پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > عمومی : محصولات برند سور فرانسه- {تشخیص اصالت +قیمت در 2024}

محصولات برند سور فرانسه- {تشخیص اصالت +قیمت در 2024}

برند سور فرانسه

برند سور فرانسه و تولیدات آن

برند سور فرانسه یکی از برندهای پیشگام در تولید ظروف دکوری چینی است. این کارخانه، یکی از اصلی‌ترین کارخانه‌های چینی اروپایی محسوب می‌شود. این محصول در واقع ادامه راه تولیدات چینی Vincennes است. جدایی از این تغییرات، این برند کیفیت محصولات خود را در هر زمانی از تاریخ حفظ کرده است.

از همین رو وجود یکی از محصولات مارک سور در هر خانه‌ای لازم است. در صورتی که می‌خواهید درباره این برند اطلاعات بیشتری کسب کنید با مقاله معرفی برند سور فرانسه همراه ما باشید.

خواستگاه برند سور در فرانسه

در سال 1740 کارخانه Vincennes به لطف لوئی پانزدهم و مادام پمپادور تأسیس شد. دلیل اصلی ایجاد این کارخانه، رقابت با کارخانه‌هایی ازجمله شانتی فرانسه و میسن در آلمان بود. چندین سال بعد؛ یعنی در سال 1756 این کارخانه به ساختمانی در Sèvres منتقل شد. تصمیم گرفته شد که محل جدید کارخانه در نزدیکی قلعه de Bellevue ساخته شود.

ابتکاری که در این تصمیم به کار گرفته شد، نمایش این تولیدات را بیش از پیش بهبود بخشید. به این دلیل که مکان قلعه بسیار هوشمندانه انتخاب شده بود. این مکان دارای یک حیاط عمومی بود که به وسیله حصارهایی از اطراف آن محافظت می‌شد. این محوطه برای بازدیدکنندگان در ماه به منظور برگزاری مهمانی تزئین می‌شد.

با این حال فضای کارخانه تنها به حیاط ختم نمی‌شد. این قلعه دارای 4 طبقه بود. در هر کدام از این طبقه‌ها برای انجام کاری در روند تولیدات برند سور فرانسه اختصاص داده شده بودند.

  • طبقه همکف ساختمان برای انبار و ذخایر خشت و مواد اولیه
  • طبقه اول برای کارگاه‌های ریخته‌گری، گچ بری، مجسمه ساز، قلم زنی و تنور
  • طبقه دوم برای مجسمه سازان، تراشکاران، تعمیرکاران و بسته بندی‌ها
  • طبقه آخر برای نقاشان، تذهیب‌کاران و سازندگان حیوانات و پیکره‌ها

خواستگاه برند سور در فرانسه

 

 

وضعیت کارخانه چینی سور پس از تأسیس آن

این کارخانه در سال 1759 توسط لوئی پانزدهم خریداری شد. از آن پس مالکیت این کارگاه به دولت فرانسه واگذار شده بود. پس از پادشاه نیز مادام پمپادور اجازه داشت که بر آن نظارت کامل داشته باشد. این کارخانه همیشه بالاترین استانداردها را برای حفظ کیفیت تولیدات خود به کار برد.

از همین رو روزهای عالی در حوزه کیفیت، طراحی و تولید را پشت سر گذراند. به گونه‌ای که پس از زمان کوتاهی توانست شهرت ماندگاری را در میان برندهای چینی فرانسوی به دست آورد. علاوه بر آن به هدف اولیه مؤسسان آن؛ یعنی برتری نسبت به سایر رقبای اروپایی خود نیز دست یافت.

پس از این موفقیت‌ها، در اغلب کارخانه‌ها از سبک و استانداردهای به کار رفته در محصول برند سور فرانسه به جای چینی مایسن استفاده می‌کردند. کیفیت کار به قدری بود که این برند، موقعیت به دست آورده را تا قرن 19 حفظ کرد. خط تولید به جای مانده از این سبک، هنوز تا حدود زیادی بر اساس خلق اشیاء معاصر امروزی پیش رفته است.

در طول سال‌های فعالیت این کارخانه، مدیرهای هنری مختلفی مسئولیت آن را برعهده گرفتند. از همین رو تمرکز ساخت نوعی از محصولات در هر کدام از این سال‌ها متفاوت شد. در مطالب بعدی این مقاله مثال‌هایی از شیوه فعالیت برند سور فرانسه آورده شده است.

وضعیت کارخانه چینی سور پس از تأسیس آن

 

 

روند فعالیت برند ظروف سور

از سال 1774 تا حدود سال 1900 تولیدات برند سور فرانسه با تغییراتی در سبک و نحوه طراحی آن‌ها روبرو شد. از همین رو ممکن است محصولات مختلفی را مربوط به هر واقعه تاریخی از این برند پیدا کنید یا ببینید. در جدول زیر برخی از مهم‌ترین تغییرات که منجر به تولید بهترین محصولات برند سور فرانسه شد، معرفی شده است.

