذار دلایل تمام این موارد بوده است.

بیش از 2 قرن است که تولیدات این برند الهام بخش نسل‌های مختلفی در طول سال‌ها در هر جای جهان بوده است. وجوود همچنان شهرت خود را در بریتانیا به دلیل کیفیت و طراحی خود حفظ کرده است. بیشتر به این دلیل است که سبک ارزش‌های گذشته را به خانه‌های مدرن امروزی آورده است.

این برند به گونه‌ای توانسته پایه‌های خود را در این صنعت محکم نماید که امروزه همچنان میراث آن در کارخانه‌های این مناطق زنده است. کارخانه‌های واقع در برسلم خط تولید ظروف غذا خوری و چای خوری از جنس چینی زیبا با کیفیت استخوانی به همان الگوی وجوود به راه انداخته‌اند.

در این میان ممکن است طرح‌های مختلفی با اندکی تفاوت از ساخته‌های این کارخانه ببینید. یکی از سیاست‌های راه‌اندازی دوباره آن است که از طرح‌های رنگارنگ کاملاً جدید برای ایجاد مجموعه‌های امروزی استفاده کنند.

یکی از کارهای زیبایی که به عنوان گرامی‌داشت هنر وجوود انجام شد در سال 2019 بود. به مناسبت 260 امین سالگرد تأسیس برند وجوود انگلیس ضرابخانه سلطنتی، یک سکه 2 پوندی ساخت.

نکته جذاب ماجرا اینجاست که طرح روی سکه، گلدان شیشه‌ای سفید و آبی پورتلند است. جوزیا در آخرین سال‌های عمر خود این گلدان را که مربوط به دوران پس از میلاد مسیح است، بازطراحی کرد.

راه‌های تشخیص وجوود اصل

اگر به دنبال ظروفی از این برند هستید تا بتوانید آن را در کلکسیون وسایل آنتیک و عتیقه خود قرار دهید، بهتر است قبل از خرید محصولات برند وجوود انگلیس به برخی نکات توجه کنید. در این صورت می‌توانید انتظار هر دو ارزش مادی و معنوی را از آن قطعه داشته باشید. جدول زیر این موارد را بیان می‌کند.

شاخص شناسایی روش تشخیص
علامت برند وجوود نشانه‌ای از نام Wedgwood به صورت برجسته و ساده در زیر قطعات
مشخصات فیزیکی وجود نداشتن هیچ براده، ریزش، پرش لعاب وترک‌های مویی روی بدنه
طرح و اشکال روی ظروف اشکال برجسته با حالتی لغزنده روی بدنه سرامیکی و طرح‌های پیچیده
قدمت تاریخی شناسایی سن ظروف و سال تولید آن‌ها نیازمند دخالت افراد متخصص در حوزه عتیقه است.
راه‌های تشخیص وجوود اصل
برند وجوود انگلیس

خرید لوازم آنتیک در پارکینگ پروانه

خرید و فروش لوازم آنتیک همیشه جذابیت‌های خاص خودش را برای افراد علاقمند به این موضوع دارد. با این حال مسئله پیدا کردن آن‌ها به آسانی و خریدنشان ممکن است با شما را با چالش‌هایی روبرو کند. این قضیه زمانی اهمیت زیادتری پیدا می‌کند که شما خودتان صاحب وسیله آنتیک باشید و بخواهید آن را بفروشید.

سایت پارکینگ پروانه این امکان را فراهم آورده است که شما به راحتی به دنبال وسیله آنتیکی که می‌خواهید بگردید. همچنین در صورت وجود در سایت می‌توانید در مزایده‌هایی که برای خرید و فروش برگزار می‌شوند، شرکت کنید.

خرید لوازم آنتیک در پارکینگ پروانه
برند وجوود انگلیس

 

 

سؤالات متداول

  1. محبوب‌ترین رنگ ظروف ساخته شده جوزیا چه رنگی است؟

آبی کم رنگ

  1. یکی از مهم‌ترین ساخته‌های وجوود در سال‌های زندگیش چه بود؟

بازطراحی گلدان شیشه‌ای به رنگ آبی و سفید پورتلند

  1. سرویس کوئین‌ور از کجا نشئت گرفت؟

رضایت بی حد و اندازه ملکه شارلوت از مجموعه ظروف سفالی کرمی ساخته شده

کلام آخر

حفظ شهرت و محبوبیت برند وجوود انگلیس به دلیل تلاش‌ها و جاه‌طلبی‌های سازنده و همچنین مشتریان مشهورش است. اعمالی که این فرد انجام داد، نمادی بین المللی است در رابطه با بالاترین استانداردهای طراحی، ساخت و کیفیت. از همین رو بسیاری از تولیدات متعلق به زمان‌های گذشته نه‌تنها قیمت بالا؛ بلکه ارزش معنوی زیادی نیز دارند. از همین رو در کنار وسایل آنتیک و عتیقه جای دارند.

برند وجوود انگلیس
برند وجوود انگلیس

 

 

سایر مقالات:

محصولات برند شفیلد انگلیس- {تشخیص اصالت +عکس و قیمت 2023}
راهنمای خرید آنتیک و عتیقه– 7نکته طلایی تشخیص اصالت عتیقه
10 ایده جذاب برای استفاده از عتیقه در دکوراسیون داخلی

 

دسته بندی محصولات:

وسایل کاربردی آنتیک دکوراتیو و تزئینی آنتیک
لوازم شخصی آنتیک لوازم صوتی و تصویری آنتیک
ابزارآلات قدیمی کلکسیونی و یادبود آنتیک

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید