پارکینگ پروانه 〉  اولین بازار تخصصی مزایده آنلاین اجناس آنتیک و عتیقه

صفحه اصلی > راهنمای خرید : 4 نکته طلایی در انتخاب اجناس چوبی آنتیک اصل + 6 مدل محبوب

4 نکته طلایی در انتخاب اجناس چوبی آنتیک اصل + 6 مدل محبوب

راهنمای جمع خرید اجناس چوبی آنتیک

آیا جزو آن دسته از افراد هستید که شیفته اجناس چوبی آنتیک و ارزشمند بوده و به خرید این لوازم علاقه زیادی دارید؟ اجناس آنتیک در واقع اجناسی هستند که از زمان‌های سابق به‌یادگارمانده و اصالت خاصی هم دارند؛ ازاین‌رو شاهد آن هستیم که علاقه و توجه به این اشیا روزبه‌روز در حال افزایش است.

از قدیم‌وندیم تماشای لوازم چوبی قدیمی، جزئی از خاطرات مشترک بیشتر ما ایرانی‌ها بوده و نوستالژی‌ها و یادگاری‌هایی هستند که علاوه بر یادآوری زمان‌های قدیم با ظاهر زیبایشان جلوه‌ جذابی به دکوراسیون منازل و اماکن دیگر می‌دهند. با ما همراه باشید تا با اجناس چوبی عتیقه و قدیمی آشنا شوید.

مبلمان آنتیک چوبی

مبلمان آنتیک چوبی، مدلی قدیمی در سبک کلاسیک است که از نظر اندازه مبلی بسیار جمع‌وجور بوده و برای چیدمان در هر خانه‌ای گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

این نوع اجناس چوبی آنتیک روی خطوط و فضاهای منحنی تأکید زیادی داشته که ریزه‌کاری‌ها، پیچیدگی‌های خیلی ظریف و دقیقی دارند و طراحی منحصربه‌فرد خودشان را می‌طلبند. همچنین باعث می‌شوند که این سبک از سبک‌های محبوبیت بالایی در میان مردم و همچنین خانواده‌های ایرانی داشته باشد.

میز آنتیک چوبی

میز آنتیک چوبی هم یکی از سازه‌های مصنوعات چوبی قدیمی بوده که طراحی آن‌ها اغلب به‌صورت نامتقارن است. یعنی از شمایل گذشته و سنتی ساده به‌صورت کار کلاسیک با نمای جدید طراحی و ساخته می‌شود.

اصولاً برای ساخت این‌گونه اجناس چوبی آنتیک از چوب گردو که استحکام بالایی دارد، استفاده و به‌صورت پینی و پیچی مونتاژ می‌شود تا باعث کاهش شکستگی در محصولات شود. رأی ساخت میز آنتیک  درختی معمولاً از چوب گردو استفاده می‌شود؛ چون استحکام خیلی بالایی دارد.

صندلی آنتیک چوبی

صندلی آنتیک چوبی جزو پرکاربردترین و همچنین عنصر اصلی مبلمان به‌حساب می‌آید و از معروف‌ترین صندلی‌های چوبی شناخته شده است. دوره تولید اولیه این وسیله به زمان مصریان باستان و چینی‌ها برمی‌گردد.

قدیمی‌ترین صندلی شناخته شده به 6 تا7 قرن قبل میلاد مسیح باز می گردد که به صندلی یونانی معرف بوده که جنس آن از سنگ ومرر است. در دوره وسط استفاده این صندلی قدیمی به همراه تزیینات و زینت‌های خاصی در میان درباریان و اشراف‌زاده‌ها معمول شد و در زمان رنسانس در اختیار همه قشرها قرار گرفت.

زمانی که تاریخ صندلی را در کشورهای مختلف و همچنین در دوره‌های مختلف بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که در هر کشور و هر دوره‌ای این صندلی‌ها را با جنس‌های مختلفی تولید می‌کردند.

تندیس آنتیک چوبی

تندیس آنتیک چوبی شکوه خاصی دارد و اشکال زیبایی از مردمان گذشته را به نمایش می‌گذارد. راهنمای خرید تندیس‌های چوبی عتیقه به شما کمک می‌کند تا مجسمه‌های اصل و زیبایی را فراهم کنید.

برخی از آن‌ها مربوط به شمایل پادشاهان و قهرمانان گذشته‌اند و برخی دیگر نیز تصاویر زنان زیبا با چهره‌های فرشته گونه در لباس‌های فاخر هستند. چنین اجناس چوبی آنتیک می‌توانند علاوه بر روایتگر میزان علاقه شما به آنتیک‌ها، همچنین زینت‌بخش اتاق و پذیرایی منازلتان باشند.

درب و پنجره آنتیک چوبی

درب و پنجره‌ آنتیک چوبی از وسایل و عناصری مهم دیگری در فضای داخلی خانه هستند که طرف‌داران زیادی در تمام دوره‌های زمانی داشته‌اند.

این نوع درب و پنجره‌های چوبی همیشه یادآور پنجره‌های بزرگ قدیمی با شیشه‌های رنگی هستند که در خانه‌های بزرگ و قدیمی حیاط‌دار قرار داشتند و زیبایی آن خانه‌ها را دوچندان می‌کردند.

امروزه درحالی‌که خانه‌ها کوچک‌تر شده‌اند و زندگی آپارتمانی رواج زیادی پیدا کرده است، بااین‌حال درب و پنجره‌های چوبی آنتیک در خانه‌های امروزی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ اما شکلی مدرن‌تر و شیک‌تر داشته و بسیار گوناگون هم هستند.

تابلو آنتیک چوبی

دیوارها بزرگ‌ترین سطوح موجود در فضای داخلی خانه و محیط کار محسوب می‌شوند که در اولین نگاه برای شخصی که وارد مکانی می‌‌شود، بسیار جلب‌توجه می‌‌کنند؛ پس تزیین آن‌ها یا رنگی که دارند در دیزاین خانه بسیار تأثیرگذار خواهند بود.

تابلو آنتیک چوبی از دیگر اجناس چوبی آنتیک به شمار می‌روند که در فضای منزل و محیط کار بیشترین نقش را برای متفاوت‌بودن و زیباتر کردن محیط دارند. هرچند ممکن است عدم این وسیله‌ها هیچ کاستی در فضای داخلی منزل ایجاد نکنند؛ ولی بودنشان در طراحی فضای داخلی محیط تأثیر شگرفی دارند.

راهنمای خرید اجناس آنتیک چوبی

برای برخی افراد بخصوص کسانی که سن و سالی از آن‌ها گذشته است؛ اجناس قدیمی و آنتیک حکم جادویی خاص برایشان دارد. این اجناس چوبی قدیمی یادآور خاطرات قدیم هستند و می‌توان زندگی نسل‌های گذشته را در آن‌ها جستجو کرد.

گذشت زمان نه‌تنها از ارزش برخی اجناس آنتیک کم نکرده؛ بلکه امروزه افراد بسیاری به دلیل علاقه فراوانشان به این وسایل قدیمی خاطره‌انگیز، هزینه‌های زیادی را برای تهیه‌ آن‌ها صرف می‌کنند. گرچه باگذشت زمان این وسایل دیگر کاربردی ندارند؛ اما بر بهای آن‌ها افزوده شده و از جایگاهی منحصربه‌فرد برخوردار هستند.

ثابت‌ بودن رنگ

اجناس چوبی آنتیک باتوجه‌به حساس‌بودنشان نیاز به مراقبت بیشتری دارند. در هنگام خرید این لوازم دقت کنید که رنگ وسیله‌ موردنظر تا حدودی ثابت باشد یا از اسپری‌های فیکس استفاده کرده باشند؛ چون به علت عدم توجه کافی، ممکن است رنگ وسیله منجر به آسیب شود یا با کوچک‌ترین تماسی رنگ آن بپرد.

شرایط نگهداری

حتماً از فروشنده درباره نحوه‌ نگهداری و مراقبت از اجناس چوبی آنتیک پرس‌وجو کنید. مثلاً نگهداری یک کتاب قدیمی در یک‌خانه کوچک و گرم ممکن است باعث ازبین‌رفتن خطوط آن شود. بسته به شرایط محل زندگی خود برای خرید اجناس چوبی قدیمی اقدام کنید.

کیفیت بالا

درست است که ویژگی اصلی اجناس چوبی آنتیک قدیمی بودن آنها است؛ ولی توجه کنید که قدمت طولانی موجب ازبین‌رفتن کیفیت آن نشده باشد. به‌عنوان‌مثال اگر از یک صندلی چوبی قدیمی خوشتان آمد.

احتیاط کنید که زیاد پوسیده نباشد و توانایی تحمل وزن شما را داشته باشد، از سلامت و کیفیت وسیله اطمینان حاصل کنید و حتی‌الامکان از عتیقه‌فروشی‌های معتبر و شناخته‌شده این‌گونه لوازم را خریداری کنید.

قیمت

قیمت اجناس چوبی آنتیک اغلب بالا است؛ بنابراین سعی کنید از چند منبع مختلف درباره‌ قیمت این لوازم سؤال کنید. مواردی چون وزن، قدمت، نوع و کیفیت در قیمت‌گذاری این وسایل مؤثر هستند؛ ازاین‌رو اگر قصد فروش اجناس قدیمی را دارید، حتماً از چند نفر مشورت بگیرید و قیمت مناسبی را ارائه دهید.

معتبرترین مرکز مزایده آنلاین اجناس آنتیک

تا به این جا به معرفی اجناس چوبی آنتیک پرداخته شد. حال می‌خواهیم ببینیم که چگونه اجناس آنتیک خود را به مزایده گذاشته یا آن‌ها را خریداری کنیم؟ بسیاری از افراد به دنبال سایت معتبر و مطمئنی برای به مزایده گذاشتن لوازم آنتیک خود هستند.

در این راستا پارکینگ پروانه برای افراد علاقه‌مند به اجناس آنتیک و قدیمی، با برگزاری مزایده‌های مختلف بستر مناسب و امنی را ایجاد کرده تا با خیالی راحت اجناس باارزش خود را مورد مزایده قرار دهند.

مشتریان در این مزایده‌ها شرکت کرده و هر شخصی بالاترین قیمت را پیشنهاد کند، برنده مزایده محسوب می‌شود و کالای موردنظر را درب منزل تحویل می‌گیرد.

خلاصه مطلب

اجناس چوبی آنتیک باکیفیت می‌توانند مادام‌العمر دوام بیاورند و اغلب میراث ارزشمندی هستند برای انتقال به نسل‌های آینده. ازاین‌رو حتی باکیفیت‌ترین چوب اگر به‌درستی از آن مراقبت نشود، آسیب می‌بیند یا کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد.

لوازم چوبی نسبت به سایر لوازم در زیبایی منازل به چشم می‌خورند و معمولاً قیمت بالایی دارند. برای همین یک خرید باکیفیت از این‌گونه وسایل اهمیت زیادی پیدا می‌کند؛ پس برای خرید این اجناس حتماً به مراکز معتبر اینترنتی مراجعه کنید.

سؤالات متداول

  1. قیمت اجناس چوبی قدیمی چقدر است؟

قیمت لوازم چوبی آنتیک باتوجه‌به عواملی چون وزن، نوع و کیفیت متغیر است.

  1. آیا اجناس چوبی قدیمی ارزش خریدن دارند؟

بله؛ چون اجناس آنتیک چوبی زیبایی خاص و بی‌نظیری به محیط اطراف می‌دهند، ارزش خرید را دارند.

  1. اصلی‌ترین اجناس چوبی قدیمی کدام‌اند؟

مبلمان چوبی آنتیک، میز، صندلی، تندیس، تابلو و… مهم‌ترین اجناس آنتیک چوبی محسوب می‌شوند.

 

سایر مقالات:

معرفی 3 مدل محبوب از انواع ساعت های قدیمی وزنه دار
4 ویژگی اجناس نسوز آنتیک که در زمان خرید باید بدانید!
5 مدل از محبوب‌ترین اجناس سرامیکی آنتیک + نکات طلایی خرید

 

 

من متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ هستم و بیش از 5 سال سابقه کاری تخصصی دارم، اینجا بهترین مقالات را در مورد آنتیک و عتیقه در اختیار شما قرار میدیم و هدف ما بهینه سازی سایت و ایجاد یک منبع قدرتمند برای جذب ترافیک هدفمند است.

دیدگاهتان را بنویسید