واقعه تاریخی نوع تغییر
قبل از سال 1774 سبک نئوکلاسیک
بین 1774 تا 1800 تغییر روند نئوکلاسیک به سبک تزئین در کالاهای دادگاه‌های رژیم باستانی
سال 1800 تولید ظروف غذاخوری و قطعات تزئینی بزرگ‌تر مانند گلدان و میزهای مرکزی
سال 1852 تا 1870 احیای سبک لویی شانزدهم

سبک ویکتوریایی نقاشی و طلاکاری

سال 1870 سبک ژاپنیسم
سال 1897 معرفی سبک Art Nouveau
سال 1900 به بعد سبک آرت دکو

جالب است بدانید که تغییر ظروف برند سور فرانسه به تولیدات بزرگ‌تر در زمان الکساندر برونگنیارت (وزیر کشور فرانسه) انجام شد. محصولات تولیدی بیشتر برای دولت یا به عنوان هدایایی برای دیپلماتیک‌ها استفاده می‌شد.

روند فعالیت برند ظروف سور

 

 

ماجرای پیشرفت مواد اولیه محصولات سور

کارخانه در روزهای اولیه تولید از چینی خمیر نرم استفاده می‌کرد. پس از چندین سال که همین روند تولیدات را ادامه دارند، اتفاقی رخ داد که منجر به تغییراتی شد. ویلاریس و ژان باپتیست دارنت توانستند اولین ذخایر کائولن را در خود فرانسه در منطقه جنوب لمونژ کشف کنند.

پیدا کردن یک منبع اولیه در خاک این کشور، امتیازات ویژه‌ای را ایجاد کرد. در سال 1770 به بعد این کارخانه با توسعه در شیوه‌های ایجاد ظروف چینی تصمیم گرفتند که از خمیر سخت استفاده کنند. این در حالی است که تولید با خمیر نرم نیز همچنان تا سال 1804ادامه یافت. از این تاریخ به بعد به کلی خمیر نرم را کنار گذاشتند.

نحوه تولید ظرف چینی برند سور فرانسه

یکی از کارهای جالب این کارخانه آن است که مجموعه‌ای از قالب‌ها را حفظ می‌کند. این قالب‌ها عمدتاً به حالت ابتدایی خود برمی‌گردند. به همین علت می‌توان اشکال قدیمی و جدید را برای تولیدات خود ترکیب کنند. از این تکنیک بیشتر برای قطعاتی که توخالی هستند، استفاده می‌شود؛ همانند گلدان و لیوان.

پس از آماده سازی کائولن به عنوان مواد اولیه، نوبت به مراحل بدنه ظروف می‌رسد. بسته به نوع ظرف یکی از متدهای تولید بدنه و قالب به کار گرفته می‌شود. در ادامه زمان مرحله لعاب‌کاری می‌رسد. این لعاب حکم مینای روی خمیر کائولن اولیه‌ای که پخته شده است را دارد.

 لعاب این کارخانه اغلب از مخلوط پگماتیت مارکونیاک با فلدسپات و کوارت ساخته می‌شود. علاوه بر آن از ماده اکسید کبالت نیز در مخلوط لعاب استفاده می‌شود. کیفیت لعابی که در انتها روی ظروف برند سور فرانسه ظاهر می‌شوند را از هیچ روش دیگری نمی‌توان به دست آورد.

این روش تنها به فرایند پخت بستگی دارد. یکنواختی بالای حرارت اعمال شده در کوره و همچنین روند تدریجی خنک شدن این قطعات باعث این کیفیت مثال‌زدنی شده است.

افزون بر آن بهتر است بدانید که کوره‌هایی که در این کارخانه استفاده شده‌اند نیز به نوبه خود ویژه هستند. کارخانه سور از کوره‌هایی استفاده می‌کنند که به طور منحصر به فردی برای تولید قطعات بزرگ به کار گرفته می‌شوند. برند سور فرانسه تکنیک استفاده از این تجهیزات را مختص خود قرار داده است.

ظروفی از برند سور فرانسه در کارخانه تولید شده است که لعاب در فرایند تولید آن نقشی نداشته است. با این حال کیفیت و زیبایی این ظروف چیزی کم‌تر از مابقی ساخته‌های دیگر این برند نیست. این اختراع نوآوری وینسنس بود که از پلاک‌های رنگ‌آمیزی در تولیدات این نوع ظروف استفاده کرد.

نحوه تولید ظرف چینی برند سور فرانسه

 

 

نشان برند سور فرانسه

کدی که به عنوان نشانه ظروف چینی سور انتخاب شده است به صورت دو حرف L درهم آمیخته شده است. این نشان در پشت ظروف یا انتهای قطعات به رنگ آبی قرار گرفته است تا خرید محصولات برند سور فرانسه را آسان‌تر کند. یکی از دلایل شهرت نشانه شناسایی این کارخانه، مستندات کامل و اصیل آن است.

 هر نقاش و هنرمندی مجاز بود که نشان اختصاصی خود را روی قطعاتی که ساخته‌اند در انتها اضافه کند. بدین ترتیب اثر وی شناخته و ماندگار خواهد شد. علامت شناسایی این برند نیز به دلایل جابه‌جایی یا تغییرات در سیاست مدیران کارخانه تغییر پیدا کرد.

در قرن نوزدهم، علامت قبلی این کارخانه عوض شد. نشانه جدید شامل دو حرف درهم آمیخته LS است که با انواع علامت‌های شابلون، چاپ و رنگ شده در انتهای قطعه یا پشت ظروف نمایانگر شده است.

نشان برند سور فرانسه

 

 

شرایط کنونی تولیدات سور و کارخانه

این کارخانه روزهای زیادی را به تولید ظروف دکوری چینی و سرامیکی سپری کرد. این مکان تا سال 2009 یک خدمت ملی محسوب می‌شد که وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه مسئول اداره آن بود. در سال 2010 این کارخانه به موزه ملی سرامیک تغییر یافت.

از این زمان این کارخانه به تولید آثار سرامیکی هنری مشغول شد. دقیقاً همان خواسته و هدف آن در سال تأسیس؛ یعنی 1740. این تولیدات با استفاده از متدهای هنری مانند بازتولید مدل‌های قدیمی و خلاقیت‌های معاصر انجام می‌گیرد.

این محصولات برای رفع خواسته‌های دولت و فروش تجاری تولید می‌شوند. علاوه بر آن در این مکان ترویج تحقیقات فنی و هنری در صنعت سرامیک همچنان به قوت خود باقی مانده است. در سال‌های اخیر نیز تمرکز روی تولید قطعات لوکس متمرکز شده است.

کیفیت کار این محصولات به قدری بالا است که ارزش صنایع دستی را حفظ می‌کند. با این حال تولید انبوه در مقیاس صنعتی را نادیده گرفته است. از همین رو توانسته است روی معیار کیفیت سرمایه‌گذاری ویژه انجام دهد.

خرید و فروش وسایل آنتیک در پارکینگ پروانه

خرید و فروش وسایل آنتیک یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. به این علت که هیچ شخصی نمی‌تواند از ارشمندی و زیبایی این اجناس صرف نظر کند. علاوه بر این، تبلور زمان‌های گذشته فراتر از مرزهای جغرافیایی کشور در خانه خودتان، هر فردی را وسوسه می‌کند.

تیم پارکینگ پروانه بستری معتبر و آسانی را برای خرید این وسایل فراهم کرده است. شما می‌توانید با خیالی راحت از اصالت محصولات موجود در این سایت مطمئن شوید و آن‌ها را در مزایده‌ها خریداری کنید. همچنین در صورت نیاز می‌توانید وسیله آنتیک خود را به راحتی با بالاترین قیمت پیشنهادی در این سایت به فروش بگذارید.

خرید و فروش وسایل آنتیک در پارکینگ پروانه

 

 

سؤالات متداول

  1. کیفیت بالای لعاب محصولات برند سور به چه دلیلی بود؟

اعمال یکنواختی در حرارت کوره و تدریجی خنک شدن قطعات

  1. نشانه جدید مارک تولیدات سور چیست؟

دو حرف درهم آمیخته LS

  1. دلیل اصلی ایجاد کارخانه در فرانسه چه بود؟

رقابت با کارخانه‌هایی ازجمله شانتی فرانسه و میسن آلمان

 

کلام آخر

برند سور فرانسه یکی از برندهای تولیدات ظروف چینی و سرامیکی تزئینی و دکوری است.  این برند توانست با استفاده از تکنیک‌ها و تجهیزات خاص، روش ویژه‌ای را برای تولیدات خود به کار بگیرید. از همین رو محصولات ساخته شده در این کارخانه در زمره وسایل آنتیک در این زمان قرار گرفته است.

 

سایر مقالات:

7 مورد سرمایه گذاری در بازار آنتیک – مزایا و معایب
معرفی 3 فرصت شغلی پردرآمد در بازار آنتیک- مزایا و معایب
محصولات برند باواریا – 4 شرکت سازنده {تشخیص اصالت +قیمت}

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید